Kirjoittaja Aihe: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt  (Luettu 147770 kertaa)

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
Vs: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt
« Vastaus #285 : 23.05.08 - klo:17:16 »
Innostuin tämän ketjun kehujen perusteella ostamaan Lidlistä Pool sitruunasuihkugeelin. Itse en ole huomannut siinä mitään erityistä ja hehkuttamisen arvoista. Ihan tavallinen suihkugeeli, jossa on melko epämiellyttävä tuoksu. Pullosta nuuhkaistessa tuoksu oli hyvä, mutta suihkussa se on jotenkin liian voimakas ja pistävä. Plussaa siitä, ettei kuivata ihoa.

MOPin Pear Body Wash on uusi lempparini. Ihanan täyteläistä, hellävaraista ja vaahtoaa mukavasti. Ei kuivata, vaan jättää ihon pehmeäksi ja miellyttävän tuntuiseksi. Tuoksu on ihanan raikas ja päärynäinen, ei ollenkaan sellainen ällöttävän makea ja teollinen, mitä voisi kuvitella. Poikaystäväkin tykkää tästä todella paljon, vaikka yleensä kieltäytyy käyttämästä mitään "naisten tuotteita".
1b M ii

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 26.05.08 - klo:23:15 »
Mulla on vähän erilaisia kokemuksia tosta MOP Pear Body Washista kun teillä. Mielestäni kuivatti aika paljon, enemmän kuin TBS jota yleensä käytän. Vaahtoutui kyllä mukavasti ja tuoksu oli ihan jees.. Ja puteli on hyvä, ei mee kynnet rikki korkkia availlessa!
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa alessia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #287 : 27.05.08 - klo:08:32 »
Bliwillekin on tullut suihkugeelejä!  ;D  Mustikkafanina sieppasin mukaani Mustikka & maidon. Ihan kiva koostumus, vaikken mustikan tuoksusta ihan varma olekaan...

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #288 : 04.06.08 - klo:20:30 »
Voi, kun on hankalaa löytää jotain sopuhintaista, mielellään sulfaatitonta ja oikeasti kosteuttavaa suihkusaippuaa. Kesällä on kuitenkin pakko pestä aurinkovoiteita iholta pois useastikin, ja tuntuu, että halvat sulfaatilliset saippuat vaan korputtaa ihon ihan karrelle. Avecydkin tuntuu liian kuivattavalta, vaikka sekaan lorauttaa öljyä :(.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 04.06.08 - klo:20:41 »
^Mä olen välillä sekoittanut suihkusaippuan joukkoon kosteusvoidetta (Aqualan L). Itsekin etsin jotain oikeasti kosteuttavaa suiskusaippuaa. En sitten tiedä voiko sellainen olla edes mahdollista...

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #290 : 04.06.08 - klo:22:40 »

Olen pitkään käytellyt näitä apteekin ja muita ph-tasapainotettuja yms. suihkugeelejä tai pesunesteitä. Kyllä nekin ovat kuivattaneet. Pehmeä vesi auttaisi, sen huomaa merellä ja mökillä, missä sellaista on. Toiseksi paras on ollut Chagrin Valleyn Honey Butter saippua mulla. Jostain syystä se ei kuivata mun ihoa, ja on ilmeisesti muutenkin melko rasvainen, koska sillä lähtee vedenkestävä ripsarikin kohtuullisesti  ;).

Aurinkovoiteen olen saanut pois öljypesulla tai Lushin Buffy-voillakin. Ei ainakaan kuivata...

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #291 : 04.06.08 - klo:23:22 »
Voi, kun on hankalaa löytää jotain sopuhintaista, mielellään sulfaatitonta ja oikeasti kosteuttavaa suihkusaippuaa. Kesällä on kuitenkin pakko pestä aurinkovoiteita iholta pois useastikin, ja tuntuu, että halvat sulfaatilliset saippuat vaan korputtaa ihon ihan karrelle. Avecydkin tuntuu liian kuivattavalta, vaikka sekaan lorauttaa öljyä :(.

Yksi hyvä keino on käyttää ihan vaan pelkkää perusvoidetta vartalon pesuun. Luulisi aurinkovoiteidenkin lähtevän, kun kunnolla hieroo (samalla tavalla kuin kasvoilta).
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #292 : 05.06.08 - klo:20:59 »
^ Kiitos hyvästä vinkistä, Hermione, pitääkin kokeilla tuota heti huomenna rannalla olon jälkeen, kun kaapista löytyy käyttämätön pullo Aqualan L-perusvoidetta, jota en oikein enää osaa käyttää mihinkään.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #293 : 05.06.08 - klo:21:12 »
^ Eipä kestä :) Mäkin innostuin tosta ja otin rasvatuubin mukaan aamulla suihkuun. Yleensä rasvapesuilen vain talvisin, jolloin iho on tosi kuiva, mutta kyllä näin kesälläkin iho kaipaa kosteutta. Käyn nykyään vähintään kerran päivässä suihkussa, kun töissä tulee aivan tajuttoman kuuma. Olen myös aika laiska rasvaamaan vartalon ihoa, joten siinäkin mielessä rasvapesu on toimiva juttu!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #294 : 14.06.08 - klo:09:31 »
MOP Pear -suihkugeeli tuoksui kyllä aivan ihanasti päärynälle, mutta harmikseni tuoksu ei jäänyt iholle pesun ja kuivauksen jälkeen :-\ Itse tykkään suihkusaippuoista, joista jää tuoksu iholle vielä pitkäksi aikaa pesun jälkeenkin. Lisäksi tuo ehkä himpun verran myös kuivatti ihoa.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #295 : 14.06.08 - klo:11:46 »
Olen aivan ihastunut Nivean Lemon & Oil suihkugeeliin.  :-* Ihanassa isossa purkissa, kohtuuhintaista ja tuoksuu aivan ihanalta. Sellainen pirteän makea, vihreä sitruunainen tuoksu. Lisäksi ei kuivata ihoa juurikaan, ehkä juuri tuon öljyn takia.

Toinen hyvä on Nivean Suihkuöljy, joka ei tuoksu miltään (joten käy miehillekin hyvin) ja ei kuivata ihoa ollenkaan ainakaan itselläni. Ihan mahtava tuote. Ei ollenkaan sellainen saippuamainen, mutta kuitenkin puhdistaa hyvin. :) Tosi kiva.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Cadsuane

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #296 : 22.06.08 - klo:20:22 »
Itse olen jäänyt koukkuun Doven Cream Oil-suihkusaippuaan. Sen jälkeen kun aloin käyttää sitä ei ole tarvinnut rasvata ihoa niin hirveästi kuin aikaisemmin. Se on ihanan paksua eikä tuosukaan ole hassumpi ja vaahtoaankin ihanasti.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #297 : 23.06.08 - klo:18:44 »
Olen käytellyt nyt oliiviöljystä tehtyä palasaippuaa suihkussa, ja tykkään tuosta tosi paljon. Pestessä tuntuu sellaiselta vähän öljyiseltä ja liukkaalta (ihan kiva tunne itseasiassa). Öljyisyys ei kuitenkaan jää iholle pesun jälkeen. Tämä tuntuu mielestäni hellävaraisemmalta ja vähemmän kuivattavalta kuin suikusaippuat ja aikaisemmin käyttämäni öljyistä tehdyt palaasaippuat. Tuoksu ei ole paha tässä, mutta ehkä vähän tylsä. Joku tuoksutettu versio olisi siis mukava. :)
2c F ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 03.08.08 - klo:13:38 »
Olen nyt kesällä käytellyt Doven Grapefruit & Lemongrassia. Tykkään tuoksusta ja ei tunnu kuivattavan, mutta niistä rakeista en oikein tykkää. Muuten tosi hyvä.

Pitäisi hankkia joku oikeasti hyväntuoksuinen ja kosteuttava suihkusaippua. Markettien tuotteet onkin jo tulleet pääosin kahlatuksi...

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #299 : 06.08.08 - klo:19:27 »
Ostin reissusta Doven Go Fresh -sarjan uusimman tulokkaan, Waterlily & Fresh Mint -suihkugeelin, jota en ole vielä Suomessa bongaillut. Tällä oli vaaleansininen pakkaus ja myös roll-on- ja spray-dödöt löytyivät, mutta harmi kyllä ei stikkiä!

Suihkugeelin koostumus on nyt perinteisempi Dove kuin sen keltaisen Grapefruit & Lemongrassin (joka piti pakolla käyttää ja joka onneksi on jo loppunut... ::)). Eli tasainen suht paksu koostumus, joka on kuitenkin geelimäinen eikä niin voidemainen kuin ne ihan tavalliset Dovet. Tuoksu on tosi raikas ja ehkä aavistuksen sporttinen/miehekäs. Pientä viilennystä tämä tuo iholle, mutta ei mitään järjestöntä minttuiskua. Iho jää pehmeäksi ja hyväntuntuiseksi niin kuin kaikilla kunnon Doveilla (eikä siis sillä keltaisella)! ;)