Kirjoittaja Aihe: Ompelupidennys  (Luettu 166418 kertaa)

Poissa Silver

• HAIRahtanut
Vs: Ompelupidennys
« Vastaus #120 : 14.06.06 - klo:22:38 »
Huhui.Soitinpa melkeen 10 liikkeeseen ennen kuin löytyi laittaja hiusnauhalle ja kokenut sellainen.
Hyvin kuului jo monen äänestä kuka ei ollut tehnyt tai oli pari/muutaman kerran tehnyt niin mieletön epävarmuus asiasta.Mutta silti olisivat valmiiita olleet,hmmmm. ::) Turha kuvitella koskevansa mun hiuksiin.  :P
Tai sitten sanottiin suoraan,että meillä tehdään vaan sinettejä.huoh*
Muutamassa paikassa taas sanottiin,että he eivät suosittelisi ommellen laittoa,kun parin viikon päästä pitää jo uusia ja muutenkin plaa,plaa kun on niin lyhytaikainen.Hitto,tottakai mä nyt itse olen tietoinen mihin oon "ryhtymässä".
Mielellään yrittävät kyllä niitä sinettejä suositella omiin ryöstöhintoihinsa.aargh.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #121 : 23.06.06 - klo:06:39 »
Huh, täytyy sanoa, että olen uskomattoman huojentunut siitä, että oman ompelupidennykseni laittaja sattui olemaan todella ammattitaitoinen ja jälkikin on sen mukaista. Nyt vaan kun on jälkeenpäin lukenut näitä "kauhutarinoita" täältä foorumista, niin oikein ihmettelen, miten kävi niin hyvä mäihä. En edes tajunnut mennessäni pidennystä laittamaan, kuinka mitä ihmeellisimpiä juttuja voikin mennä mönkään. Mielestäni olin vielä suhteellisen paljon asiaan perehtynyt. Yeah right.

Kampaajan valitsin tosiaan aika randomilla nettisivujen perusteella. Pidennyksen laitto oli verraten edullinen ja - kuten sanottua - todella hyvää työtä. Käy se joskus tuuri tälläkin neidillä.  ;D

narsissi

• Vieras
« Vastaus #122 : 25.06.06 - klo:18:05 »
Olen ottamassa ompelupidennystä, 60cm-> hiusnauhaa etsin. Myydäänkö esim. Kinnusella 60cm-> hiusnauhaa? tietoa hinnasta? Missä muualla myydään megapitkää kuin hairiumissa. Kuinka paksu tämä hairiumin hiusnauha on? (onko lopputulos hiirenhäntä.) ja onko hius aivan piikki suoraa? Minkä pituiseksi tukka tulee 70cm hiuksella, mittanauhan kanssa taistelin mutta oli hieman epätoivoista.

Poissa Silver

• HAIRahtanut
« Vastaus #123 : 25.06.06 - klo:18:35 »
^
Hairiumissa tosiaan 60cm nauhaa ja kinnusella (kampaajat voi tilata) myös 60-70cm nauhaa ja sitten pidempää nauhaa löytyy myös täältä voi kysellä.
http://www.hiusextra.fi/

Itse tilannut hairiumista ja ulkomailta niin tuo hairiumin nauha on niin hentoinen verrattuna siihen ulkomailta ostettuun joka on paljon jouhevampi ja sellainen paksumman oloinen,joka itselleni esim.parempi,kun omakaan letti ei mikään liiru oo.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat

narsissi

• Vieras
« Vastaus #124 : 25.06.06 - klo:20:42 »
Lähetin hiusextraan mailia, keunella voisin käväistä kun kerkeän. Mistä ulkomailta olet hiuksesi tilannut, silver? Myös ulkomaiset kaupat kiinnostaa.

ulysses

• Vieras
« Vastaus #125 : 25.06.06 - klo:21:35 »
hairiumin nauha on niin hentoinen verrattuna siihen ulkomailta ostettuun joka on paljon jouhevampi ja sellainen paksumman oloinen,joka itselleni esim.parempi,kun omakaan letti ei mikään liiru oo.
kuin myös mua kiinnostaisi että mistä tilasit, koska jos toi hairiumin nauha on liiru, en tee sillä mitään kun mun fleda on kaikkee muuta paitsi liiru.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 25.06.06 - klo:22:27 »
mua kiinnostaisi kans. Onko hairiumin hiusnauha niin ohut ettei yksi nauha riitä, jos ei halua mitään megapaksua mutta silti sellaisen "normaalin".

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #127 : 26.06.06 - klo:09:38 »
^ Hmm... pitänee kotona mitata ponnarinympärys, miten paksu tuo Hairiumin nauha on. Mulla se näytti kyllä aika luirulta (oman mittapuun mukaan) koska laitettiin kaksinkerroin nauhat ja menivät klönteiksi. Pidennyksen laittanut kampaajakin tosin sanoi alussa, että onpa aika ohut nauha mitä hän on nähnyt aiemmin (toisaalta tiedämme sen ammattitaidon.. ::) ). Mutta kyllä tukkaa oli kuitenkin aika paljon, joten luulisi että "normaalin" tukan sillä kyllä saa.

EDIT: mittasin nauhan kiertämällä langan hiusten ympärille. Koko nauha on 6,5  -7 cm paksu.
« Viimeksi muokattu: 12.07.06 - klo:23:40 kirjoittanut Penny »
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #128 : 12.07.06 - klo:07:51 »
Maanantaina mulle laitettiin pidennys. Tosi paljon oon tykänny mutta nyt on alkanut sinettipidennys houkuttelemaan.  Sellainen sitten seuraavaksi ;D Mulla on ainakin tosi paksu tukka..  :-* Ompelin kyllä hiusnauhaa yhteen eli päässä on kolme lettiä, kahdessa alimmassa on kaksinkertanen nauha ja päällimmäinen ihan tavallisesti. Omat hiukset kyllä näkyy jonkin verran ja takaraivo on aikas jumbo.  :D Tietääkö muuten kukaan hyvää hoitosuihketta missä ei olisi silikonia? 

Poissa NeBu

• Haiven
  • *
« Vastaus #129 : 12.07.06 - klo:13:58 »
Edelleen: ottakaa huomioon hiusnauhan paino, se kertoo kuinka paljon nauhassa on hiusta!!!

On olemassa käsinsidottua nauhaa, jonka nauhaosa on ohuempi, mutta senteissä nauhaa on enemmän, ns. normaalissa hiusnauhassa ommel on paksumpi, senttejä vähemmän. 110g on aika normaali paino näissä nauhoissa.

ulysses

• Vieras
« Vastaus #130 : 12.07.06 - klo:14:05 »
Tottakai kaikki ottavat ensiksi huomioon painon; kysymys onkin siitä, että kiinnostaisi saada "tuuheammaksi" ommeltu hiusnauha, niin ei tarvitsisi laittaa lettejä niin monta riviä päähän.

Poissa NeBu

• Haiven
  • *
« Vastaus #131 : 12.07.06 - klo:16:22 »
Sit tohon on hyvä kokonainen hairiumin nauha, jossa on tuplapunonta/ommel. Itse teen tällä asiakkailleni. 110g riittää melk. poikkeuksetta jokaiselle. Lisätyn hiuksen määrää ei kannata liioitella, et lopputulos olis hyvännäköinen!

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #132 : 12.07.06 - klo:16:28 »
Miksei tuota lue missään hairiumin sivuilla että voi tilata tuplapunotun nauhan?  ::) Mä juoduin itte ompeleen nauhaa päällekäin.  ;D Mä oon aika varma että oon laittanu liikaa hiusta päähän mutta positiivista palautetta oon vaan saanu.  :)

mangomeloni

• Vieras
« Vastaus #133 : 12.07.06 - klo:17:03 »
Tuo tuplapunottu on aivan normaali, yleisin hiusnauha eli ns. konenauha, jossa ommel on kaksinkertainen ja siten paksumpi. Käsintehty hiusnauha on yksinkertainen ja ohuempi. Paksuuden voi päätellä myös painosta, eli myös Hairiumissa periaate on että nauhapaino on aina sama (110 gr) pituudesta riippumatta.

Nauhan päällekkäin ompelua voi tietenkin harrastaa, mutta suosittelen kuitenkin laittamaan mieluummin useammalle letille. Selvitys on silloin huomattavasti helpompaa, ja hiusten kuivuminen, eikä taasen yhdelle letille tulee liikaa painoa eli rasitusta hiuksille.

Poissa Silver

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 13.07.06 - klo:10:24 »
Mistä ulkomailta olet hiuksesi tilannut, silver? Myös ulkomaiset kaupat kiinnostaa.

Afrocarelta tilattu.
Hius on tuohon hairiumiin verrattuna jotain muuta lajia kuin tuo hairiumin.
Eli tuntuu siltä että tuo hairiumin hius onkin enenpi suomalaiselle päälle.
Ja tuo nauhakin on kyllä ihan erilainen,ettei niitä voi edes verrata.
Tuossa jo aiemmissa viesteissä juttuakin.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat