Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 339511 kertaa)

Poissa Maria

• HAIRahtanut
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #570 : 08.04.08 - klo:16:11 »

Eikö puhdistusemulsio riitä poistamaan aurinkovoidetta?Minulla vischyn aurinkovoide jossa suoja 50,se kevyempi versio...
En viitsisi sitä varten ostaa öljyä kun en niillä tykkää puhdistaa :-[

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #571 : 08.04.08 - klo:19:36 »
^Minulla on ollut Vichyn Shaka-Shaka SPF50, se kevyt nestemäinen aurinkosuoja, käytössä jo monta vuotta kesäisin (ennen kuin se rantautui Suomeen, ostelin sitä uklomailta), enkä ole koskaan puhdistanut sitä mitenkään ihmeellisesti - puhdistusmaito tai -geeli + kasvovesi on riittänyt. Minulla on rasvoittuva iho.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #572 : 09.04.08 - klo:09:53 »
Dovelta näyttää ilmestyneen suojakertoimellinen asteittain päivettävä voide, siis sellainen päivitetty versio alkuperäisestä Summer Glowsta. Uudessa versiossa suojakerroin 15. Onko tietoa, minkälainen aurinkosuoja on kyseessä, suojaako tehokkaasti sekä uva- että uvb -säteiltä? En itse ymmärrä inceistä mitään, olisi kiva kuulla muiden arvioita kyseisestä tuotteesta.

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #573 : 09.04.08 - klo:12:27 »

^^^ Etköhän itse huomaa, jos aurinkosuoja ei puhdistu pois iholta. Ja näkee kai sen ihon kunnostakin  ;). Todennäköisesti vedenkestävät, joita joudun käyttämään, ovat vaikeammin puhdistettavia, ja voi olla, että pintakuiva ihonikin imuroi ne huolellisemmin itseensä.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #574 : 10.04.08 - klo:17:19 »
Mä aion tehdä tänä kesänä kokeiluja Santen mineraaliaurinkosuojilla. Ostin itselleni Sante Soleil Emulsion -voiteen (SPF 30), ja miehelle Sante Soleil -suihkeen (SPF 15),( jota aion itsekin jossain vaiheessa testata). En ole vielä ehtinyt kokeilla noita, sillä haluan ensin käyttää edellisen aurinkovoiteen jämät loppuun, mutta kertoilen sitten kokemuksistani myöhemmin.

Tämä nyt on lähes vuoden vanha viesti näköjään, mutta noita kokemuksia kaipailisin tästä Santesta jos jollain on.  :)
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #575 : 13.04.08 - klo:09:42 »
Shiseidon Anessa perfect smooth sunscreen tuli eilen testattua, kun kerran aurinko niin kovasti paistoi. Minulla on tästä 60ml purkki, jota pitää ravistella kunnolla ennen käyttöä. Voide on ohutta, melko juoksevaa ja maitomaista. Levittyy hyvin kasvoille, imeytyy nopeasti ja suojasi hyvin keskipäivän auringolta kävelylenkin aikana. Saa ihan helposti pestyä pois kasvoilta, eikä näyttäisi tukkivan ihohuokosia.
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 14.04.08 - klo:13:41 »
Kun on UVA ja UVB niin mikä on sitten UVC? Lueskelin tämmösestä voiteesta Dermanord Sun Lotion Spf 15 - aurinkovoide jossa on tuo UVC suojakin  ???

Inci näyttää tältä
Ingr: Simmondsia Chinensis (kallpressad Jojobaolja), Aqua Purificata, Glyceryl Caprylate (från kokosolja), Brassica Napus (Rapsolja), Titanium Dioxide (Titandioxid), Aloe Barbadensis, Hydrolyzed Soybean Protein (Sojabönsprotein), Sodium Lactate (fuktbev. örtsalt), Sodium PCA (fuktbev. örtsalt), Sodium PH (fuktbev. örtsalt), Cetearyl Alcohol (från kokos), Cetearyl Glucoside (från kokos och majs), Lactic Acid (Mjölksyra), Undecylenoyl glycin (från solros), Capryloyl glycin (från solros och kokos), Rosmarinus Officinalis (Rosmarin antioxidant), Melaleuca Alternifolia (Tea tree), Lavandula Officinalis (Lavendel), Cymbopogon Citratus (Citrongräs).

Onkohan millainen aurinkosuoja entä voide?
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:13:45 kirjoittanut Hemppa »

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #577 : 14.04.08 - klo:15:16 »
^Muistaakseni tuo UVC-säteily olisi kaikista polttavinta noista, mutta se pysähtyy ilmakehään. Aika outoa kyllä tehdä UVC-suojan sisältävä voide, avaruusmatkoja varten? ;D

Edit. Muistin oikein, Wikipediasta kopsattua:

UVC-säteily on vaarallisinta, koska sillä on säteilyalueista lyhin aallonpituus ja siten suurin fotonin energia. Se imeytyy kokonaan otsonikerrokseen. Otsoni absorboi voimakkaasti UVC-säteilyä, ja se myös synnyttää tavallisista happimolekyyleistä otsonia.

Taitaa olla aika puppua koko voide. Tai ihan hyvä saavutus ainakin, jos pystyy suojaamaan polttavaa UVC-säteilyä vastaan. :D
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:15:20 kirjoittanut Beatrix »
2c F ii

kesätyttö

• Vieras
« Vastaus #578 : 14.04.08 - klo:16:55 »
näin kesän lähestyessä: Acon aurinkosuojat ja after sun ovat ihan huipputuotteita! Tosi hyvä hinta-laatusuhde.
Ainoat, mitkä itselläni menee näiden edelle on jumalaiset Kanebon aurinkotuotteet <3 Mutta silloin kun on jostain pakko pihistää..

