Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 348083 kertaa)

Poissa Seela

• HAIRahtanut
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #720 : 27.06.08 - klo:13:54 »
^ Onko tuo Shiseidon voide silikoniton kun se ei tuki ? Itselläni iho menee hetkessä tukkoon silikonista  :-\
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa sadelma

• HAIRahtanut
« Vastaus #721 : 27.06.08 - klo:19:43 »
Mä pääsin vihdoin testaamaan Vichyn Shaka Shaka sk30 aurinkovoidetta ja se imeytyy kasvoille kuin unelma. Päälle voisi hyvin tehdä meikinkin, mutta siihen mulla ei ollut tarvetta. Kovasti hikoillessa pakkautuu helposti nenänpieliin valkoisiksi viiruiksi, mutta se ei rannalla haitannut ja oli helposti siistittävissä. Silikoniahan tuo sisältää ja tukkikin ihoa vähän, mutta eipä onneksi kasvot palaneet ollenkaan ja koostumus on ehdottomasti miellyttävin mitä olen tähän mennessä aurinkovoiteista kokeillut.

L’orealin Solar Expertise Specially for kids Milk Spray-Mist Sun Protection sk30 toimi taas loistavasti vartalolla. Levittyi hyvin ja on hajusteeton. Vaatteethan se(kin) sotki ikävästi, kun reilun kerroksen laittoi vaikka annoin aina imeytyä ainakin puoli tuntia. En vaan oikein tykkää aurinkovoiteista ponnekaasupullossa... Suihkutin sitä aina ensin kämmenelle ja levitin siitä vartalolle. Mun mielestä kivempi niin, kuin suihkuttaa suoraan vartalolle. Mieluummin suosisin toisenlaista pakkaustapaa.
1bFii

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #722 : 27.06.08 - klo:20:03 »
Mä haluaisin myös kuulla suosituksia silikonittomista tai muuten tukkimattomista aurinkovoiteista kasvoille, suojakertoimeltaan mieluiten 20-->. Rehellisesti sanoen käytän kasvoilla aurinkovoidetta vain silloin kun tiedän olevani ulkona auringossa pitkään, normaalisti arkisin mulla siis ei ole suojakerrointa (voiteen muodossa ainakaan), sillä tuntuu että kaikki suojakertoimelliset päivä- /aurinkovoiteet tukkivat vähänkään säännöllisessä käytössä. Olisi mahtavaa löytää säännöllisen käyttöön sopiva tukkimaton suojavoide kesäksi! Arg, onko sellaisia edes.

Mulla on t-alueelta päivän mittaan kiiltelyyn taipuva sekaiho, tukkiutuu helposti vähänkään silikonisista tai inciltään muuten pahannäköisistä voiteista.
1c M ii BSL

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #723 : 27.06.08 - klo:21:49 »
^^En ole ihan varma kun inc. lista on kirjoitettu japaniksi ja olen noita vähän laiska lukemaan. ;D Nyt ei ole tuo purkki mukana mutta pitää katsastaa. :)
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #724 : 27.06.08 - klo:22:06 »
Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta Biothermin Biopur Melting Moisturizing Marifying Fluid SPF 15:sta? Jos se oikeasti supistaa huokosia ja tekee ihon mattapintaiseksi aurinkosuojan lisäksi, niin voisi olla kokeilemisen arvoinen tuote.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #725 : 27.06.08 - klo:23:41 »
^Mä käytin tuota yhtenä kesänä, olisiko ollut pari vuotta sitten. Ihan hyvä perustuote, piti ihon hyvin mattaisena ja kosteutti tarpeeksi (mulla on sekaiho joka on pikemmin kuivemman kuin rasvaisemman oloinen). Huokosten supistumisesta en osaa sanoa kun mulla ei ole kovin suuret huokoset.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #726 : 03.07.08 - klo:13:08 »
Testailin uutta aurinkosuojavoidetta. Ostin tämän Espanjasta apteekista toukokuussa, mutta jäi kokeilematta kun oli muita avattuina kesken. Pyysin apteekkitädiltä mahdollisimman tehokasta UV suojaa, hän katsoi mua säälien ja oli että "you are so white  :o" ja mä selitin sitten että joo, olen, ja ois tarkoitus myös pysyä vaaleana  ;D Tämä oli sitten hänen mielestään paras. Ajattelin laittaa tänne käyttökokemuksia.

Koko nimi:
Bioderma Photoderm Mineral SPF50+ UVA22
Sun Fluid
very high protection
allergic skin
Ultra-light texture
Face and body
No chemical Filters
Fragrance free - water resistant

Levitin sen pakollisen teelusikallisen puhtaalle iholle (en tykkää käyttää erikseen kosteusvoidetta aurinkovoiteen alla, koska siinä ei ole mielestäni mitään järkeä - ihoni ei tarvitse lisää kosteutta). Tämä aine ei sovi heikkohermoisille! Katsahdin nimittäin peiliin ja olin IHAN VALKOINEN. Valkoinen seinä-valkoinen. Kabuki-valkoinen. Star Treckissa oli se säyseä keinoihminen, jonka kauan kadoksissa ollut serkkutyttö voisin olla  :o Voide myös tuntui tujulta, aika paksulta ja jäi kiiltelemään ihoon. Eli se siitä pakkauksen lupaamasta superkevyestä tekstuurista! (Pakkauksen pienessä printissä lukee myös "colourless to apply" ja "no oily film", väitteet, jotka alkoivat vaikuttaa vitsiltä!)

Murehdin siinä, että mitä teen, onko enää aikaa pestä töhnä pois ja muutenkin, miten tällaista moskaa edes myydään. Mutta noin 10 min. päästä tapahtui ihme - kaikki valkoinen mönjä mystisesti imeytyi/haihtui/katosi. Jäljelle jäi ihonsävyäni ehkä puolisävyä vaaleampi täydellinen mattapinta. Sellainen nukkemainen matta iho: ei värivirheitä, ei edes huokosia. Mineraalimeikeillä saan vastaavan tuloksen käyttämällä useampaa tuotetta, kiiltoa poistavaa primeriä yms. Levitin päälle hiukan Lily Lolon pohjameikillä "laimennettua" aurinkopuuteria ja pikkusen poskipunaa. Erillistä puuteria yms. en kokenut tarvitsevani ollenkaan, mikä on mun rasvaisen ihoni kanssa ennenkuulumatonta. Nyt on kulunut jo muutama tunti ja olen mattapintainen edelleen, oho.

Kenelle suosittelen:
Vampyyreille. SPF-foobisille yleensä. Täydellistä vaaleutta ja mattapintaisuutta hakeville.

En suosittele:
"Tervettä päivetystä" haluaville. Helposti säikkyville.

Tuotteen parannusehdotus:
Tähän voisi kokeilla sekoittaa jotain väriä sekaan, esim. jotain mineraalimeikkipohjajauhetta. On sen verran pelottava tuo lähtötilanne, kun sitä on vasta laittanut naamaan.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #727 : 03.07.08 - klo:13:25 »
^ Missä hinnoissa tuo pyörii? Nimim. liian valkoista aurinkovoidetta ei olekaan  ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #728 : 03.07.08 - klo:13:35 »
Hauska kuulla jonkun suomalaisen kokemus Biodermasta! Olen itsekin halunnut kokeilla heidän tuotteitaan jo pitkään, mutta kaikkien löytämieni sitä myyvien nettikauppojen postikulut ovat aika suolaiset..  :(
Bioderman aurinkovoiteet taitavat olla sitä maailman parhaimmistoa, ainakin MUA*n tutkijagurujen mukaan. Stabiilit ja laadukkaat suojat, ja runsaasti valikoimaa. Harmillista, että näitä ei myydä Suomessa.

Jaksatko naputella INCI'n sille kuuluvaan osioon? Olisi kiva nähdä koko raaka-ainelista.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #729 : 03.07.08 - klo:17:12 »
^ Missä hinnoissa tuo pyörii? Nimim. liian valkoista aurinkovoidetta ei olekaan  ;D

Espanjassa maksoi 20,40€ 100g muovituubi.
Nyt olen hikoillut ulkona auringossa muutaman tunnin lisää mutta olen edelleen mattapintainen  :) tätä ei tapahdu minulle koskaan minkään rasvan/meikkipohjan kanssa, aina kiiltelee iho tosi helposti T-alueelta.

Laitoin nyt tästä raaka-ainelistan omalle palstalleen.
« Viimeksi muokattu: 03.07.08 - klo:17:26 kirjoittanut LaPompadour »

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #730 : 04.07.08 - klo:08:34 »
Olen lähdössä Italiaan heinäkuun loppupuolella. Mulla on akne ja käytän siihen Differin-geeliä. Ihoni on siis herkkä auringolle tuon geelin takia. Millaista aurinkovoidetta suosittelisitte akneiholle?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #731 : 04.07.08 - klo:09:42 »
^ Voisin kuvitella, että Vichyn Shaka-shaka spf 50 olisi käypä.
Veni, vidi, Visa.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #732 : 04.07.08 - klo:11:14 »
^Mä ostin apteekista Vichyn Capital Soleil Sunscreen Lotionin (SPF 30), kun halusin jonkun rasvan, joka ei tuki. Tota on tarjolla myös SPF 50:nä, jos tuo 30 ei riitä. En tiedä onko toi sitten tarpeeksi suojaava akneiholle.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #733 : 06.07.08 - klo:14:37 »
Mistä voi johtua että ihoon jää sitä painaessa jälki, kuin se olisi palanut, vaikkei kahteen viikkoon ole näkynyt aurinkoa juuri ollenkaan. En myöskään ole palanut tai tuntenut mitään kihelmöintiä iholla. "Kestänyt" varmaan nyt kaks viikkoa siitä lähtien kun olin ensimmäisen kesäkuun viikon auringossa.
nostetaanpa tää mun kysymys kun oli hukkunut tonne aiemmin. viimeks kesäkuun ensimmäisellä viikolla näki jonkunlaista kehitystä rusketuksessa mutta nyt ei tunnu taas ruskettuvan yhtään.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #734 : 19.07.08 - klo:00:38 »
Terveisiä mansikkapellolta!  :) Ahkeroin tänään ja keräsin 7 kg mansikoita, eli parisen tuntia paahteelle altistettuna. Suojana oli Avenen Lotion for kids spf + 50, ja kerrankin oli aurinkosuoja tarpeen! Porotus oli todella kovaa, ja käsivarsia poltteli Avenesta huolimatta. Silti, illalla huomasin, että käsivarret ovat edelleen yhtä vaaleat kuin lähtiessäni, eikä niskakaan palanut.. vaikka en niskaan ja kaulaan laittanutkaan ihan sitä suositeltua 1/2 teelusikallista. Kasvot kyllä olivat melko valkoiset...  ;D
Tämä on ehdottomasti eräs lemppareistani, luotettava ja ärsyttämätön!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii