Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 348371 kertaa)

Poissa Lettunen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #540 : 26.02.08 - klo:19:58 »
kokeilin ihmetuotetta ja on nyt pakko kirjoittaa siitä :Delikkä poltin ihoni oikein kunnolla lomailessa ja ihoon tuli suoraan sanottuna kamalat palovammat,olin aika kauhuissani kunnes kosmetologi suositteli decleorin after sun balmia ja heti seuraavana päivänä iho oli melkein kokonaan parantunut.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #541 : 26.02.08 - klo:20:58 »
kokeilin ihmetuotetta ja on nyt pakko kirjoittaa siitä :Delikkä poltin ihoni oikein kunnolla lomailessa ja ihoon tuli suoraan sanottuna kamalat palovammat,olin aika kauhuissani kunnes kosmetologi suositteli decleorin after sun balmia ja heti seuraavana päivänä iho oli melkein kokonaan parantunut.

Mitä ihmetuotetta  ???
Miten tuota Decleoria kuvailisit, perustuuko teho siihen että viilentää ja rauhoittaa vai paransiko oikein ihoa?

mielellään lukisin vähän selkeämpiä viestejä  :-\
1b F ii

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #542 : 26.02.08 - klo:21:15 »
Saakos täältä pyytää jonkinmoista analyysia aurinkovoiteesta?  :P Ostin tämän kiireessä viime kesänä, mutten kuitenkaan hirveästi jostain syystä käyttänyt. Olen laiska.

Aqua, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Cetearyl Isononanoate, Dicaprylyl Ether, Propylene Glycol, Polyglyceryl-2 Dipolyhydroxystearate, Glycerin, Octocrylene, Tocopheryl Acetate, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Titanium Dioxide, Octyldodecanol, Magnesiun Sulfate, Zinc Stearate, Cera Alba, Glyceryl Oleate, Panthenol, Persea Gratissima, Parfum, Methylparaben, Aluminia, Disodium EDTA, Propylparaben, Simethicone.

Suojakertoimeksi kerrotaan 25 ja tuote on tarkoitettu lapsille. Niin UVA kuin UVB -säteiltä luvataan suojata kera E- ja B5-vitamiinien.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #543 : 26.02.08 - klo:21:31 »
Onkos täällä kokemuksia Cliniquen SPF30 vartalo- ja kasvoaurinkovoiteista ja itseruskettavasta SPF15-voiteesta? Strawberrynetissä on tarjouksessa kolmen tuotteen paketti täysikokoisista voiteista 20 USD, ja tosissaan himottaisi tilata kesää varten: http://eu.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=76346&goChar=C

Olen yleensä tykkäillyt Cliniquen tuotteista, tosin osa voiteista on aika silikonisia mutta eivät ainakaan mun ihoa ärsytä. Hajusteettomuus myös on plussaa varsinkin aurinkovoiteissa, joissa yleensä on joku ällöttävä kookostuoksu tms. En pidä kuitenkaan rasvaisen tuntuisista (aurinko)voiteista joista jää kalvo iholle (ja tulee finnejä), joten kokemukset noista Cliniqueista ois tervetulleita hutiostosten välttämiseksi :)

Poissa Lettunen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #544 : 27.02.08 - klo:15:20 »
oikeastaan se tekee kaikkea tuota viilentää,parantaa,nopeuttaa ihon uusiutumista.Se on valmistettu luonnon kasveista ja on tosi riittoisaa vaikka pieni purkki onkin.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 27.02.08 - klo:22:32 »
Onkos täällä kokemuksia Cliniquen SPF30 vartalo- ja kasvoaurinkovoiteista ja itseruskettavasta SPF15-voiteesta?

Mulla on ollut tuota kasvoille tarkoitettua SPF30 -voidetta. Vähän huono vertailla muihin, kun ei ole niin laajasti kokemusta. Omasta mielestäni lähmäsi kyllä ihan kohtalaisesti (joku muu voisi kommentoida, lähmääkö tämä keskivertoa enemmän tai vähemmän). Plussaa siitä, ettei muuttanut naamaa valkoiseksi ;D (vertailukohteena joskus käyttämäni Garnierin kasvojen aurinkosuojavoide  :-X) ja auringolta suojasi kyllä hyvin :).
Ei tietenkään mikään paras meikinalusvoiteeksi, mutta itse laitoin aina sitten Max Factorin meikkipuuteria (spf 15) päälle, ja ihan ok:lta näytti, vaikka toi rasva + meikki -yhdistelmä aiheuttikin vähän pakkeli -reaktion.. (mun kun on kyllä ihan pakko laittaa aurinkorasvankin päälle jotain, kun on niin karseen näköstä muuten  :()

Nyt kyllä tuntuu vähän järjettömältä tuon rasvan ja meikin yhdistäminen, kun eihän sitä voidetta siihen puuterin päälle voi lisätä, kuten ei puuteriakaan määräänsä enempää, ja tota suojaahan pitäisi aina lisäillä. Ja vielä jos joku puuterissa oleva aine sitten hajottaa sitä voiteessa olevaa suojaa... (Groven teksteistä muistelin jotain sellaista).

Olen nyt alustavasti kaavaillut ensi kesäksi ihan vain tuota Cliniquen City Blockia ja mineraalimeikkejä, toivottavasti se sitten riittää. Vaikka kummassakin taitaa olla se fysikaalinen suoja, oliko se niin, ettei ihan riittäisi?
Pääasiallisesti pitää varmaan suojautua ihan auringon välttelyllä :P

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 04.03.08 - klo:12:26 »
Saakos täältä pyytää jonkinmoista analyysia aurinkovoiteesta?  :P Ostin tämän kiireessä viime kesänä, mutten kuitenkaan hirveästi jostain syystä käyttänyt. Olen laiska.

Aqua, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Cetearyl Isononanoate, Dicaprylyl Ether, Propylene Glycol, Polyglyceryl-2 Dipolyhydroxystearate, Glycerin, Octocrylene, Tocopheryl Acetate, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Titanium Dioxide, Octyldodecanol, Magnesiun Sulfate, Zinc Stearate, Cera Alba, Glyceryl Oleate, Panthenol, Persea Gratissima, Parfum, Methylparaben, Aluminia, Disodium EDTA, Propylparaben, Simethicone.

Suojakertoimeksi kerrotaan 25 ja tuote on tarkoitettu lapsille. Niin UVA kuin UVB -säteiltä luvataan suojata kera E- ja B5-vitamiinien.

Mikä toi aurinkovoide on? Näyttää omaan silmääni ihan hyvältä :)

Mites tuo L'Orealin Specially for Kids spf 50 , onko tietoa sen UVA-suojasta?

Groven puheista sain käsityksen, että Lorealin aurinkovoide on yksi Suomen markkinoiden parhaista. Luulisi siitä löytyvän siis ihan kohtuullinen UVA-suojakin.

Saa toki korjata, jos olen ihan väärässä. :)

Mä lueskelin ton inciä ja silmään osui alcohol denat. mitä on aika alussa, eihän sitä suositella käytettäväksi auringossa  ???.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #547 : 04.03.08 - klo:13:24 »
^Tästä on ollut puhetta aiemminkin, eli nätävästi alkoholi auttaa pitämään koostumuksen stabiilina tjst.
Ainakaan minua ei tuo voide ole kuivattanut tai ärysttänyt koskaan, vaikka olen herkkäihoinen atoopikko.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #548 : 04.03.08 - klo:18:24 »
^^ Hemppa, se on Pirkan aurinkovoide.  :)
1c F i

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 04.03.08 - klo:18:36 »
^Oho :o. Onko se millaista? Tahmeaa? Jääkö lillumaan kasvoille?

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #550 : 04.03.08 - klo:19:27 »
Tästä ketjusta innostuneena tilasin itselleni netin kautta kokonaisen arsenaalin Eucerin-tuotteita kevääksi/kesäksi:

Age protecting Face Cream SPF 25 Kasvoille niiksi päiviksi, kun olen paljon ulkona (töissä ja urheilun merkeissä)
Sun Allergy protection Cream Gel SPF 25 Vartalolle aurinkosuojaksi
After Sun Lotion
Hydro-Protect SK15 Kasvoille päiväksi, kun en ole niin paljon ulkona

Lisäksi ostin puhdistusöljyn (aurinkosuojille), -geelin ja kasvoveden. Huh, tulihan shoppailtua!  :) Toivottavasti tuotteet ovat hyviä!

BTW, tätä ketjua kun lukee, ei todellakaan voi kuin todeta, että tieto lisää tuskaa... Tyytyväisenä minäkin olen varmaan koko ikäni käyttänyt epästabiileja aurinkosuojia. Olen kuitenkin kesäisin niin paljon ulkona (ja haluan ollakin, ihminen on luotu liikkumaan), joten tarvitsen todellakin kunnon suojat.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #551 : 04.03.08 - klo:20:24 »
^Oho :o. Onko se millaista? Tahmeaa? Jääkö lillumaan kasvoille?

No se on paksuhkoa, hyvin levittyvää, eikä ole pahemmin tahmeaakaan. Se ei lillu  (;D) kasvoilla vaan imeytyy suht nopeasti. Tuoksukin on ihan kiva. Näin ainakin muistelisin viime kesältä.  8)
1c F i

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #552 : 04.03.08 - klo:21:08 »
Onko kellään kokemuksia tuosta Erisanin aurinkovoiteesta http://www.erisan.fi/auringonsuojavoide

Kaipaisin semmoista aurinkovoidetta jota voisi käyttää kasvoille ja laittaa sitten meikin päälle.

Nolottaa edes myöntää mutta en ole aiemmin suojannut ihoani oikeastaan ollenkaan. Joskus vähän jotain Nivean aurinkorasvaa lätkinyt. Siksi tuntuukin vähän hankalalta osata valita aurinkosuoja ja vielä käyttääkin sitä. Eli te käytätte aurinkovoidetta talvisinkin? Pistättekö ensin kosteusvoidetta, sitten aurinkosuojan ja sitten meikin päälle? ???
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 04.03.08 - klo:23:16 »
^Lue tätä ketjua alusta. Luin äsken ja siellä on tosi hyvin Grove kertonut noista yhdistelmistä yms.  ;)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #554 : 06.03.08 - klo:14:54 »
Mistäköhän tuota L'Orealin specially for kids spf 50 -voidetta saisi? Kävin tänään katsastamassa Vapaa valinnan ja S-marketin, mutta kummassakaan ei ollut ollenkaan L'Orealin aurinkotuotteita (miten niin on väärä aika vuodesta etsiä aurinkovoidetta ;D). Tietääkö kukaan löytyisikö esim. Ideaparkista jostakin?
2c F ii