Kirjoittaja Aihe: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt  (Luettu 157535 kertaa)

Poissa Sylvia

• HAIRahtanut
Vs: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt
« Vastaus #240 : 30.11.07 - klo:23:31 »
Mä pesen kerran pari viikossa pesuhanskojen kanssa vartalokuorinnan asemasta. Talvella harvemmin kuin kesällä juuri tuon ihon kuivumisen takia. Ei tee talvikuivalle iholle hyvää se mekaaninen hankaus liian usein. Minusta taas tuntuu aina, että hanskoilla pestessä ainetta menee puolet enemmän kuin normaalisti, kun se hansikas aina imaisee kaiken itseensä. Käsissä vaahtoaa hyvin eikä imeydy mihinkään, joten pienempi määrä riittää helpommin koko kropalle.
1c M ii

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #241 : 30.11.07 - klo:23:57 »
Itse käytän miltei poikkeuksetta aina suihkun yhteydessä pesuhanskoja. Iho tuntuu voivan hyvin tällä konstilla, jos parikin kertaa jää väliin niin sen kyllä huomaa.
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Poissa elisaveta

• Tukkaguru
  • Bambi
« Vastaus #242 : 01.12.07 - klo:01:18 »
Miullakin on käytössä pesuhanskat ja iho tykkää. En kuitenkaan käytä niitä jokaisen suihkukerran yhteydessä, kerran viikossa hanskailu riittää miusta aivan mainiosti. Pesuhanskojen kanssa vielä joku kivan kermainen ja hyvän tuoksuinen suihkuvoide niin jo on luksusta.  :-*
Vaaleat, pitkät, suhteellisen hyväkuntoiset hiukset.

The world belong to those, who believe in the beauty of their dreams...

Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #243 : 01.12.07 - klo:14:02 »
Minulla on käytössä Reilun kaupan palasaippua kiivin tuoksuisena. On ihanan kosteuttava ja tuoksukin hyvä. Jotenkin olen ihastunut näihin palasaippuoihin, tuntuvat jotenkin luksukselta. Hyvää mieltä tietysti lisää pahvipakkauksen teksti: Valmistettu Reilun kaupan periaatteita noudattaen. Työntekijöille tarjotaan koti, puhdas vesi, terveydenhuolto ja koulutusta lapsille.

Lisäksi minulta löytyy TBSn suihkugeeli Papayan -tuoksuisena. Aivan ihana tuoksu ja koostumuskin on mukavan kosteuttava.
2c F ii

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #244 : 03.12.07 - klo:10:35 »
Olen alkanut miettimään palasaippuan käyttöä suihkussa, noista suihkugeeliputeleistahan syntyy hirmuinen määrä jätettä. Tuota Beatrixin vinkkaamaa Reilun kaupan palasaippuaa voisin ainakin kokeilla, mutta olisiko muitakin ehdotuksia hyville kosteuttaville palasaippuoille?

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 04.12.07 - klo:23:43 »
Ainakin Lushilta löytyy kohtuullisen kosteuttavia palasaippuoita. Extra Virgin on mulla nyt käytössä ja iho tykkää.
Myös sellainen putiikki, kuin Villainess kannattaa tsekata. http://www.villainess.net/home.php  Mielettömän kosteuttavia saippuoita ja aivan huumaavat tuoksut. Olen poistanut näillä myös meikit välillä. Myös Smootch kuorintavoide on nannaa. Tilaukseen tulee vielä näytteitäkin ja suklaata. :D
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Tepa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #246 : 30.12.07 - klo:14:29 »
Ei olis pitäny lukea tätä(kään) ketjua. Nyt mulle tuli himo hankkia erilaisia suihkugeelejä... Freemania, Dovea, Body shopin tuotteita, Lidlin Poolia... Tähän asti kun on tullut otettua perinteistä Rexonaa tai Palmolivea kaupan hyllystä, eikä ole tullut edes katsottua muita merkkejä, Lidlin tuotteista puhumattakaan...

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #247 : 30.12.07 - klo:14:51 »
Täällä kotikotona kokeilin äidin ostamaa Doven öljy-sarjan suihkugeeliä, se kanervan värinen pullo. Nimeä en jaksa mennä tarkistamaan. Olipa hirveä tuote! Doven suihkugeelit on ihania, mutta nämä uudet öljy-jutut näköjään kuraa. Iho haisi sellaselle ummehtuneelle vinttikomerolle tai sellaselle oikein halvalle palasaippualle. Alko ihan yököttämään, oli pakko mennä uudestaan suihkuun pesemään Palmoliven sinisellä pullolla. Tuo Palmolive on ihanaa, siinä on pieniä kuulia jotka kutittaa kivasti ja tuoksu on ihana :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #248 : 31.12.07 - klo:13:58 »
Ei olis pitäny lukea tätä(kään) ketjua. Nyt mulle tuli himo hankkia erilaisia suihkugeelejä... Freemania, Dovea, Body shopin tuotteita, Lidlin Poolia... Tähän asti kun on tullut otettua perinteistä Rexonaa tai Palmolivea kaupan hyllystä, eikä ole tullut edes katsottua muita merkkejä, Lidlin tuotteista puhumattakaan...

