Kirjoittaja Aihe: "Hiuskorut"  (Luettu 251431 kertaa)

Poissa Anya

• HAIRahtanut
Vs: "Hiuskorut"
« Vastaus #180 : 31.07.08 - klo:15:01 »
Löysin kivan ebay storen: http://stores.ebay.com/BOHO-MAGIC
Tuolla on aika hauskoja nutturapuikkoja (kun valitsee ensin vasemmassa reunassa olevasta valikosta Clothing and Accessories, ja sen alta hair sticks).

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #181 : 14.08.08 - klo:19:57 »
Hoo, erikoisempia nutturapuikkoja olen etsiskellytkin! Tuo horn and wood varsinkin näyttäisi tosi kivalle. Spiraalikin olisi hieno, paitsi minua ainakin pelottaisi että hiukset menee tuonne kierteeseen ja hankaantuu rikki...
-2c F i- Hiuskuva

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #182 : 08.12.08 - klo:20:56 »
Täälläkin yksi tukkapuikkoihin hurahtanut.  ;D Arkikäytössä on aivan tavalliset mustat muovipuikot ja "juhlakäyttöön" löytyy tällainen:

Luulin aina että nutturapuikot ovat vain pitkää tukkaa varten, mutta kyllä noilla saa kivan kampauksen puolipitkäänkin.  :)

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 09.12.08 - klo:00:23 »
Täälläkin yksi tukkapuikkoihin hurahtanut.  ;D Arkikäytössä on aivan tavalliset mustat muovipuikot ja "juhlakäyttöön" löytyy tällainen:

Ihana! :o Saapiko udella mistä on kotoisin tuo? Alchemyn jutulta vaikuttaisi kuvan perusteella. Itse hurahdin myös nutturapuikkoihin joitakin aikoja sitten. Juhlakäyttöön on juurikin Alchemy Gothicilta kaunis lepakkopuikko, en ole sitä vaan vielä kertaakaan käyttänyt koska julmettu pituus (yli 20cm) hämää suunnattomasti kun pelkään keihästäväni jonkun tai muuta mukavaa. Ihan lyhyimmät puikot puolestaan hukkuvat nutturaani, halkaisijaa kapistukselle tulee helposti se 10cm...  ;D

Sitten kyselytuokio. Mitenkä näitä ns. haikarannokkaklipsuja käytetään, millaisiin kampauksiin? Itsellä vyötäröpituiset paksut hiukset ja olen pohtinut, tekisikö tuollaisilla mitään ja mitä niillä tekisi. Löytyisi kauniita naksuttimia jos jonkunlaisia mutta kun ei osaa käyttää... :P
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #184 : 09.12.08 - klo:18:08 »
^ Alchemyn puikkohan tuo.  :) Minullakin on se toinen Alchemyn lepakkopuikko, mutta ei ole vielä tullut käytettyä juuri sen pituuden takia. Tukkaa on niin vähän, että tikku putoaa päästä jo painonsa takia.  ;D Täytyy kokeilla sitten kun tukka on muutaman kymmenen senttiä pidempi.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 09.12.08 - klo:20:55 »
^ Saapiko tuota mistäpäin maailmaa? Hoo & Peeltä tilasin sen lepakkopuikkoni aikanaan mutta siellä ei ainakaan silloin tuota sorttia ollut... Himottaisi kovasti  ;D Paljonko tuolla muuten on pituutta, ei vissiin ihan samanlainen keihäs kuin se lepakko?

Mallailen tässä juuri mitä tekisin noille Villihelmen puikoille, voisi vähän tuunailla :) Ne lyhyet mustat on turhan lyhkäiset, juuri ja juuri pistävät nutturasta esiin, toisaalta ihan hyvä niin etteivät sitten tartu joka paikkaan kiinni. Niihin päihin voisi jotain kivaa keksiä, ja sitten on vielä ne pitemmät ruskeatkin. En ole addiktoitunut  ;D

Hei, olisiko kellään vinkata Helsingistä (keskustan alueelta) kivoja hiushärpäkekauppoja? Entä Oulusta?
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #186 : 09.12.08 - klo:21:12 »
^ Tuossa pelkkä tikku on noin 14 cm. Noita löytyy monista ulkomaisista nettikaupoista, en muista enää mistä omani tilasin. Raven Bat Hairstick -nimellä löytyy kun hakee.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 29.12.08 - klo:21:30 »
Sain omat flexini tänään. Tilasin niitä 6 kpl, kokoina XS, S ja yksi M-kokoinen. Omissa, hartioita hipovissa hiuksissani S-koko on paras nutturoihin ja XS puoliponnariin. Kunhan hiukset vielä hieman kasvavat, niin tulee M-kokoiselle käyttöä.
Tykkään näistä kovasti ja tilaan varmaan vielä kummitytölle oman flexin, jos en yhdestä omiani raaski luopua.Tai sitten tilaan lisää, eri värisiä ja -näköisiä.

Nämä ovat aika jämäkän oloisia verrattuna esim. H & M:n  rikki, poikki ja roskiin- klipsuihin. Vaikka systeemi näyttää metalliselle, on se silti taipuva ja ei revi hiuksia mukaansa. 

Nutturapuikkojen etsijöille: ainakin Kuopiossa Ninjassa oli erilaisia puikkoja, itselleni ne ovat vielä liian isoja mutta pitkäkutreille mainioita.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #188 : 31.12.08 - klo:16:02 »
^ Flexeihin jää pelottavasti koukkuun  ;D. Omistan niitä 3 (extra small, small ja medium), mutta keskikoko on mulla vähän väliinputoaja. Toisiin kampauksiin liian pieni ja toisiin liian iso. Pienet ovat olleet ahkerassa käytössä saapumispäivästään lähtien.

Tilaan varmaan alkuvuodesta vielä large- ja extra large -koot, koska ei tuo normaalikoko riitä mihinkään, jos yritän laittaa hiukset sillä ylös ja niin haluaisin tehdä joskus vaihtelun vuoksi. Flexin väliin pitäisi mennä tukka kolminkerroin, joten jompi kumpi noista isoista toiminee ja jos isoin koko on nyt siihen tarkoitukseen liian iso, se on varmaan sopiva sitten kun Flexiin täytyy tunkea aikanaan tukka nelinkerroin... Muuten havaitsin smallin ja extra smallin itselleni käyttökelpoisimmiksi.

Onneksi nämä eivät ole sentään aivan järjettömän kalliita postikuluineenkaan, vaikka ne tulevat USAsta asti.
« Viimeksi muokattu: 31.12.08 - klo:16:05 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 02.01.09 - klo:20:27 »
Minulla on melko liukkaat hiukset ja nuo nutturapuikot ovat alkaneet kiinnostaa. Värikynällä olen koittanut jonkinlaista väkertää, ja ainakin yksi malli onnistuu ihan helposti. Siihen toiseen malliin tarvitsen varmaan vähän lisää pituutta hiuksiin, vaikka aika pitkäthän nämä jo ovat. Sitten kun hankin ihan oikeita nutturapuikkoja, kannattaisikohan minun ostaa muovisia vai puisia? Jostain muistan lukeneeni, että puiset muka olisivat haitallisempia hiuksille, mutta tiedä sitten. Mitäs mieltä te olette: puu vai muovi, tätä minun liukasta hiuslaatuani ajatellen? Ja tietenkin hiusten hyvinvointia. ;)

Niin ja yksi asia vielä kiinnostaisi, liittyen ilmeisesti jonkinsortin hiuspinneihin. Onko näissä videoissa näkyvät pinnit ihan vain hengettömiä?

http://www.youtube.com/watch?v=LxnSf8gL1zE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=n98D0j8Ypfg&feature=related

Hengettömäthän ovat kyllä hieman erilaisia, ja nuo ovat muutenkin erinnäköisiä. Ainakin noista videoista päätellen siinä on jo se sellainen "rako", että se tökätään samantien hiuksiin, kun taas hengettömässä se "rako" pitää itse tehdä. Vaikea selittää, mutta toivottavasti ymmärrettävää. ;D
« Viimeksi muokattu: 02.01.09 - klo:20:49 kirjoittanut Angela »
1a F ii

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #190 : 03.01.09 - klo:01:30 »
^Ei sen väliä onko tikut puuta vai muovia, kunhan ovat kokonaan sileitä.
Mun mielestä noissa videoissa käytetään hengettömiä. Hengettömissähän nimenomaan ON se rako. Tavalliset pinnit tarvii avata ennen hiuksiin laittamista. Yleensäkkin ton tyyppisissä kampauksissa hengettömät on hyviä "ripustamaan" ja tukemaan.

Youtubessa oli ihan hauska vehje nimeltään whirl-a-styler. Ton nimen ku pistään hakuun niin tulee paljon kampausohjeita.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #191 : 09.01.09 - klo:20:30 »
^ Niin, onhan hengettömissä se rako siinä alussa, mutta miten minä sain sellaisen käsityksen, että noissa videoissa nuo pinnit olivat kokonaan sellaisia "rakonaisia"? ;D Kun ei niitä minun mielestäni venytetty mitenkään ennen hiuksiin tökkäämistä... voihan olla, että katsoin vain epätarkasti.
1a F ii

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #192 : 09.01.09 - klo:20:39 »
Hengetön tavallinen pinni
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #193 : 09.01.09 - klo:20:43 »
^ Jahas, pinnit on mennyt sekaisin... ::) Ehkäpä liikaa tietoa kerralla? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=MFdq3vh9HwY&NR=1

^ Tahtoo tuollaisen! En ole kyllä Suomessa noita nähnyt, että ei sen puoleen...
1a F ii

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 09.01.09 - klo:21:01 »
On noita "lehmänkieliä" myyty ihan marketeissa ainakin 90-luvulla. ;D Luulis löytyvän edelleen.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.