Mulla on ollut nyt kesällä käytössä Australian Goldin SPF 30+ aurinkorasva (Very water resistant, Kids formula). En löytänyt haulla muiden juuresten kokemuksia, joten ajattelin kirjoittaa omista käyttökemuksista.
Aurinkorasva on hyvin levittyvää, imeytyy nopeasti ihoon, eikä jätä läheskään niin tahmeaa tunnetta, kuin suurin osa kokeilemistani aurinkorasvoista. Tuoksu on melko voimakas, mutta mielestäni ihan miellyttävä, eikä kovinkaan aurinkorasvamainen. Levitettäessä tuoksu on makea ja purkkamainen, mutta iholla rasva tuoksuu lähinnä kookokselta ja sitrushedelmältä.
Mulla on todella vaalea ja herkästi palava iho, mutta Australian Gold on suojannut ihoni hyvin, enkä ole polttanut ihoani sen kanssa kertaakaan. Rasva on myös kestänyt uimisen, eikä se muutu vedessä limaiseksi kalvoksi, kuten jotkin kokeilemani rasvat. Tuotteen teho on säilynyt myös silloin, kun olen uimisen jälkeen ollut n. 30 minuuttia auringossa lisäämättä rasvaa.
Voin siis suositella tuotetta vaaleaihoisille ja niille, jotka pitävät korkeasuojakertoimellisesta rasvasta, joka imeytyy nopeasti. Kovin tuoksuherkille en kuitenkaan usko aurinkorasvan sopivan.
237 ml tuubi maksoi 16 euroa. INCI:n kirjoitin
omaan ketjuunsa.