Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 413787 kertaa)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1440 : 09.05.20 - klo:14:16 »
Näin mainoksen Nivea sun UV face soothing sensitive SPF50-voiteesta ja kiinnostuin. Onko tästä kellään kokemuksia? Kyseessä herkälle iholle suunnattu hajusteeton voide, jonka väitetään olevan tahmaamaton. Tästä ketjusta en ainakaan bongannut tuosta keskustelua.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #1441 : 09.05.20 - klo:15:16 »
^^Niveasta ei kokemusta, mutta Avènen uusi hajusteeton spf50 vastaa tuota kuvausta. Pari päivää ollut nyt käytössä ja tykkään kovasti. Suomen Avènen sivuilla tästä on vain hajustettu versio, mutta tästä on kyllä hajusteetonkin olemassa. Toivottavasti tuovat sen sinnekin myyntiin.

https://www.eau-thermale-avene.fi/aurinkotuotteet/aurinkotuotesarja/aurinkotuotteet-herkalle-iholle/very-high-protection-fluid-spf-50
« Viimeksi muokattu: 09.05.20 - klo:15:21 kirjoittanut Shi Shi »
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1442 : 22.05.20 - klo:16:53 »
Nyt on löytynyt tälle kesälle suosikki.. ja se ei yllätys yllätys ole mikään tahmaamaton, hienostunut aasialainen  ;D
Päinvastoin: täydellinen vastakohta ohuille, helposti levittyville geeleille.
Tämän ostin joskus pari vuotta sitten minikoossa, ja nyt onneksi bongasin apteekin löytökorissa isomman tuubin:

Louis Widmer Extra Sun Protection spf 50+
Aivan ihana koostumus kuivalle, ärtyneelle iholle...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1443 : 17.06.20 - klo:11:45 »
Näin mainoksen Nivea sun UV face soothing sensitive SPF50-voiteesta ja kiinnostuin. Onko tästä kellään kokemuksia? Kyseessä herkälle iholle suunnattu hajusteeton voide, jonka väitetään olevan tahmaamaton. Tästä ketjusta en ainakaan bongannut tuosta keskustelua.

Minä ostin tämän tarjouksesta testiin, imeytyy kyllä sekunneissa levittäessä ja tuntuu ihan miellyttävältä iholla toistaiseksi. Tämä kyllä sisältää alkoholia jonka tiesinkin jo etukäteen, Alcohol denat on jopa kolmantena incissä. Tuon takia vaan epäilen ettei oma iho kestä tätä pidemmässä juoksussa vaan alkaa ärtyä. Sinänsä vähän outoa että noin paljon alkoholia herkälle iholle suunnatussa tuotteessa, mutta varmaan se ainakin edistää sitä kuivumista/imeytymistä. Suosittelen tämän alle jotain kosteuttavaa tuotetta.

Seuraavaksi voisi varmaan kokeilla jotain tuolta Avenelta, ennen kuin paluu todennäköisesti korealaisiin aurinkotuotteisiin.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1444 : 17.06.20 - klo:13:09 »
Mulla on tuo Avenen spf 50. Ei jätä varsinaisesti valkoiseksi ihoa, mutta sellaiseksi että huomaa kyllä että aurinkosuojaa on laitettu. Mulla tuntuu vähän punertavan iho sen kanssa levittämisen jälkeen. Alle laitettavien tuotteiden kanssa pitää myös olla tarkkana, alkaa nimittäin rullata helposti. Kyllähän tuon käyttää, mutta en osta kyllä uudelleen.

Tykkäsin tosi paljon Cliniquen sheer tint 50 spf -aurinkosuojavoiteesta. Se käyttäytyy tosi nätisti iholla ja on tosi huomaamaton sekä ulkonäön että tunnun puolesta. On kuitenkin vähän hintavampi enkä muista oliko se fysikaalinen vai kemiallinen suoja. Jotenkin fysikaaliseen luottaa enemmän.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1445 : 17.06.20 - klo:17:19 »
^Minusta tuo Avene on kamala. Jättää naaman valkoiseksi ja punakaksi, tuote myös haisee hirveälle. En pystynyt käyttämään, piti pestä heti pois kaamean löyhkän takia + naama näytti niin sairaalta tuon voiteen jäljiltä.

Aiemmin tässä ketjussa hehkuttamani La Roche-Posay Anthelios XL Anti-Shine Dry Touch Gel-Cream SPF 50+ on edelleen suosikkini päivittäisessä käytössä. Erittäin nirso, herkkä ja helposti näppyyntyvä ihoni sietää tätä, eikä ole moksiskaan alkoholista. Tätä ostan jatkossakin.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1446 : 18.06.20 - klo:23:01 »

Minä ostin tämän tarjouksesta testiin, imeytyy kyllä sekunneissa levittäessä ja tuntuu ihan miellyttävältä iholla toistaiseksi. Tämä kyllä sisältää alkoholia jonka tiesinkin jo etukäteen, Alcohol denat on jopa kolmantena incissä. Tuon takia vaan epäilen ettei oma iho kestä tätä pidemmässä juoksussa vaan alkaa ärtyä. Sinänsä vähän outoa että noin paljon alkoholia herkälle iholle suunnatussa tuotteessa, mutta varmaan se ainakin edistää sitä kuivumista/imeytymistä. Suosittelen tämän alle jotain kosteuttavaa tuotetta.

Minäkin nappasin tämän tarjouksesta ja vasta kotona huomasin tuon alcohol denatin incin alkupäässä. Otti vähän kupoliin tämä huolimattomuus itseltäni, kun olen yleensä näissä asioissa niin tarkka.

Ensimmäisellä käyttökerralla tässä oli todella kuvottava aurinkorasvan haju, joka jäi leijumaan, mutta sen jälkeen haju laimeni. Epäilen että tuote oli purkissa jotenkin epätasaisesti ja ekalla käyttökerralla tuli enemmän haisevaa tavaraa. Haju oli nimittäin niin voimakas, että en siihen olisi ikinä tottunut. Tokalla kerralla ravistelin purkkia ja haju ei ollut enää häiritsevä.

En ole vielä montaa kertaa käyttänyt tätä, joten en osaa sanoa tykkääkö iho tästä huonoa. Meikin alla tämä ei kuitenkaan toimi, vaan rullautuu pahasti. Ilman meikkiä toimivuus on hyvä, eli levittyy nätisti, imeytyy hyvin, eikä tunnu tahmealta. Haluan kuitenkin voiteen, joka toimii myös meikin kanssa, joten en jatkossa ostaisi tätä. Ja tuon alcohol denatin vuoksi käyttelen tämän pois nopeasti vetelemällä tätä koko kroppaan kasvojen lisäksi.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1447 : 20.06.20 - klo:12:22 »
^ Joo, tuon alcohol denatin lisäksi tuo ei mullakaan pelaa yhteen kaikkien tuotteiden kanssa, c-vitamiiniseerumin päälle laitettuna tapahtuu mureneminen. Ei jatkoon.

Poissa elly

• Tukkaguru
« Vastaus #1448 : 21.07.20 - klo:15:36 »
Mulla on ollut tämän kesän käytössä Whamisa Organic Flowers Aurinkovoide SK50. Oon tosi vaaleaihoinen ja pystyin vaeltamaan kovimmilla helleviikoilla päiväretkiä tämän kanssa palamatta. :ts Koostumus on jänkihkö ja itse vielä tykkään käyttää aurinkovoidetta runsaalla kädellä, niin naama valkoisena -efektiltä ei voinut välttyä. Ulkoiluun ja retkeilyyn kyllä tosi luotettava tuote, joka ei menettänyt tehoaan tai lähtenyt valumaan hikoillessa. Ainoana miinuksena huomasin, että jostain syystä mun kaulan iho kuivui jokapäiväisen käytön myötä. Arkeen olisi kyllä hyvä löytää joku kosmeettisesti miellyttävämpi aurinkovoide.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1449 : 09.09.20 - klo:20:03 »
Mistä löytäisin korvaajan etude housen sunprise-sarjan natural corrector voiteelle? Siinä on pieni ihon väriä tasoittava sävy, joka soveltuu mun kalmankalpealle iholleni hyvin ja ei muutu oranssiksi, niinkuin kaikki muut voiteet mun naamassa jostakin syystä tekee. Spf 50+ ja pa++++.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977