Kirjoittaja Aihe: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt  (Luettu 147762 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Suihkugeelit, -saippuat ja kylpyvaahdot ja -öljyt
« Vastaus #570 : 23.12.15 - klo:21:51 »
Eucerinin hajustamaton suihkuöljy on ollut nyt talven aikana ihan suosikkini ja oon joka kerta käyttänyt sitä suihkussa käydessä! Vaahtoaa, on siis helppo levittää, on riittoisaa ja auttaa tosi hyvin siihen ettei ihoa kiristä, ei tarvitse juoksemalla juosta rasvaamaan kroppaa. Toki silti kroppavoidetta tarttee. Varmasti jää vakikäyttöön :ts Mietin ensiksi jos käyttäis vaan syksyn ja talven, mutta jos tuosta ois kesällä korvaamaan kroppavoide, niin ois ihanaa! Ainakin pitää testata riittäiskö se, ettei joka kerta tarttis rasvailla. Pitää vain huuhtoa lattia hyvin, niin ei liukastu! :-[ :D
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #571 : 19.01.16 - klo:19:02 »
Haluaisin suihkugeelin, joka olisi koostumukseltaan paksuhkoa ja kauniissa pakkauksessa. Suihkugeeli ei saisi kuivattaa ihoa ja sen pitäisi vaahdota hyvin. Tuoksut ovat aina niin vaikeita, mutta olen jotenkin kyllästynyt jo 90-luvulta tuttuihin "tyttötuoksuihin". En siis mitenkään erityisesti fanita esanssisia marja-, karkki-, tai hedelmätuoksuja. Toisaalta haluan suihkugeelin tuoksuvan muullekin kuin saippualle ja usein raikkaat tuoksut ovatkin lähinnä tylsän neutraaleja. Ainoa merkki, joka tuntuu täyttävän nämä kriteerit tämän hetkisillä tutkailuilla on Molton Brown. Harmi, että hinta on hieman nihkeä  ;D Myös Rituals on ihana, mutta sitäkään ei taida saada oikein mistään Suomessa.

edit: typo
« Viimeksi muokattu: 19.01.16 - klo:19:50 kirjoittanut Sassy »
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 19.01.16 - klo:19:35 »
Mun viimeaikainen suihkusaippuasuosikki on varmasti liian arkinen siihen nähden, mitä Sassy etsii, mutta se on mulle vastannut riittävästi suunnilleen samoihin kriteereihin. Kyseessä on ACO:n Shower Cream versiossa Wild Honey.

Cream-nimestä huolimatta tämä ei ole rasvaista tai tukkivaa, vaan ihan vain kivasti kosteuden säilyttävää. Jättää puhtaan tunnun, ei kalvoa. Sopivan paksua, helposti levitettävää ja mukavasti vaahtoavaa. Pakkaus on ainakin omasta mielestäni kiva, ja korkki toimii kätevästi kääntelemällä. En pidä vaniljasta tuoksuna kosmetiikassa, ja mulle tämä ei kuvauksesta huolimatta tuoksukaan vaniljaiselta, eikä sen puoleen hunajaltakaan, vaan tuoksu on ennemminkin sellainen aika tyypillinen honeysuckle-tuoksu. Ei mikään ykkössuosikkini, mutta ihan miellyttävä, ja kokonaisuutena tämä on sen verran hyvää, että olen ostanut toisenkin pullon.

Samaa koostumusta on kahdessa muussakin tuoksussa, Neroli Blossom samankaltaisessa pullossa ja Shower Cream Moist isommassa pumppupullossa. Neroli Blossomia kokeilin alkuun, mutta sen tuoksu oli niin allergisoiva, että jouduin hävittämään koko pullon, kun avaamisen jälkeen suljetusta pullosta ympäristöön kantautuva tuoksukin aiheutti migreenin. Tuoksu oli myös tosi teollinen, eikä mitenkään muistuttanut nerolia, mutta varmaan siihen kokemukseen toki vaikuttaa yliherkkyys jollekin. (Vähän kökköähän se toisaalta väkisinkin on, kun yritetään imitoida luonnollisia tuoksuja ilman niitä eteeristen öljyjen ainesosia. Ja vähän rasittavaa, että just nämä tuoksut on sitten niitä, jotka mua allergisoi. Gaah.) Moist-versiota en ole kokeillut, enkä haistanut, mutta olen ymmärtänyt että sen tuoksu olisi ACO:n dödöjen kaltainen, vesimäinen.
1cFii, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #573 : 25.01.16 - klo:20:22 »
^^
Ritualsin suihkuöljyt on kyllä hyviä - tähänastinen suosikki on Shanti. Tuoksu on pirteän kirpakka, mutta ei sitrus vaan jotenkin hedelmäinen, ehkä lähimpänä olisi aidon kirsikan ja ruusun yhdistelmä  :) Fortune oil oli pidemmän päälle vähän liian tymäkkä ja alkoi ärsyttämään. Nämä ei öljyä suihkua eli ovat myös siistejä.En oikein välitä suihkusaippuoista, mutta näistä tykkään. Harmi vaan, että ei saa kaupan hyllyltä mutta nettikauppa toimittaa ja löytyy myös ruotsinlaivoilta ja Tukholmasta, jos on sinnepäin reissua.

Midnight

• Vieras
« Vastaus #574 : 16.02.16 - klo:13:07 »
Faith In Nature raspberry & cranberry shower gel ( & bath foam) :l Riittoisaa, niin herkullisen tuoksuvaa ja pitää ihon kunnossa.
Sante Bio Goji & Lemon oli jotenki epäsopivaa ( liian pesevä?) mulle, koska iho kutisi sen käyttämisen jälkeen.
Nyt on Urtekramin Nordic Birch shower gel ja aina vaa jaksan nauraa pullon posketonta kokoa, täähän kestää varmaa vuoden päivät käytössä eikä lopu ikinä  ;D 0_0 :T Mutta on ihanaa niin tuoksultaan kuin teholtaankin, suihkussa on nautinto käydä.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 27.02.16 - klo:10:27 »
Mikähän olisi mahdollisimman hellävarainen pesuaine käsille? Työpaikalla on Erisanin nestesaippuaa ja kädet ovat todella kuivat. Kotona olen käyttänyt käsien pesuun Dermosilin intiimialueille tarkoitettua pesunestettä, mutta ei sekään hellävaraiselta vaikuta. Nyt otin palasaippuan käyttöön ja kasvoille kokeilen oliiviöljysaippuaa. Kaikkialla kuitenkin varoitellaan palasaippuan olevan se huonoin vaihtoehto.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #576 : 27.02.16 - klo:11:41 »
Ainakin Lactolinen pesuneste on tosi hellävaraista. Se ei juuri muodosta edes vaahtoa.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 27.02.16 - klo:12:18 »
^ Minusta Lactoline on kuivattava.

Ehdottomasti parasta omille käsilleni (jotka kärsivät atooppisesta ihottumasta) on yllättäen ollut Palmoliven oliivisaippua. Se tuntuu oikeasti kosteuttavalta ja on hellävarainen.

3b F ii

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #578 : 27.02.16 - klo:12:33 »
Mikähän olisi mahdollisimman hellävarainen pesuaine käsille? Työpaikalla on Erisanin nestesaippuaa ja kädet ovat todella kuivat. Kotona olen käyttänyt käsien pesuun Dermosilin intiimialueille tarkoitettua pesunestettä, mutta ei sekään hellävaraiselta vaikuta. Nyt otin palasaippuan käyttöön ja kasvoille kokeilen oliiviöljysaippuaa. Kaikkialla kuitenkin varoitellaan palasaippuan olevan se huonoin vaihtoehto.

palasaippua voi kuivattaa sen ph:n takia. Itsellä palasaippua on käytössä suihkussa jossa siitä tykkään mutta jatkuvaan läträämiseen ei välttämättä ole hyvä.Itse olisin kehottanut kokeilemaan dermosil intiimisaippuaa mutta sitä olet käyttänyt jo. Voiko työpaikallasi olla mahdollista käyttää esim. kertakäyttökäsineitä jotta pestä ei tarviaisi koko ajan? En siis tiedä mitä työtä teet.

OT:na onko tutkittu ettet ole herkistynyt jollekin kosmetiikan ainesosalle joka pahentaisi käsien kuivuutta? Vai onko se vain atopiaa (uskon kyllä siihen että atoopikoilla on suurempi todennäköisyys allergisoitua kosmetiikalle koska iho on herkkä kuivumaan ym)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 27.02.16 - klo:12:50 »
Käytän käsineitä, jos joudun tiskaamaan tai pyyhkimään pöytiä. Pitäisi varmaan käsitellä ruokiakin käsineet kädessä, jottei tarvitsisi pestä käsiä niin usein. Minulla on atooppinen iho, mutten osaa sanoa, olenko herkistynyt jollekin kosmetiikan ainesosalle. Yritän kyllä vältellä herkistäviä säilöntäaineita. Nyt on ensimmäistä kertaa tullut ihottumaa ranteisiin. Aikaiemmin ihottumaa on ollut vain kämmenselässä. Minulla menee iho niin huonoksi, että kädet ovat pienilä haavoilla.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 27.02.16 - klo:13:49 »

Palasaippuoita on synteettisiä ja luonnonöljyistä tehtyjä sekä kaikkea siltä väliltä. Osaat varmaan inci -listasta päätellä millainen saippuapala kulloinkin on kyseessä. Tässä mun oliiviöljysaippuan inci, jotta ei tarvitse itse sitä kaivella: Ingredients: Sodium olivate, Aqua.

Itse teen palasaippuoita luonnonöljyistä eikä niiden käytössä ole mitään huonoa, päinvastoin. Toki nämäkin palasaippuat voivat osaa kuivattaa, se riiippuu niin ihosta ja saippuan reseptistä.

Atooppisen ihon parantajana taitaa parhaiten toimia oikea ruokavalio.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #581 : 27.02.16 - klo:14:05 »
Käytän käsineitä, jos joudun tiskaamaan tai pyyhkimään pöytiä. Pitäisi varmaan käsitellä ruokiakin käsineet kädessä, jottei tarvitsisi pestä käsiä niin usein. Minulla on atooppinen iho, mutten osaa sanoa, olenko herkistynyt jollekin kosmetiikan ainesosalle. Yritän kyllä vältellä herkistäviä säilöntäaineita. Nyt on ensimmäistä kertaa tullut ihottumaa ranteisiin. Aikaiemmin ihottumaa on ollut vain kämmenselässä. Minulla menee iho niin huonoksi, että kädet ovat pienilä haavoilla.

Miun parturi-kampaaja tutulle kävi niin että allergisoitui (ainakin taitaa olla se kathon allergia en oo varma) ja nyt joutuu leikkaamaankin pahimpina päivinä käsineet käsissä (alan vaihto on jo suunnittella) pitää vielä puuvilla hanskaa käsineen sisällä ettei hanska hiosta. Kannattaa kokeilla pitää käsineitä mahdollisimman paljon ja jos hanska ärsyttää puuvillahanska alle, nimittäin niille ohuille kumihanskoillekkin voi allergisoitua.Hanskan vaihto koko ajan puuvillakäsine alla voi kyllä olla vaikeaa kun tuolla ruoka-alalla hanskoja taidetaan vaihtaa aika usein, mutta kokeilemisesta ei välttämättä ole haittaa  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 27.02.16 - klo:14:20 »
^Työskentelen hoitoalalla, mutten terveydenhuollon puolella.

Minun mielestä Erisanin pesunesteessä ei pitäisi olla kathonia, enkä käytä kathon-tuotteita kuin satunnaisesti. Osaan lukea incit ja käytän incihakua, jos on minulle tuntematon aine kyseessä.

Lisään vielä, että minun iho menee kylmässä ulkoilmassa todella nopeasti kuivaksi ja hilseileväksi. Ei edes tarvitse olla hyvin kylmä, sillä keväälläkin olen saanut ihon pilalle muutamassa tunnissa kuvausretkellä.
« Viimeksi muokattu: 27.02.16 - klo:14:43 kirjoittanut Marie Corelli »

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #583 : 27.02.16 - klo:14:35 »
^ voihan ihottuman syy olla pelkkä vesi joka kuivattaa vaan jo valmiiksi kuivaa ihoa mutta tuo oli vain esimerkki käsi ihottumasta, tällä tyypille ei siis auta rasvaus eikä kortisoni ym. Kädet parantuu vain lomalla kun lutraus veden kanssa vähenee normaaliksi.

Mutta kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja ja toivottavasti löytyy itselle sopiva  :) Joku face kaveri taisi joskus liputtaa suolasaippuan nimiin atoopikon käsipesussa mutta en ole asiaan perehtynyt ja koska se ei ole saippuaa puhdistaako se tarpeeksi?

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 27.02.16 - klo:14:50 »
Joku face kaveri taisi joskus liputtaa suolasaippuan nimiin atoopikon käsipesussa mutta en ole asiaan perehtynyt ja koska se ei ole saippuaa puhdistaako se tarpeeksi?

Miksei suolasaippua olisi saippuaa, mitähän se sitten olisi? Varmaan niitäkin on erilaisia, en väitä tuntevani kaikkia markkinoilla olevia, mutta itse teen saippuaa, johon lisään suolaa = suolasaippua. Erittäin hyvä, vaahtoava ja pesevä saippua, josta on kehuttu olevan hyötyä niin aknesta kärsivälle kuin psoriaatikon iholle.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782