Kirjoittaja Aihe: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt  (Luettu 147749 kertaa)

Poissa riinam

• HAIRahtanut
Vs: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt
« Vastaus #390 : 03.12.09 - klo:12:29 »
Onko kenelläkään juureksella kokemuksia mm. Kicksissä myytävistä Angel's spa suihkuvaahdoista?  :)

http://www.angelspa.it/en/products/bath-and-shower-foam/

Sain lahjaksi tuon sarjan vartalokuorinnan ja body lotionin ja tuoksu tökkii mulla vähän. Ei paha, mutta ei mun mielestä hyväkään. En ole kumpaakaan ehtinyt sen kummemmin testata, kuorinta vaikuttaa oikein hyvältä ja voide on kevyttä. Tykkään siitä, ettei voiteessa ole väriaineita, parabeenejä ja PEG:iä (en kyllä tiedä, mitä tuo on, mutta sitä tässä ei ole merkintöjen mukaan :D) ja vartalokuorinnassakaan ei parabeenejä ole.

Edit: Ai näitä onkin paljon erilaisia tuolla. Eli tarkemmin mulla on tuo Rich body lotion with ylang-ylang & tangerine oils ja raw sugar body scrub samalla lopulla. Ehkä tuoksu on muissa eri (:
« Viimeksi muokattu: 03.12.09 - klo:12:33 kirjoittanut riinam »

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #391 : 04.12.09 - klo:19:21 »
Mä olen käyttänyt yhden pullon tuota Ylang-ylang suihkuvaahtoa ja melkein koko pullon vastaavaa vartalovoidetta. Tykkäsin kyllä tuoksusta kovasti. Mun mielestä se tuoksu on sellainen lämpimän lempeän pehmeä, mutta ei ollenkkaan makea.
Toinen suosikki on myös Kicksissä myynnissä oleva Kings and Queens sarjan Pear&Vanilla suihkugeeli, harmi ettei siihen ollut ainakaan tossa lähi-Kicksissä vartalovoidetta. Otin sitten sen hunajan tuoksuisen vartalovoiteen, eikä sekään hassumpaa ole. Tuoksuu mun mielestä ihan oikeasti hunajalle.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 04.12.09 - klo:19:46 »
Toinen suosikki on myös Kicksissä myynnissä oleva Kings and Queens sarjan Pear&Vanilla suihkugeeli, harmi ettei siihen ollut ainakaan tossa lähi-Kicksissä vartalovoidetta.

Mäkin kaipaisin Pear & Vanilla -vartalovoidetta, mutta ei koko sarjan omilla nettisivuillakaan ollut mainittu vartalovoidetta ko. tuoksuisena! Eli lienekö tuota sitten ylipäänsä olemassakaan muuten kuin vain suihkugeelinä ja body scrubina.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #393 : 10.12.09 - klo:11:38 »
Mä kävin eilen tentin jälkeen ennen salille menoa kun odottelin miehekettä saapuvaksi nuuhkimassa Stockmannilla Weledan Sitrus suihkuvoidetta ja rakastuin  :l
Tykkään sitrushedelmistä ja niiden tuoksusta kuin hullu puurosta joten tota on ihan ehdottomasti pakko saada, harmi vaan, että mulla on vielä noin 500ml jäljellä TBS:n suihkujuttuja :P

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 10.02.10 - klo:13:38 »
Omia suosikkejani ovat kotikäytössä hellavaraiset palasaippuat. Ostopaikka ja merkki vaihtelevat, nyt on käytössä joku santelintuoksuinen pala. Matkoilla käytän sen sijaan käytännön syistä mieluiten suihkugeelejä eikä merkillä ole silloin väliä.

Ihoni on hyvin kuiva (kutiseva ja lähes hilseilevä, vaikka rasvaan kuinka) ja olen huomannut, ettei se kestä mitään "normaaleja" pesuaineita muualla kuin kainaloissa ja jaloissa. Ainoa aine jota pystyn käyttämään pesussa kaikkialle, on perusvoide. Tästä syystä yksi suihkugeelipullo tai saippua kestää mulla käytössä ikuisuuden. Käytännössä lähemmäs vuoden. En tee mitään niin raskasta että hikoilisin, joten olen todennut vesipesun riittävän hyvin muille kehonosille.

Havahduin vasta viime joulun maissa ajattelemaan, että pesuaineen käyttöni voi olla tosiaan harvinaisen vähäistä. Tai kumppanini käyttö puolestaan on hyvin runsasta  :D. Hän kun onnistuu tuhoamaan oman suihkugeelipullonsa aina viikossa saippuoidessaan sillä koko vartalonsa. Hän ihmetteli sitten, miten vähän multa näyttää menevän pesuainetta ja kummasteli, miten en kuitenkaan vaikuta yhtään likaiselta tai tuoksu pahalta. Tuoksun itse asiassa hänen mukaansa hyvältä. Olisi varmaan reppana järkyttynyt pahastikin, jos olisin paljastanut etten käytä suihkugeelejä tai saippuaa intiimialueille. Olen käyttänyt niitä sinne joskus menneisyydessäni ja tuloksena oli hirveät hiivatulehdukset. Mulla on niihin vahva taipumus muutenkin. Esim. mitkään e-pillerit eivät sopineet aikoinaan kun niitä testailin juuri siksi, että sitten oli jatkuva hiivatulehdus muuten paitsi kuukautisten aikana. Ylimääräisten aineiden välttely näyttää suojaavan niiltä...

Eniveis, olen huomannut että toisten näkyy olevan vaikea käsittää, että joillekin riittää oikeasti melkein vain pelkkä vesipesu eikä tuloksena ole silti "likaisuus".

« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:13:42 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #395 : 10.02.10 - klo:20:27 »
^ Mun pesuaineiden käyttö on hyvin samantapaista ja samasta syystä. Suurinpiirtein ainoa mihin tunnen oikeasti tarvitsevani jotain vettä vahvempaa, on deodorantin peseminen pois kainaloista.

Käytän yleensä oliiviöljysaippuaa (esim. Karawan Aleppo). LV-pala on myös kiva, mutta hankalan liukas mun tällä hetkellä hermo-ongelmaisille käsilleni.

Ylellinen tuoksuva vaihtoehto on sitten L'Occitane, jolla on mm. ihania palasaippuoita ja manteli-suihkuöljy...

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 10.02.10 - klo:21:59 »
Viime aikoina käytössä on ollut Lavera Baby & Kinder Kylpyöljy ja tykkään kovasti. Iho jää mukavan kosteutetun tuntuiseksi ja tuoksu on kiva. Käytän tuota siis suihkusaippuan tapaan joko hierontahanskan tai pesukukan kanssa.

Kokeilin eilen vaihteeksi Logonan Winter Dream-suihkugeeliä ja ei tehnyt kyllä vaikutusta; kuivatti ja kylkiin nousi punaisia läikkiä. Peseehän sillä vaikka vessan ei jos muuhun kykene..

CV:n paloja himoitsen kovasti kokeiluun, kun ilmeisesti niistä suuri osa soveltuu myös intiimipesuun. Olisi taas yksi purkki vähemmän hyllyssä.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 17.02.10 - klo:06:48 »
Mä oon nyt muutaman viikon käyttänyt Doven uutuutta Dove Visiblecare renewing creme body washia ja tää on kyllä talven korputtamalle iholle tosi hellävaraista. Koostumus on tosi voide/vaahtomainen, ihan, kuin jotain tosi tiukkaa kermavaahtoa ja iho jää tosi pehmeäksi tätä käyttäessä. Miinuspuoliksi voidaan laskea dovemainen tuoksu, mutta tässä se on kuitenkin miedompi, kuin ihan perusdoveissa.

Pakkauskoko tässä on vaan 200ml, kun yleensä näissä on se 250ml, mutta on tosi riittoisaa kermaisen koostumuksen vuoksi. Erittäin hyvä markettilöytö kuivalle iholle. :)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #398 : 18.02.10 - klo:09:39 »
Ostin miehelle Nubian Heritage -suihkusaippuan iHerbistä ja pitihän mun testata sitä itsekin. On muuten todella paksua ja kermaista, vaahtoaa ihan älyttömän hyvin, tuoksuu ihanan raikkaalle ja jättää ihon todella kosteutetun tuntuiseksi. Mie aion tilata itselleni saman sarjan mangosuihkusaippuan, jospa se olisi yhtä ihanaa.

Mie pesen hyvin harvoin koko vartalon suihkusaippualla, mutta kainalot ja intiimialueen sitten joka suihkukerta. En halua kuivattaa ihoa liikaa, joten suihkusaippuat ovat yleensä enemmän kesäkäytössä, jolloin pesen saippuoilla aurinkorasvan pois. Senpä takia noita saippuoita tulee harrastettua aika vähän, mutta onneksi on iHerb :D.

Poissa Pikkunen

• Hiushörhö
« Vastaus #399 : 18.02.10 - klo:19:33 »
Mulla oli myös kokeilussa Doven visiblecare renewing creme body wash.
Ekalla pesukerralla iho oli ihanan pehmeä mutta näppyä rupes tulemaan jo toisen pesukerran jälkeen sen verran paljon kroppaan että luovutin tuotteen eteenpäin.Pettymys. :-\

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 18.02.10 - klo:20:48 »
^ Siitäköhän nuo minullekin yllättäen ympäri vartaloa tulleet finnit johtuvat 0_0 Itselläni siis myös ollut Renewing Body Wash nyt jo muutaman päivän käytössä. Ihan OK tuote muuten, jättää ehkä vähän sellaisen kalvomaisen pinnan iholle, josta en niin tykkää.

Huomasin muuten kaupassa, että Renewingissä ja Softeningissä oli molemmissa tismalleen samanlaiset incit :T

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 19.02.10 - klo:07:24 »
Jännä miten mulle tuosta ei ole mitään tullut. Iho on kuitenkin aika kuiva ja herkkä kropasta. (Kuivuudesta kertoo jo sekin, että käytän melkeen yksinomaan öljyjä näin talvella kropalle, kun tavan rasvat ei riitä.)

Käytin tuota Dovea aamulla säärikarvojenkin sheivailuun ja toimi siinäkin erittäin hyvin, kun on koostumukseltaan niin paksua. ;)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #402 : 22.03.10 - klo:15:36 »
Mä oon nyt käyttänyt WWW Infiniten Non-Perfumed Milk Conditioning Body Washia ja se on aivan samanlaista kuin Lactolinen pesuneste. Tuossa on ihan saman tapainen "tuoksukin" ja koostumus tuntuu samalta myös. Katsoin INCiä niin sekin lähes identtinen. Tuokin on siis 500 ml putelissa ja alessa maksaa 2 €. Parempaa tuossa on pumppu.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

MariaK

• Vieras
« Vastaus #403 : 22.03.10 - klo:17:45 »
Mä olen eniten tykännyt sitruksentuoksuisista suihkugeeleistä, suurin rakkaus on TBS:n sitrussuihkugeeli, joka on jo ammoin lopetettu.  :'(
Rexonan Fruitamin on toinen hyvä, mutta Lidlistä on myös löytynyt appelsiinintuoksuinen suihkugeeli. Eli periaatteessa mikä tahansa käy, kunhan on sitruksinen.  :D
Edelleen tosin on etsinnässä hyvin, hyvin sitruksen/appelsiinintuoksuinen suihkugeeli edelleen. Vinkkejä otetaan vastaan.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 22.03.10 - klo:19:13 »
^ TBS:ssään on just tullut myyntiin sweet lemon suihkugeeli ja vartalovoide. ;)

...ja oma suosikkini on Nivea lemon&oil suihkugeeli, todella raikas, RAKASTAN!
2a F ii – Iho: kuiva