Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 332486 kertaa)

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #900 : 07.03.10 - klo:21:37 »
^ No voi ei.. Ärsyttävää. Mä taidan sitten kyllä heittää nuo kaikki menemään, vaikka tuotteet ovat muuten toimineet varsin moitteettomasti :-\ En todellakaan halua elimistööni minkään aineen kertyvän enkä myöskään aio olla niin julma että viitsisin nuo naamarasvat eteenpäin antaa jollekin. Löysin onneksi iHerbistä sellaisenkin suojakertoimella varustetun kasvovoiteen jossa tuota oxybenzonea ei ole, vaan suojana toimii jokin Padimate O (PABA Ester) (http://www.iherb.com/Aubrey-Organics-Blue-Green-Algae-with-Grape-Seed-Extract-Moisturizer-SPF-15-Combination-Oily-Skin-4-fl-oz-118-ml/7568?at=0) joka toivonmukaan on ihan ok!

edit. No eipä löytynyt tuostakaan auringonsuoja-aineesta kovin ylistäviä artikkeleita.. mitä sitä nyt uskaltaa edes käyttää! Höh.
« Viimeksi muokattu: 07.03.10 - klo:21:52 kirjoittanut jeba »

Strix

• Vieras
« Vastaus #901 : 08.03.10 - klo:10:16 »
Aurinkosuoja-aineet on kinkkisiä. iHerbistä löytyy useita mineraalivaikutteisia aurinkorasvoja, esim:

http://www.iherb.com/Desert-Essence-Organics-Daily-Sun-Protection-Age-Reversal-Mineral-Sunscreen-SPF-30-3-fl-oz-88-7-ml/10439?at=0
^Sisältää cylcomethiconea, joten ei niille jotka välttelee silikoneja.

http://www.iherb.com/Jason-Natural-Earth-s-Best-Organic-Sunblock-Mineral-Based-SPF-30-4-oz-125-g/17731?at=0
^Fyysinen ja luonnollinen aurinkosuoja. En omista kokemuksia, mutta olen itse miettinyt tilaamista kesälle.

http://www.iherb.com/Jason-Natural-Hand-Body-Lotion-Fragrance-Free-SPF-15-8-5-fl-oz-250-ml/19430?at=0
^Sisältää dimethiconea.

http://www.iherb.com/W-S-Badger-Company-SPF-30-Sunscreen-2-9-fl-oz-87-ml/18382?at=0
^Vaikuttavana aineena pelkästään sinkkioksidia ja on melko rasvainen. Käytän itse muualla kehossa kuin kasvoilla. Myös spf15 versio löytyy joka voisi olla kevyempi kasvoille.

http://www.iherb.com/Kiss-My-Face-SC-Sunspray-Lotion-SPF-30-8-fl-oz-237-ml/18374?at=0
^Myös dimethiconea ja ethylhexyl methoxycinnamatea joka on kemiallinen aurinkosuoja.

http://www.iherb.com/MyChelle-Dermaceuticals-Sun-Shield-SPF-28-2-3-fl-oz-68-ml/11076?at=0
^Hintavin, mutta inci näyttää hyvältä.

Turvallisimmat aurinkosuojat on tosiaan mineraalipohjaisia ja niillä on ominainen tapa muuttaa kasvot hehkuvan valkoisiksi, riippuen koostumuksesta. Valkoisuus katoaa kyllä, mutta voi näyttää ekaksi hassulta.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #902 : 08.03.10 - klo:10:28 »
^ Juu, kiitos vaan noista linkeistä :) Olin jo hieman itsekin selvitellyt että nuo mineraaliaurinkosuojat olisivat turvallisimpia ja jonkin sellaisen meinaan pian hankkiakin. Tuo MyChellen Sun Shield kuulosti muuten loistavalta mutta parissa kommentissa kerrottiin voiteen jotenkin murenevan valkoisiksi "palloiksi".. Sellainenkin vaatimus on että voiteella pitäisi olla mahdollisimman kevyttä epäpuhtaalle iholleni. Ehostan kyllä mineraaleilla ihoani että kyllähän niilläkin jo jonkinlaisen suojan kai saan mutta haluaisin nyt pelata oikein varman päälle ja kun en joka päivä edes niitä käytäkään.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #903 : 09.03.10 - klo:01:10 »
^Muistan lukeneeni MUA:sta arvioista, että MyChellen Sun Shieldistä olisi olemassa uudempi versio jonka pitäisi olla parempi. Minulla on iHerbistä vanha versio ja se tosiaan murenee tai rullautuu ikävästi, varsinkin jos alla on toista voidetta. Muutenkin ehkä vähän epäilyttää, että sinkki on siinä näkymätöntä.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #904 : 09.03.10 - klo:10:10 »
Mikähän siinä on, että mulla tuntuu tulevan kaikista aurinkovoiteista semmonen tunkkanen tunne iholle ja ilmeisesti tukkivatkin ihoa. Nyt testattavana olleet Eucerin Sun fluid mattifying face spf 50 ja Vichyn capital soleil micro-fluid mat face spf 30. Näitä kun laittaa aamulla niin on koko päivän inhottavan ja kutisevankin tuntuinen iho. Tulee taas kalliiksi tämä testailu kun mitään sopivaa ei löydy.  :-\

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #905 : 09.03.10 - klo:21:15 »
 Uutena tuttavuutena käytössä on nyt ollut MD Formulations:in Moisture Defence Antioxidant Moisturizer spf 20. Koostumus hyvin kevyttä ja ei-tahmeaa, silti kosteuttaa hyvin. MAkeUpAlleyssa tämä on saanut oikein hyviä arvioita, mutta joku oli kertomansa mukaan saanut tästä muhkuroita (kystistä aknea...). Itse en ole onnekseni saanut tätä käyttäessäni vielä mitään ikäviä reaktioita.

MD Formulationsia saa ainakin Feeluniquesta ja Strawberrynetistä.

edit. Sokoksen kauneuspäiviltä tarttui vielä mukaan Cliniquen City Block Sheer spf 25, tämän teho on kokonaan mineraalipohjainen. Tosin suurimmaksi osaksi vain titaanioksidia, joka ei anna kyllin hyvää UVA-suojaa... Sinkkioksidia tässä on vain vähän, harmi  :-\  Muistan groven valaisseen minua pari vuotta sitten titaani-ja sinkkioksidin eri suojaavuusalueista, kumpaakin tarvittaisiin  :D
« Viimeksi muokattu: 09.03.10 - klo:21:19 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #906 : 10.03.10 - klo:15:10 »
^^
Avenen High Protection Mineral Cream on kai tarkoitettu nimenomaan todella herlkäihoisille ja mun talvisuosikki aurinkovoiteista. Voide on tosi paksua ja saa kasvot vähäksi aikaa näyttämään tosi kalvakoilta, mutta väri tasaantuu vähän ajan päästä. Miinuksena myös kiiltety, jos mattapintainen voide on hakusessa. Muuten sopii hyvin varsinkin kuivaihoisille talvikäyttöön ja "meikkivoiteeksi" kalpeanaamoille, koska hieman tasoittaa ihon sävyä  ;)

Mattapintaisista olen hyväksi huomannut Kanebo Freshel White C brightening makeup basen. Suojakertoimia 35, todella kevyttä eikä  rullaannu levittäessä. Miinuksena pieni koko, mutta todella toimiva tuote muuten. Meikki kestää myös hyvin tämän kanssa, mutta otsa alkaa ehkä hieman kiillellä päivän mittaan. Jos etsii kevyttä ja mattapintaista aurinkosuojaa niin kannattaa tutkailla nuo aasialaiset sarjat. Suomen valikoimista en ole yhtä kevyitä, rullantumattomia sekä mattapintaisia arunkosuojia vielä löytänyt. Pohjanoteerauksena tosiaan tuoa DNAge, joka on todella hajustettua ja mattapintainen tulos kyllä pelkästään purkin kyljessä  ::)

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #907 : 11.03.10 - klo:13:03 »
Olen yrittänyt etsiä vähän luonnonmukaisempaa aurinkosuojaa kasvoille, ja törmäsin Ekolossa Laveran ihan hyvältä kuulostavaan tuotteeseen. Kyseessä siis Lavera Anti-Age Sun Screen SPF 15. Tuntuu iholla ihan hyvältä, luulen ettei olisi liian jankkia edes helteillä, mutta osaisiko joku sanoa miltä sen INCI näyttää? Listasta löytyy sekä Zinc Oxide että Titanium Dioxide, eli eikö se ole hyvä juttu? Entäs heti viidentenä oleva alkoholi, onko pahasta?

Water, Glycine Soja Oil*, Zinc Oxide,Titanium Dioxide, Alcohol*, Glycerin, Squalane, Cetyl Alcohol, Lysolecithin, Hydrogenated Palm Glycerides , Microcrystalline Cellulose, Glyceryl Stearate Citrate , Caffeine, Helianthus Annuus Seed Oil*, Sodium Hyaluronate , Prunus Amygdalus Dulcis Oil*, Olea Europaea Oil*, Simmondsia Chinensis Oil*, Xanthan Gum, Stearic Acid , Alumina, Tocopheryl Acetate, Betaglucan , Tocopherol , Butyrospermum Parkii Butter *, Lecithin , Brassica Campestris (Rapeseed) Sterols , Hydrogenated Lecithin, Aloe Barbadensis Gel*, Calendula Officinalis Extract*, Ruscus Aculeatus Extrakt, Ascorbyl Palmitate , Hamamelis Virginiana Water*, Rosa Damascena Distillate*, Parfum**, Citral**, Coumarin**, Eugenol**, Geraniol**, Citronellol**, Benzyl Benzoate**, Limonene**, Linalool**.

