Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 355453 kertaa)

Poissa Vivi

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #465 : 09.06.07 - klo:20:36 »
Onko tässä aurinkosuojaa:

Octydecanol, cera microcristallina, ricinus, communis seed oil, cera carnauba, ethylhexyl methylcinnamate, ethylhexyl triazone, butyl methoxydibenzoylmethane, ascorbyl palmiate, ethyl vanillin, lecithin, tocopherol

Kyseessä on Petteri Orpo- mainoshuulirasva ja se mainostaa olevansa spf 20, valmistajaa ei valitettavasti ole. Jotenkin epäilyttää, kun tätä ketjua luin, niin en sen perusteella löytänyt noista aineista aurinkosuojaa. Lisäksi koostumus on epäilyttävän kevyt sk 20 huulivoiteelle.

Oma väri takaisin.

Poissa Annelina

• HAIRahtanut
    • Designin'Eyes
« Vastaus #466 : 09.06.07 - klo:21:59 »
Onko tässä aurinkosuojaa:

Octydecanol, cera microcristallina, ricinus, communis seed oil, cera carnauba, ethylhexyl methylcinnamate, ethylhexyl triazone, butyl methoxydibenzoylmethane, ascorbyl palmiate, ethyl vanillin, lecithin, tocopherol

butyl methoxydibenzoylmethane on UV-suoja ja vahvasti epäilen, että ethylhexyl methylcinnamate on myös, koska cinnamate-loppuiset yleensä ovat.
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi

grove

• Vieras
« Vastaus #467 : 09.06.07 - klo:23:20 »
^ Jep, lisäksi ethylhexyl triazone on UVB-suodatin. Sillä saattaa olla jonkin verran stabiloiva vaikutus tuohon epästabiiliin ethylhexyl methoxycinnamate (UVB) + butylmethoxydibenzoylmethane (laajakirjoinen, myös UVA) -yhdistelmään. Siitä ei ole kuitenkaan yhtä paljoa selvää tietoa kuin esim. Tinosorb S:n ja L’orealin Mexorylien stabiloivasta vaikutuksesta.

Sandaali: Ei ole kokemusta Piz Buinista enempää kuin mitä sanoin jo aiemmin Mariellelle. Niissä Piz Buinin tuotteissa mitä vilkaisin kaupassa viimeksi oli kyllä ihan hyviä suoja-aineita ja stabiileja yhdistelmiä mutta en osaa sanoa onko niissä silti sen uuden eurooppalaisen suosituksen mukainen suhde UVA/UVB-suojassa (eli niin että UVA-suoja on PPD-menetelmällä mitattuna vähintään 1/3 SPF-luvun ilmoittamasta UVB-suojasta). L’oreal on ilmoittanut että heillä on (samoin siinä mukana tytäryhtiöt Vichy ja Garnier), samoin ainakin ACOlla ja Avenella on nykyisin näin.

Emi-lyn: En unohtanu, en vaan yksinkertaisesti jaksanu eilen kirjoittaa enempää, sorry… Totta kai titaanidioksista ja sinkkioksidista tulee sulle aurinkosuojaa, mutta jauheista on tooooodella vaikea sanoa että mikä niiden konkreettinen suoja on niillä määrillä mitä käytetään meikatessa. Itse en luottais varsinaisena aurinkosuojana kesäaikana pelkkään mineraalimeikkiin, mutta varmasti on niin että jos verrataan mineraalimeikkiä (sellaista jossa on paljon erityisesti sinkkioksidia) päivittäin käyttänyttä ihmistä meikkausta harrastamattomaan ihmiseen niin mineraalimeikin käyttäjällä säilyy takuulla iho paljon paremmin uv-rasituskuorman suhteen  :)

tarhatyyli: Mun mielestä on, suoja-aineiden puolesta erittäin hyvä valinta (jankkia tosiaan on koostumukset vaan). LV:ltä löytyy myös ihan marketeista SPF 15 suihke ja SPF 30 emulsio, jotka pohjautuvat sinkkioksidiin ja titaanidioksidiin. UVA-suojan osalta (erityisesti sen pitkäaaltoisimman alueen) nuo ACO:n tuotteet ovat parempia kyllä. Mutta LV:kin siis ihan ok!

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 09.06.07 - klo:23:52 »
^Ok. Kiitos vastauksista. Ei tarvii siis ostaa kaupasta kesähuulirasvaa, kun Orpo käy.  :D
Oma väri takaisin.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #469 : 10.06.07 - klo:12:56 »
Kiitos Grove kun jaksat vastailla noin tyhjentävästi meille!

Kyllä toi ACO taitaa meille muuttaa hyvään kotiin. Jankkius ei haittaa kun ei mulla mene kuitenkaan meikin alle (eikä tytöllä varsinkaan meikin alle :D).
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #470 : 10.06.07 - klo:14:49 »
3 vuotiaasta eteenpäin ei oo mitään syytä vältellä kemiallisia suodattimia (paitsi jos sattuu olemaan yliherkkä jollekin tietylle, mutta sama pätee ihan mihin tahansa kosmetiikan aineosaan). Osa niistä imeytyy ihon läpi (samoin kuin aika moni muukin ihon kanssa kosketuksissa oleva juttu), mutta ei se tarkoita että ne jää loppuelämäksi elimistöön, kyllä ne eliminoituvat aika hyvin pois. Varsinkin kun ottaa huomioon että maksimissaan suojatuotteita yleensä käytetään vain noin 3 kuukauden aikajakson aikana vuodesta.  Esim. tuo L’orealin voide on sellainen että siitä löytyy iso liuta erilaisia suodattimia, mutta useaa suodatinta käyttämällä voidaan käyttää aina yksittäistä suodatinainetta vähemmän. Vaatteet on tietysti ihan parhaat, ja aurinkolasit + iso hattu! (jos saa sellaisen pysymään lapsen päässä)
ja theodora suosituksista: kaikki kaatuu tuohon edullisuuteen kun sanot että Eucerin on kallis…
Hmmm,  olenkohan tehnyt virheen kun olen käyttänyt alle 3-vuotiailla myös kemiallisia suodattimia? Siis tiedän ettei niitä suositella, mutta olen ajatellut tuon olevan hätävarjelun liioittelua, ja tehokkaan suojaamisen olevan kuitenkin tärkeintä. Ja jos voidetta laitetaan 10 kertaa vuodessa, kuinka paljon merkitystä sillä voi olla? Ensisijaisesti siis pyrin aina suojaamaan lapset vaatteilla jo siksikin, että se on tuhat kertaa helpompaa kuin kiemurtelevan taaperon rasvaus  ::) Meidän lapsilla on melkein koko ajan lierihattu päässä, ja niin on muuten äidilläkin :D Huomasin joskus vuosia sitten että auringossa ja ylipäänsä ulkona on paljon mukavampi oleilla hatutettuna. Lapsetkaan ei yhtään vastustele, kun ovat tottuneet. Sen sijaan aurinkolasit ei meinaa pysyä päässä.

Se eucerinin rasva on suomalaisissa apteekeissa mielestäni kallis (noin 20 eur). Netissä olen nähnyt halvemmalla, mutta en ole löytänyt yhtään kauppaa, joka toimittaisi Suomeen kohtuullisilla postikuluilla.

cinzie

• Vieras
« Vastaus #471 : 10.06.07 - klo:15:00 »
Mä ostin The Body Shopin aloe-päivävoiteen suojakertoimella 15. Tykkään paljon, imeytyy hyvin ihoon eikä ainakaan ärsytä, tuossa kun ei ole hajusteita eikä väriaineita. Toimii mulla myös meikin alla tosi hyvin.  :)

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 10.06.07 - klo:15:04 »
Oletko Furtiva jo kerinyt kokeilemaan tätä Erisanin aurinkoivoidetta useastikin? Onko tullut näppyjä tai muuta epätoivottavia sivuvaikutuksia? Miten muuten toi voide käyttäytyy kasvojen iholla?
Mulla on myös tuota. On sama kuin Favoran "geeli". Tekee hiukan valkoiseksi ja klähmää vähän, mutta ihan hyvä kokonaisuudessaan. Mulle ei oo tullut tukkeumia, vaikka iho on niihin taipuvainen ja oon käyttänyt tuota
lähes päivittäin kasvoilla.
Oma väri takaisin.

Peeb

• Vieras
« Vastaus #473 : 10.06.07 - klo:16:57 »
Uskallanko kysellä koko ketjua lukematta teidän suosikkejanne 100% luonnonaineisista aurinkorasvoista? Ostin Dr Hauschkan voidetta, mutta on sellaista tököttiä, että. Tosi paksua ja keltaista, joka kaiken lisäksi tahraa vaatteita :( Jotenkin hankalaa siis sitä lapselleni laittaa. Joku kevyempi koostumuksinen ja helposti levitettävä olisi kiva, jossa silti suuri suojakerroin. (Hauschkassani 30)

EDIT: Pakkohan tämä koko ketju oli lukea :) No nyt olen ihan sekaisin näistä aineista. Tosiaan olen ollut siinä uskossa, että tuollainen luonnonaineista pelkästään koostuva aurinkotuote olisi lapselle kaikkein paras (ja kaikille), ettei imeydy synteettisiä aineita ihoon. Mutta lukiessa hoksasin sitten, että pitäähän ottaa huomioon myös se, että kuinka hyvin tuote suojaa erilaisilta säteiltä, ettei iho sitten muutoin vaurioituisi jne. Eli ehkä on poikettava periaatteestani ja hankittava tuote, joka antaa kaikin tavoin parhaimman suojan 2-vuotiaalle pikkuiselleni. (Samaa tuotetta haluaisin tosin sitten käyttää itsekin, valkoinen kun olen) Eli tuota Acoa sitten kai ostamaan....(?) Vaikka mieluiten kyllä ostaisin edelleen vain fysikaalisia suojia noin pienelle.

