Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 287227 kertaa)

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1395 : 03.03.18 - klo:14:36 »
Mä tarvisin suosituksia hyvästä suojakertoimellisesta (väh. SPF 30) kasvorasvasta ja silmänympärysvoiteesta meikin alle. Olin tilaamassa sitä kehuttua Devitaa vitacostista, mutta arvostelujen perusteella ovat muuttaneet tuotetta sen verta huonoksi, etten sitä tilaakkaan. :-\
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1396 : 27.03.18 - klo:12:08 »
Tilasin etude housen sunprise mild spf50 ebaystä hypetyksen takia (pysyy hyvin rasvaisella iholla ja meikki pysyy mattana) mutta se oli loppu kyseiseltä toimittajalta. Myyjä ilmoitti viikon päästä tilauksen tekemisestä että tuote loppunut ja nyt ajattelin käydä vain ostamassa neutrogenan aurinkosuojan spf 50 tai tilata lookfantasticista la roche posayn anthelios spf 50 kasvoille. En enää kerkeä odotella koreatilauksia kun aurinko porskuttaa jo melko tehokkaasti.

Olen aina ajatellut että noita kasvoille tarkoitettuja voi käyttää myös silmänympärysiholle :D

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1397 : 08.05.18 - klo:11:06 »
Mitäs mieltä olette: pallottelen juuri tilaanko kokeiluun Cosrx:n Aloe Soothing Sun Cream spf50 PA+++ vai kokeilenko pitkästä aikaa jotain apteekin valikoimasta löytyvää kasvoille tarkoitettua aurinkosuojavoidetta? Olen testaillut apteekissa erilaisia voiteita kädelle, mutta olen aivan ulapalla niistä ja mikä olisi hinta-laatusuhteeltaan paras.  ;D Toivon aurinkovoiteelta kosteuttavaa ja hyvin imeytyvää koostumusta sekä spf50:tä ja mahdollisimman isoa kokoa (väh. 50ml). Vaikka kasvojeni iho on rasvoittuva, niin en en kaipaa mattapintaa, sillä yleensä sellaiset aurinkosuojat ovat tuntuneet kiristäviltä.

Mainitsemani Cosrx:n voide ei ilmeisesti ole ihan kevyimmästä päästä, mutta minua on pitkään kiinnostanut kokeilla kyseistä tuotetta ja, miten tuote minulla toimisi ja millaiset kosteustehot tuossa on. Apteekin tuotteista kädellä miellyttävimmältä ovat tuntuneet Vichyn Idéal Soleil:n Dry Touch ja Velvety Cream sk50 voiteet, näistä oikeastaan molemmista jäi kädelle yllättävän kevyt ja kosteutettu tunne. Acon aurinkotuotteista olen kuullut hyvää, mutta muut Acon ihonhoitotuotteet eivät ole ikinä herättäneet ihmeempiä tuntemuksia.

Eli siis... pitäydynko korealaisissa aurinkovoiteissa vai onko apteekin aurinkovoiteissa jo nykyään vastusta edellä mainituille miellyttävämmän koostumuksen ja kohtuullisten hintojen suhteen? :D

Edit. Tuleeko muuten kellään mieleen mitään isommassa purnukassa myytävää aurinkovoidetta, joka sopisi kasvojenkin iholle? Juurikin sellaista kropalle ja kasvoille sopivaa yhtä tuotetta? Koen nimittäin todella hassuna, miten pieniä tuubeja kasvoille suunnatut aurinkovoiteet aina ovat, koska jos noita käyttäisi täysin suositusten mukaan, niin nehän hupenisivat hetkessä. Kroppalle suunnatut suojavoiteet ovat taas tähän mennessä tuntuneet kasvoilla lähmäisiltä. 
« Viimeksi muokattu: 08.05.18 - klo:11:17 kirjoittanut purppura »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1398 : 08.05.18 - klo:14:55 »
^Kyllä tuo COSRX Aloe vera 50 spf on ihan OK, mutta korealaisessa valikoimassa on paljon kevyempiä ja paremmin imeytyviäkin. Kesähelteellä tuo oli liiankin paksu, talvisäässä esim. ulkoileessa juuri nappivalinta, koska myös kosteuttaa / suojaa.

Apteekissa kannattaa vilkaista ja testata ainakin La Roche Posayn aurinkosuojat, niissä on erikokoisia pakkauksia ja helposti imeytyviä koostumuksia.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #1399 : 08.05.18 - klo:21:18 »
^ Korealaisesta valikoimasta löytyisi kyllä tosiaan Cosrx:ää kevyempiäkin koostumuksia testattavaksi, mutta haasteeksi monen tuotteen kohdalla tulee erinäiset eteeriset öljyt ym., koska moniin kiinnastaviin tuotteisiin on ympätty niin paljon kaikkea omiin silmiini epäoleellista. Toisaalta nytkin olen talven käyttänyt edullisuutensa takia Etuden Housen Sunprise Mild Watery Light spf50/PA+++, eikä siitä ole tullut mitään reaktiota, vaikka voide sisältää varmaan kaikki maailman marjat, heh. Eli sinänsä hajusteita sun muita en välttele ehdottamana, mutta oikeasti olisi mukavampi käyttää ihoystävällisempiä tuotteita. Tuon Cosrx:n inci vaikuttaisi vaan suht ok:lta ja, jos olen tulkinnut oikein, niin voide sisältää sekä mineraali että kemiallisen suojan, minkä olen ymmärtänyt olevan parhain yhdistelmä aurinkoa vastaan?

Kävin tänään apteekissa ja taidan laittaa syvään harkintaan LRP:n Anthelios Ultra SPF50+ -voiteen jos en päädy tilailemaan netistä. Tuo ainakin nopean testailun pohjalta vaikutti imeytyvän hyvin ihoon ja plussaa sopivuudesta herkälle iholle. Hintakaan ei enää paljoa eroa n. 20€ hujakoilla liikkuvista koreavoiteista. Tosin tuo pohjautuu ilmeisesti pelkkään kemialliseen suojaan? En ole todellakaan varma, enkä tässäkään ole ehdoton. Hulluksi tässä muuten tulisi jos alkaisi loputtomasti miettimään, mikä on paras vaihtoehto. Sopivan aurinkosuojavoiteen osto on yhtä tuskaa.  ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1400 : 08.05.18 - klo:21:42 »
Kannattaa hankkia sellainen, jota viitsii käyttää :)

Korealaisista mieluisin vastaantullut koostumus on Tony Moly My Sunny All-In-One Sun spf 45 PA+++ (nimeä kerrakseen..), säästin näytepakkauksenkin siksi, että osaisin joskus ostaa  :D
Haasteena sitten on, että korealaissuojissa on käytössä UV-filttereitä, joita ei olla vielä hyväksytty virallisesti EU:n markkinoille (saati USA:n, missä UV-suojalainsäädäntö junnaa todella takapajulan tasolla). Ne eivät ole välttämättä mitään sen vaarallisempia kuin eurotuotteetkaan, Koreassa tehdään todella nopeaa tuotekehitystä ja markkinoille päätyy uusia yhdisteitä huomattavasti vauhdikkaampaa tahtia kuin monessa muussa maailmankolkassa... Turvallisia ne ovat varmaan oikeassa käytössä siinä missä ne aataminaikuisetkin.. mutta mainitsenpa silti, valistunutta valintaa helpottamaan :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #1401 : 09.05.18 - klo:01:24 »
Kannattaa hankkia sellainen, jota viitsii käyttää :)

Tästä oon ehdottomasti samaa mieltä! Vaikka olisi kuinka ihanteelliset ainesosat, niin jos tuote ei toimi iholla, niin ei sitä halua käyttääkään tai käyttää sitten liian vähän.

Ja, kiitos hyvistä huomioista, kuulen aina mielelläni kaikenlaista aurinkovoiteisiin liittyvää tietoa! Ihmettelin itseasiassa juuri pari päivää sitten, miten USA:n markkinat kuulosti erään youtubettajan puheiden perusteella hyvin vanhanaikaisilta aurinkosuojissa hyväksyttyjen ainesosien suhteen. Ja, kun itse on valitellut mielessään Euroopan aurinkovoidetarjontaa, heh.

Mulle Tony Moly merkkinä on jäänyt todella etäiseksi lukuunottamatta lähes jokaisen koreapakettini ohessa tulleita panda voiteen näytepakkauksia, joten täytyy ihan jo pelkästä mielenkiinnosta vilkaista mainitsemasi aurinkovoide, kuulostaa lupaavalle!
« Viimeksi muokattu: 09.05.18 - klo:01:43 kirjoittanut purppura »

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1402 : 13.05.18 - klo:11:19 »
Pakko kehaista tätä korealaista suojavoidetta: Neogen Dermalogy Day-Light Protection Sun Screen SPF 50 PA+++

Korkea suoja, joka koostuu fysikaalisista ja kemiallisista suojista. Pelkät kemialliset saattavat ärsyttää mun ihoa ja saada kasvot vetistämään, mutta tämä ei tee sitä. Fysikaalisen suojan vuoksi tämä on iholle levitettäessä aika valkoinen, mutta ainakin mun kalkkilaivan kapteeni -ihossani tämän aurinkosuojan valkoisuus jotenkin katoaa aivan tyystin iholle hierottaessa. Koostumus on miellyttävän rasvaton ja kevyt, mutta ei jätä kuitenkaan ihoa mataksi. Ei sisällä alkoholia. Koostumuksessa ilahduttavinta on se, että sitä on oikeasti mahdollista kerrostaa iholle juuri niin runsaasti kuin aurinkosuojaa kuulukin levittää ja aina se vain jotenkin ihmeellisesti katoaa ihoon. Tuoksuna hyvin kevyt sitruksinen tuoksu, joka häviää pian. Tilasin ebaysta n. 20 dollarin hintaan.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1403 : 13.05.18 - klo:11:51 »
Paula's Choice Resist Youth Extending Daily Hydrating Fluid SPF50 -kosteusvoide normaalille ja rasvoittuvalle iholle osoittautui pettymykseksi. Voide on ohut ja sitä on melko helppo annostella riittävästi. Positiivista myös se, että meikki levittyy tämän päälle siististi (verrattuna PC:n Calm linjan mineraalisuojaan). Siihen ne hyvät puolet loppuikin.

Voide haisee pahalle. Herkkä ihoni ei pidä tästä yhtään. En muista, että ikinä aurinkosuoja olisi aiheuttanut näin voimakasta punoitusta ja jopa kipua ihossa. Kaulaa kutittaa ja pelkäänkin, että raavin kaulani vielä vereslihalle. Voidetta on käytettävä vielä tänään, mutta huomenna kaivan esille mineraaliaurinkosuojaa. Loput tästä tuubista käytän vaikka käsivarsiin.

Muutenkin olisi pitänyt tajuta olla tilaamatta Paulan kemiallista suojaa. Kemiallisissa suojissa minun pitäisi luottaa aina EU tai Aasia-tuotteisiin modernimpien aktiivisten ainesosien takia.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1404 : 13.05.18 - klo:12:30 »
^  Voi harmo kohdallesi, minulle taas tuo on aivan loistavasti sopiva tuote ja meni heti aurinkosuojien kärkeen. Täydellisen ohut, nopea imeytymään (levityksessä vaan oltava tarkka tekniikan suhteen, koska tuubia ei voi hetkeäkään pitää alassuin korkki auki!), ainakin täällä tuoksuton.. Olisko tilaukseesi tullut ns. maanantaikappale?
Tee valitus ja reklamaatio firmaan, se aina kannattaa - saattaa saada jopa hyvityksenä jotain sopivampaa.  :)
(varsinkin, jos kerrot noin voimakkaasta allergiareaktiosta, luulisi PC:n haluavan kuulla kaikista mahdollisista kielteisistä kokemuksista)
« Viimeksi muokattu: 13.05.18 - klo:12:33 kirjoittanut NarnianQueen »

1b F/M ii

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #1405 : 13.05.18 - klo:15:31 »
^ tai sitten tuote ei vaan sovi, itsellä pahimmat naamakäryt ovat tulleet juuri PC tuotteista ja yksi näistä oli aurinkosuoja (ja toinen herkän ihon voide). Tästä tosin aikaa ja tuotekehittely varmaan mennyt eteenpäin, mutta en ole noiden kokemusten jälkeen uskaltanut uudestaan kokeilla.

Nyt käytössä ollut hetken Eucerinin Daily Protection Moisturizing Face Lotion (SPF 30), koostumus on aika lirua, joten levittyy kevyesti ja helposti.
1b F ii

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #1406 : 13.05.18 - klo:18:51 »
Kyselen nyt täällä uudelleen, mutta tällä kertaa vinkkejä hyvin imeytyvistä aurinkovoiteista kropalle. Mieluiten ostaisin suoraan kaupasta.

Ihoni on taipuvainen aurinkoihottumaan ja tuntuu, että aurinkovoiteen lähmäisyyskin aiheuttaa jo osittain tuota iho-ongelmaa. Ihoni ei oikein tykkää hikoilusta ja jos siihen lyttää lähmäisen tunteen jättävän aurinkovoiteen, olipa kyseessä kuinka herkälle iholle suunnattu, niin ei mun iho siitä tykkää. LRP:ltä mulle suositeltiin lapsille tarkoitettua geelivoidetta spf50, mutta n. 30€ hinta alennuksista huolimatta ei kyllä hirveästi houkuta. Voiko reilulla kympillä löytää mitään sopivaa?

Suojakertoimen tarvitsisi olla vähintään spf30. Auringossa en tule todennäköisesti liiemmin makailemaan kesän aikana, mutta etenkin jaloille tarvitsisin jonkun tuotteen shortsikeleille.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1407 : 13.05.18 - klo:20:03 »
^  Voi harmo kohdallesi, minulle taas tuo on aivan loistavasti sopiva tuote ja meni heti aurinkosuojien kärkeen. Täydellisen ohut, nopea imeytymään (levityksessä vaan oltava tarkka tekniikan suhteen, koska tuubia ei voi hetkeäkään pitää alassuin korkki auki!), ainakin täällä tuoksuton.. Olisko tilaukseesi tullut ns. maanantaikappale?
Tee valitus ja reklamaatio firmaan, se aina kannattaa - saattaa saada jopa hyvityksenä jotain sopivampaa.  :)
(varsinkin, jos kerrot noin voimakkaasta allergiareaktiosta, luulisi PC:n haluavan kuulla kaikista mahdollisista kielteisistä kokemuksista)

Kyllä se valitettavasti taitaa olla ihan raaka-aineiden tuoksu, joka minua tässä etoo. Tilasin myös Paulan SPF50 huulivoiteen ja siinä on sama haju, mutta monta kertaa voimakkaampana.

Hyvä idea tuo reklamaatio. Varsinaiseen allergiareaktioon en oikein usko, koska voide ei ainakaan toistaiseksi ole esim. kämmenselkiin käytettynä aiheuttanut mitään reaktiota. Luulisi, että todellinen allerginen reaktio ilmenisi riippumatta käyttöalueesta. Kasvojen iho minulla on superherkkä ja kaula (vaikkei päällepäin uskoisi) ottaa helposti nokkiinsa "liian aktiivisista" kosmetiikkatuotteista (esim. kemialliset kuorinnat, a-vitamiini jne.). Ehkä joka tapauksessa annan palautetta PC:lle, vaikkei varsinaiseen reklamaatioon ehkä ole aihetta.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1408 : 17.05.18 - klo:09:42 »
Minä ostin La Roche-Posayn aurinkosuojat spf 50+ kasvoille ja vartalolle. Kasvoille tarkoitettu on geelivoide, joka jättää ihon mataksi. Se olisi tarvinnut alle kosteusvoiteen tai geelin, eli todellakin toimii luvatusti. Vartalolle hankin lotion-tyyppisen suojan ja se kyllä jättää ihon hieman tahmeaksi, kuten monet muut suojavoiteet. Voide imeytyi kuitenkin hyvin, eikä jäänyt iholle pyörimään, kuten Nivean sensitive -suoja jää. Iso putkilo houkutti ostamaan ja lapsille tarkoitettua suihkepullossa olevaa tuotetta ei Yliopiston Apteekissa ollut. Kalliita nämä olivat, mutta ovat yleensä olleet toimiviakin. Minulle on sattunut hutiostoksiakin.

Edit. Hyvin tuo kasvoille tarkoitettu aurinkosuoja toimii, mutta tuntuu, kuin se kuivattaisi ihoa. Tykkään kyllä muuten, kun ei jätä ihoa tahmeaksi.
« Viimeksi muokattu: 21.05.18 - klo:17:56 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #1409 : 23.05.18 - klo:15:12 »
^ Mä kans päädyin ostamaan La Roche-Posayn aurinkosuojan, koska oli vain löydettävä joku enkä enää jaksanut tuotteiden vertailua.

Kyseessä siis kasvoille tarkoitettu Anthelios XL Non-perfumed fluid ultra light 50+. Olin aluksi ostamassa samaisen tuotemerkin geeliversiota, mutta tässä ostamassani oli kuulemma hieman paremmat kosteustehot ja, koska koostumus silti vaikutti kevyeltä, niin päädyin tähän. Muistan myös menneisyydestä, että joku käyttämäni LRP:n mattaiseksi jättävä aurinkovoide jätti hyvin kiristävän tunteen kasvoille, joten siitäkin traumatisoitumisesta päädyin kosteuttavampaan versioon.

Kevyestä koostumuksesta huolimatta tämä ei kuitenkaan sovi ihotyypilleni rasvoittuvalle/sekaiholle ja tämän vaaran kyllä tiedostin, heh.  Tuote imeytyy yllättävän hyvin ja hetken iho näyttää mukavan matalta ja tunne iholla on silkkinen. Jossain vaiheessa huomaan kuitenkin, että iho on melko rasvoittunut enkä voisi kuvitella lisääväni tätä päivän mittaan useampia kerroksia. Ehdoton plussa, ettei voide vaadi alleen muuta kosteuttajaa. Tuo on omalla kohdallani hyvin harvinaista! Aiemman käyttämäni aurinkovoiteen jäljiltä olin myös ehtinyt unohtaa, miltä iho näyttää valkoisen pinnan jättävien suojavoiteiden jäljiltä. Tästä LRP:n voiteesta ei jää merkittävää valkoista pintaa iholle, mutta huomaan sen hienoisen eron ihon sävyssä. Hiusrajan kanssa saankin olla tarkkana, jos ei halua valkoisia rantuja kasvojen reunoja koristamaan. Voide saattaa joinain päivinä olla myös alttiimpi kuoriutumaan erityisesti ohimoilta.

Ei tämä huono voide ole, mutta ei sovi vaan minulle. Odotankin jo innolla Ebayn-tilaustani.  ;D

Edit. Täytyi ihan palata tähän kirjoitukseeni, sillä mua on alkanut yhä enemmän ärsyttämään tämä LRP:n voide. En vieläkään voi sanoa tätä todellakaan huonoksi aurinkovoiteeksi, sillä jollain tämä varmasti toimii moitteetta, mutta omalla kohdallani todellakin riippuu päivästä, miten hyvin tämä toimii. Tänään ihoni oli kuivakampi sekä ihon kirjavuus oli selkeämpää ja LRP:n voide tuntui vain korostavan kuivia ja hilseileviä kohtia. Kumma kyllä iho ei kuitenkaan tuntunut erityisen kuivalta. Levitin voiteen myös hyvin kostealle iholle ja hieroin voidetta kunnolla auttaakseni imeytymistä enkä tiedä oliko syy tuossa, mutta voide rullautui pieninä hilseilevän näköisinä muruina poskilta todella ikävän näköisesti. Tuntuu, että tämän kanssa saa liikaa taiteilla, miten voiteen levittää, miten kostealle iholle jne.
« Viimeksi muokattu: 28.05.18 - klo:22:57 kirjoittanut purppura »