* ingredients from certified organic agriculture
** natural essential oils

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #908 : 11.03.10 - klo:14:47 »
^ Ei se alkoholi ainakaan auta ihoa voimaan paremmin ja suojautumaan UV-säteilyltä. Samoin tuossa olevat hajusteet on huono juttu aurinkosuojaksi tarkoitetussa tuotteessa . linalool jne ovat paha yhdistelmä auringon kanssa.
Mutta kun firmat haluavat jostain syystä lisätä niitä joka paikkaan, varsinkin ns. luontaiskosmetiikkasarjat, että asiakkaat vakuuttuisivat tuoteen 'luonnollsuudesta'... ::)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #909 : 11.03.10 - klo:15:15 »
^ Kiitos kommenteista, NarnianQueen! Vähän pahoin pelkäsinkin että alkoholi on no-no, mutta hajusteet myös? Kaikkea sitä oppii... Tiedänpähän mitä vältellä jatkossa.

No, etsintä jatkuu  :)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #910 : 12.03.10 - klo:13:17 »
Eli oxybenzone voi imeytyä elimistöön eikä sen vaikutuksista oikein tiedetä. Sitä neuvotaan välttämään aurinkosuojissa tuosta nimenomaisesta syystä.

Mulla on Cliniquen superdefence ja siinä aurinkosuojana jus tuo oxybenzone. Silmät on ärtyneet nyt kun olen käytellyt, olisiko tuo aine syypää siihen? Vielä tosin en ole varma onko syyyllinen mikään tietty aine, lääkärin mukaan silmissä ei ollut allergista reaktiota mutta kipeät ovat ainakin.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #911 : 16.03.10 - klo:14:43 »
Osaako kukaan suositella mineraaliaurinkosuojan sisältävää huulirasvaa? iHerbistä löytyi Alba Botanicalta muutama, mutta niissä on vain spf 8 ja kaikki ovat hieman sävyttäviä, jota en kaipaa.

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #912 : 19.03.10 - klo:23:58 »
Luin eräästä kirjasta, että aurinkovoiteet eivät saisi sisältää oktyylidimetyyliä (PABA=padimaatti A, DEA=dietanoliamiini, lisäävät mukamas ihosyövän riskiä), bentsofenonia, titaanioksidia tai parabeeneja. Eihän tässä uskalla kohta mitään ihollensa laittaa! Sitäpaitsi samassa kirjassa luki, että aurinkovoiteen pitäisi sisältää titaanioksidia... onko se nyt sitten hyvä vai huono juttu, otapa siitä selvää. ???

Huoh, minulla menee kohta järki, kun yritän metsästää kasvoilleni sopivaa aurinkovoidetta. Se ei saisi sisältää tukkivia ainesosia (silikonia tai esim. sitä myristyl myristatea, koska ne ihan oikeasti tukkii ihoani) tai sitten jotain haitallisia ainesosia. Onko tuollaista edes olemassa? Olen jo epätoivoinen, kevät tulee kovaa vauhtia ja kesä myös ja haluaisin suojata kasvoni hyvissä ajoin. Olen kyllä niin väsynyt, että pieninkin asia tuntuu mahdottomalta, mutta kuitenkin...
« Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo:00:10 kirjoittanut Honey »
1a F ii

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #913 : 22.03.10 - klo:12:27 »
Eash, näytän saavan jo kolmannesta eri aurinkovoiteesta poskilleni pienenpientä punaista näppylää. Ei finnejä, vaan enemmänkin sellaista ihottuman tapaista. Toinen poski jopa tuntuu kuumeisen lämpimältä. Olisi niin hienoa suojata kasvot UV-säteilyltä, lähisuvussa on nyt löytynyt melanoomaa eikä mun geenit sen parempia tunnu olevan. Ja sen lisäksi haluaisin toki myös meikata finniarvet piiloon ja sitä rataa. Kestääkö iholla vain tottua johonkin aurinkovoiteissa käytettyyn ainesosaan jonkin aikaa, jolloin punoitus ja ihottuma häipyisivät ajan kanssa? Tai auttaisiko jokin muu kikka ongelmaan?

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #914 : 22.03.10 - klo:14:48 »
^^ Kyllä titaanioksidi on aivan turvallinen ainesosa aurinkovoiteessa. Sen antama suoja on täysin mekaaninen, siis ei kemiallinen. Kaikkein herkimmille tarkoitetuissa aurinkosuojissa on vain sitä aurinkosuoja-aineena.