Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 321468 kertaa)

Poissa billabong

• Hiushörhö
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #360 : 18.04.07 - klo:19:34 »
Juu, minulla on se titaanioksidi-versio näköjään ja tämä sisältää kyllä silikonia.
 No, testaanpa kuitenkin kasvoille, ja jos ei sovi niin menee vartalolla kätevästi.

Tässä on tämän minun putelini inci:
Aqua, Hydrogenated Polydecene, Titanium Dioxide, Aluminium Hydroxide, Dimethicone, Sorbitan Isostearate, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Polyglyceryl-4 Isostearate, Tocopheryl Acetate, Sodium Chloride
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #361 : 18.04.07 - klo:20:36 »
Edit. Tämä tuote tuntuu kyllä todella hyvältä kasvoilla.  :) Kerro sitten, Drops, miltä tuo tuntuu kasvoilla.

Euphoria, kattelin tuolta ihotyyppiketjusta, että omistat pintakuivan sekaihon, joten osaisitko arvioida, onko toi voide liian rasvaista sekaiholle, joka ei ole juurikaan pintakuiva...? :)
2c F ii

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #362 : 18.04.07 - klo:20:40 »
Minulla on siis tuo titaanidioksiditon versio ja se imeytyy nopeasti, eikä tunnu rasvaiselta. Eikä ole tainnut tukkia ihoakaan. En ole käyttänyt joka päivä, joten en ole aivan varma asiasta. Minusta se on yksi kevyimmistä, mitä olen kokeillut.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #363 : 18.04.07 - klo:20:46 »
Minulla on siis tuo titaanidioksiditon versio ja se imeytyy nopeasti, eikä tunnu rasvaiselta. Eikä ole tainnut tukkia ihoakaan. En ole käyttänyt joka päivä, joten en ole aivan varma asiasta. Minusta se on yksi kevyimmistä, mitä olen kokeillut.

Täytyy tuota kyllä kokeilla, kun ei ole varmaan kalliskaan investointi. Kiitos informaatiosta. :)
2c F ii

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #364 : 21.04.07 - klo:14:07 »
Korresin Watermelon spf 30 on parin kokeilun jälkeen ehdoton suosikkini kasvojen aurinkosuojaksi. Kasvoille tarkoitettuja aurinkosuojia Korresilla on kaksi, tämä ja sitten toinen jossa on spf 20. Valitsin itse suuremman suojakertoimen, koska en kuitenkaan käytä voidetta niin paljon kuin pitäisi, enkä myöskään lisäile sitä päivän mittaan mikäli minulla on meikkiä. Kuvittelen suuremman suojakertoimen olevan tällöin parempi.

Itse voide tuoksuu hyvälle, vesimelonille ja auringolle. Voide on suht paksua, eikä ollenkaan sellaista lirua kuin monet muut aurinkosuojat, mutta siitä huolimatta imeytyy suht nopeasti. Tuntuu aluksi iholla vähän tahmaiselta, mutta tunne häviää hetkessä. Meikki levittyy hyvin, eikä rullaudu. Aurinkosuoja toimii hyvin meikin alla ja kun taputtelee päälle vähän puuteria, ei naama edes kiillä yhtään. Ennemminkin iholla on vain sellainen terve hehku.

Parasta tuotteessa on se, ettei se tunnu yhtään rasvaiselta, liian täyteläiseltä tai tunkkaiselta iholla. Tunne on samanlainen kuin olisin levittänyt kasvoilleni normaalisti käyttämääni Erisanin kasvovoidetta. Tukkimisesta on vaikea sanoa mitään, kun en ole vielä ehtinyt käyttää pidempään, mutta ei ainakaan sisällä niitä ainesosia, jotka yleensä aiheuttavat iholleni epäpuhtauksia. Hintakin on juuri kohdillaan, eli eiköhän tätä tule tämä kesä käytettyä, ellei mitään ihmeellistä tapahdu.
1b M ii

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #365 : 21.04.07 - klo:15:04 »
Mulla on käytössä Korresin aurinkovoide spf 20, enkä ole siihen lainkaan niin tyytyväinen, mitä Dinky-di oli omaan Korresiinsa.

Ensinnäkin tuoksu: Se ei ole mielestäni hyvä, vaan hyvin aurinkovoidemainen. Tuoksu ei silti ole häiritsevän voimakas ja haihtuu kasvoiltakin pian, joten sen kestää.
Voiteen koostumus on hyvä, joten tästä olen yhtä mieltä Dinky-di:n kanssa. Imeytyminen on kuitenkin toinen minua häiritsevä juttu. Voide ei nimittäin meinaa imeytyä lainkaan, vaan jää kasvoille valkoiseksi tahmaiseksi kerrokseksi, jonka kuivumista saa muutaman tunnin odotella. Olen saanut apua ongelmaan siitä, että levitän aurinkovoiteen päälle vielä Korresin mattapinnan jättävää jogurttivoidetta. Jogurttivoide kuivuu nopeasti ja tähän päälle voi jo meikinkin levittää. Päivän mittaan kuitenkin tuntuu, että aurinkovoiteesta johtuen meikki kiiltelee helpommin.

Siitä en tiedä, tukkiiko voide, mutta sen voin sanoa, että naamani on kukkinut viime aikoina ihan kiitettävästi. En kuitenkaan oikeastaan usko, että syy olisi aurinkovoiteessa, vaan monissa muissa asioissa. Aion käytellä tätä aurinkovoidetta ainakin jonkin aikaa, mutta haluaisin kyllä testata jotain muutakin. Tämä kun on vasta ensimmäinen koskaan kokeilemani kasvoille tarkoitettu aurinkovoide, niin ei ole oikein vertailukohtiakaan.

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #366 : 21.04.07 - klo:20:32 »
Nonih, nyt on muutama kerta tuota dailyn sk 22 testailtu ja tuomio on tämä:

Yllätyin riittoisuudesta, sillä vaikka ottaa pienen nokareen niin siitä riittää vaikka mihin. Valkaisee aika tehokkaasti(kuten muutkin arskavoiteet), mutta ei sitä huomaa kun levittää meikkiä päälle. Annoin sen imeytyä varmaan 1 1/2 tuntia ja senkin jälkeen oli vielä tahmeahko pinta.  Seuraavina päivinä annoin imeytyä vain enää puolisen tuntia ja sitten otin rasvanpoistopaperilla ylimääräiset pois. Tuo kyllä varmaan vie suojaustehoja, mutta mineraalimeikkiä on muuten mahdotonta saada liikkumaan iholla.
   (mineraali)Meikin alla tuo toimii erinomaisesti, ei rasvoita ihoa yhtään, mutta ilman meikkiä en tuota käyttäisi.
Finnejä tai muita tukkeumia ei ole vielä tullut, mutta ostan siltikin sen toisen version dailysta, jos se vaikka imeytyisi paremmin.

Ainiin, ja minulla on tällähetkellä (lääkityksestä johtuen) kuiva iho, mutta normaalisti se on superrasvainen.
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #367 : 25.04.07 - klo:21:50 »
Onko joku testannut Vichyn Thermal Fix UV -voidetta?
Kyseessä siis päivävoide, joka sisältää SPF 20:n. Apteekissa suositteli myyjä mulle, mutta en vielä uskaltanut ottaa, purkki kuitenkin maksoi 19e. Kuulostaa kyllä hyvältä tuotteelta, tehokosteuttava mutta kuitenkin kevyt ja sopii meikin alle. Luvataan että ei ole tahmea eikä rasvainen.

Kultamarja

• Vieras
« Vastaus #368 : 25.04.07 - klo:21:57 »
Luottikseni on Cliniquen Superdefense Triple Action Moisturizer SPF 25 (löytyy eri ihotyypeille). Onhan tuo tyyris, mutta toisaalta pieni määräkin riittää. Kosteuttaa upeasti (mulla on pintakuiva iho) ja muutenkin optimoitu suojaamaan vaihtelevia sääoloja, (kaupunki)pölyjä ja saasteita vastaan. Imeytyy hetkessä eikä jätä tippaakaan kelmuisaa tai tahmaavaa fiilistä.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #369 : 25.04.07 - klo:22:10 »
^ Mikä versio sulla superdefenseistä on?
Niin ja löytyykö vielä inciä?

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #370 : 26.04.07 - klo:20:02 »
Tietäisikö kukaan hyvää aurinkovoidetta (kasvoille ja vartalolle), jonka SPF olisi yli 40, mieluiten ainakin 60? Tuo Lumenen olisi muuten hyvä, mutta kun se on niin pieni putkilo... Aion tänä kesänäkin pitää itseni maidonvaaleana. ;)
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #371 : 28.04.07 - klo:12:58 »
Tänään huomasin kaupassa Erisanilta ne kaksi uutta aurinkovoidetta, joista toinen oli fysikaalisella suojalla. Tämä maksoi melkein kympin ja suojakerroin oli muistaakseni 15. Se toinen maksoi vain vitosen ja siinäkin oli sama suojakerroin. Olin jo ostamassa sitä halvempaa, mutta sitten tarkistin kuitenkin incin, ja pettymyksekseni mineraaliöljyjä oli paljon. (Jos en aivan väärin listaa tulkinnut.) Se fysikaalisen suojaan perustuva ei sisältänyt vissiin lainkaan tai ainakin vain hyvin vähän mineraaliöljyjä, mutta kun en tiennyt yhtään, toimiiko se meikin alla, niin en lopulta ostanut kumpaakaan.

Onko siis kellään kokemusta, voiko fysikaaliseen suojaan perustuvaa voidetta käyttää meikinalusvoiteena?

Favoran geeliä aion kyllä vielä koittaa. Paljonkohan se maksaa?

Korresin voiteen käytön aloitettuani olen saanut muutamia todella syviä ja kipeitä pattifinnejä. Jätin voiteen nyt kokeeksi pois ja näyttää siltä, että iho on paranemaan päin. Ehkä vielä kuitenkin kokeilen sitä toistekin, jotta selviää, ettei kyse ollut vain sattumasta.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #372 : 28.04.07 - klo:16:44 »
^Eikö tuo Erisanin fysikaalisella suojalla varustettu aurinkovoide ole ihan samaa kuin Favoran geeli? Minusta ne incit taisivat olla identtiset. Nyt ei kyllä ole Erisanin voide käsillä, että voisin tarkistaa asian.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #373 : 28.04.07 - klo:16:46 »
Mitä tarkoittaa fysikaalinen suoja? Miten se eroaa "tavallisesta" ? Itse ostin tossa sen hinkumani Widmerin. On kyllä ihanainen aine.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #374 : 28.04.07 - klo:16:54 »
Fysikaalinen suoja on yleensä titaanidioksidia, joka jättää kasvoille UV-säteitä heijastavan kalvon. Kasvot jäävät valkoisiksi, kun tuollaista suojaa laittaa.