On tämä(kin) vaikeaa!  ???
« Viimeksi muokattu: 11.06.07 - klo:01:57 kirjoittanut Peeb »

Poissa Laureen

• HAIRahtanut
« Vastaus #474 : 11.06.07 - klo:09:25 »
Kiitos paljon vastauksesta grove! Harmi, jos Korresin voide ei anna riittävää UVA-suojaa. Täytynee ostaa jotain toista... Oon vähän miettinyt Piz Buinin Tan Intensifier SPF 30 -voidetta, mutta sen INCIstä ei ole hajuakaan. Voi kun sut saisi mukaan aurinkovoideostoksille  :D

^^ Mulla on myös tuota Korresin face & body -suihketta, ja siinä on kyllä suojakerroin 25 eikä 15.  ???

En tarkoittanut suihketta, vaan Sweet Orange Sunscreen Face and Body Milk SPF 15 -voidetta  :) Suihkeessa on varmasti suojakerroin 25.

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #475 : 11.06.07 - klo:11:21 »
^Joo sorry, en muistanutkaan että niillä on tuollainenkin!  ;D

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #476 : 11.06.07 - klo:11:37 »
Harmillista, en ole mistään löytänyt 60 SPF:n aurinkovoidetta. :( Ostin sitten 50 suojakertoimella varustetun aurinkovoiteen. Garnierilla ainakin oli vielä viime vuonna kuuttakymppiä.
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 11.06.07 - klo:11:42 »
Euroopassa ja USAssa ei saa nykyisin olla korkeampia SPF-lukuja kuin ”50+”, tämä sen takia että ylisuuret suojakertoimet voivat antaa liian varman kuvan tuotteen suojatehosta ja koska UVA-suojaavuus on todella paljon pienempi suhteessa UVB-suojaan esim. sellaisilla SPF 130 –tuotteilla. Korkea UVB-suoja on aina helpompi saada kuin UVA-suoja.

Näin oli grove kirjoittanut, tuo lienee syynä sille, miksi ei löytynyt.

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #478 : 11.06.07 - klo:12:33 »
Olen käytellyt Avenen hajusteetonta sk 50+ -voidetta, joka on pakkaustekstiensä mukaan ääriolosuhteisiin (merellä,vuoristossa,tropiikissa jne). En ihan ehkä ääriolosuhteissa asusta  ;), mutta tuo imeytyi kaupassa parhaiten käteee ja inci miellyti, niin ostin - paha, paha virhe.
     Unohdan aina, että kaikki voiteet imeytyvät käteeni hyvin, mutta kasvoille laittaessa imeytyy paljon huonommin. Valitettavasti tällä voiteella siihen menee semmonen reipas 1½ tuntia, eikä silloinkaan ihan kokonaan (tästä jää sellainen hassu pinta, joka ei ole tahmea, mutta ei ihan kuivakaan). Joudun laittamaan tuota vähemmän kuin sen suositellun määrän, jotta on edes käytettävissä.
     Meikki levittyy tuon päälle ihan kamalan näköisenä (olen koittanut mineraalia ja normaalia meikkivoidetta), joten ei siksikään sovellu minulle.
Suojaa kuitenkin hyvin ja pysyy kyllä uidessa, mutta lähtee iholta puhdistusaineella, eli hoitaa varsinaisen suojaustehtävänsä hyvin. En ole myös huomannut tukkivan. Eli jos ei tarvitsisi meikata, niin tämä olisi varsin käyttökelpoinen tapaus.
 Harmittaa silti ihan hirveästi koko ostos, koska ei omiin tarkoituksiini sovellu ja ei tuo ihan ilmainenkaan ollut (~20€/50ml).
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Poissa Satine

• HAIRahtanut
« Vastaus #479 : 12.06.07 - klo:01:19 »
grove, tuollaisena asiantuntijana osaisit varmaan sanoa, onko juuri Aurinkotuotteiden INCIt ketjuun kirjottamani Garnier Ambre Solaire Clear protect kuinka hyvää laatua ainesosiltaan?
Kiitos jo etukäteen!  :)
Only a vampire can love you forever