Kirjoittaja Aihe: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt  (Luettu 157532 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt
« Vastaus #555 : 17.08.15 - klo:16:12 »
Pari viimeisintä suihkusaippuaostosta ovat Santen peruslinjan Lemon Fresh ja Family-linjan Pineapple & Lemon. Lemon Fresh oli hätäostos ja osoittautuikin sitten ehkä vähän turhan tujuksi iholleni. Kaipaan kyllä rasvaisen ihon takia tehokasta puhdistusta, mutta sitrusöljyn määrä on tässä ehkä herkkäihoiselle vähän liian suuri. Tuoksu ei kuitenkaan ole mulle mitenkään ärsyttävä. Geeli tuoksuu alkuun sopivasti limekarkkiselta, mutta sitrustuoksu haihtuu nopeasti ja iholle vaahdottaessa tuoksu on jo aika lattea ja vähän imelän puolella. Iholle ei juuri tuoksua jää. Ihan käyttökelpoinen tuote, mutta siirtyi enimmäkseen miehen käyttöön. Family-linjan suihkugeeli on ollut mulle sopivampaa, tuntuu hellävaraisemmalta, mutta pesee silti tosi hyvin, eikä tämäkään jätä mitään ylimääräistä iholle. Tuoksu on hyvin mieto sitrus, haistelisin mieluusti suihkussa vähän voimakkaampaakin tuoksua, mutta kokonaisuutena tämä on tosi hyvä tuote. Tätä varmaan ostaisin uudelleen. Ihan heti ei tosin ole tuo puolen litran pumppupullo loppumassa, kun olen muutenkin niin hidas kuluttamaan suihkugeelejä. Molemmat näistä vaahtoavat ainakin pesukukan kanssa niin muhkeasti, että suurta määrää ei kerralla tarvita.
1cFii, oma väri.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #556 : 17.08.15 - klo:16:20 »
Olen ihan ihastunut Rexonan Pink Grapefruit & Basil -suihkugeelin tuoksuun. Ostin tuon jostain kesällä reissussa ja harmittaa, kun en ole muualta sitä löytänyt (ainakaan niinä kertoina, kun olen muistanut katsoa löytyykö). Onko kukaan bongannut missään?
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 17.08.15 - klo:20:50 »
Ostin viime syksynä käsityömessuilta Onnenpussin kuukausisaippuaa. Tykkäsin siitä kovasti, mutten tullut vinkanneeksi täällä aiemmin. Oma kuukauteni on kesäkuu, mutta valitsin marraskuun saippuan koska siinä oli kanervan tuoksua ja kauniit värit. Saippua tuntui hyvältä ja oli riittoisaa. Kuorivien mansikansiementen vuoksi sen kanssa sai kuitenkin varoa, ettei raavi ihoa liikaa. Siksi sopisikin kai paremmin käsi- kuin suihkusaippuaksi.

Onnenpussin saippuat on myös mun suosikkeja  <3 Mulla on jo muutaman vuoden ollut kesätraditio käydä ostamassa niitä Torikujalta Kuopion reissulla  ;D Otan aina oman, eli heinäkuun, ja nyt tarttui mukaan myös mustikkamaito. Olisin ottanut kahvisaippuan myös, mutta oli jonossa muitakin saippuoita niin en viitsinyt ottaa happanemaan...

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #558 : 18.08.15 - klo:20:31 »
Olen ihan ihastunut Rexonan Pink Grapefruit & Basil -suihkugeelin tuoksuun. Ostin tuon jostain kesällä reissussa ja harmittaa, kun en ole muualta sitä löytänyt (ainakaan niinä kertoina, kun olen muistanut katsoa löytyykö). Onko kukaan bongannut missään?

Mä näin tätä eilen Myllyn Prismassa (Raisiossa)  :)

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #559 : 19.08.15 - klo:15:12 »
^ Tuonne Raisioon on vähän liian pitkä matka, mutta voisin katsoa täällä pk-seudulla, jos jostain Prismasta löytyisi.  :)
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 31.08.15 - klo:19:50 »
Kesän aika olen käyttänyt seuraavia suihkugeelejä:

YR suihkugeeli sitruunapuun kukka – Ihan ei tuoksumaailma osunut mun odotuksen kanssa yhteen. Ei se paha ollut, muttei lempparikaan. Muuten toimi niin kuin (YR:n) perussuihkugeelit nyt yleensäkin toimivat. Oli ilmaiseksi saatu ja ilmaiseksi voisin ottaa vastaan toistekin, mutta omalla rahalla ostan ennemmin jotain muuta suihkutuotetta.

Dove deeply nourishing body wash – Ensinnäkin, tämä Doven perustuoksu on aivan ihana! Toisekseen, oli todella paksu ja kosteuttava pesuaine. Ei vaahtoa, mutta sitä en tämän kohdalla kaipaakaan, kun tuote silti kosteuttavuudestaan huolimatta jätti ihon ihan puhtaan tuntuiseksi.

Zoella tutti fruity foam sweet foam cleansing shower gel - Tuoksuthan on hyvin objektiivisia asioita, mutta en tästä mitään tutti fruttia/fruitya haista lainkaan. Joku epämääräinen, lievästi makea tuoksu tuossa on. Toinen pettymys on se, ettei tämä vaahtoa lainkaan! Doven kohdalla se ei todellakaan haittaa, koska ko. tuotteen pointti onkin minusta enemmän kosteutus, mutta tämä Zoellan suihkugeeli ei tee edes sitä ja tuotteen nimi huomioon ottaen voisi jonkinlaista vaahtoa odottaa. Mutta ei. Harvoin suorastaan petyn suihkugeeliin, mutta tämä on minusta ihan floppi.

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #561 : 10.10.15 - klo:16:34 »
Kysymys! Millä brändillä on paras vaniljan tuoksuinen suihkugeeli/saippua? Paras siis siinä mielessä, että tuoksu olisi mahd. "aito vanilja".
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa attir

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #562 : 11.10.15 - klo:00:40 »
Mun suositus Yves Rocher!  :ts

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #563 : 11.10.15 - klo:11:25 »
Mä olen tykästynyt erityisesti Body Shopin suihkugeeleihin. Vähän kalliimpiahan ne on kuin markettitavara, mutta mun mielestä noissa on hyvällä tavalla voimakkaammat tuoksut ja paksumpi koostumus. Tykkään kaikista hedelmä/marjatuoksuista ja lisäksi moringa on ihana, vaikka kukkainen tuoksu aluksi epäilytti.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #564 : 11.10.15 - klo:15:22 »
Mistähän johtuu että monissa suihkuöljyissä tuoksu muuttuu suihkussa sellaiseksi teollisen keinotekoiseksi, vaikka pullosta tuoksutellessa tuoksu olisi tosi hyväkin? Näin on mulla käynyt ainakin Sebamedin öljyn ja nyt Livboxista tulleen Loccitanen suihkuöljyn kanssa. Tuleekohan niistä jotenkin läpi joidenkin ainesosien haju vai mitä kummaa. Haju on sellainen niinkuin joku teollisuusöljy :D

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #565 : 18.10.15 - klo:17:26 »
^ Joo, tuon L'occitanen tuoksu muuttuu käytössä jumalaisesta tosi pahaksi, imo aivan karmea löyhkä. :-X
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #566 : 31.10.15 - klo:16:13 »
YR tilaus tuli. Tilasin sen organic vanilla - suihkugeelin ja vartalovoiteen. En tiedä miks, mutta petyin kyllä niiden vaniljatuoksuun aika paljon :o No, kait nuo tulee käytettyä ja sen jälkeen kyl ostan TBS vaniljatuotteet. TBS vanilja vartalovoiteesta oon joskus muinoin ainakin tykännyt.
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 22.12.15 - klo:19:32 »
Aveeno daily moisturizing body wash on saanut iHerbissä aika hyviä arvioita ja ymmärrän toisaalta miksi: on aika paksu koostumus ja se on tosi hellävaraisesti pesevä. Mutta itse tarvitsen kuitenkin aina suihkun jälkeen vartalovoiteen eikä tämä pesuaine sitä muuttanut. En siksi mitenkään mainittavan kosteuttavana pidä. Tuoksu ei varsinaisesti paha ole, mutta tylsä ja vaisu.

L'occitane verbena suihkugeeli (pikkukoko): Kuten vasta käyttämässäni saman sarjan pikkuisessa vartalovoiteessa, on myös tässä tuoksu vahva mutta raikas sitrusmainen. Suihkugeelinä ei kuitenkaan muuten erotu muiden suihkugeelien joukosta, joten en voi kuvitella että tätä enempää hankkisin.

Jee, seuraavaksi onkin vuoro ottaa käyttöön Lush comforter -suihkugeeli! :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #568 : 23.12.15 - klo:21:51 »
Eucerinin hajustamaton suihkuöljy on ollut nyt talven aikana ihan suosikkini ja oon joka kerta käyttänyt sitä suihkussa käydessä! Vaahtoaa, on siis helppo levittää, on riittoisaa ja auttaa tosi hyvin siihen ettei ihoa kiristä, ei tarvitse juoksemalla juosta rasvaamaan kroppaa. Toki silti kroppavoidetta tarttee. Varmasti jää vakikäyttöön :ts Mietin ensiksi jos käyttäis vaan syksyn ja talven, mutta jos tuosta ois kesällä korvaamaan kroppavoide, niin ois ihanaa! Ainakin pitää testata riittäiskö se, ettei joka kerta tarttis rasvailla. Pitää vain huuhtoa lattia hyvin, niin ei liukastu! :-[ :D
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #569 : 19.01.16 - klo:19:02 »
Haluaisin suihkugeelin, joka olisi koostumukseltaan paksuhkoa ja kauniissa pakkauksessa. Suihkugeeli ei saisi kuivattaa ihoa ja sen pitäisi vaahdota hyvin. Tuoksut ovat aina niin vaikeita, mutta olen jotenkin kyllästynyt jo 90-luvulta tuttuihin "tyttötuoksuihin". En siis mitenkään erityisesti fanita esanssisia marja-, karkki-, tai hedelmätuoksuja. Toisaalta haluan suihkugeelin tuoksuvan muullekin kuin saippualle ja usein raikkaat tuoksut ovatkin lähinnä tylsän neutraaleja. Ainoa merkki, joka tuntuu täyttävän nämä kriteerit tämän hetkisillä tutkailuilla on Molton Brown. Harmi, että hinta on hieman nihkeä  ;D Myös Rituals on ihana, mutta sitäkään ei taida saada oikein mistään Suomessa.

edit: typo
« Viimeksi muokattu: 19.01.16 - klo:19:50 kirjoittanut Sassy »
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent