Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 321557 kertaa)

Poissa Liane

• Hiushörhö
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #735 : 22.07.08 - klo:01:42 »
Okei, tunnustan nyt etten ole lukenut koko ketjua läpi, koska viidenkymmenen sivun kahlaaminen tuntuu liian massiviiselta urakalta tässä vaiheessa :-\ Eli pahoittelen, jos tätä aihetta on jo käsitelty tässä ketjussa.

Yritän siis löytää aurinkosuojaa avomiehelle. Ongelmaa kuvaa ehkä parhaiten se, ettei mies käytä naamassaan edes Humektania, koska se kuulemma aiheuttaa finnejä. Inhoaa kaikkia rasvaisia aurinkovoiteita, ja haluaisikin jonkun mahdollisimman kevyen ja nopeasti imeytyvän suihkeen, jossa maksimissaan suojakerroin 20.

Tiedän kyllä, että suurin osa ihmisistä täällä käyttää korkeampia suojakertoimia, mutta koitetaan nyt silti kalastella kokemuksia ettei tulisi ostettua sikaa säkissä ;D

Poissa jensQ

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #736 : 23.07.08 - klo:09:41 »
^Itse käytän Garnierin Clear Protect -suihketta, jossa suojakerroin 20. Ei tahmaa, imeytyy nopeasti eikä jätä vaaleita länttejä (aine on kirkasta). Lisäksi raikastaa ihoa ja on vedenkestävä, ainaskin purkin mukaan :)

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #737 : 24.07.08 - klo:19:26 »
^

Kiitokset! Ehdittiin avon kanssa jo ostaa Piz Buinin Active Fresh Cooling UVA-UVB In Sun Spray (mikä nimi ;D), ja avo tuosta tykkääkin, mutta lievänä hajusteallergikkona sain aivastuskohtauksen tuon hajusta. On niin miehekäskin tuoksu ja leijaili nenuun pitkän aikaa levittämisen jälkeenkin, etten senkään vuoksi oikein viitsisi tuota käyttää.

Eli itselleni joudun varmaan vielä hankkimaan toisen aurinkosuojan, ja tuo Garnierin Clear Protect kuulostaa oikein hyvältä.

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #738 : 25.07.08 - klo:13:17 »
^Sain miehen käyttämään naamarasvaa ja aurinkovoidetta kun kuittailin riittävästi lähestyvistä 30-vee synttäreistä ja rypistyvistä silmäkulmista ;D. Senkin naama hilseili aina pesun jälkeen kun ei voinut käyttää rasvaa. Totesin sitten että ei ihokaan pysty uudistumaan jatkuvasti kulumatta joten rasvaaminen ainakin vähentää kulumista. Samoin auringolta suojautuminen.
Meillä siis käytössä nyt Korres Orange Sprayable Sunscreen Emulsion Face-Body SPF25. Ei tuki naamaa mutta tuntuu hetken rasvaiselta ennen kuin imeytyy. Tuoksu voisi olla omaan nenääni parempi mutta miehen mielestä tuoksuu ihan ok:lle. On jopa oppinut laittamaan tuota aamuisin. :)
1a F ii Tukkakuva

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #739 : 25.07.08 - klo:15:19 »
^ Omana työvoittonani pidän sitä, että käyttää Humektania edes silloin, kun iho tosiaan on hilseilevän kuiva. Tosin nyt kesällä ihossa on ilmeisesti niin paljon rasvaa omastakin takaa, ettei ole tarvinnut. Mun on vähän vaikea kaupata sille kosteusvoiteen käyttöä, kun sillä on nykyisin iho paremmassa kunnossa kuin mulla, ja *ttuilee että mun finnit johtuu nimenomaan tuosta voiteesta ;D No, ehkä sitten tosiaan kolmenkympin korvilla... (Sori OT.)

Tuo Korres on varmaan hyvää, mutta en ihan heti varmaan uskalla lähteä tilailemaan mitään netin kautta, kun on viime aikoina tullut pakettia ties mistä varmaan viikon välein ja rahaa palanut melkoisesti 8)

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #740 : 25.07.08 - klo:17:00 »
Mulla on ollut nyt kesällä käytössä Australian Goldin SPF 30+ aurinkorasva (Very water resistant, Kids formula). En löytänyt haulla muiden juuresten kokemuksia, joten ajattelin kirjoittaa omista käyttökemuksista.

Aurinkorasva on hyvin levittyvää, imeytyy nopeasti ihoon, eikä jätä läheskään niin tahmeaa tunnetta, kuin suurin osa kokeilemistani aurinkorasvoista. Tuoksu on melko voimakas, mutta mielestäni ihan miellyttävä, eikä kovinkaan aurinkorasvamainen. Levitettäessä tuoksu on makea ja purkkamainen, mutta iholla rasva tuoksuu lähinnä kookokselta ja sitrushedelmältä.

Mulla on todella vaalea ja herkästi palava iho, mutta Australian Gold on suojannut ihoni hyvin, enkä ole polttanut ihoani sen kanssa kertaakaan. Rasva on myös kestänyt uimisen, eikä se muutu vedessä limaiseksi kalvoksi, kuten jotkin kokeilemani rasvat. Tuotteen teho on säilynyt myös silloin, kun olen uimisen jälkeen ollut n. 30 minuuttia auringossa lisäämättä rasvaa.

Voin siis suositella tuotetta vaaleaihoisille ja niille, jotka pitävät korkeasuojakertoimellisesta rasvasta, joka imeytyy nopeasti. Kovin tuoksuherkille en kuitenkaan usko aurinkorasvan sopivan.

237 ml tuubi maksoi 16 euroa. INCI:n kirjoitin omaan ketjuunsa.

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #741 : 25.07.08 - klo:18:56 »
Missä tuota Australian Goldin SPF 30+ myydään? Kävi kiinnostamaan kovasti.. Netissä näyttää oleva myynnisä, mutta onko jossain ihan maantasalla kaupassa? :)
« Viimeksi muokattu: 25.07.08 - klo:19:07 kirjoittanut Sylver »

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #742 : 25.07.08 - klo:21:41 »
Minä ostin omani kuntosalilta. Australian Gold tekee aurinkorasvojen lisäksi joitain solariumin kanssa käytettäviä tuotteita ja siksi tuotteita myydään tavallaan solariumin yhteydessä. Omalla salillani oli enemmän tarjolla juuri rusketuksen korostus/syvennys tuotteita, mutta aurinkorasvojakin löytyi muutama. En löytänyt netistä jälleenmyyjäluetteloa, mutta osoitteesta http://www.solarium.fi löytyy suomenkielistä tietoa tuotteista.  :)

Poissa utas

• Haiven
  • *
« Vastaus #743 : 27.07.08 - klo:15:22 »
Onko kellään käytössä Bionin Titanium Dioxide Sk 30 arska tahna? Miten toimii? Ja saakohan tuota mistään?

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #744 : 27.07.08 - klo:16:39 »
^Jos tuo on se kasvoille käytettävä aurinkovoide, niin mä olen sitä viime vuonna käyttänyt, kun kosmetologini ko. sarjaa myy. Mulla on pelkästään positiivista sanottavaa voiteesta: levittyi, imeytyi ja suojasi hyvin, ja sen päälle oli helppo levittää meikki. Ei myöskään muistaakseni tuoksunut millekään, mikä on aina plussaa. Hinta oli hieman korkea, mutta hyvin toimivasta tuotteesta mielellään maksaakin. Joltain kosmetologeilta tuota sarjaa ainakin saa, nettikaupoista ilmeisesti vähän heikommin.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #745 : 28.07.08 - klo:10:48 »
Kysyisin vielä, mistä kaikkialta tuota voidetta voi ostaa?

Koko nimi:
Bioderma Photoderm Mineral SPF50+ UVA22
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #746 : 29.07.08 - klo:12:22 »
^

Kiitokset! Ehdittiin avon kanssa jo ostaa Piz Buinin Active Fresh Cooling UVA-UVB In Sun Spray (mikä nimi ;D), ja avo tuosta tykkääkin, mutta lievänä hajusteallergikkona sain aivastuskohtauksen tuon hajusta. On niin miehekäskin tuoksu ja leijaili nenuun pitkän aikaa levittämisen jälkeenkin, etten senkään vuoksi oikein viitsisi tuota käyttää.

Eli itselleni joudun varmaan vielä hankkimaan toisen aurinkosuojan, ja tuo Garnierin Clear Protect kuulostaa oikein hyvältä.

Tuo on kanssa ihan hyvää mutta haisee aivan törkeesti alkoholille ja saa mut aivastelemaan!
Eli jos olet kamalan tuoksuherkkä niin suosittelen muuta.

Lauretta

• Vieras
« Vastaus #747 : 29.07.08 - klo:22:58 »
Kääk! Meidän aurinkorasvassamme on suojakertoimena vain 12! Jos nyt helteitä ja aurinkoisia kelejä alkaa pukkaamaan, niin käyn kyllä äkkiä ostamassa uuden aurinkorasvan. Joku 20 suojakertoimena on mulle varmasti ihan hyvä.

Poissa Tiinaliina

• Hiushörhö
« Vastaus #748 : 29.07.08 - klo:23:33 »
Ostin sitten Acon lasten aurinkorasvan suojakertoimella 25 ja parin päivän käytön jälkeen kasvot täynnä pientä syherönäppyä... Pitää koittaa tässä uudestaan vieläkö reagoi.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #749 : 30.07.08 - klo:11:45 »
Onko kellään käytössä Bionin Titanium Dioxide Sk 30 arska tahna? Miten toimii? Ja saakohan tuota mistään?

En tunne tuotetta, mutta jos vaikuttava aine on vaan titaanidioksidi, niin eikös UVA-suoja ole aika köykäinen? Sinkkioksidihan suojaisi UVA:lta paremmin, ja siksi mua hämmästyttää suuresti, että monissa muka laadukkaissa tuotteissa on pääasiallisena suojana titaanidioksidia.