Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 348911 kertaa)

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #810 : 02.06.09 - klo:20:39 »
Olen käyttänyt tämän alkukesän ajan Lorealin Solar Expertise aurinkosuojia, vartalolle Advanced Sun Protection Milk SPF 20 ja kasvoille Anti-Ageing Sun Protection Face Cream Sensitive Skin SPF 30. Vartalovoide on miellyttävän tuntuista, imeytyy nopeasti, eikä jätä ihoa tahmaisen tuntuiseksi. Pieni miinus voimakkaasta tuoksusta, joka ei tunnu haihtuvan millään, mutta on kuitenkin ihan ok. Purkista tykkään erityisen paljon, kierrettävä korkki on todella kätevä keksintö.

Kasvoille tarkoitettu voide on aurinkovoiteeksi melko kevyt. Imeytyy suht nopeasti, eikä tunnu lähmäiseltä, mutta tekee kasvoista kiiltävät. Meikki levittyy voiteen päälle nätisti ja pysyy hyvin, mutta puuteria joutuu lisäämään hieman normaalia useammin. Voide tuntuu kosteuttavan ihan tarpeeksi, itse en käytä sen alla mitään erillistä kasvovoidetta ja silti iho on pysynyt kunnossa. Ei juurikaan tuki, kunhan puhdistaa kasvot huolellisesti. Plussaa hajusteettomuudesta.

Olen ihan tyytyväinen Lorealin aurinkosuojiin ja ostan varmaan lisää, kun nuo loppuvat. Kaapissa odottaa myös ACO:n aurinkovoide ja -puikko, joita en ole vielä ehtinyt testaamaan.
1b M ii

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #811 : 02.06.09 - klo:22:03 »
Luin vain pari sivua, joten toivottavasti täm ei ole jo ihan tuttu juttu kaikille  ;D mutta törmäsin apteekissa kivaan tuotteeseen, Favoran aurinkogeeliin. Tuo sisältää C13-14 isoparaffinia, joka ei siis ilmeisesti ole kuitenkaan mineraaliöljy (samaa on favoran silmänymrysvoiteessa).

Mä oon jo useamman vuoden tuota käyttänyt, koska tuossa ei ole mineraaliöljyä, tai ainakaan sellaista, joka tukkisi mun ihoa. Koostumus muistuttaa aika paljon ihan normaalia aurinkorasvaa, hiukan juoksevampaa vain. Oon tykännyt, ja aion jatkaa tuon käyttöä, jos ei muuta mineraaliöljytöntä rasvaa satu eteen tulemaan.

Kasvoilla olen nyt käyttänyt Vichyn kasvoille tarkoitettua Micro-fluid Mat (shaka Shaka) ( ;D) -voidetta, suojakertoimella 30 (löytyy myös kertoimella 50). Incistä en tiedä, mutta en ole huomannut että tukkisi mun ihoa.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #812 : 02.06.09 - klo:22:50 »
^ Kyllä tuossa C13-14 Isoparaffinissa on kyse mineraaliöljystä, nimi on vaan eri, kun tuossa on määritelty nuo aineen sisältämien hiiliketjujen pituudet. Katsoin tuon Favoran tuotteen INCIn ja siinä on käytetty ilmeisimmin geeliemulgaattoria, joka koostuu tuosta C-13-14 Isoparaffinista, polyakryyliamidista ja laureth-7:sta, joten mineraaliöljyn osuus tuotteessa on todennäköisesti aika pieni.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #813 : 03.06.09 - klo:01:06 »
Hyvän Mielen apteekeissa on nyt Avènen aurinkosuojat tarjouksessa (tosin kalliita edelleen.). Sain näytteen tuosta groven mainitsemasta Very High Protection creamista:

Very High Protection Cream SPF 50 (PPD tod.näk. n. 18-20): Paljon, paljon rasvaisempaa ja kiiltävämpää kuin children SPF 40. Todella voimakas tuoksu myös. Aivan naurettavan näköistä kun yritin tätä levittää sen tarpeellisen määrän. Yhtä hyvin oisin voinut pyöritellä naamaa Oivariinissa ja ruikkia kukkaparfyymia päälle.

