Kirjoittaja Aihe: "Hiuskorut"  (Luettu 251500 kertaa)

scarface

• Vieras
Vs: "Hiuskorut"
« Vastaus #270 : 25.09.10 - klo:12:02 »
Mulla on hiuskoruja tyyliin hiuspannat noin .. öö.. sanosinko 30 kappaletta? Ainaki. Ostelen aina kun kiva osuu kohdalle, viimeks nyt ulkomaan matkalta sellaisen mustan, kapean bling-bling-"timangein" koristellun. Pannoissa on se kiva puoli että sopivat pitkään ja pätkään tukkaan erinomaisesti :D ja pitävät etutukan pois silmiltä.

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #271 : 25.09.10 - klo:14:16 »
Tällaiset tuli eilen Etsyn quecraftilta: http://img840.imageshack.us/i/puikot002.jpg/
Olen erityisen rakastunut tohon simpukkakoristeiseen puikkoon, sopii juhlavampaankin tilaisuuteen. Vähän lyhyempiä noi puikot oli, kuin olin ajatellut. En tajunnut katsoa niiden pituutta tilatessa - koko ajan tästä nettishoppaamisesta oppii uutta.. Mutta mun BSL-pituuteen noikin kyllä riittävät mainiosti, ja oikeastaan ihan kiva, ettei puikon päät törötä kovin pitkällä pään ulkopuolella :)

Lisäksi mukana oli yllätyksenä pieni puinen pöllö-avaimenperä, jonka unohdin ottaa kuvaan mukaan :)
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #272 : 25.09.10 - klo:14:55 »
Munkin silmään flexi-8:it on vähän turhan koristeellisia. Tilausta olis jollekkin ihan simppelille mallistolle!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 25.09.10 - klo:19:21 »
Kleio, Flexit ovat tosiaan aika hopeavoittoisia (mikä palvelee hyvin minua jolle hopea sopii paremmin viileydessään kuin lämpimät metallisävyt), mutta mallistossa on jonkin verran myös versioita, joiden väriksi mainitaan antique gold ja antique brass. Tuossa vain esimerkkimallit noilla väreillä.

1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 26.09.10 - klo:14:42 »
^ Joo, noteerasin nuo toki. Tuo kulta on vaan vielä inhampi kuin hopea ja antique brassikin näyttää liian korulta. Mainittakoon, että en käytä koruja juuri koskaan, aivan yksinkertaisia ruskeita helmiä joskus.

Laitoinkin flexille palautetta ja pyysin heitä ottamaan maallistoonsa sellaisia flexejä, jotka olisi tehty ihan yksinkertaisista yksivärisistä helmistä. Jos tuonne tulisi mustahelmisiä flexejä joissa ei ole yhtään timanttia eikä kuviota eikä hienoutta, niin ostaisin niitä varmaan heti viisi. Niin mainio laite se nimittäin on. Kirjoitin muuten palautteeseen jotain tällaista että on hölmöä, että hiukseni näyttävät olevan menossa lasten prinsessajuhliin, kun loppuvartalo viihtyy enemmänkin 1800-luvun maaseudulla hevosten ja kissojen kanssa.

Spreijasin eilen oman flexini antiikkikuparisella sävyllä. Toimii paremmin mun päässä näin.  :D
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #275 : 26.09.10 - klo:17:06 »
^ Toimivatko noi Flexit jotenkin erityisen mallikkaasti? Eivät henk. koht. kohtaa mun esteettistä makuani materiaalista / koristeluista riippumatta, mutta jos rakenne on todella poikkeuksellisen toimiva verrattuna muunmallisiin solkiin, ovat varmaan kokeilemisen arvoisia. Hyviä, toimivia, luistamattomia tukkavermeitä kun ei todellakaan kasva joka oksalla.

Itse kaipaisin sellaista itseensä lukittuvaa isoa solkea, jolla saisi tehtyä litteän ja leveän ponnarin. Tarkoitan semmoista saranoitua, joka on kokonaan taipuisaa metallia ja soljen alapuolinen osa lukittuu päällipuolen päässä olevaan hahloon. (Ei siis esim. tällaista.) Mistään Ninjoista ja Glittereistä ei saa riittävän isoja, ainoastaan semmoisia keskikokoisia, joihin mahtuu alle puolet tukasta.

Mun hienoin hiuskoruni on turkooseilla helmillä varustettu African Butterfly -kopio, mutta pitkä tukka ei mahdu kunnolla sen sisään. Kiertelen mm. halpiskauppojen hiustarviketelineitä tavallista isomman version toivossa, mutta vielä ei ole tärpännyt.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 26.09.10 - klo:18:23 »
Vajaan 2 vuoden käyttökokemukseni Flexeistä on se, että toimivat erinomaisesti jos koko on suunnilleen oikea. Kokojen osalta tuli tehtyä aluksi useita hutiostoksia, koska tuotetta ei pystynyt sovittamaan etukäteen.

Muihin kokeilemiini solkiin verrattuna Flexin etuja ovat mielestäni nämä:

- hiusystävällisyys: hiuksia ei tartu soljen reunoihin tai kiinnitysmekanismiin, joten vältyn sen kanssa turhalta hiusten katkeilulta. Mitään ikävää ei ole sattunut kertaakaan, vaikka tungen Mini-kokoisen Flexin joskus turhankin täyteen tehdessäni osaponnaria. Teräviä reunojakaan ei ole.

- kestävältä vaikuttava kiinnitysmekanismi. Omistan myös pari Viruksen linkissä olevan soljen kaltaista systeemiä ja olen onnistunut hajottamaan elämässäni useita sellaisia. En toisaalta pidä niitä juurikaan enää, koska niihin jää helposti hiuksia jumiin.

- Flexi on "hairslide"-tyyppinen solki, jolloin on mahdollista säädellä vähän sitä, paljonko sen väliin menee hiuksia... tai onko esim. nuttura litteämpi vai korkeampi. Siinä on useita eri pykäliä, joihin sen  voi sulkea. Kannattaa huomata, että solki ei anna siitä huolimatta kovin paljon anteeksi väärää kokovalintaa. En löytänyt itselleni millään sopivaa kokoa kokoponnariin. Isompi valui koko ajan, seuraavaksi pienempi koko ei mennyt edes kiinni. Vain Mini toimii osaponnarin muodossa. Muuten pidän Flexejä nutturoissa ja tämän "kokoiselle" karvastolle se kaikkein isoin koko on osoittautunut toimivimmaksi. Toiseksi isoinkin menee joihinkin kampauksiin. Minin ja niiden isojen väliin jäävillä Flexeillä en tee yhtään mitään.

- pitää nutturoita todella hyvin vaikka koko päivän ilman korjailua. Sitä pystyy käyttämään sekä tavallisen soljen että hiuspuikon tapaan. Teen paljon Nautilus-nutturaa XL-kokoisella Flexillä ja tökkään Flexin "piikin" ihan samalla tavalla kuin jos laittaisin nutturaan hiuspuikon. Sitten vain solki toisesta päästä kiinni ja valmista tuli:

Flexi ei ole mielestäni sinänsä hiuksissa luistava, vaan se pitää varsinkin nutturoita (ja mulla osaponnaria, ks. avattareni) hyvin, mutta liian iso koko tietysti valuu. Kaikkein ongelmallisimmaksi koin juuri kokoponnarin tekemisen sillä. Joka toivoo hyvin leveää ja litteää ponnaria, niin vähän epäilen että onnistuuko se. Flexi täytyy kiristää ponnariin sen verran hyvin (jottei se valuisi), että se syö litteyttä pois. Tässä havainnollistus parin vuoden takaa, jolloin kuvasin ponnariyritelmäni:

Tulos on minusta litteytensä ja leveytensä puolesta tavallisella soljella tehdyn ja hiuslenkillä tehdyn ponnarin välimuoto. Ehkä Flexi toimisi ponnarissa paremmin kiharissa hiuksissa? Se varmaan estäisi valumista.

Hyvä puoli on vielä se, että sopimattomista Flexeistä näyttää pääsevän helposti eroon. Myin omiani Huuto.netissä ja ne menivät aika nopeasti kaupaksi.
« Viimeksi muokattu: 26.09.10 - klo:18:44 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #277 : 27.09.10 - klo:15:04 »
^ Kiitos hyvästä Flexi-tietoudesta! Käyttäjäkokemukset on aina sitä arvokkainta pääomaa, kun miettii mitä tahansa tilausta nettikaupasta, jossa tuotetta ei pääse itse testaamaan. Nutturoiden kiinnittämiseen se vaikuttaa tosiaan kätevältä ja kiinnitystavan variointi on tietysti plussaa! Kauppaa selatessa ei sitä ihan omannäköistä versiota tuntunut nyt löytyvän, mutta kaiketi valikoima muuttuu ja kasvaa - pidän silmät auki ja seurailen tilannetta innokkaasti.

Löytyi sentään kuva semmoisestakin soljesta, jota etsiskelen isona versiona. Tässä. Leveyttä saisi olla ainakin 15 cm tai vastaavasti kapeamman soljen leukojen välissä saisi olla reilusti tilaa. Muistaako joku hiljattain nähneensä?

Tykkäisin myös tällaisestä ihan hulluna. O:) Olis niin mun juttuni (ehkä osittain nostalgia-aspektin takia, koska väännettiin lapsena muovipäällysteisestä pakkausrautalangasta tollaisia hiuksiin).
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #278 : 27.09.10 - klo:15:32 »
Laitoinkin flexille palautetta ja pyysin heitä ottamaan maallistoonsa sellaisia flexejä, jotka olisi tehty ihan yksinkertaisista yksivärisistä helmistä. Jos tuonne tulisi mustahelmisiä flexejä joissa ei ole yhtään timanttia eikä kuviota eikä hienoutta, niin ostaisin niitä varmaan heti viisi.

Amen.
Tänne mainosta heti jos tuollaiset tulevat kaupaksi! Mustana, ruskeana, harmaana, tummanvihreänä, miten vain :)
Musta on muutoinkin tosi harmillista koittaa keksiä (pukeutumis)tyyliini sopivia simppeleitä tukkavehkeitä. Ehkä sen vuoksi olenkin jumahtanut tavallisiin metallisolkiin ja simppeleihin puisiin tukkapuikkoihin, mutta vaihtelu olisi ...vaihtelua.

Kehitin tosin hiljattain erään isoäidin jäämistöstä löytyneestä pienestä kermanharmaasta pitsiliinasta muoviseen hiuskampaan rypytetyn ruusukkeen, jolla voi koristella nutturaa hieman http://ny-image0.etsy.com/il_fullxfull.136118168.jpg tyyliin. Harmi että sekin on mun makuun vähän turhan juhlava, mut ehkä joskus!

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #279 : 28.09.10 - klo:20:47 »
Laitoinkin flexille palautetta ja pyysin heitä ottamaan maallistoonsa sellaisia flexejä, jotka olisi tehty ihan yksinkertaisista yksivärisistä helmistä. Jos tuonne tulisi mustahelmisiä flexejä joissa ei ole yhtään timanttia eikä kuviota eikä hienoutta, niin ostaisin niitä varmaan heti viisi. Niin mainio laite se nimittäin on. Kirjoitin muuten palautteeseen jotain tällaista että on hölmöä, että hiukseni näyttävät olevan menossa lasten prinsessajuhliin, kun loppuvartalo viihtyy enemmänkin 1800-luvun maaseudulla hevosten ja kissojen kanssa.

Ette kyllä usko, mutta mulle vastattiin. Sain tosi iloisen ja persoonallisen vastauksen, jossa minua kehotettiin ilmoittamaan kokoni, niin ne lähettää minulle kuvia juuri minua varten kustomoiduista flexeistä, joita voin sitten tilata. Niin että! Kas tässä maailman parasta asiakaspalvelua!  <3 Uskomatonta!

edit. Minkä kokoinen kannattaisi hankkia puoliponnariin? Siis sellaiseen johon ei tule ihan puolia hiuksista. Pitkätukka, minkäkokoista sä käytän siihen tarkoitukseen? Sullahan on suunnilleen sama hiusten paksuus kuin mulla.
« Viimeksi muokattu: 28.09.10 - klo:21:16 kirjoittanut kleio »
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #280 : 28.09.10 - klo:20:50 »
^ Jep, mulle tuli viime vuonna yksi flexi rikkinäisenä postista ja kun laitoin palautetta, vastaus tuli kolmessa vartissa. Laitoin vielä kuvan miten on rikki ja vartissa tästä tuli ylistyskiittelyviesti ja tieto että lähettävät uuden välittömästi.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #281 : 28.09.10 - klo:23:14 »
Ette kyllä usko, mutta mulle vastattiin. Sain tosi iloisen ja persoonallisen vastauksen, jossa minua kehotettiin ilmoittamaan kokoni, niin ne lähettää minulle kuvia juuri minua varten kustomoiduista flexeistä, joita voin sitten tilata. Niin että! Kas tässä maailman parasta asiakaspalvelua!  <3 Uskomatonta!

edit. Minkä kokoinen kannattaisi hankkia puoliponnariin? Siis sellaiseen johon ei tule ihan puolia hiuksista. Pitkätukka, minkäkokoista sä käytän siihen tarkoitukseen? Sullahan on suunnilleen sama hiusten paksuus kuin mulla.

Mahtavaa palvelua :)

Käytän puoliponnariin kaikista pienintä kokoa (Mini). Seuraava koko oli jo liian iso, koska siihen joutui joko laittamaan liikaa hiuksia jolloin niitä jäi vapaaksi aika vähän, tai Flexi jäi vajaaksi ja valui. Koko ponnarini paksuus siis ihan niskasta mitaten vähän vajaa 7,5 cm.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #282 : 30.09.10 - klo:13:26 »
Heihei, vau!

Tulisiko nämä julkiseen myyntiin, vai vaan sinulle lähetettäviksi? Tuumin, josko olisi mahdollista tilata itsellenikin tuollai  musta simppeli.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #283 : 01.10.10 - klo:01:38 »
^itse olisin myös niin valmis tilaamaan yksinkertaisemman, värillä ei niin väliä kunhan malli olisi simppeli  :)
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #284 : 01.10.10 - klo:08:13 »
Mulla on kaksi flexi-8 härpäkettä, L-kokoinen antiikkikulta, missä sudenkorento keskellä ja toinen M-kokoinen hopeansävyinen, missä vihreitä kiviä. Pidän molemmista paljon. Omaan tukkaani (1cMiii) M-koko on sopiva koko- ja osaponnariin (jos kihartaa hiuksia alle), ja L-koolla saan just tehtyä french twist tyyppisen nutturavirityksen. Kunhan hiukset tästä vähän kasvavat, ostanen vielä XL-koon muita nutturoita varten, kunhan tukka tosiaan kasvaa siihen pituuteen, että siitä saa tehtyä nautilus-henkisiä säätöjä...

Mulla flexit toimivat paremmin kuin mitkään muut klipsut, mitä olen testannut, tällaisissa jäykän suorahkoissa kutreissa. Niissä on tarpeeksi tilaa ja pitoa.