Lykätty aurinkosuojien ketjuun
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:17:51 kirjoittanut Realicer »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #579 : 14.04.08 - klo:17:50 »
^ Ovatko Acot ja Kanebot millä lailla huippuja ja millaiselle iholle? Kestävätkö iholla, peseytyvätkö helposti, kuinka paksuja rakenteeltaan, millaisia suojakertoimia, kemiallisia suojia?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Breezy

• Vieras
« Vastaus #580 : 17.04.08 - klo:08:34 »
Minulla olisi haussa aurinkosuoja kasvoille, vaatimuksina suuren suuri suojakerroin ja mineraaliöljyttömyys.
Strawberrynetissä olisi tarjouksessa tälläinen: Petal Infusions Skin Visor SPF 50 Sunscreen. Onko kellään kokemuksia?
Kärsin ajoittain ruusufinnistä, joten suuri suojakerroin on ihan must. Kosmetologi suositteli Academien jotain aurinkopuikkoa, jossa kyllä oli iso suojakerroin, mutta toisena incissä heti petrolatum. Ja ei kuulemma tuki, juupa juu... ::)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #581 : 17.04.08 - klo:12:46 »
Minulla olisi haussa aurinkosuoja kasvoille, vaatimuksina suuren suuri suojakerroin ja mineraaliöljyttömyys.
Strawberrynetissä olisi tarjouksessa tälläinen: Petal Infusions Skin Visor SPF 50 Sunscreen. Onko kellään kokemuksia?
Kärsin ajoittain ruusufinnistä, joten suuri suojakerroin on ihan must. Kosmetologi suositteli Academien jotain aurinkopuikkoa, jossa kyllä oli iso suojakerroin, mutta toisena incissä heti petrolatum. Ja ei kuulemma tuki, juupa juu... ::)

Ei välttämättä tukikaan, petrolatum ei ole mikään automaattinen tukkija.
En ole tuosta mainitsemastasi aurinkosuojasta kuullut, mutta kannattaa ottaa selvää, mitkä sen vaikuttavat aineet ovat. Kuten täällä on ollut puhetta, aurinkosuojissa on eroja ---> oleellista on, että tuote on stabiili ja suojaa riittävästi sekä UVB että UVA-säteilyltä.
Kotimaasta saa useita mineraaliöljyttömiä suojia, kuten vaikka L'Orealin tuoteperheen Especially for Kids  spf 50+, joka on koostumukseltaan todella kevyt - ja lisäksi hajustamaton.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 17.04.08 - klo:14:03 »
^Mistä tota lorealin aurinkosuojaa oikein löytää?? Oon kolunnu jo citymarketit ja prismat ja tarjoustalot ja ja ja.. Ei vaan löydy ei  :-\. Jopa saksan reissulla katsoin paikallisen "citymarketin" mutta ei  :-[

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 17.04.08 - klo:14:32 »
^ Eiköhän sitä nyt taas tule kesäksi myyntiin, kunhan aurinkotuotteiden valikoimat taas rupeavat kasvamaan, jos ei talvella ole ollut myynnissä. :)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #584 : 17.04.08 - klo:16:45 »
Stockmanilla oli jo useita viikkoja sitten tuota L'Orealin aurinkosuojaa. Muihinkin kauppoihin tosiaan tulee varmaan kesäksi. :)

Ostin itsekin tuon L'Orealin solar expertise specially for kids spf 50 -voiteen foorumin suositusten perusteella muutamia viikkoja sitten. Olen nyt käytellyt tätä harvakseltaan ja vaikuttaa kyllä oikein hyvältä voiteelta. Tämä on tosiaan koostumukseltaan melko kevyttä ja helposti imeytyvää. Hiukan jättää ihon tahmoiseksi, mutta ei häiritsevässä määrin. Voide tuntuu vähän vaalentavan ihonväriä, mutta ei haittaa minua koska olen muutenkin niin vaaleaihoinen. Mineraalit levittyvät hyvin tämän päälle, vaikka tosiaan jättää hiukan tahmean pinnan, eikä alkoholikaan ole tuntunut kuivattavan yhtään, vaan iho pysyy tämän kanssa mukavan kosteutettuna. Voiteen tukkivista ominaisuuksista en vielä osaa sanoa, koska en ole käyttänyt tätä vielä säännöllisesti. Pitkään aikaan en ole silikonipitoista voidetta kasvoillani käyttänyt, mutta ainakaan vielä ei ole tukkeutumia tullut.
Huonona puolena täytyy tästä sanoa, että voide jättää melko kiiltävän pinnan iholle. Kiiltoa ei auringonvalossakaan niin huomaa, vaan esim. mineraalien levityksen jälkeen iho näyttää vaan tavallista hehkeämmältä voiteen ansiosta. Mutta satuinpa näkemään pari valokuvaa, jotka oli otettu minusta käyttäessäni voidetta (ja mineraalipohjaa siinä päällä) ja ihoni näytti aivan öljytyltä! Kuvat oli otettu salamalla, joten ei ole ihmekään että iho vähän kiilsi, mutta kyllä tämä silti vähän minua häiritsee. Normaaleissa olosuhteissa voiteen käyttö onnistuu hyvin, mutta toisaalta olisi mukava olla "kuvauksellinen" myös yllättävissä tilanteissa ja pystyä käyttämään voidetta myös esim. juhlissa, joissa otetaan kuvia. No, täytyy katsoa saanko kiilto-ongelmaa mitenkään hillittyä, mutta muuten olen voiteeseen tyytyväinen. :)
2c F ii