Kirjoittaja Aihe: Ompelupidennys  (Luettu 166129 kertaa)

Poissa LadyRaven

• HAIRahtanut
Vs: Ompelupidennys
« Vastaus #180 : 10.05.07 - klo:15:55 »
Lupasin kamulle laittaa ompelupidennyksen uusiksi, kun sillä alkaa olla ylikasvanut. En ole ikinä ennen laittanut, enkä edes nähnyt miten se kuuluu laittaa. Yhtä ja toista olen asiasta lukenut netistä + tästä keskustelusta, mutta kuvia niistä itse leteistä en ole nähnyt.

Sillä on se vanha pidennys päässä edelleen, eli siitä pääsen vähän lunttaamaan letin kokoa yms. En tiedä onko se itse huomannut, mutta sillä näkyy hiusnauhan pää omien hiusten välistä, eli onko se ylin letti liian korkealla? Tuo siis näkyi jo heti "tuoreeltaan". Sillä on oma tukka musta ja lisäke pinkki, eli onko sitä nauhaa mahdoton saada piiloon? Jos laittaisi ylimmän letin sentin alemmas, mitä se on nyt ollut. Ok? Langan pitäisi kai olla jotain omista hiuksista ja lisäkkeestä poikkeavaa väriä, jotta purkaminen onnistuu edes jotenkin? Mulla on harmaata "karhunlankaa", käykö se? Pitäiskö noissa lettien päissä olla joku paksumpi kohta, jotta lisäkkeen paino jakaantuu isommalle määrälle hiuksia?

Saas nähdä mitä tosta tulee.  ;D Ei tossa kai kovin pahaa vahinkoa voi aiheuttaa, kunhan ei hätäänny ja purkaa varovasti, jos menee vikaan.  :)
Only death is real.

niyati

• Vieras
« Vastaus #181 : 10.05.07 - klo:18:58 »
Sitä voi kokeilla, josko siitä on apua, että ylin rivi on alempana. Letin paksuus on noin 0,5cm maksimissaan, eli sen tulee olla todella ohut, muuten lettien yhdistyskohdasta tulee todella paksu ja ruman näköinen. Itse olen käyttänyt saman väristä lankaa kuin jatkeetkin ovat, se on ihan maku kysymys laittaako eri langalla. Jos laittaa niin helpommin ne myös näkyy. Ainakin omat asiakkaani ovat saaneet lisäkkeet purettua helposti vaikka lanka on samanväristä. Ja langan pitäisi olla jotain ohutta, mutta kestävää esim. 100% puuvilla. Jos menee lanka- tai kangaskauppaan niin heidän pitäisi osata siellä antaa oikeanlaista lankaa kun kertoo mihin tarkoitukseen se tulee. Eli pidennys tehdään niin että ensin letitetään kaksi vaakatasossa olevaa pintalettiä aloittaen n. 1-2cm hiusrajoilta, riippuen siitä pitääkö asiakas hiuksia kiinni vai ei. Lettien päät ommellaan päällekkäin ja tämän jälkeen "lettiriviin" ommellaan se hiusnauha. Kannattaa kiinnittää eniten huomiota aloitukseen ja päättelyyn, jotta nauha tulee kunnolla kiinni, eikä päät tursu. Ja lettienhän pitää olla tiukasti tehty. Varmaan nämä asiat jo tiesitkin.

Tässä hieman kuvia lettien teosta ja valmiista pidennyksestä. (Mallin omat hiukset olivat noin olkapäille asti)

Poissa LadyRaven

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 10.05.07 - klo:20:44 »
Ja langan pitäisi olla jotain ohutta, mutta kestävää esim. 100% puuvilla.

Mustaa ohutta ja tosi kestävää tekokuitulankaa mulla on myös, mutta joku muistikuva että tekokuitulanka kuluttaa hiusta enemmän kuin puuvilla. Onko tuossa mitään perää? Jotenkin tuo puuvillalanka ei oikein vakuuta kestävyydellä. Voihan sen tietty laittaa kaksinkerroin.

Eli pidennys tehdään niin että ensin letitetään kaksi vaakatasossa olevaa pintalettiä aloittaen n. 1-2cm hiusrajoilta, riippuen siitä pitääkö asiakas hiuksia kiinni vai ei. Lettien päät ommellaan päällekkäin ja tämän jälkeen "lettiriviin" ommellaan se hiusnauha. Kannattaa kiinnittää eniten huomiota aloitukseen ja päättelyyn, jotta nauha tulee kunnolla kiinni, eikä päät tursu. Ja lettienhän pitää olla tiukasti tehty. Varmaan nämä asiat jo tiesitkin.

Juu, nämä jutut onkin jo tuttuja, siis teoriatasolla.  ;D Alkuun varmaan tulee pelkkää suttua siitä letistä, mutta eiköhän se siitä.. Onneksi se kamu asuu tosi lähellä, pääsen purkamaan sen lisäkesysteemin nopeasti, jos se tuntuu huonolle. Tuosta ei tosiaan ole kovin luonnollisen näköistä tulossakaan, kun lisäke on kuitua ja shokkivärinen. Onneksi mun ei tarvi leikata siihen mitään muotoa, siitä nyt ei tulisi mitään.

Tässä hieman kuvia lettien teosta ja valmiista pidennyksestä.

Kiitti kuvista! Noi selvensi jo jonkin verran tuota aloituskohtaa. Se on varmaan se vaikein asia.
Only death is real.

Poissa LadyRaven

• HAIRahtanut
« Vastaus #183 : 04.06.07 - klo:00:42 »
Räpelsin tänään kamulle lupaamani ompelupidennyksen, tai lähinnä raidoituksen, kun lisähius on suunnilleen saman mittaista kuin sen omakin ja poikkeavan väristä.  Alkuun tuntui ettei siitä tule yhtään mitään ja sormetkin hikoaa niin ettei saa edes pidettyä kiinni letitettävistä hiuksista, mutta parin epäonnistuneen letin jälkeen alkoi tulla ihan ok jälkeä. Laitettiin alkuun vain yksi lettirivi ja siihen hiusnauha kaksinkerroin, kamu saa kokeilla vähän aikaa miten se toimii. Epäilyttää tuon kuidun kestävyys ja tuntuu etten saanut siitä letistä tarpeeksi tiukkaa, valahtaa varmaan pesussa.  :-[  Sitten laitetaan uusiksi.  ;D

Alkuun oli tosiaan hankalaa, mutta sain niistä loppujen lopuksi ihan ok:t. Aloitin letittämään korvien luota, eli letit loppuivat  taakse keskelle. Sinne jäi vähän liian suuri väli, mutta täytyy sekin muistaa ensi kerralla. Hiusnauhaa ommellessani tuntui, että siihen tuli hirveitä möykkyjä tai siis, että siitä kohdasta tuli paksu. Kamu kyllä väitti ettei se mitenkään poikkeavalle tunnu. Sillä on siis ollut ompelupidennys ennenkin. Oli vähän hankalaa kun tuolla kamulla on tosi ohut tukka, tuntui etten löydä tarpeeksi pieneltä alueelta tarpeeksi hiusta letin tekoon ja epäilytti että se kiinnityskohta jää näkyviin hiusten välistä. Hyvälle se kuitenkin näytti.  8)

Laitettiin tosiaan vain yksi rivi, ettei mene iso määrä työtä hukkaan, jos tuo ei onnistu. Katsotaan viikko - pari miten se toimii ja laitetaan sitten lisää, jos siltä tuntuu. Se hiusnauha purettiin jostain peruukista, joten laatu ei takuulla päätä huimaa.
Only death is real.

Poissa Silver

• HAIRahtanut
« Vastaus #184 : 15.06.07 - klo:11:30 »
Olipa taas kokemus,kun kyselin nauhanlaittoa ja mulla oli hiukset mukana Hairiumista ostettu.
Eka akka halusi nähdä hiukset ja pyöritteli niitä käsissään ja kysyi nää on kuituhiusta vai  :o ja hiukset ovat hairiumin aitohiusnauhaa siis! ::)
Sitten se alkoi päivitellä,että kuinka huonoa laatua ne on!Että kuluttajahan ei sellasia asioita pysty näkee!
Sit juoksuttivat mua pariin otteeseen sinne paikan päälle.Ekalla kerralla pääjehu ei ollut paikalla vaan toinen tekijä,niin se epäili sen nauhan laittoa paksuihin hiuksiin.Joten käski tulla 2 kerran.
Ja sit tällä viimesellä kerralla toinen akka sanoi nää asiat ja sitten alkoi vielä kehua,että he laittavat vaan heidän kautta tilatuista hiuksista ja kuinka ne ovat hyvälaatuisia.
Yleensäkin olisivat sitten  sanoneet heti kun soitin,että laittavat vaan omistaan.
Ihme touhua!Varsinaista asiakaspalvelua!Varmaan pidän meteliä,kuinka huono palvelu,ettei tarvii mennä kenenkään muunkaan,koska olivat niin tylyjä ja vielä hölmöjä.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #185 : 16.06.07 - klo:08:43 »
Nyt on viikon ollut päässä ompelupidennys, aitohiusnauhaa, joten kirjaanpas hieman kokemuksia.