High Protection Lotion for children SPF 40 (PPD tod.näk. n. 15): Helppo levittää, ei oo ohuimmasta päästä mutta ei rasvaisimmastakaan, kiiltää ja ”valkaisee” vähän, jää tahmeaksi, pysyy hyvin, hajuton.

Ajattelin hommata tuon hajustammattoman Lotion for Children spf 40, jota Suomessa näemmä vielä saa : Etelä-Euroopan apteekeissa myydään tuosta viisikymppistä versiota, ja tilasin sellaisen viime keväänä Kreikasta. Miltei lopussa jo, joten nyt voisin täydentää varastoa..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #814 : 03.06.09 - klo:08:26 »
Huh! Ostin köyhänä S-marketista Rainbow-aurinkosuojan (suojakerroin 20). Ajattelin että se on aivan karseeta kakkaa, mut yllätyin iloisesti. Tuoksu on mukava, kukkamainen, koostumus paksua mutta levittyy hyvin, ei aiheuta näppyjä, edes naamalle!!!

Olen nimittäin ollut koko viikonlopun ja alkuviikon todella raskaissa metsätöissä, hionnut kuin pieni porsas ja altistunut auringolle jatkuvasti ja tietysti sitten lätkinyt aurinkovoidetta naamalle ja hartioille lisää pitkin päivää.. En ole palanut, en edes ruskettunut (en kyllä rusketu kovin helposti, onneksi), mitä nyt pientä päivetystä. Iho tuntuu sileältä, eikä tullut yhtään finniä tai muuta näppyä. Suosittelen. Maksaa n. 2-3 e tms.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #815 : 03.06.09 - klo:09:19 »
Nyt pääsi sitten loppumaan viime kesän lopulla Jenkeistä ostettu Hawaiian Tropicin aurinkorasva. Tuo oli niin täydellinen - suojasi ja kosteutti ihoa kunnolla. Ja se tuoksu... Itse en tykkää ollenkaan perinteisestä aurinkorasvojen tuoksusta, mutta tämä voide tuoksui ihanalla kookokselle, ei sitä olisi aurinkorasvaksi uskonut, jos ei olisi paremmin tiennyt.

Saakohan tätä rasvaa mistään Suomesta? Muistelen, että keskustan Stockmannilla myytiin joskus Hawaiian Tropicin tuotteita, mutta tuosta voiteesta ei ole mitään muistikuvaa. Kyseessä on suojakertoimella 15 varustettu voide, joka on valkoisessa pullossa, jossa on sininen korkki.

Olen alkanut miettiä jotain korvaavaa tuotetta. Kasvoille on vihdoin viimein läytänyt hyvän suojatuotteen (Clarins), mutta vartalolle pitäisi nyt jotain löytää. Taidan olla hieman mainosten uhri, kun nämä Garnierin Ambre Solaire -sarjan "todella kevyet" suojatuotteet houkuttelevat.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #816 : 03.06.09 - klo:10:45 »
^Ainakin viime kesänä Hawaiian Tropicia myytiin Seppälässä, ja muistaisin (Tampereen) Stockallakin nähneeni. Noi kannattais varmaan ainakin katsastaa. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Magda

• HAIRahtanut
« Vastaus #818 : 03.06.09 - klo:21:45 »
Hawaiian Tropicia on löytänyt Tarjoustalosta ja Vapaa valinnasta.

Mä menin ostamaan Natusanin lapsille tarkoitetun SPF20 aurinkovoiteen ja taitaa jäädä kyseinen purkki käyttämättä. Voide imeytyy todella huonosti ja iho jää todella tahmeaksi.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #819 : 04.06.09 - klo:02:31 »
Löytyykö kokemuksia Green Peoplen taikka muista ekologisesta aurinkosuojista? Itse ajattelin mahdollisesti tilata tätä Green People Sun Lotion SPF22 (No Scent) The Organic Bodycare Shopista.

Luin justiinsa Totuus kosmetiikasta -kirjasta näistä suojakertoimista, kuinka kertoimet SPF25 ei merkittävästi enää parane, eniten erot tuntuu hinnassa...
 Ja Fysikaalinen suoja (titanium dioxide, zinc oxide) on se stabiili, eikä kulkeudu verenkiertoon tms.. Se heijastaa säteilyn tai muuttaa sen lämmöksi, kun taas kemiallisissa aurinkosuoja-aine imee UV-säteilyn. Kemialliset imeytyvät syvemmälle, voivat allergisoida, ja lisäksi niillä saattaa olla hormonaalisia vaikutuksia... oletettavasti näiden takia niitä ei ole pienten lasten aurinkotuotteissa.

Ja Viimeistään ympäristöä ajatellen fysikaalinen ja ekologinen vaihtoehto on paras:

Yle: "Aurinkorasvat uhkaavat koralliriuttojen herkkiä ekosysteemejä. Jo pienetkin määrät UV-säteilyn suodattamiseen tarkoitettuja kemikaaleja aiheuttivat vakavia ongelmia koralliriutoille.
Arvioiden mukaan aurinkorasvojen kemikaalien aiheuttama koralliriuttojen vaaleneminen uhkaa jopa 10 prosenttia maailman koralliriutoista. Erityisen ongelmallista asiassa on se, että maailmanlaajuinen rantaturismi aiheuttaa luultua enemmän ongelmia myös meren ekosysteemille."
National Geographic: "--banning sunscreen won't be necessary, and points out two simple things swimmers can do to reduce their impact on coral: Use sunscreens with physical filters, which reflect instead of absorb ultraviolet radiation; and use eco-friendly chemical sunscreens. "
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #820 : 04.06.09 - klo:12:35 »
Mä ostin naamalle Vickyn Capitail ultra fluide protection shaka shaka 50+ ja muutaman kerran perusteella varsin hyvä ja toimiva. Paketissa sanottiin ettei tuki huokosia, joten saapi nähdä kuinka käy. Toivossa eletään. Ainakin apteekin täti oli hyvin avulias ja kertoi, että omakin iho menee öljyistä tukkoon ja hänellä tämä on toiminut  ;D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #821 : 04.06.09 - klo:13:12 »
^off, mutta mikä ihmeen shaka shaka? :D
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #822 : 04.06.09 - klo:13:26 »
^Se on ilmeisesti osa tuotteen nimeä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #823 : 04.06.09 - klo:13:40 »
Löytyykö kokemuksia Green Peoplen taikka muista ekologisesta aurinkosuojista? Itse ajattelin mahdollisesti tilata tätä Green People Sun Lotion SPF22 (No Scent) The Organic Bodycare Shopista.

Kannattaa lueskella sitten huolellisesti noiden luomuaurinkovoiteiden INCI:t ennen kuin ostaa, sillä hirveän monessa rasvassa ei ole kuin yhtä fysikaalista suoja-ainetta. Kunnon kattavaan suojaan tarvitaan siis molemmat, titanium dioxide - ja zinc oxide -ainesosat. Pikaisella vilkaisulla mikään noista mainitsemasi nettikaupan aurinkosuojista ei sisältänyt molempia ainesosia. Santen aurinkorasvasta löytyy molemmat fysikaaliset suojat, mutta voide on niin jankkia tavaraa, että soveltuu parhaiten vain kasvoille. Spraysta en osaa sanoa sisältääkö se molempia ainesosia ja millainen koostumus siinä on. Spray saattaisi olla kokeilemisen arvoinen tuote.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #824 : 04.06.09 - klo:23:25 »
^ Joo, ainoastaan Green Peoplen Oy! Face the Sun SPF15 on molemmat, muissa joko tai. Monissa oli jotain kanelipohjaista uv-suojaa titaanidioksidin lisäksi..mikä ei kuulosta niin tehokkaalta..?  Itselläni on ollut Urtekramin aloe aurinkovoide SPF20, jossa oli vain näitä kahta, eikä sinkkioksidia. Sekin myös kamalan paksua jankkia ja aikas pahanhajuista :P, mutta en kuitenkaan polttanut erittäin valkeaa hipiääni tuon kanssa.  :)

zinc oxide (CI 77947) sanotaan "It is the broadest spectrum UVA and UVB absorber approved for use as a sunscreen by the US Food and Drugs Administration, and is completely photostable. " Vaikka titaanidioksidi taas taitaa Euroopassa olla näistä kahdesta se enempi käytetty?
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.