Stockmanilla oli jo useita viikkoja sitten tuota L'Orealin aurinkosuojaa. Muihinkin kauppoihin tosiaan tulee varmaan kesäksi.

Ostin itsekin tuon L'Orealin solar expertise specially for kids spf 50 -voiteen foorumin suositusten perusteella muutamia viikkoja sitten. Olen nyt käytellyt tätä harvakseltaan ja vaikuttaa kyllä oikein hyvältä voiteelta. Tämä on tosiaan koostumukseltaan melko kevyttä ja helposti imeytyvää. Hiukan jättää ihon tahmoiseksi, mutta ei häiritsevässä määrin. Voide tuntuu vähän vaalentavan ihonväriä, mutta ei haittaa minua koska olen muutenkin niin vaaleaihoinen. Mineraalit levittyvät hyvin tämän päälle, vaikka tosiaan jättää hiukan tahmean pinnan, eikä alkoholikaan ole tuntunut kuivattavan yhtään, vaan iho pysyy tämän kanssa mukavan kosteutettuna. Voiteen tukkivista ominaisuuksista en vielä osaa sanoa, koska en ole käyttänyt tätä vielä säännöllisesti. Pitkään aikaan en ole silikonipitoista voidetta kasvoillani käyttänyt, mutta ainakaan vielä ei ole tukkeutumia tullut.
Huonona puolena täytyy tästä sanoa, että voide jättää melko kiiltävän pinnan iholle. Kiiltoa ei auringonvalossakaan niin huomaa, vaan esim. mineraalien levityksen jälkeen iho näyttää vaan tavallista hehkeämmältä voiteen ansiosta. Mutta satuinpa näkemään pari valokuvaa, jotka oli otettu minusta käyttäessäni voidetta (ja mineraalipohjaa siinä päällä) ja ihoni näytti aivan öljytyltä! Kuvat oli otettu salamalla, joten ei ole ihmekään että iho vähän kiilsi, mutta kyllä tämä silti vähän minua häiritsee. Normaaleissa olosuhteissa voiteen käyttö onnistuu hyvin, mutta toisaalta olisi mukava olla "kuvauksellinen" myös yllättävissä tilanteissa ja pystyä käyttämään voidetta myös esim. juhlissa, joissa otetaan kuvia. No, täytyy katsoa saanko kiilto-ongelmaa mitenkään hillittyä, mutta muuten olen voiteeseen tyytyväinen.