Tulos oli jo hetilaiton jälkeen tosi luonnollisen näköinen, ekat päivät hieman kiristi, mutta nyt tuntuu jo ihan hyvältä päässä. Oma hius on aika pitkä, hieman alle hartioiden ja kerrostettu, joten kerrostettu pidennys toi ehkä 10-15 senttiä pituutta ja paljon paksuutta  :) Näin halusinkin, mikään ultrapitkä eiollut tavoitteena.

Saa nyt nähdä miten pysyy takuttomana ja muuten hyvänä. Vielä ei ole takkua tullut yhtään. Olen harjannut tukkaa ihan tavallisesti, luonnonharjaksisella harjalla ja ei mielestäni ole irronnut hiuksia kovinkaan. Hassua kyllä muutaman kaksihaaraisen olen pidennyshiuksissa bongannut vaikka en ole föönaillut tai muutenkaan hiusta rasitttanut. En tiedä onko laatu sittenkään niin hyvä kuin kampaaja lupasi, kampaajalta siis ostin hiuksen, kun halusin olla varma että on laadukasta.

Mutta kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen, ainakin vielä.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #186 : 17.06.07 - klo:21:18 »
Tilasin just aitohiusnauhaa, jee, tulis jo  ;D Ompelutekniikalla toivon mukaan laitan, jos vaan tekijän löydän. Tiedän ainakin yhden paikan, jossa laitetaan muualtakin ostettuja karvoja asiakkaille ainakin sinetti/liima-mikälie tekniikalla, toivon mukaan myös ompelu sujuu. Huomenna pitää soittaa ja kysyä. Sain kyllä laittoman halvalla nuo karvat, 40cm, 115g ja postikuluineen n. 31e :o Ja suunnittelin alunperin hairiumista tilaamista ::) Ebaystä siis rohkenin tilata. Tuolla hinnalla ei nyt niin haittaa vaikkei ihan huippu laatua olisikaan, vaikka lupailivat kyllä että esim. ei pitäisi takkuuntua ja 3kk takuukin sitä varten.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 17.06.07 - klo:22:49 »
^Voitko Lilly Missy laittaa vaikka yksärillä Ebayn myyjän nimen jos et halua tänne kirjoittaa, jos olisi 55 cm karvaa myynnissä niin voisin itsekin tilata noin edullisesta paikasta! Toiseen ketjuun kirjoittelemani myyjä ja tuote ovat kyllä hyviä, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos pitää syystä tai toisesta muualta tilata.

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #188 : 25.06.07 - klo:20:02 »
Luin tämän topicin läpi mutta en kyllä ymmärrä millään kuinka omat hiukset, jotka ovat lyhyemmät kuin aitohiusnauhan hiukset, saa sekoittumaan niihin ilman että lisäkarvoja erottaa?
Itselläni on noin 40cm pitkät hiukset, eivät mitenkään kerrostetusti leikatut. Olen ajatellut ompelupidennystä, 55cm pitkillä lisäkarvoilla. Lisäksi hiukseni ovat luonnostaan hyvin vaaleat, enkä haluaisi värjätä niitä. Näkyykö tämä omien ja lisättyjen karvojen välimaasto helpostikkin? :) :-\
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 25.06.07 - klo:21:02 »
Omat hiukset leikataan hieman kerroksittain, jolloin ne jotenkin vaan "sulautuu" sen pidennyshiuksen kanssa yhteen. Tietenkin lisähius pitää olla ihan saman väristä kuin omakin hius, varsinkin jos omat hiukset ovat tosi lyhyet (esim. 15 cm). Sulla on itellä jo niin pitkät hiukset, että aivan varmasti näyttää todella luonnolliselta, mikäli annat niitä hieman kerrostaa ja pidennyksen laittaja on ammattitaitoinen!

Nyt kun on itsellä ollut muutamat pidennykset päässä, on kyllä oppinut tietyistä pienistä asioista huomaamaan, jos jollakulla on pidennykset. Eli tavallaan sen todella usein kyllä harjaantunut silmä huomaa, jos on pidennykset. Suurin osa ihmisistä, joilla ei ole mitään tekoa pidennysten kanssa ollut, ei kyllä mitään tajua.
« Viimeksi muokattu: 25.06.07 - klo:21:09 kirjoittanut Roksane »

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #190 : 25.06.07 - klo:21:16 »
^Voin sanoa myös että ei suurin osa kyllä huomaa ollenkaan että on pidennys, porukka vaan ihmettelee että onpas sun hiukset kasvanut jne. Mulla on oma hius melko pitkä ja kerrostettu latvoista, joten pidennyshius kyllä istuu tosi hyvin. Sanoisin samaa kuin Roksane, että jos annat hieman omaa tukkaa kerrostaa, niin uskoisin että hyvin luonnollisen pidennyksen saa tehtyä noin pitkään tukkaan.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #191 : 27.06.07 - klo:12:51 »
Ärsyttävää >:( Mulla on kaks aitohiusnauhaa, jotka tarvis vaan laittaa päähän kii, mutta kukaan ei laita! Tässä käpykylässä on kampaamoja joka nurkalla, ihan vierivieressä, mutta kaikki vaan laittaa sinnetti/liima/jotain muuta kuin mitä mä haluisin. Yks suostui sanomaan, ettei suosittele eikä tee ompelupidennyksiä, koska ne rasittaa hiusta pidennyksistä kaikista eniten ja on muutenkin niin vanhanaikaista. Mä kun oon taas lukenut monestakin paikasta ihan päinvastaista. No pistetään karvat sitten myyntiin... yhdessä paikassa onnistuis toki se, että noista mun nauhat leikeltäis pieniksi paloiksi ja sit liimattais, mutta kun en halua mitää liimaklönttejä päähän.

Tehdäänkö ompelupidennyksiä Tampereella jossain?

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 27.06.07 - klo:12:58 »
^Kyllä nyt Tampereelta joku paikka löytyy, missä ompelupidennyksiä tehdään. Täällä on niin paljon kampaamoita, että valinnanvaraa luulisi olevan.
Mäkin olen kuullut,että ompelupidennys olisi kaikista ystävällisin hiuksia kohtaan, ei siis todellakaan rasittavin. Onhan se ihan järjelläkin ajateltuna niin, kun ei tartte hiuksia kuumentaa ja liimaa tökkiä sekaan. Itselläni ainakin ompelupidennys oli onnistunut, eikä rasittanut omia hiuksia yhtään.
Mun kaveri teki vähän aikaa sitten niin, että leikkasi hiusnauhasta pieniä paloja ja kiinnitti ne päähän keratiinisineteillä. Tämä siis sen takia, että halusi välillä vaihtaa ompelupidennyksen sinettipidennykseen. Ja luonnollinen oli lopputulos, vaikka aluksi epäilytti, että miten sen saa hyvin pätkittyä ja kiinnitettyä..

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #193 : 27.06.07 - klo:13:09 »
Oisko jollain sanoa jotain paikkaa Tampereelta, kun en tiedä yhtään. Soitin äsken jo Kokkolaankin kun siellä on tullut opiskelujen takia majailtua, löysin yhden paikan,  mutta ajat menee niin pitkälle etten tiedä sitten työvuoroja. Ja periaatteessa mitä nopeammin, sen parempi.

Edit: Kauanko ompelupidennyksen tekoon on mennyt aikaa? Viidestä tunnista puhui tuolla Kokkolan kampaamossa. Mä kun muistan lukeneeni, että sen saa noin tunnissa... Nousee hinta aika paljon jos aikaa tuleekin neljä tuntia oletukseen lisää. Ei taida kovin halpa ollakkaan tämä villitys...
« Viimeksi muokattu: 27.06.07 - klo:13:12 kirjoittanut Lilly Missy »

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 27.06.07 - klo:13:25 »
Mun ompelupidennykseen meni aikaa noin tunti ja mulle laitettiin kolmeen riviin muistaakseni sitä nauhaa. Eli ei todellakaan mitään neljää tuntia mene, tai sitten on tosi ammattitaidoton kampaaja sitä tekemässä  ;D
Tampereelta en osaa mitään tarkkaa paikkaa sanoa, mutta esim. Place ja Rasta saattais olla sellaisia paikkoja, mistä kannattaa kysyä. Ja Hair Cut Academyn oppilaat saattaa tehdä niitä myös..?