Mä en ikimaailmassa olisi ilman Juurikasvua kokeillut Lidlin Pool suihkusaippuaa. Mutta onneksi kokeilin! Aivan loistavaa kamaa. Pesin yksi päivä mun korppukädet Poolilla ja kiristävä tunne helpotti  :o  :-* Näitä käytän jatkossakin.

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #249 : 31.12.07 - klo:14:34 »
Olen alkanut miettimään palasaippuan käyttöä suihkussa, noista suihkugeeliputeleistahan syntyy hirmuinen määrä jätettä.

Tämä on muuten totta. Mulla on ollu Body Shopin palasaippuoita ja jotain saunakaupan hunaja- ja tervasaippuaa. En mitenkään kärsi kyllä kuivasta vartalon ihosta, joten en osaa valitttavasti oikein sanoa että kuivattaako nuo kovasti. Mutta ihan hyvin pesee ja tuoksut on ihania.

Se Lumenen vadelmasuihkusaippua (joka on nyt tarjouksessa 2€ Anttilassa) tuoksuu ihan tosi hyvälle.

Poissa Tepa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #250 : 31.12.07 - klo:16:03 »
Voiskohan tässä kysyä tätä. Eli millasella välineellä pesette itenne? Mä oon käyttäny koko ikäni tavallista sientä, mietin vaan onko jotain muuta vaihtoehtoa ::). Jotain hanskoja tai liinoja ???

Mulla on käytössä ihan perinteinen pesusieni. Jossain vaiheessa oli myös semmoinen "pesuhanska", mutta mielestäni tuo sieni on parempi. Jos en käytä mitään, tuntuu, että pesuainetta menee paljon enemmän ja jää jotenkin "niljakas" olo, kun saippua ei vaahtoa kunnolla.

mansikka08

• Vieras
« Vastaus #251 : 01.01.08 - klo:19:30 »
Onko muut kokeilleet Nivean Lemon & Oil suihkugeeliä? Odotin jotakin ihanasti ihoa hoitavaa öljymäistä ainetta, mutta tämä peseekin ihon natisevan puhtaaksi. On aivan erilaista kuin Nivean tavallinen suihkuöljy. Tuoksu on kyllä ihanan pirteä, todella harmi ettei hoida ihoa.

Ostin tämän suihkusaippuan parisen viikkoa sitten. Olen samaa mieltä tuosta pesevyydestä, eli kaikista kuivaihoisimpien kannattanee jättää tämä tuote kaupan hyllylle. Kokeilin äsken saisikohan purkin yläosan auki ja sehän lähti helposti kiertämällä. Eli mukaan voisi lisätä jotakin öljyä, joka tekisi siitä vähän hoitavamman? Tossa Niveassa on kyllä ihanan pirtsakkaan kirpeä tuoksu! Voisin kuvitella, että esim. kesähelteillä toi saippua on ihanan raikastava.

Deanna

• Vieras
« Vastaus #252 : 01.01.08 - klo:20:24 »
Olen alkanut miettimään palasaippuan käyttöä suihkussa, noista suihkugeeliputeleistahan syntyy hirmuinen määrä jätettä. Tuota Beatrixin vinkkaamaa Reilun kaupan palasaippuaa voisin ainakin kokeilla, mutta olisiko muitakin ehdotuksia hyville kosteuttaville palasaippuoille?
Omia suosikkeja on ranskalaiset Oleanat:in saippuat. Löytyy hyvällä onnella eko-, luontais- tai maailmankaupoista. Ihanat tuoksut eikä kuivata ihoa yhtään (ainakaan itsellä). Oleanatilla on myös marseille saippua joka on myös hyvä suihkussa. Sitä myydään ainakin Samsaran luomunettikaupassa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #253 : 01.01.08 - klo:20:38 »
Oma suosikkini on puhdas oliiviöljysaippua. Tätä saan aika tuliaisena vanhempieni Kreikan-matkalta monta palaa, siellä se on todella edullista. Täällä Välimeren oliivisaippuaa myydään yleensä luontaistuote- ja nettikaupoissa, mutta hinta on usein paljon enemmän, jopa 7 € 200 g. Kuitenkin ehdoton suosikkini, kuivattamaton ja ärsyttämätön. Oliivisaippuaa on saatavilla monenlaisilla yrteillä höystettynä, mutta itse diggaan eniten hajustamatinta originaaliversiota.

Toinen suosikkini on aito Afrikan karitè-voisaippua, jota myydään niinikään monissa nettikaupoissa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Tepa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #254 : 02.01.08 - klo:22:26 »
Äh, Jyväskylän Keljon Lidlin Pool -valikoima oli kehnonlainen... Olin kuvitellut, että ovat hyllyllä, niinkuin muissakin kaupoissa, mutta olivatkin pahvilaatikossa lattialla hyllyn alla piilossa... Tarjolla oli oranssikorkkista (persikka), pari keltakorkkista (sitrus) ja sitten jotain sinikorkkisia. Tuo persikkainen lähti kuitenkin mukaan. No, eihän se purtiloiden asettelu ole tärkeää, vaan se tuote sisällä. Täytyy ottaa tuo seuraavaksi testaukseen  ;D

Kuiteista sen verran hintavertailua, että tuo Pool maksoi 1,19 e, Dove 1,99 e Prismassa ja Palmolive aromatherapy 1,45 e paikallisessa S-marketissa.