Testailin uutta aurinkosuojavoidetta. Ostin tämän Espanjasta apteekista toukokuussa, mutta jäi kokeilematta kun oli muita avattuina kesken. Pyysin apteekkitädiltä mahdollisimman tehokasta UV suojaa, hän katsoi mua säälien ja oli että "you are so white

" ja mä selitin sitten että joo, olen, ja ois tarkoitus myös pysyä vaaleana

Tämä oli sitten hänen mielestään paras. Ajattelin laittaa tänne käyttökokemuksia.
Koko nimi:
Bioderma Photoderm Mineral SPF50+ UVA22
Sun Fluid
very high protection
allergic skin
Ultra-light texture
Face and body
No chemical Filters
Fragrance free - water resistant
Levitin sen pakollisen teelusikallisen puhtaalle iholle (en tykkää käyttää erikseen kosteusvoidetta aurinkovoiteen alla, koska siinä ei ole mielestäni mitään järkeä - ihoni ei tarvitse lisää kosteutta). Tämä aine ei sovi heikkohermoisille! Katsahdin nimittäin peiliin ja olin IHAN VALKOINEN. Valkoinen seinä-valkoinen. Kabuki-valkoinen. Star Treckissa oli se säyseä keinoihminen, jonka kauan kadoksissa ollut serkkutyttö voisin olla

Voide myös tuntui tujulta, aika paksulta ja jäi kiiltelemään ihoon. Eli se siitä pakkauksen lupaamasta superkevyestä tekstuurista! (Pakkauksen pienessä printissä lukee myös "colourless to apply" ja "no oily film", väitteet, jotka alkoivat vaikuttaa vitsiltä!)
Murehdin siinä, että mitä teen, onko enää aikaa pestä töhnä pois ja muutenkin, miten tällaista moskaa edes myydään. Mutta noin 10 min. päästä tapahtui ihme - kaikki valkoinen mönjä mystisesti imeytyi/haihtui/katosi. Jäljelle jäi ihonsävyäni ehkä puolisävyä vaaleampi täydellinen mattapinta. Sellainen nukkemainen matta iho: ei värivirheitä, ei edes huokosia. Mineraalimeikeillä saan vastaavan tuloksen käyttämällä useampaa tuotetta, kiiltoa poistavaa primeriä yms. Levitin päälle hiukan Lily Lolon pohjameikillä "laimennettua" aurinkopuuteria ja pikkusen poskipunaa. Erillistä puuteria yms. en kokenut tarvitsevani ollenkaan, mikä on mun rasvaisen ihoni kanssa ennenkuulumatonta. Nyt on kulunut jo muutama tunti ja olen mattapintainen edelleen, oho.
Kenelle suosittelen:
Vampyyreille. SPF-foobisille yleensä. Täydellistä vaaleutta ja mattapintaisuutta hakeville.
En suosittele:
"Tervettä päivetystä" haluaville. Helposti säikkyville.
Tuotteen parannusehdotus:
Tähän voisi kokeilla sekoittaa jotain väriä sekaan, esim. jotain mineraalimeikkipohjajauhetta. On sen verran pelottava tuo lähtötilanne, kun sitä on vasta laittanut naamaan.