Onkos täällä kokemuksia Cliniquen SPF30 vartalo- ja kasvoaurinkovoiteista ja itseruskettavasta SPF15-voiteesta?
Mulla on ollut tuota kasvoille tarkoitettua SPF30 -voidetta. Vähän huono vertailla muihin, kun ei ole niin laajasti kokemusta. Omasta mielestäni lähmäsi kyllä ihan kohtalaisesti (joku muu voisi kommentoida, lähmääkö tämä keskivertoa enemmän tai vähemmän). Plussaa siitä, ettei muuttanut naamaa valkoiseksi

(vertailukohteena joskus käyttämäni Garnierin kasvojen aurinkosuojavoide

) ja auringolta suojasi kyllä hyvin

.
Ei tietenkään mikään paras meikinalusvoiteeksi, mutta itse laitoin aina sitten Max Factorin meikkipuuteria (spf 15) päälle, ja ihan ok:lta näytti, vaikka toi rasva + meikki -yhdistelmä aiheuttikin vähän pakkeli -reaktion.. (mun kun on kyllä ihan pakko laittaa aurinkorasvankin päälle jotain, kun on niin karseen näköstä muuten

)
Nyt kyllä tuntuu vähän järjettömältä tuon rasvan ja meikin yhdistäminen, kun eihän sitä voidetta siihen puuterin päälle voi lisätä, kuten ei puuteriakaan määräänsä enempää, ja tota suojaahan pitäisi aina lisäillä. Ja vielä jos joku puuterissa oleva aine sitten hajottaa sitä voiteessa olevaa suojaa... (Groven teksteistä muistelin jotain sellaista).
Olen nyt alustavasti kaavaillut ensi kesäksi ihan vain tuota Cliniquen City Blockia ja mineraalimeikkejä, toivottavasti se sitten riittää. Vaikka kummassakin taitaa olla se fysikaalinen suoja, oliko se niin, ettei ihan riittäisi?
Pääasiallisesti pitää varmaan suojautua ihan auringon välttelyllä

.