Kirjoittaja Aihe: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt  (Luettu 152647 kertaa)

Poissa wilma

• Tukkaguru
Vs: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt
« Vastaus #540 : 26.05.14 - klo:15:03 »
Mä löysin suihkusaippuahyllyltä lemon juice & glycerin merkiltä suihkusaippuaa ja nyt pikagooglauksella selvisi että merkiltä on tullut yhteensä 3 erilaista uutta suihkusaippuaa. Mä ostin lime & jogurtti suihkusaippuaa, olisin ostanut noita muitakin kokeeksi mutta hyllyssä oli vain tätä yhtä laatua. Hinta oli muistaakseni alle 2€, olisikohan ollut 1,80-1,90€ eli ole ainakaan hinnalla pilattu! Toivottavasti ensi kerralla on muitakin versioita jo kaupassa, koska mä palan halusta kokeilla näitä kahta muuta suihkusaippuaa myös.  ;D

Tästä lime & jogurtti saippuasta parin pesun jälkeen kokemuksia. Koostumus on vähän geelimäinen, sellaista oikein mukavaa helposti levittyvää ja vaahtoutuvaa. Tuoksu on kirpeä lime ja mun mielestä tästä tuotteesta voisi käyttää pelkästään nimeä lime suihkusaippua, mä en ainakaan huomannut koostumuksessa tai hajussa mitenkään tuota jogurttia.  ;D Mä tykkäsin kyllä tästä suihkusaippuasta, riittoisaa, vaahtoaa just sopivasti, kiva kirpeä ja raikas tuoksu. Hinnallakaan ei tuotetta ole tosiaan pilattu ja tuubi on aika iso.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #541 : 30.05.14 - klo:11:44 »
^^Mä myös nuuhkuttelin tuota uutta Dovea kaupassa ja onnistuin sotkemaan sormiin sitä saippuaa, pyyhkäisin takin hihaan ja vielä autossakin tuoksui mukavasti siitä :) Ainoa vaan, että mulla nuo Dovet kuivattaa ihoa inhottavasti varsinkin talviaikaan. Eli jokapäiväiseen käyttöön ei sovi mulle.

Alun perin tarkoitus oli tulla kehumaan Dermosilin suihkugeelejä, esim. Summer, Lime ja Mandariini on tehneet ihosta ihanan pehmeän. Mulla on taipumusta ihon kuivumiseen tietyistä paikoista etenkin, ja kun joudun käymään päivittäin suihkussa niin ei ole kovin toivottavaa että suihkugeeli kuivattaa ihoa.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #542 : 31.07.14 - klo:14:51 »
http://www.rexona.fi/fi/neste-ja-suihkusaippuat/tuotteet/fresh-mint-250ml Oli joku satsitarjous kaupassa Rexonan suihkusaippuoista, niin tulipa otettua yhtenä tämmöinen. Mies valitteli, että tämä "viilentää" häntä liikaakin ja esim. käsitaipeissa polttelee jos ei huuhtele hetipian pois, mutta itse en kokenut samaa. Sen sijaan hetkellisesti viilentävä tunne tuli kyllä, etenkin kun vielä huuhteli viileällä vedellä saippuat pois. Tuoksu ei ole kaikkein miellyttävin, mutta ei nyt mitenkään etovakaan. Semmoinen vähän miesmäinen.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #543 : 06.08.14 - klo:11:31 »
Ostin viime syksynä käsityömessuilta Onnenpussin kuukausisaippuaa. Tykkäsin siitä kovasti, mutten tullut vinkanneeksi täällä aiemmin. Oma kuukauteni on kesäkuu, mutta valitsin marraskuun saippuan koska siinä oli kanervan tuoksua ja kauniit värit. Saippua tuntui hyvältä ja oli riittoisaa. Kuorivien mansikansiementen vuoksi sen kanssa sai kuitenkin varoa, ettei raavi ihoa liikaa. Siksi sopisikin kai paremmin käsi- kuin suihkusaippuaksi.
« Viimeksi muokattu: 08.08.14 - klo:12:14 kirjoittanut rhoda »

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 28.09.14 - klo:13:47 »
Huomasin tällä viikolla, että Rexonalta oli tullut kauppaan Cherry Burst -suihkugeeli, joku limited edition! En ole ainakaan ennen nähnyt. Pakkaus on minusta kivannäköinen ja saippua tuoksui pullonsuulta tosi hyvältä ja kirsikkaiselta. Ostin saman tien! Käytössä ei ollut ihan niin ihana kuin olin kuvitellut, mutta hintaansa nähden (alle 2 €) on kyllä oikein pirtsakka tuote. Tuoksu ei tunnu yhtä voimakkaalta, kun saippuaa kaataa kädelle, ja jotenkin se kirkkaanpunainen värikin on kämmenelle kaataessa vähän outo. Ihan jees suihkusaippua silti jo siksi, että Suomessa ei kauheasti ole noita kirsikkajuttuja! :D

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 24.11.14 - klo:00:29 »
^ Mä ainakin levitän tuon Nivean suihkuvoiteen ihan viimeiseksi ja huuhteleen tosiaan vain pikaisesti enimmät pois. Näin siitä jää iholle ihan sellainen tuntu, niinkuin olisi kosteusvoidetta laittanut.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 25.11.14 - klo:13:53 »
Kun näen Nivean logon, näen "Parafiini". Varmasti toimii joidenkin iholla, mutta omalla ei ole tuntunut toimivan.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #547 : 08.01.15 - klo:20:10 »
Onko kukaan käyttänyt Urtekramin No parfume -shampoota ja/tai suihkugeeliä? Mä ostin sekä shampoon että suihkugeelin ja olen ihan ymmälläni kun en tajua mitä eroa noilla oikeastaan on. Inci on aika samanlainen, ja en huomannut eroa kun pesin pääni suihkugeelillä shampoon sijaan. 0_0 Olen pessyt myös kasvot nyt parina päivänä suihkugeelillä, koska tuntuu aika samanlaiselta kuin Lacto linen pesuneste, ei vaan ainakaan suihkugeelinä käytettynä kuivata ihan niin paljoa. Kasvoilla en osaa vielä sanoa ja meikkien poistotehosta ei mitään havaintoa kun olen ollut kipeänä kotona ilman meikkiä.

Urtekram No perfume shampoon inci:
Aqua, sodium cocosulfate, aloe vera barbadensis leaf extract*, glycerin**, lauryl glucoside, coco glucoside, sodium chloride, glyceryl caprylate, glyceryl oleate, sodium cocoyl glutamate, polyglyceryl-4 caprate, glyceryl undecylenate, citric acid, tocopherol, beta-sitosterol, squalene.

Urtekram No perfume suihkugeelin inci:
Aqua, sodium coco-sulfate, aloe vera barbadensis leaf extract*, glycerin**, lauryl glucoside, coco glucoside, glyceryl caprylate, glyceryl oleate, sodium cocoyl glutamate, sodium chloride, polyglyceryl-4 caprate, glyceryl undecylenate, citric acid, tocopherol, beta-sitosterol, squalene.

Pari ainesosaa on vaihtanut paikkaa, mutta muuten aika samanlaisia ovat mun silmään. Litrahintakin on aika sama.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #548 : 08.01.15 - klo:20:48 »
^En ole käyttänyt, mutta saman sarjan Brown sugar-suihkugeelillä olen pessyt joskus hiuksetkin. Tuskinpa siitä mitään haittaakaan on, varsinkin kun incit ovat lähes identtiset mainitsemissasi tuotteissa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 11.01.15 - klo:14:50 »
Miltä tämä HerbOliven Natural Olive Soap Jasmine -palasaippua inci teistä näyttää?

Sodium olivate (saponified olive oil), Aqua, Parfum [parfum: White Jasmin 2300/1 (1.0%)], Sodium Chloride, Hexyl, Cinnamal, Amyl cinnamal, Linalool, butylphenyl, methylpropional, hydroxysohexyl 3-cyclohexene carboxalldehyde

Olisikohan liian öljyistä hiuksiin ja kasvoille käytettynä, sopinee parhaiten vartalon iholle?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #550 : 11.01.15 - klo:14:57 »
^ Eihän tuossa lisättyä öljyä näytä olevan ollenkaan, saippuaa vain. Eli sen verran öljyistä kuin mikä tahansa perussaippua. :) Karmaiseva setti pahasti allergisoivia hajusteaineita kyllä, huh! (Tuossa on pari ylimääräistä pilkkua, hexyl cinnamal on yksi aine, samoin butylphenyl methylpropional (=lilial).)
1cFii, oma väri.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 11.01.15 - klo:15:37 »
Miltä tämä HerbOliven Natural Olive Soap Jasmine -palasaippua inci teistä näyttää?

Sodium olivate (saponified olive oil), Aqua, Parfum [parfum: White Jasmin 2300/1 (1.0%)], Sodium Chloride, Hexyl, Cinnamal, Amyl cinnamal, Linalool, butylphenyl, methylpropional, hydroxysohexyl 3-cyclohexene carboxalldehyde

Olisikohan liian öljyistä hiuksiin ja kasvoille käytettynä, sopinee parhaiten vartalon iholle?

Tuo on öliiviöljystä valmistettu saippua, johon on lisätty tuoksuöljy. Emme tiedä saippuan teossa käytettyä ylirasvoittumisprosenttia, joten ainoastaan kokeilemalla selviää sopiiko se hiuksillesi. Kasvoillesi uskoisin sen sopivan, jos muutoin oliiviöljy sopii ihollesi. Jos et ole allerginen, niin ei noista tuoksuöljyn allergeeneistä sen kummemmin tarvitse välittää, ne on kumminkin sallituissa rajoissa, jos tuote valmistetaan EU:ssa.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #552 : 11.01.15 - klo:17:03 »
Minusta kenen tahansa on kuitenkin ihan hyvä tietää käyttävänsä tuotetta, jossa on laaja kirjo pahasti herkistäviä hajustekemikaaleja, koska moni niistä on myös kontaktiallergeeni iholla. Vain harvat ihoärsytyksestä tai ekseemasta kärsivät ovat käyneet testattavina ja tietävät, mitkä aineet ongelmia aiheuttavat. Silloin niitä pahimpia ärsytinpommeja on ehkä fiksua välttää. Ja toki se on fiksua muissakin tapauksissa, koska herkistyminen tapahtuu nimenomaan niille herkistäjille altistumisen kautta... Mutta ei niistä mikään pakko ole silti tietenkään välittää, kunhan nyt mainitsin, kun oli niin häikäisevä kombinaatio kaikkea, mitä itse joudun varomaan tai välttelemään. :)
1cFii, oma väri.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 12.01.15 - klo:20:15 »
Kiitos vastauksista ja evergreenin huomautuksesta. Ihollani riittää ongelmaa jo omasta takaa, en tarvitse tuollaista noin todennäköisesti ärsyttävää tuotetta pahentamaan tilannetta - jätän siis tuon saippuan käyttämättä!

(Ja täytyy vielä sanoa, että tarkistettuani paketin kyljen, incilistan pilkutus oli tosiaan tuollainen mitä alun perin kirjoitin, ilmeisesti moka käynyt valmistajalla :))

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #554 : 24.03.15 - klo:14:23 »
Ostin Aussien Shower Smoothie suihkugeelin, ja johan on karkkisen ihana tuoksu. Aussie hiustuotteiden tuttu tuoksahdus on tästä myös huomattavissa. Saapa nähdä kyllästyykö näin makeaan tuoksuun jossain vaiheessa.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini