Mun viimeaikainen suihkusaippuasuosikki on varmasti liian arkinen siihen nähden, mitä Sassy etsii, mutta se on mulle vastannut riittävästi suunnilleen samoihin kriteereihin. Kyseessä on ACO:n Shower Cream versiossa
Wild Honey.
Cream-nimestä huolimatta tämä ei ole rasvaista tai tukkivaa, vaan ihan vain kivasti kosteuden säilyttävää. Jättää puhtaan tunnun, ei kalvoa. Sopivan paksua, helposti levitettävää ja mukavasti vaahtoavaa. Pakkaus on ainakin omasta mielestäni kiva, ja korkki toimii kätevästi kääntelemällä. En pidä vaniljasta tuoksuna kosmetiikassa, ja mulle tämä ei kuvauksesta huolimatta tuoksukaan vaniljaiselta, eikä sen puoleen hunajaltakaan, vaan tuoksu on ennemminkin sellainen aika tyypillinen honeysuckle-tuoksu. Ei mikään ykkössuosikkini, mutta ihan miellyttävä, ja kokonaisuutena tämä on sen verran hyvää, että olen ostanut toisenkin pullon.
Samaa koostumusta on kahdessa muussakin tuoksussa, Neroli Blossom samankaltaisessa pullossa ja Shower Cream Moist isommassa pumppupullossa. Neroli Blossomia kokeilin alkuun, mutta sen tuoksu oli niin allergisoiva, että jouduin hävittämään koko pullon, kun avaamisen jälkeen suljetusta pullosta ympäristöön kantautuva tuoksukin aiheutti migreenin. Tuoksu oli myös tosi teollinen, eikä mitenkään muistuttanut nerolia, mutta varmaan siihen kokemukseen toki vaikuttaa yliherkkyys jollekin. (Vähän kökköähän se toisaalta väkisinkin on, kun yritetään imitoida luonnollisia tuoksuja ilman niitä eteeristen öljyjen ainesosia. Ja vähän rasittavaa, että just nämä tuoksut on sitten niitä, jotka mua allergisoi. Gaah.) Moist-versiota en ole kokeillut, enkä haistanut, mutta olen ymmärtänyt että sen tuoksu olisi ACO:n dödöjen kaltainen, vesimäinen.