Kirjoittaja Aihe: "Hiuskorut"  (Luettu 250851 kertaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
Vs: "Hiuskorut"
« Vastaus #360 : 18.06.11 - klo:14:35 »
Minä löysin tänä aamuna hiuskammat.

Jo lapsena minulla oli pari hiuskampaa, mutta luulin aina että niitä käytetään "hiusten myötäisesti", joten käyttö jäi kun ne eivät pysyneet päässä. Tänä aamuna sitten olin mummolassa ja löysin mummon jäämistöistä yhden sellaisen. Tökkäsin sen tukkaan sattumalta aivan oikein päin, ja hitsi, se sopi! Riensin heti kauppaan ostamaan kaksi, ja nyt on päässä mitä ihanin kampaus: tällaista olen yrittänyt saada aikaan ponnareilla ja klipsuilla, mutta perinteinen hiuskampa siis onkin se ratkaisu.

Vaan: hiuskammat jotka ostin (merkkiä Muotikoru, K-kaupasta) ovat hyvin jäykkiä, suorastaan kovia. Kuka tietää mistä saisi hieman taipuisia hiuskampoja? (hintahaitari 0-3 e/2 kpl, malli perinteinen ja väri luonnollinen)

« Viimeksi muokattu: 18.06.11 - klo:15:01 kirjoittanut kleio »
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #361 : 18.06.11 - klo:14:52 »
^ Olisi kiinnostava nähdä kuinka laitat hiukset noilla. Kuvaa?  :)

Mulla on tavoite keksiä uusia keinoja asetella nämä karvat. Yleensä pidä letillä (vain kotona tosin), ponnarilla (takana keskellä, takana ylhäällä tai sivulla), sivunutturalla (tai sen tapaisella) tai auki (todella harvoin). Näihin kaikkiin olen vain niin todella kyllästynyt, mutta en luonnostaan mitään muutakaan oikein osaa. Suurin ongelma on hiusten asettaminen edestä: jakaus sivulla, mutta entä sitten? Pinneillä kiinni jotenkin, mutta kuinka? Mennyt vuosi on paikoin ollut niin stressaava ja kauhea, että hiuksetkin ovat harvenneet reippaasti, eli massaakaan laittamiseen ei liiemmin ole (tuskin tuo 1cMii paksuuskaan enää pitää paikkaansa...).  :(

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #362 : 20.06.11 - klo:12:18 »
Kleio, kuvaa!

Puolen vuoden väsytystaistelun jälkeen sain vihdoin omat rastakoruni kotiin. Aikaisemmin keväällä tehdyt Etsy-kaupat eivät menneet ihan putkeen; kaksi pakettia samalta myyjältä jäi kadoksiin (?) mutta sain kyllä rahani takaisin. Nämä teki toiveiden mukaan mulle eräs toinen myyjä ja paketti tuli perjantaina:

Lähempää:

Rastoja mulla siis ei ole, vaan käytän noita lettikoruina. Tuo pienin tuli ihan extraa kaupanpäälle ja paketissa oli vielä pari Werther's Original -namua. :D Ihana myyjä.

Yhden härpäkkeen halkaisija on n. 15 mm, joten lettien paksuus saa olla tuplat. Pysyvyyden voi varmistaa pujottamalla pienen hiusosion tuonne korun ylimpään kieppiin. Kun letin avaa, sekin osio liukuu nätisti irti.

- - -

Aikaisemmin tilasin tällaisen, myös Etsystä:

Zoomi (kuvattu keinovalossa):

Koru on pehmeää muovimaista massaa. Halkaisija on n. 18 mm ja myös tämä tarvitsee tuplapaksuisen letin, että pysyy. Kuvassa on laitettu ohuempaan lettiin, koska se sattui olemaan valmiiksi päässä.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #363 : 20.06.11 - klo:13:05 »
^ Upeita! Olenkin miettinyt tuollaisten pienten korusien hankkimista, näyttävät kivoilta yksityiskohdilta, eivätkä kuitenkaan tee mitään joulukuusivaikutelmaa. Etenkään jos ovat jotain simppeleitä kiekuroita. Pitääkin alkaa katsella noita rastakorusia...
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #364 : 20.06.11 - klo:14:13 »
Toivoisin kleiolta kuvia minäkin :) Nimimerkillä kasa hiuskampoja käyttämättömänä kaapissa.

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #365 : 30.06.11 - klo:17:06 »
Jess! Löysin keskiaikamarkkinoilta luisia hiuspuikkoja! Just sellaisia, mitä olen aina halunnut. ;D Tuntuu vaan ehkä vähän tyhmältä ostella puikkoja kun tukka on näin lyhyt, mutta onneksi se kasvaa nopeasti.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #366 : 30.06.11 - klo:22:38 »
No läääh Viruksen lettikoruille!!  :l Aivan mielettömän hienoja. Varsinkin se ylempi teetetty.
Pujotetaanko se valmiiseen palmikkoon?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Kunis

• Vieras
« Vastaus #367 : 01.07.11 - klo:00:05 »
Anttilassa oli kaikki Ibero-tuotteet -50%, ovat kuun loppuun. Liekö muissakin k-ketjun liikkeissä, emt. Eipä siellä tukkahäkkyröissä kovin suuri valikoima sinällään ollut, mutta raaskin viimein ottaa tuollaisen mustan muovisen haarukan, jossa on vähän aaltoilevat hampaat. Normaalisti en moisesta maksaisi neljää euroa, mutta nyt ei tehnyt enää pahaa. Pysyy kyllä hyvin!

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 01.07.11 - klo:00:28 »
^ Miten tuollaisella haarukalla saa laitettua hiukset?

Tarvisin jonkun nopean tavan kiinnittää tukka ylös. Jatkuva ponnarin käyttö on katkonut hiuksia ja puikot on vauvaa kanniskelevalle sula mahdottomuus. Nopealla tarkoitan max. 5 sekuntia  :D.

Hainhammaspuikko ei jaksa pitää mun hiuksia ylhäällä ja tukka ei mahdu siihen toisenmalliseen hammasklipsuun niin, että latvat ei jäisi vapaaksi.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #369 : 01.07.11 - klo:01:07 »
Väkkyrä on tämän tyylinen jykevä (vastaavan kivan koristeen voisi askarrella), eli ei sellainen leveä jossa taipuisat piikit. Hiukset siis kieputetaan ja mytätään haluamansa laiselle möntille, jonka läpi laite luisutetaan piikit ylöspäin ja kampa kiepataan ylösalaisin niin, että piikit vedetään päänahkaa myöten alas. Kaarevien piikkiensä puolesta kiiltoisa muovikin pysyy tosiaan yllättävän hyvin, mutta on toivottavasti hellä hiuksille kun tuossa ei ole pahoja saumoja taikka muuta. Äskeisessä testissäni tosin meni lähemmäs seitsemän sekuntia  :-\.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #370 : 01.07.11 - klo:22:21 »
...
Jatkuva ponnarin käyttö on katkonut hiuksia ja puikot on vauvaa kanniskelevalle sula mahdottomuus. Nopealla tarkoitan max. 5 sekuntia  :D.
...

Siis hallitset puikkonutturan teon?
http://www.etsy.com/listing/76628479/original-copper-moirai-the-three-sisters?ref=cat3_gallery_22
tuon tyyppinen haarukka on nutturapuikkoa vauvaturvallisempi, se on nopsa laittaa ja sen saa tarvittaessa väännettyä ohuesta teräksisestä sukkapuikosta ihan melkein omin voimin. Hae kuvahaulla googlesta "amish pin" niin saat lisää infoa. Vähän kuin tosi-iso hengetönpinni. Sivut kymmenkunta senttiä.
this too shall pass.

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #371 : 01.07.11 - klo:23:00 »
Oon tilaamassa tommosta flexiä, mutta vaiheilen kahden koon välillä. En tiedä pitäiskö ottaa L vai XL, jos haluan lantiomittaisen keskipaksun tukan kokonaan nutturalle tolla. Hmm hmm hmm.

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #372 : 02.07.11 - klo:10:20 »
Oon tilaamassa tommosta flexiä, mutta vaiheilen kahden koon välillä. En tiedä pitäiskö ottaa L vai XL, jos haluan lantiomittaisen keskipaksun tukan kokonaan nutturalle tolla. Hmm hmm hmm.

XL sanoisin. Esim. mulla on normaalipaksu BSL-mittainen tukka, eikä se enää mahdu L-kokoon kuin tietyssä asennossa.

Poissa Elektra

• Haiven
  • *
« Vastaus #373 : 02.07.11 - klo:14:34 »
Ehdottomasti XL. Itse pessimistinä tilasin L:n extra long twistiä ja nutturoita varten, ja se olisikin sopivampi johonkin tails upiin, jos siinä nyt tämän mittaisella tukalla olisi mitään järkeä.  :P  Mun tukka on pituudeltaan vyötärö- ja häntäluumitan välissä ja ponnarin ympärys vähän päälle 8cm. (Voin muuten myydä/vaihtaa tuon oman flexini, jos jotakuta kiinnostaa, malliltaan tuo on simple band, vain kokeilun verran käytetty.)
Oranssinpunainen, kerrostettu ja vyötärömittainen 1cMii.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #374 : 04.07.11 - klo:10:19 »
^ Alkoi itseänikin tuommoinen kiinnostaa, vaikkei hiuksilla vielä ole ihan tarpeeksi pituutta (niskamittaiseksi kasvaessa riittäisi). Minulla on siis luonnostaan suorat, melko ohuet ja liukkaat hiukset ja ajatukseni ovat Minin ja Extra Smalin välillä, mutta enempää sitten en osaa sanoakkaan. Kaikkia hiuksia en aio taakse kiinni tuolla laittaa vaan jättää eteen otsatukan ja sivuhiuksia joten kai Mini menisi vielä aina olkapäämittaan asti?
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy