Kirjoittaja Aihe: "Hiuskorut"  (Luettu 251078 kertaa)

Poissa Margot

• Tukkaguru
Vs: "Hiuskorut"
« Vastaus #210 : 18.03.09 - klo:17:11 »
Todella hieno puikko Kronialla! :)

Mä haluaisin tilata jotkut ihan peruspuikot Tribusta, mutten osaa päättää, haluanko mustat, ruskeat vai ruusupuiset. Onko jollain kokemuksia, miltä nuo eri materiaalit näyttää livenä?

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #211 : 20.03.09 - klo:15:05 »
Tilasin flexejä 13. päivä ilmaisten postareiden innostamana ja ne tulivat jo tänään! Tilasin xs- s- ja m- koot. Olisi pitänyt ottaa myös l, m on vähän liian pieni nutturoihin. Tukka on nyt jonkin sortin french twistillä mutta nutturassa ei enää ylttänyt nipsu kiinni. Tuntuu tosi tukevalta mutta samalla tuntuu niinkuin tukassa ei olisi mitään. Eli superhyvä. Tuli muuten mieleen, onko kellään ruostunut flexi? Mulla on huono tapa jättää tavaraa välillä lavuaarin reunalle ja esim. pienet pinnit ruostuu siinä  helposti.

Mun tukka siis on ihan perus ohut ja hento suomiliru, ponnarin ympärys jotain 7cm ja pituus vähän yli bsl kerrostettuna. Joten kannattaa pitkätukkien tilata suosiolla isoja flexejä vaikka niiden nettisivuilla näytetäänkin että ei niillä pysy kuin hepanhäntää muistuttavat hiukset kiinni :D.
1a F ii Tukkakuva

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 20.03.09 - klo:16:32 »
Joten kannattaa pitkätukkien tilata suosiolla isoja flexejä vaikka niiden nettisivuilla näytetäänkin että ei niillä pysy kuin hepanhäntää muistuttavat hiukset kiinni :D.

Joo, huvitti vähän kun XL:stä sanotaan, että vain rastojen omistajille. Esim. mulla ei ole rastoja eikä edes mikään megarunsas tukka (ponnarin ympärys 8 cm ja siihen sopivin koko on ollut mulla S), mutta nutturoihin pitää olla L tai XL. Se XL muuten joustaa vähemmän kuin pienemmät koot. Huomasin, että samaan nutturaan käy mulla yhtä hyvin sekä L että XL. Ovat siis käytännössä suunnilleen saman verran tukkaa sisäänsä mahduttavat, paitsi että XL pysyy kampauksessa muodoltaan littanampana.

Ehkä siellä sivuilla on ajateltu mielikuvituksettomasti, että ihmiset tekevät Flexeillä lähinnä ponnareita ja banaaninutturoita... Vaikka kyllähän banaaninutturakin vaatii pitkissä ja hyvin pitkissä hiuksissa jo isomman Flexin, koska tukka pitää tunkea sinne useampaan kertaan taitettuja kuin vain 1-2 kertaa.
« Viimeksi muokattu: 20.03.09 - klo:16:37 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Hanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #213 : 20.03.09 - klo:22:18 »
Olen nyt käytellyt tuota flexiä jonkun aikaa. Vaihtoehdot aika vähissä, miten sillä hiukset laittaa, kun ei mulla ole kuin tuo yksi L-kokoa. Tai sitten olen vaan huono keksimään uusia kampauksia. Ponnarin saa laitettua, mutta vähän ajan kuluttua alkaa löystyä joten on hieman iso siihen. Jonkunlaisen nutturankin sillä saa laitettua, tässä kuva viritelmästä: http://img15.imageshack.us/my.php?image=img0917n.jpg Tuolta ylhäältä pitää kyllä tukea pinneillä että pysyy paikallaan. Olisi mukavaa, jos tuolla onnistuisi tavallinen pyöreä nuttura, mutta siihen pitäisi olla varmaan joku xxxl-koko. Tosi nättihän tuo minun flexi8 on, en silti usko että tilaisin näitä lisää. Jos pitkätukkakin on sitä mieltä että kaksi suurinta ovat lähes samaa kokoa.

Löysin myös monta vuotta sitten ostamani puiset hiushaarukat, niillä tuntuu pysyvän paremmin kuin puikoilla. En ole enää tykännyt vuosiin käyttää puikkoja, en pidä siitä miltä ne näyttää törröttäessään päästä ulospäin...

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #214 : 20.03.09 - klo:22:46 »
Mun mielestä tuolla flexin sivuilla saa aika selkeästi sen käsityksen, että suositukset on poninhännän koon mukaan... Nutturoiden kohdalla kuitenkin niin paljon riippuu hiusten paksuuden lisäksi pituudesta.

“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 23.03.09 - klo:12:45 »
Mullekin oli tullut viikonlopun aikana flexejä luukusta. En kyllä ihan vakuuttunut ole siitä, että nämä olisi normaalia pompulaa parempia hiuksille, kun näiden metalliosien väliin jää aina hiuksia. Small-koko on mulle sopiva, harmi vaan, että isommat mitä tilasin on nätempiä :D No pitää yrittää jotain nutturaväkerrystä vääntää niillä isommilla ja jossain vaiheessa ehkä tilata erilaisia s-kokoisia, jos näitä nyt tulee käytettyä.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #216 : 24.03.09 - klo:19:05 »
Sain Tribun puikot tänään. Ne on aivan ihanat! Todella kauniin punaruskeat ja jykevän oloiset.

Tilasin siis nämä ruusupuiset:

Ovat kyllä hintaansa nähden (3,50 puntaa / kappale) todella laadukkaan oloiset. Näitä voisi tilata myöhemmin lisääkin. Nyt en uskaltanut tilata enempää, jos eivät olisikaan sopineet mulle. Onhan nämä vähän pitkät, jos haluaa hillityn kampauksen, mutta mä tykkään, että tyylissä on vähän särmää, joten ei haittaa tuo pituus.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #217 : 28.03.09 - klo:20:38 »
Kuinka pitkät noi Tribun peruspuikot ovat? Tekisi mieli ostaa samoilla posteilla parit puikot haarukan lisäksi, mutta minun nysääni ei kovin pitkät puikot istu. Viitisikö joku mitata?
this too shall pass.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 28.03.09 - klo:22:04 »
Oukei, kiitti tiedosta. Taitavat olla minun nysälettiini vielä liian pitkiä eli pistän korvan taakse kunnes tukkani on pitemmässä kuosissa. Kiva että säästyi rahaa ;D senhän saa sitten sijoittaa turhuuteen...
this too shall pass.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #219 : 05.04.09 - klo:00:10 »
Suurta hiuskampaintoani vähän lannistaa se, etten mukamas löydä laittovinkkejä moisille. Olisiko hyviä linkkivinkkejä? Entä kummanlainen allaolevista sopii liukkaahkolle tukalle, ja millä lailla laitettuna?
http://www.climbingbear.com/100s/flairkingwood4.5_100.jpg
http://www.climbingbear.com/ursula/purpleheart006.jpg

Volume styleristä muuten vielä: En ole itse tuollaista kokeillut, enkä varmaan tuhlaakaan rahojani moiseen, tuollainen kuitenkin putoilisi pois vaan. Keksin vuosia sitten hyvän vastaavan keinon, joka varmaankin käy myös ohuthiuksisille hyvin jos tuo styler ampuu vähän yli: Ensin otetaan läheltä ponnarin paikkaa pieni erä hiuksia, jotka solmitaan tukanvärisellä, vähäeleisellä lenksulla. Siten syntyneen ponnarin ympärille tehdään uusi hiuskerrostus, joka solmitaan uudella vaatimattoman näköisellä lenkillä. Sitten vasta otetaan kaikki hiukset ja kiinnitetään halutunlaisella lenksulla ja kas, lopputuloksena on vähän omaa paksumpi, muttei liioitellun tuuhea poninhäntä. Tällaisesta eivät ehkä latvatkaan paljasta, että jotain on lisäilty.

edit - urlit
« Viimeksi muokattu: 22.04.09 - klo:21:20 kirjoittanut Kaarne »

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #220 : 22.04.09 - klo:17:16 »
Havaitsin ettei mulla ole tarpeeksi  ::) hiuskoruja, mutta rahaa on liikaa, joten tilasin itselleni 2 Ketylo-puikkoa. Todisteet löytyvät kuvien muodossa täältä: 

Ketylot

Okei, ei ollut liikaa rahaa  :P, mutta perustelin tätä hankintaa itselleni aika hyvin. Mulla on ennestään vain kolmet hiuspuikot ja ne kaikki ovat mustia. Tai on kaksien puikkojen päissä sellaiset värilliset jutut, mutta niitä ei lasketa, eikä ainakaan vain kotioloissa käyttämiäni oikeita japanilaisia syömäpuikkoja lasketa. Syömäpuikot ovat sitä paitsi liian pitkät ja olen törmännyt ne päässäni monesti ovenpieleen. Tai pelkkä puikko on törmännyt...  Käytän niitä silti kotona.

Joskus olisi kiva käyttää värejäkin. Täydensin puikkovalikoimaani kahdella yksittäin ostetuilla puikolla (Dymondwood Tahitian Jadewood ja Dymondwood Fuchsia). Molemmat ovat 17,5 cm pituisia. Se on Ketylon pisin versio. Kokeilin niitä jo, ja pituus vaikuttaa varsin täydelliseltä.

Nämä eivät olleet sentään kaikkein kalleimpia Ketyloja. Haarukat olivat mielestäni järkyttävän hintaisia, joten niitä en sieltä ainakaan tule tilaamaan. Ei mulla ole koskaan mitään haarukkamallista kiinnityssysteemiä ollutkaan ja epäilen, riittäisikö niiden piikkien pituus edes hyvin sen kokoisiin nutturoihin joita teen.

Täytyy testata lähiaikoina, pysyykö vain yhdellä Ketylolla tehty nuttura paremmin koko päivän kuin tavallisella suoralla puikolla kyhätty vastine. Ainakin lyhyen kokeilun perusteella arvelen, että pysyy. Yleensä käytän kahta, koska se on tuntunut tukevammalta ja haluan nutturan kestävän varmasti aamusta iltaan töissä / kaupungilla kulkuvälineestä toiseen juostessa jne. Vaikka tarvitsisin myös 2 Ketyloa, eipä se haittaa. Onpahan hauskan näköisesti sitten 2 eriväristä puikkoa kerralla päässä  :D.

Puikot pakannut ihminen oli kirjoittanut lisäksi yllättäen paksulla mustalla tussilla viestin pahvilaatikon sisäpinnalle: "Thanks X, enjoy! :-) Please tell a friend about Ketylo.com". Se sai hymyilemään, vaikka olikin osaksi pelkkä mainospala. No joo, nyt mä kerroin parille kaverille kuten kehotettiin.  8)

Dymondwood Tahitian Jadewood - Long  @ $14.00 = $14.00
       1 One Ketylo Hairstick Dymondwood Fuchsia - Long
« Viimeksi muokattu: 22.04.09 - klo:18:08 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #221 : 08.05.09 - klo:10:41 »
Tutkailin noita hairagamin kotisivuja ja itse tuotteet eivät olleet kovin kalliita ja meinasin jopa tilata, mutta sitten kun ruuruun ilmestyi postikulut 101e jätin tilaamatta!! Oletteko tuolta sivuilta tilanneet ko. tuotteita ja olivatko postikulut todella noin korkeat. Valitsin tilaustavaksi halvimman international toituksen, tai ainakin kuvittelin sen olevan halvin sillä perässä ei lukenut express tms, jotka muissa international kuljetuksissa lukivat.
Luin sivun alkuosioita enkä kyllä ymmärtänyt mistä muualta noita saa tilattua paitsi tv shop. Vääntäkää siis tyhmälle nyt rautalangasta  :O
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa hampiainen

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 08.05.09 - klo:12:32 »
Oletteko jossain törmänneet tähän tai vastaavaan tuotteeseen:
http://www.hqhair.com/code/products.asp?pageid=1197&featuredproduct=9857&pid=1

Muoks. Löysinkin täältä jo kokemuksia, mutta löytyisikö vastaavia vielä jostain, kun ovat hq:sta loppu..  :-\
« Viimeksi muokattu: 08.05.09 - klo:12:40 kirjoittanut hampiainen »

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #223 : 08.05.09 - klo:13:03 »
Oletteko jossain törmänneet tähän tai vastaavaan tuotteeseen:
http://www.hqhair.com/code/products.asp?pageid=1197&featuredproduct=9857&pid=1

Muoks. Löysinkin täältä jo kokemuksia, mutta löytyisikö vastaavia vielä jostain, kun ovat hq:sta loppu..  :-\

Minulle tuli heti mieleen, että tuon näköisiä rannekoruja voisi löytyä ja ajaisivat ihan saman asian :D
-2c F i- Hiuskuva

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 16.05.09 - klo:19:04 »
Löysin Helsingistä ihan parhaimman koruliikkeen!! Kampin keskukseen on just avattu Bijou Brigitte -niminen liike, jossa on kaikenlaisia koruja ja hiusjuttuja. Se sijaitsee aivan siinä ala-aulassa, pääoven tuntumassa. Löytyi aivan järjettömän hienoja juttuja, sellaisia mitä yleensä joutuu lähinnä tilailemaan ulkomailta. Nutturapuikkoja oli muutamanlaisia, puisia, koristeellisia ja yksinkertaisia, ei mitään pelkkää muovirojua vaan ihan kunnollisia ja etnistyyppisiä, minkälaisia noissa aiemmissa kommenteissa on ihasteltu. Tosi mukavan kolmepiikkisen ruskean nutturakamman (vai onko se haarukka) löysin myös. Hinta-laatusuhde tuntuu olevan kohdallaan, tuotteiden hinnat alimmillaan reilun euron (nutturakampa 1,20), mitään kovin kallista ei tullut sitten vastaan ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 16.05.09 - klo:19:12 kirjoittanut kleio »
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v