Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 339241 kertaa)

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #480 : 12.06.07 - klo:08:56 »
Lukaisin koko ketjun läpi, mutta en ainakaan löytänyt teitoa tähän asiaan.

Olisiko jollain valmistajalla öljymäisiä suojia? Tiedän juu, että niissä harvemmin on korkea suojakerroin, mutta ajattelin lähinnä loppukesälle, jolloin iho on jo vähän tottunut aurinkoon. Tykkäisin siitä öljymäisestä koostumuksesta, tekee hyvää mun korppuiholle.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #481 : 12.06.07 - klo:10:14 »
Olisiko jollain valmistajalla öljymäisiä suojia?

Ainakin Hawaiian Tropicilla oon nähnyt alhaisen suojan aurinkoöljyjä. Täällä meillä oon nähnyt Sokkarilla ja Stokkalla myytävän niitä. Sitten myös ihan neitsytkookosöljyn sanotaan käyvän auringonottotarkoitukseen, koska siinä on ilmeisestikin alhainen suoja itsessään.

Poissa ilona

• HAIRahtanut
« Vastaus #482 : 12.06.07 - klo:10:27 »
^ Myös Yvesiltä löytyy öljymäinen suoja, jossa on suojakerroin 4 sekä Monoi de Tahiti kuivaöljy, jossa on suojakerroin 2. Itse en hirveästi jättäisi noiden suojien varaan mitään. Pidän kovasti tuosta jälkimmäisestä, varsinkin tuoksusta, mutta tuo SPF 2 ei ihan riitä näillä helteillä   :-\.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #483 : 12.06.07 - klo:18:46 »
Löysimpäs sikahalvan naama-aurinkorasvan ;D Taattua Elea-laatua, spf 20, 75g tuubi ja hintaa 2,85 euroa, tuoksu melko voimakas... taattua Bulgarialaista laatua, onneksi luotan ihon kestävyyteen eli levitän tätä tuntia ennen töistälähtöä ja pesen kotia päästyäni pois. Aamulla riittää spf15 kosteusvoide. Löytyy myös Favoran aurinkosuoja, mutta tämä Elea on joutilas kuumassa kassissa kulkeva.
this too shall pass.

Breezy

• Vieras
« Vastaus #484 : 13.06.07 - klo:09:47 »
Joko löytyy käyttökokemuksia Louis Widmerin aurinkogeelistä sk 10?
Sopiiko kasvoille? Paikallisessa apteekissa eivät osaneet sanoa juuta eikä jaata...  :-\
Olen yrittänyt löytää silikonitonta ja etenkin mineraaliöljytöntä aurinkosuojaa kasvoille, joissa vakiovieraina pisamat ja ajoittain seuraan liittyy myös ruusufinni. Osaako Grove auttaa? Kiitän.

Aurinkoista kesän jatkoa!  :D

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #485 : 13.06.07 - klo:10:40 »
Tahtoo taas apua grovelta! Miten se Paula's Choice kosteuttava aurinkovoide, joka on siis jo kertaalleen huonoksi ostokseksi todettu - onko sen laita samoin kuin tuon Dailyn, että on epästabiili eikä sovi jätettäväksi koko päiväksi kasvoille. Vai oliko siinä vain tehottomat suoja-aineet, jolloin sen saisi käyteltyä pois päivävoiteena silloin kun ei tarvitse kummoista suojaa?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #486 : 13.06.07 - klo:18:18 »
Grove, huomasin että itsekin olit ostanut tuon Lorealin Solar expertise specially for kids Milk spray mistin, mutta et osannut silloin vielä kertoa kokemuksia. Tänään pähkäilin kaupassa, olisinko ostanut juuri tuon vai samaa sarjaa voidemaisen SPF 50 voiteen. Ostin kuitenkin tuon suihkutettavan ja koostumus on ainakin hyvä! Mutta osaatko nyt jo sanoa kokemuksia, onko tuo kuinka suojaavaa?

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #487 : 14.06.07 - klo:13:18 »
^Nyt luettuani tätä ketjua taidan tuon saman käydä ostamassa. Kun kerran on stabiili ja inci näytää myös hyvältä omaan silmääni, tosi monissa tuntuu olevan silikoni tai mineraaliöljy jo toisena/kolmantena ainesosana, eikä ihoni ehkä riemastuisi niin suurista määristä.
Ihan uteliaisuudesta kysyn Grove, kun sanoit tuon olevan silikoniton joten ilmeisesti drometrizole trisiloxane ei ole silikoni? Vaikka eipä sillä väliä kun ei ole ihan ensimmäisinä aineina. :)
Ajattelin tota Mistiä käyttää myös kasvoille, jos jollain on kokemuksia imeytyykö hyvin tai tukkiiko ihoa, niin kertokaa ihmeessä.
2c F ii

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #488 : 14.06.07 - klo:15:11 »
Mä aion tehdä tänä kesänä kokeiluja Santen mineraaliaurinkosuojilla. Ostin itselleni Sante Soleil Emulsion -voiteen (SPF 30), ja miehelle Sante Soleil -suihkeen (SPF 15),( jota aion itsekin jossain vaiheessa testata). En ole vielä ehtinyt kokeilla noita, sillä haluan ensin käyttää edellisen aurinkovoiteen jämät loppuun, mutta kertoilen sitten kokemuksistani myöhemmin.

Peeb

• Vieras
« Vastaus #489 : 17.06.07 - klo:20:30 »
Olen nyt päättänyt sittenkin pysyä vain luonnonlinjalla. Nyt on hakusassa hyvä tuote minulle kasvoihin. Mikähän olisi miellyttävä tuote kasvoille?

Minuakin kiinnostaa Santen SPF 15. Sitten olisi Weledan emulsio SPF 15 ja Laveralla suihkeita ja Hauschkallakin kasvotuote SPF 8 (liian alhainen minulle), sekä Providalla kosteusvoide, jossa SFP 7-10 tai jotain ja jo mainitut Urtekramin tuotteet.

*Pää pyörällä*

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #490 : 17.06.07 - klo:20:50 »
Mulla on ollut nyt Korresin Sweet Orange SPF 25 -suihkutettava aurinkosuoja, ja täytyy sanoa että on todella ihanaa  :-* Silikoniton ja mineraali-öljytön on tietty, ja kosteuttaa mukavasti mutta tosi ohuen kevyttä ja helppoa levittää. Ei tahmaa ja tuoksu on raikas hedelmäinen aplari, mutta ei liian voimakas tai ällömakea. Ei rasvoita yhtään liikaa, sopii loistavasti myös naamalle. Poikaystävällä on saman sarjan voidemainen aurinko suoja, ja sekin on hyvää, tosin paljon paksumpaa vaan.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #491 : 25.06.07 - klo:09:49 »
Onko kellään kokemuksia Natusan Kids -sarjan aurinkovoiteista tai -spraysta? Ainakin pullossa mainostetaan voiteita sekä sprayta tahmaamattomina.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #492 : 25.06.07 - klo:11:08 »
On tullut nyt testailtua noita L'orealin Solar Expertise aurinkotuotteita, sokoksen tarjouksesta kun tarttui alkukuusta 3 mukaan.

Kids-aurinkosuojaemulsio sk 50+ 150ml
(Barrier protection Lotion)
loistava tuote, imeytyy hyvin eikä satunnaisesti naamaan laitettunakaan ärsyttänyt tai tukkinut. Ei mikään mahdottaman lähmäinen vaikka sk onkin korkea.

aurinkosuojaemulsio vartalolle sk 30 250ml
(Lait Solaire Protection Avancee)
Tämäkin hyvä tuote, levittyy ja imeytyy hyvin, ei mikään älyttömän rasvainen. Kiva kevyt tuoksu.

Kids Milk Spray-Mist Sun Protection sk 30 150ml
Parista aiemmasta poiketen tämä ei sytyttänyt ollenkaan. Sisätiloissa ei kannata tätä suihkutella, suihku leviää senverran laajalle että on koko kämppä rasvassa. Lapsille tarkoitettu, mutta keskivertokakarasta tämä kyllä lentää molemmin puolin ohi  ??? Imeytyy suht hitaasti ja lisäksi itselläni vähän kuivuttuaan hilseili ja rullaantui pois. Ainoa missä tämä voisi edes jotenkuten olla kätevä on jossain rannalla oman selän rasvaukseen.
« Viimeksi muokattu: 26.06.07 - klo:17:44 kirjoittanut MAS »
1b F ii

Poissa Vera

• Hiushörhö
« Vastaus #493 : 25.06.07 - klo:15:01 »
Olen käyttänyt nyt jonkun aikaa Banana Boat spf 30 -merkkistä aurinkovoidetta ja olen tykännyt todella paljon. Imeytyy sekunnissa, kestää vettä+ hikoilua ja tuoksu on erittäin mieto ja raikas.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #494 : 26.06.07 - klo:00:17 »
 Onko kellään kokemuksia Garnierin herkkäihoisten pumppusuihkittavasta voiteesta? Muistelisin, että olisi ollut sk30 mutta Garnierin sivuilla on sk40 ja -50... eli jompikumpi näistä.  :)
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.