Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 332397 kertaa)

Poissa jensQ

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #855 : 24.06.09 - klo:22:29 »
^Ollos hyvä :)

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #856 : 24.06.09 - klo:22:57 »
Mulla on tämä ACO Cliniderm Face Sun Cream Tinted sk 50 50 ml, ostin pari viikkoa sitten kun valmistauduin Espanjan matkaa varten. Ei sovi mulle  :( Aika tumma sävy ja jotenkin liian rasvaisen tuntuinen koostumus. Mut mä olenkin aika kalpea ja iho on rasvoittuva. Varmaan monelle muulle sopii paremmin!

Poissa jensQ

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #857 : 27.06.09 - klo:22:07 »
^ Väri oli aluksi aika ruskea, mutta omalle naamalle se asettui ihan mukavasti, kun antoi ensin imeytyä kunnolla. Asiaan tietenkin vaikuttaa myös se, että päivetystä löytyy jo entuudestaan ja laittaa voidettaa ensin ihan kevyesti ja lisäilee tarvittaessa.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #858 : 29.06.09 - klo:00:17 »
Osaisiko joku sanoa onko siitä haittaa jos vetää tujuja D-vitamiinikapseleita juuri ennen etelän lomaa/sen aikana? Voiko saada ikään kuin yliannostuksen jos ottaa Suomen saantisuosituksen muutamakertaisena ja löhöilee vielä päivät auringossa?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #859 : 29.06.09 - klo:00:32 »
Epätodennäköistä saada D-vitamiinin yliannostus missään muodossa, ellet vedä koko purkillista monta viikkoa peräjälkeen. Toksisuuden raja on erittäin korkea, 1,2 mg jatkuvassa käytössä - joten 100-200 mkg per päivä on vielä normirajoissa. Ja tuskinpa niin paljon jaksat säännöllisesti syödä  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #860 : 29.06.09 - klo:08:51 »
^^
^
Joo, ei niin mitään vaaraa, ellet sitten sairasta sarkoidoosia tai jotain muuta kalsiumaineenvaihdunnan häiriötä.
Mutta jos (ja kun) sulla ei sellaista sairautta ole, niin voit ihan huoletta napsia D:tä.

Miehelle annoin alkavaan flunssaan 1250 µg/pv kolmeksi päiväksi. Se otti ekana pvnä 1250 µg, tokana vähemmän ja sillä flunssan tulo katkesi. Ja ei siis tosiaankaan mitään muita "sivuvaikutuksia". D3:n toksisuus on "ihan vähän" liioiteltu juttu Suomessa. Ihme propagandaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #861 : 01.07.09 - klo:23:52 »
En jaksanut kahlata koko keskustelua läpi, jos tuotteesta löytyisi jotain kokemusta.. eli onko kukaan testannut Piz Buinin PROTECTIVE TAN INTENSIFIER LOTION - aurinkosuojaa? Tuote lupaa tehostavan rusketuksen syntymistä nopeammin ja samalla kuitenkin suojaa ihoa palamiselta. Onko ihan humpuukkia?   ::)

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #862 : 03.07.09 - klo:16:33 »
^no mulla on ollut tuosta toi kuivaöljyversio, minkä myös pitäisi tehostaa ruskettumista, mutta mä en kyllä huomannut mitään.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #863 : 04.07.09 - klo:21:18 »
^^Minulla on Intensifier SPF30-versio. En ole oleillut niin paljon auringossa että osaisin varmasti sanoa, mutta en kyllä ole huomannut mitään erityistä tehoa. Täytyy nyt lomalla testailla, mikäli aurinko vielä sitten paistaa. :)

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #864 : 06.07.09 - klo:21:50 »
Taitaa tuo Piz Buinin aurinkorasva jäädä sitten ostamatta, mikäli siitä ei ole kenelläkään erityisen hyvää sanottavaa  ::)  Myydäänköhän missään enää Bergasol-aurinkovoiteita? Ainakin lentokentällä muistelisin sitä olevan ja joskus vuonna yksi ja kaksi muistan ostaneeni sitä Citymarketista...  ;D  Muistaakseni tuo Bergasol oli hyvä ja toimiva voide, joka myös tehosti ruskettumista.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #865 : 06.07.09 - klo:22:36 »
Minkä ihmeen takia kasvoni ovat kevyesti päivettyneet, vaikka olen joka aurinkopäivä käyttänyt spf 50+ suojaa? Masentava huomio! Ehkä se RoCin suihke ei ollutkaan yhtä tehokasta kuin voidemaiset liisterit, vaikka niin luvattiin. Sitä olen tainnut käyttää sen verran kevyesti, että säteily on päässyt läpi - nenänpäänikin on tässä kesinyt  :-[
Voi sun. Ensi kerralla isken kasvoille kunnon kerroksen Avenen jankkia.  :#
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #866 : 06.07.09 - klo:22:52 »
Tultiin juuri etelän reissusta ja lapset ovat ihan kunnolla ruskettuneet vaikka joka päivä laitoin useita kertoja kunnon kerroksen 50+ suojaa (L'Oréal Kids). Tuota meni yksi pullo ja sen jälkeen vielä pari Nivean Children 50+ voidetta, koska en ollut tarpeeksi voidetta mukaan pakannut. Tosin eivät palaneetkaan, toki keskipäivän aurinkoa välttelimmekin  :). Laitoin tuota samaista itselleni olkapäihin, muualle riitti L'Oréalin sun milk 20, josta pidän todella paljon. Naamalle käy Vidmerin geeli 15, muita en jaksa edes testata ettei naama ihan räjähdä näppylöille.

Nyt tuntuu itsekin ihan ruskealta mutta tuolla sitä oli ihan kalvakka, melkoista grillausmeininkiä siis  :D.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa sadelma

• HAIRahtanut
« Vastaus #867 : 07.07.09 - klo:12:23 »
Onko kellään kokemusta Eucerinin uudesta Extra Light Sun Lotion SPF30 aurinkovoiteesta? Ilmeisesti sotkee ainakin vaatteita, apteekin testeri näytti niin keltaiselta ja pakkauksessakin taisi olla maininta tästä. Mutta toimiiko niinkuin luvataan eli ei tahmaa? Ja onkohan tuo muuten pätevää tavaraa?
1bFii

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #868 : 20.07.09 - klo:14:38 »
Korkkasin uuden aurinkovoiteen, jenkeistä ostamani Banana Boat Sport SPF30 Ultra Sweatproof-voiteen.

Tässä on ihanaa se että voide ei tuoksu millekään, tuntuu olevan harvinaista aurinkotuotteissa :ts Levittyi hyvin iholle ja ihme kyllä, ei todellakaan jättänyt ihoa tahmaiseksi (enpä ole tälläistä ei-tahmeutta kokenut arskavoiteiden kanssa aiemmin, uskoakseni)!

Valitettavasti toi SPF30 ei mulle riittänyt Ilosaaren paahteessa alkuunkaan, vaikka kolme kertaa päivän aikana rasvasin altistuvat alueet, paloin tosi pahasti :-[ Mulla on jemmassa LV:ltä se SK15-suihke, voisin sen ihan suoraan laittaa kiertoon..

Tänä kesänä tuskin enää sellasta tilannetta että pitäis olla paahteessa ulkona pari päivää putkeen, mutta todellakin nyt on selkeetä että pitää käydä ostamassa se Lorkun kehuttu lasten SPF50-voide, sen alempaa ei näköjään meikän kannata käyttää kuin lyhyillä n. tunnin terassireissuilla, jos niilläkään...

Kasvoilla oli käytössä Cliniquen City Block SPF40, joka sekään ei ihan 100% riittänyt koko päiväksi, posket on "aurinkoasaaneen" oloiset, vaikka eivät punoitakaan. Pisamia on tullut kasvoihin reilusti lisää. En viittinyt meikin päälle alkaa mitään voiteita laittamaan... Mä en oikein tykkää tosta että toi City Block on värillistä, jää helposti ihme värikökköjä ja tuntuu että tuotetta ei pysty laittamaan niin paksulti kun ehkä haluaisi. Huulet kärys myös, toista kertaa elämässäni, en ikinä muista pitää aurinkosuojallista huulirasvaa mukana :(

Oon nyt tuskallisen kuumottavaa rintakehää, käsivarsia ja reisiä viilentänyt ACOn after sun-geelillä, joka kyllä viilentää kivasti ja imeytyy heti. Alcohol denat. on kuitenkin aika korkealla incissä mikä vähän ihmetyttää... Vanha kunnon punainen Bepanthen taitaa olla paras lääke.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #869 : 21.07.09 - klo:12:27 »
Mie olin erittäin tyytyväinen mun Lovea bio 30 SPF -suihkeeseen Portugalin kuumuudessa. Tavara oli sen verran jankkia, ettei se tuntunut lainkaan rasvaiselta tai jänkkiseltä, vaikka iholla oli selvästi valkoinen kalvo, levitys oli ehkä vähän hankalaa, mutta kyllä tuotteen sai levitettyä, kun jaksoi käydä pienen osion kerrallaan läpi, tuoksu oli ihanan keveä ja merimäinen (ei tarvinnut haistella ällömakeaa kookosta, joka tuntui tulevan nenään melkein jokaisesta vastaantulevasta), spraypullosta oli helppo annostella ainetta, eikä voide valunut hikiseltäkään iholta pois.

Ainoa haittapuoli aineessa oli, että tavara on todella vedenkestävää ja saippuankin kestävää: jouduin hinkuttamaan vartalon öljy-sokeri-seoksella joka ilta, että sain voiteen pois iholta kokonaan. Aurinkorasva kesti siis todella hyvin useat uinnit altaassa.

Tästä tulee ehdottomasti mun aurinkovoidesuosikki hyvän tuoksun, toimivuuden ja luonnonmukaisen koostumuksen takia. Yleensä tavallinen aurinkorasva saa mun ihon kukkimaan varsinkin ongelma-alueilta (rintakehä, käsivarret, selkä ja kasvot), mutta tämän voiteen kans en huomannut mitään sellaista vaikutusta. Ei finnejä, eikä mustapäitä. Oon todella tyytyväinen hankintaani ja jos vain tuotetta on saatavilla ihan tavallisesti vielä jatkossakin, ostan tätä varmasti lisää.