Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 321469 kertaa)

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #930 : 15.04.10 - klo:21:51 »
Onko vichyn shaka-shaka aurinkovoide lopetettu?

Niin ja piti vielä kysäistä,kun on noita aurinkopuikkoja kasvoille niin voiko huulirasvaa jossa on aurinkosuoja  käyttää tuolla tavalla kasvoille? Onko yhtä tehokas apu?

On lopetettu, mutta ainakin Shiseidolla ja La Roche Posaylla on ollut tuollaisia kevyitä nestemäisiä koostumuksia valikoimissaan.

Voit käyttää noita huulijuttuja myös muilla alueilla, mutta sattavat olla sekeästi rasvaisemman oloisia kuin tuollaiset puikkomalliset aurinkosuojastickit.

Edit. Liisulle, joo, Jenkeissä voi olla suojakerroin 70. EU:ssa on yleisesti ottaen tiukempi lainsäädäntö aurinkotuotteiden kohdalla ja maksimissaan suojakertoimena saa ilmoittaa 50+ vaikka suoja ois ton 70. Jenkeissä ei myöskään ole suositusta UVA-suojan minimimäärästä niin kuin meillä.

« Viimeksi muokattu: 15.04.10 - klo:21:59 kirjoittanut Kosmetiikkakissa »

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #931 : 15.04.10 - klo:22:29 »
Kävin tänään apteekissa aurinkovoideostoksilla ja todellakin, kertoivat shaka-shakan olevan lopetettu tuote. Ostin kokeilumielessä tilalle Eucerinin Sun Protection Mattifying Fluidin SPF50+. Hajusteeton, UVA&UVB-suojat lisäksi jotaki antioksidanttista lakritsinjuuriuutetta  ??? Hinta n.20€. Katsotaan nyt, minkälainen on käytössä. Shaka-shaka oli mun luottotuote kesäaikaan joten harmittaa sen lopettaminen...

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #932 : 16.04.10 - klo:17:37 »
Siis uskomatonta; keväällä ostin oman shaka-shakan itselleni ja oli on ensimmäinen suht hyvän mattapinnan antava aurinkovoide joka ei minun ihoa tuki. Ja nyt taas se sama etsintäruljanssi alkaa.  :-\

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #933 : 16.04.10 - klo:23:56 »
^Sama täällä, ei millään jaksaisi alkaa etsiä korvaavaa tuotetta.  :-\
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #934 : 19.04.10 - klo:17:31 »
Tarvitseeko iho erillistä aurinkosuojatuotetta, jos mineraalipohjassa on spf 15?

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #935 : 19.04.10 - klo:18:34 »
^ Tuo on vaan melkoisen vähän....kasvoille saisi ihan rauhassa olla 30kin. Mutta jos tuntuu että se 15 suojakerroin riittää itselle, niin silloin ei muuta tarvitse lisätä. Riippuu varmasti suojauksen voimakkuus hiukan siitäkin, miten peittävän pohjan sutii...
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #936 : 17.05.10 - klo:12:04 »
Onko kukaan ehtinyt vielä kokeilemaan tätä Nivean uutuustuotetta?  ::)

http://www.nivea.fi/products/show/36639

Netistä löysin suojakertoimen 30 incin:
Ingredients: Aqua, Alcohol Denat., C12-15 Alkyl Benzoate, Octyldodecanol, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Octocrylene, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Cetyl Alcohol, Sodium Phenylbenzimidazole Sulfonate, Titanium Dioxide, Cetearyl Alcohol, Myristyl Myristate, Glycyrrhetinic Acid, Glycerin, Tocopheryl Acetate, Tapioca Starch, Glyceryl Stearate SE, PEG-40 Castor Oil, Sodium Cetearyl Sulfate, Xanthan Gum, Trimethoxycaprylylsilane, Trisodium EDTA, Phenoxyethanol, Methylparaben, Linalool, Benzyl Alcohol, Limonene, Benzyl Benzoate, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, Hexyl Cinnamal, Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Alpha-Isomethyl Ionone, Eugenol, Citronellol, Coumarin, Parfum.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #937 : 17.05.10 - klo:18:15 »
Levitättekö juurekset ihan reilusti 1 teelusikallisen aurinkosuojakerrointa kasvoilla aamuisin? Luin tuon neuvon lehdestä ihan juuri tässä.

Olen aiemminkin miettinyt määrää kun minulla on ollut käytössä nyt ympäri vuoden Eucerinin aurinkovoide kasvoilla ja olen vain laittanut aamuisin n. pikkurillinpään kokoisen annoksen. Onko tuo määrä täysin olematon talvisin ja etenkin nyt kesällä? Teelusikallinenhan on aivan tajuton määrä ja näen jo miten iho kiiltää entistä enemmän. En edes yövoidetta laita kerralla noin paljon.  :o :D

Täytyykö vain sekoittaa aurinkovoiteeseen esim. aloevera geeliä, jotta iho imisi suuremman määrän paremmin? Ja jos vaihtaisi suojakertoimelliseen kosteusvoiteeseen, kuinka paljon silloin olisi hyvä aamuisin kasvoilla voidetta laittaa?  :)
« Viimeksi muokattu: 17.05.10 - klo:18:17 kirjoittanut purppura »

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #938 : 17.05.10 - klo:22:05 »
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_osio=&p_artikkeli=hpa00012&p_teos=hpa&p_selaus=6006

Aurinkosuojavoidetta saisi levittää paljon ja usein. Tiedän että teelusikallinen olisi lähellä oikeaa määrää, mutta itse en vaan pysty laittamaan sitä niin paljon.  :P

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #939 : 17.05.10 - klo:22:38 »
Levitättekö juurekset ihan reilusti 1 teelusikallisen aurinkosuojakerrointa kasvoilla aamuisin? Luin tuon neuvon lehdestä ihan juuri tässä.

Olen aiemminkin miettinyt määrää kun minulla on ollut käytössä nyt ympäri vuoden Eucerinin aurinkovoide kasvoilla ja olen vain laittanut aamuisin n. pikkurillinpään kokoisen annoksen. Onko tuo määrä täysin olematon talvisin ja etenkin nyt kesällä? Teelusikallinenhan on aivan tajuton määrä ja näen jo miten iho kiiltää entistä enemmän. En edes yövoidetta laita kerralla noin paljon.  :o :D

Se aurinkovoiteen oikea määrä kasvoille on siis 1/4 teelusikallista eli noin 1 - 2 grammaa kasvojen pinta-alasta riippuen.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #940 : 18.05.10 - klo:01:11 »
Mä käytän Reviva Labsin sk 25 -päivävoidetta ja levitän sitä ihan normaalin päivävoiteen verran kasvoille ja kaulalle, tarkkaa määrää en osaa arvioida, mutta varmaan maksimissaan puoli teelusikallista. Päälle käytän mineraalipohjaa, jossa on sk 15 - en kyllä tiedä, onko noista suojakertoimista yhdistettynä enemmän hyötyä vai haittaa, mutta toivon, etteivät kovin paljoa ainakaan kumoaisi toistensa vaikutusta.

Voidetta en lisäile päivän mittaan mikäli olen normaalisti kaupungilla/töissä/koulussa, jos oleilen pitkään auringossa tai olen esim. rannalla/puistossa/festareilla niin silloin tietysti lisäilen tavallista aurinkovoidetta aina välillä.

Luin juuri jostain kauneudenhoitokirjasta, että koko kropalle voidetta tulisi käyttää kerralla vähintään 30ml ja yleensähän voidetta neuvotaan lisäilemään tunnin välein (!), mutta silloin voidetta kyllä kuluisi aivan tolkuttomat määrät, mun reviva labsin 118ml voide esim. kestäisi maksimissaan 3 päivää ja iho olisi jatkuvasti ihan järkyttävän tahmainen ja mua ainakin ärsyttäisi kun vaatteet lähmiintyisivät ja iho kiiltelisi koko ajan, joten mieluummin pidän suojautumisen vähäisempänä ja toivon, että siitä on edes hiukan hyötyä, jos nyt pahemmilta palamisilta edes säästyisi niin olen tyytyväinen, mieluummin sitten kuitenkin olen vanhana hiukan ryppyisempi kuin vietän 20 vuotta naama jatkuvasti kiiltävänä ja talmaisena ja käytän vaikka sitten ne voiteissa säästetyt rahat botoxiin jos ei muu auta.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #941 : 18.05.10 - klo:07:19 »
Laittavatko muut aurinkorasvan alle myös ihan normaalia kosteusvoidetta, siis kasvoihin? On vain tullut mietittyä tätä, kun itselläni on atooppinen iho, ja on pakko läträtä paksujen rasvojen kanssa ettei iho kiristele ja hilseile - aurinkorasva ei riitä mitenkään kosteuttamaan. Kosteusvoiteen päälle olen levityksen jälkeen laittanut Avenen +50 suojakertoimista lasten aurinkorasvaa.

Mulle oli jotenkin järkytys huomata taas kavereideni kanssa keskustellessa, ettei heistä kukaan käytä aurinkorasvaa kesällä :o Eräskin sanoi, että ruskettuvansa niin helposti, ettei tarvitse rasvoja, eikä ole ikinä kuulemma ajatellut että iho mitenkään vaurioittuisi.. Itse kyllä halua varjella hipiääni kaikin keinoin, rusketuksen voin hankkia purkista niin halutessani.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #942 : 18.05.10 - klo:10:12 »

Luin juuri jostain kauneudenhoitokirjasta, että koko kropalle voidetta tulisi käyttää kerralla vähintään 30ml ja yleensähän voidetta neuvotaan lisäilemään tunnin välein (!), mutta silloin voidetta kyllä kuluisi aivan tolkuttomat määrät, mun reviva labsin 118ml voide esim. kestäisi maksimissaan 3 päivää ja iho olisi jatkuvasti ihan järkyttävän tahmainen ja mua ainakin ärsyttäisi kun vaatteet lähmiintyisivät ja iho kiiltelisi koko ajan, joten mieluummin pidän suojautumisen vähäisempänä ja toivon, että siitä on edes hiukan hyötyä, jos nyt pahemmilta palamisilta edes säästyisi niin olen tyytyväinen, mieluummin sitten kuitenkin olen vanhana hiukan ryppyisempi kuin vietän 20 vuotta naama jatkuvasti kiiltävänä ja talmaisena ja käytän vaikka sitten ne voiteissa säästetyt rahat botoxiin jos ei muu auta.

Mua ärsyttää aurinkorasvoissa kanssa tuo lähmäisyys ja vaatteetkin menee aurinkorasvaähmään. Mihinkään mattapintaiseen aurinkorasvaan en ole törmännyt, vaikka sellaisena useat itseään mainostavatkin. Mulla menee kasvoihin aurinkorasvaa ehkä vajaa teelusikka tai puolikas sillä laitan aika reilusti, mutta enempää olisi vaikea laittaa jos haluaa aurinkorasvan imeytyvän. Kropalle laitan kanssa reilusti, mutta sitäkään ei paljon kulu sillä suojattomana on yleensä vain käsivarret ja kaula/dekoltee alue. Rasvaa lisään auringossa ollessa tarpeen mukaan, mutta kasvoihin vähemmän kun menee sitten meikitkin saman tien. Yleensä on muutenkin joku hattu mukana, jos tiedän että pitää auringossa paistatella. Nykyinen aurinkosuoja kyllä  levittyy aika hyvin meikkien päälle niitä pilaamatta. Kosteusvoidetta en kesällä laita alle, mutta talvisin kyllä.

Yritän aina parhaan mukaan suojata dekoltee-aluetta, silä inhoan sitä kesäruokalappua, joka tulee jos iho pääsee palamaan  :P

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #943 : 18.05.10 - klo:10:56 »
Kiitos runsaista viesteistänne!  :) Ei voi kyllä kuin ihmetellä, miten vieläkään aurinkorasvoja ei olla saatu kehitettyä yhtään helppokäyttöisemmiksi. Miten ei olla saatu kehitettyä aurinkorasvaa, jossa kerroin ei laskisisi vähitellen ja miksi ne kaikki useimmiten lähmäävät.  ??? ;)

Nyt olen aika hyvin voinut käyttää pelkkää aurinkorasvaa päivävoiteena, mutta aina kun iho on kuivempi olen aluksi levittänyt AloeVera -geeliä kasvoille, mikä kosteuttaa ja lisäksi auttaa minulla aurinkovoidetta imeytymään paremmmin. Nyt taas tuntuu, että iho kuivuu ilmojen lämmettyä enemmän ja Aloe -geeliä kuluu enemmän. Ajattelin jos tänään sekoittaisin ihan suoraan geeliä suojavoiteeseen ja näin saisin enemmän suojavoidetta iholle. Toivottavasti geeli ei kertoimia kuitenkaan laske(?)  :)

Tämä Eucerinin Sun Allergy spf25 on itsessään yllättävän kosteuttava, että siksi eri tuotetta en talvisin pahemmin tarvinnut. Kaapista löytyy myös Avenen spf50, mikä on tarkoitettu ääriolosuhteisiin (vahingossa tullut ;D) Olen kokeillut tuota pariin otteeseen, eikä ole yhtä kosteuttava kuin Eucerin. Yllättävän hyvin kuitenkin imeytyy itsestään käytettynä, mutta Aloe -geeliä täytyy varmasti käyttää tuon kanssa.  :)

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #944 : 18.05.10 - klo:12:10 »
Eihän aurinkosuojana käytettävä benzophenone ole mikään "pahisaine"?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt