Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 355961 kertaa)

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #45 : 10.04.06 - klo:18:50 »
Minulla on ollut muutamia viikkoja käytössä Cliniquen Superdefense, eikä näppyjä ole ilmaantunut. Muutenkin olen ollut tosi tyytyväinen voiteeseen.

rolla

• Vieras
« Vastaus #46 : 14.04.06 - klo:11:32 »
Mitäs sanotte, onko merkitystä käyttääkö vaikka erisanin aurinkorasvaa myös kasvoille, jotka ovat herkät palamaan vai kannattaako hankkia erikseen kasvovoide.

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #47 : 14.04.06 - klo:12:54 »
Rolla: mietin juuri samaa. Itse en taitaisi uskaltaa laittaa koska on todella ikäviä kokemuksia jo erisanin perusvoiteen laittamisesta naamaan, vaikka luki että voi laittaa (ja oletin siksi kun apteekin perusvoiteet hyviä) => en laita.
 Kasvojen iho on kyllä niin tavattoman herkkä (ei pelkästään palamisen suhteen) etten laittaisi. Näin minä.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #48 : 14.04.06 - klo:14:49 »
Rolla, ainahan voi kokeilla. Jos menestys on huono, niin sitten ei vaan jatka. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Liisukka

• Vieras
« Vastaus #49 : 18.04.06 - klo:17:31 »
Kävin kaverin vinkistä kokeilemassa Biothermin kasvoille tarkoitettua aurinkovoidetta. Suojakertoimia oli muistaakseni 8, 20, 30 ja 50. Tosi hyvältä tuntui, ei yhtään tahmealta, mikä on kyllä harvinaista. Mutta hintaa putelilla on 30e   :( Muuten olisi saman tien ostoslistalla.

Poissa loota

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 18.04.06 - klo:22:59 »
Onko kellään kokemusta Diorin kasvoille tarkoitetuista aurinkovoiteista? Onkohan tuo yhtä tahmaava kuin muutkin, kun suojakerroin on kuitenkin 30..? Tai tukkiiko huokosia? Olisi nimittäin tosi kiva löytää joku voide kasvoille jossa on mahdollisimman korkea suojakerroin mutta tiedän ettei sitä tule käytettyä jos se on yhtä tahmainen ja inhottavan oloinen kuin vartalolle tarkoitetut.

Muistatko Liisukka mikä tuon Biothermin voiteen nimi on?

Liisukka

• Vieras
« Vastaus #51 : 21.04.06 - klo:10:30 »
Muistatko Liisukka mikä tuon Biothermin voiteen nimi on?

En nyt suoraan sanoen muista, mutta kun katselin netistä, Anti-Wrinkle Sun Cream näytti tutulta. Käyn huomenna vilkaisemassa!

Muoks: Kävin tarkistamassa, ja tuohan se oli!

sellu

• Vieras
« Vastaus #52 : 21.04.06 - klo:12:34 »
8)Oriflamella on  sellainen kun Time Prevent SPF15 päivävoide on mieletäni hyvä ja onhan siinä tuota suojakerrointakin :)

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #53 : 22.04.06 - klo:11:05 »
LUMENE SUN ON THE GO
Aurinkovoide kasvoille ja huulille SPF 40

Aurinkovoide ja huulivoide kätevässä tuubi-puikko – pakkauksessa. Korkeat suojakertoimet. Helppo pitää mukana ja kätevä käyttää aina tarvittaessa. Loistava tuote mm. korvalehdille, nenälle ja muille herkästi palaville alueille. SPF 40

Onko kellään kokemusta? Mitäs mieltä olette näistä? Minkähän kokoisista mahtaa olla kysymys, eli onko näkynyt kaupoissa?

DEFENCE LUMENE SUN
Suojaava Aurinkovoide SPF 8

Kevyt, helposti imeytyvä aurinkovoide kasvojen ja vartalon iholle. Lumene aurinkovoide antaa turvallista ja tehokasta suojaa auringon vahingollisia säteitä vastaan. Voiteen luonnon aktiiviaineista ja antioksidanteista koostuva Sun Essenceä - yhdiste suojaa ihoa auringonsäteiden vanhentavilta vaikutuksilta. SPF 8 antaa suojan sekä UVA että UVB säteitä vastaan. Tuote on vedenkestävä.

Suojakerroin Defencessä vain 8.
 (tavallaan pikkasen turha viesti)

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #54 : 22.04.06 - klo:18:51 »
michelangelo, nuo eivät vielä ole kaikkiin paikkoihin ilmestyneet, ovat siis tosiaan ihan uusia. Ostoslistallani on tuo On the Go -puikko. Tänään ostin sen aurinkovoide SPF 15 + sävyttävä päivävoide -yhdistelmän, joka on myös tätä uutta aurinkosarjaa.

Tuon On the Go -puikon pakkaus ainakin oli aika pieni.

Defenceä on myös SPF 30, se näkyy Lumenen sivuilla. Siellä myös lisätietoa noista aurinkotuotteista. Itse aion ehkä ostaa myös tuon Defence SPF 30:n, mikäli se ei ole hirveän kallis.

Edit. Niin ja tuo tänään ostamani pakkaus maksoi 21 e.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #55 : 22.04.06 - klo:19:25 »
Kiitos Mariatar.
Oliko On the Go-puikko sanottaisko Lumenen sävyttäväputelin ja t-alueen rosmariiniturvelitkunaamion väliltä?
 Itseäni hieman huolettaa, että onko niissä kovatkin hajusteet, minä kun en pidä Lumenen "tuoksuista".

Laitoinpa tänään Widmerin aurinkovoidetta naamavärkkiin ja täytyy sanoa, että olen tuominnut sen liian helpolla (ylläri ylläri) eli ihan hyvää tavaraa, tai jotenkin se tuntui nyt sille. Kesällä voisi käyttää sen loppuun ja katella sitten mitä ostaisi. Eikä tuoksukaan häirinnyt jostain kumman syystä.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #56 : 22.04.06 - klo:19:28 »
Widmerin aurinkovoide  on suosikkini. Kasvoille en tosin sitä voi laittaa mineraaliöljyjen takia. Vartalolle se on paras, sillä se ei jätä ihoa tahmeaksi sekä antaa pitkäkestoisen suojan.

Edit. Widmeriä saa myös tuoksuttomana.  ;)
« Viimeksi muokattu: 22.04.06 - klo:20:22 kirjoittanut Euphoria »

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #57 : 22.04.06 - klo:20:15 »
Mä ostin viime kesänä Nivean Anti-ageing face sun creamin (spf 20) ja oon ihan tykännyt. Olen käyttänyt sitä vain silloin, kun olen pitkään ulkona jostain syystä, kun en sitä ihan normaalina kosteusvoiteena ole viitsinyt käyttää. Puteli on tosi pieni (50 ml), mutta on kestänyt mulla tosi hyvin, vaikka se oli viime kesänä mukana festareillakin jossa läästräsin sitä isolle osalle yläkroppaa ehkä vartin välein, kun oli niin paahde  ;D.

Vilkaisinpa nyt inciäkin ja hieman oudoksuttaa, että siinä on alcohol. denat. kohtuullisen kärkipäässä (6.). Sen sijaan silikoni on vasta 10. (usein näissä tuntuu olevan aika kärjessä) ja ilahduttavasti glycerin löytyy incin sijalta 3.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #58 : 22.04.06 - klo:20:37 »
Kiitos Mariatar.
Oliko On the Go-puikko sanottaisko Lumenen sävyttäväputelin ja t-alueen rosmariiniturvelitkunaamion väliltä?
 Itseäni hieman huolettaa, että onko niissä kovatkin hajusteet, minä kun en pidä Lumenen "tuoksuista".

Eipä kestä. :)

Ja tuo On the Go -puikko saattaisi olla jonkun 20-30 ml. Ainakin sen kokoiselta se purkki näytti, mutta varmaksi en mene sanomaan.

Ja ainakin tuo sävyttävä päivävoide tuoksuu aika voimakkaasti.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa andel

• Hiushörhö
« Vastaus #59 : 22.04.06 - klo:20:52 »
Miten kauan aurinkosuoja säilyy käyttökelpoisena? Oon joskus kuullut että menisivät vanhaksi vuodessa, onko todella näin? Mulla on viime kesältä melkein täysi tuubi tuota Luomon mainitsemaa Nivean Anti-ageing face sun creamia, ja harmittaa kyllä jos pitää taas ostaa uusi ja heittää vanha pois  :(
Jonakin aikaisena aamuna Nuuskamuikkunen heräsi teltassaan Muumilaaksossa ja huomasi että ilmassa oli syksyn ja lähtemisen tuntu.