Kirjoittaja Aihe: Ompelupidennys  (Luettu 166127 kertaa)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
Vs: Ompelupidennys
« Vastaus #195 : 27.06.07 - klo:14:45 »
Yks suostui sanomaan, ettei suosittele eikä tee ompelupidennyksiä, koska ne rasittaa hiusta pidennyksistä kaikista eniten ja on muutenkin niin vanhanaikaista. Mä kun oon taas lukenut monestakin paikasta ihan päinvastaista.

Kumma kampaaja. Molempia tekniikoita - sinettejä ja ompelua - omassa päässä kokeilleena olen ehdottomasti sitä mieltä, että ompelupidennys on huomattavasti hellävaraisempi pidennysmenetelmä näistä kahdesta. Ei sen kuuman liiman tökkimisen vuoksi vaan siksi, että ompelupidennyksessä se pidennyshiuksen paino jakaantuu mielestäni paljon tasaisemmin omiin hiuksiin. Vaikka periaatteessa eroa ei pitäisi tässä olla, mutta minusta sellainen pitkä yhtenäinen letti kannattelee yhtä pitkää nauhaa paljon hellävaraisemmin, kuin pikku tupsu omaa hiusta pikku tupsua pidennyshiusta. Kyllä sinetit mulla valitettavasti katkoivat hiuksia ja koko ajan sai tunnustella, ettei vaan yksikään sinetti roiku muutaman karvan varassa, ettei tule lisää katkenneita hiuksia.

Sinettipidennys on musta kuitenkin luonnollisempi ja muunneltavampi pidennystapa ja mielestäni ei takkuunnukaan niin helposti, joten suosin itse sitä. Jos kuitenkin pitäisi hellävaraisempi pidennysmenetelmä näistä kahdesta nimetä, valitsisin hetkeäkään epäröimättä ompelupidennyksen.

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 01.07.07 - klo:11:30 »
Tilasin just aitohiusnauhaa, jee, tulis jo  ;D Ompelutekniikalla toivon mukaan laitan, jos vaan tekijän löydän. Tiedän ainakin yhden paikan, jossa laitetaan muualtakin ostettuja karvoja asiakkaille ainakin sinetti/liima-mikälie tekniikalla, toivon mukaan myös ompelu sujuu. Huomenna pitää soittaa ja kysyä. Sain kyllä laittoman halvalla nuo karvat, 40cm, 115g ja postikuluineen n. 31e :o Ja suunnittelin alunperin hairiumista tilaamista ::) Ebaystä siis rohkenin tilata. Tuolla hinnalla ei nyt niin haittaa vaikkei ihan huippu laatua olisikaan, vaikka lupailivat kyllä että esim. ei pitäisi takkuuntua ja 3kk takuukin sitä varten.

Miltäs hiukset tuntuu? :) Laita ihmeessä mullekin yksärillä myyjän nimeä, kuullostaa hinta todella hyvältä!

Mua taas himottais pidennykset...  ::) Kuinka paljon keskimäärin kampaajalla maksaa ompelupidennyksen laittaminen jos on itse tilannut hiukset? Eikös siinä joku reilu tunti mene?
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #197 : 01.07.07 - klo:14:08 »
Tampereelta en osaa mitään tarkkaa paikkaa sanoa, mutta esim. Place ja Rasta saattais olla sellaisia paikkoja, mistä kannattaa kysyä. Ja Hair Cut Academyn oppilaat saattaa tehdä niitä myös..?

Great cut tuskin tekee, Carl Wilhelm -akatemia saattaisi tehdä. Rasta tekee suhteellisen edullisesti ja hyvin useimmat työt eli oletetusti myös ompelee, Placessakin onnistunee vaan väitän kalliimmaksi.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #198 : 01.07.07 - klo:18:13 »
Hyviltä ne tuntuu, laitoin omani jo huutikseen myyntiin, kun ei laittajaa löydy(en ala viidestä tunnista maksamaan, jos jossain tunnissakin tehty). Lisäksi mun hiukset leikattiin just lyhyiksi, vaikken lyhyttä halunnut(kuulunee pian jo toiseen ketjuun jos jatkan). Laitoin linkin kohteisiin tonne meidän "myydään itselle sopimattomat tuotteet"-ketjuun.

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 01.07.07 - klo:20:39 »
^ Harmi kuulla ettet löytänyt tekijää.. :(

Haluaisitko laittaa sitä myyjän nimeä? Mä oon jotenkin niin huono itse etsimään ketään, ja kun kerran hiukset oli hyviäkin jotka sait.. Mielellään tilailisin sitä kautta.  :)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa Silver

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 17.07.07 - klo:01:03 »
Suosittelen Turussa hiusnauhan laittoon Hanna Ratian maariankadun liikettä.
Hänellä on kokemusta lettien laitosta ja tosi nätit letit laitti mulle.Sinne menen jatkossakin.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #201 : 21.07.07 - klo:12:09 »
Vaasassa Jonna & Joonaksessa Mervi osaa laittaa ompelupidennyksiä ja aikaa menee noin tunti.

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #202 : 27.07.07 - klo:10:03 »
Aitohius-ompelupidennys ollut päässä jo 2 kuukautta. Pidennys on vielä ihan hyvin piilossa vaikka tukka onkin kasvanut reippaasti ja letit ovat selkeästi alempana. Nyt tuntuu että yksitäisiä pidennyhiuksia irtoaa jatkuvasti  :( Olin ajatellut että saman pidennyksen voisi kiinnittää uudestaan ja hius onki hyvässä kunnossa, sileä ja kiiltävä. Mutta jos tämä harveneminen jatkuu/kiihtyy, niin ei kyllä enää kannata samaa hiusnauhaa laittaa, kun paksuutta ei tule tarpeeksi. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Miten voisi estää että hiukset irtoaa hiusnauhasta, auttaako siksakin tekeminen nauhaan oikeasti?
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #203 : 27.07.07 - klo:11:37 »
Mulla oli nauha pari kertaa päässä. Ekalla kerralla pari kuukautta ja toisella kerralla vaan kuukauden. Mullakin lähti sen verran paljon hiuksia etten enää kolmatta kertaa voi käyttää nauhaa.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #204 : 29.07.07 - klo:16:22 »
Nyt tuntuu että yksitäisiä pidennyhiuksia irtoaa jatkuvasti  :( Olin ajatellut että saman pidennyksen voisi kiinnittää uudestaan ja hius onki hyvässä kunnossa, sileä ja kiiltävä. Mutta jos tämä harveneminen jatkuu/kiihtyy, niin ei kyllä enää kannata samaa hiusnauhaa laittaa, kun paksuutta ei tule tarpeeksi. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Miten voisi estää että hiukset irtoaa hiusnauhasta, auttaako siksakin tekeminen nauhaan oikeasti?

Jep, taitaa olla tosi yleistä ja tosi harmillista - hius kestäisi uudelleenkäyttöä ties miten paljon, mutta mites käytät uudelleen, kun koko hiusnauha on huuhtoutunut kylppärin viemäriin? Pahinta on se, että kun sitä hiusta alkaa nauhasta irtoamaan, niin se irtoaminen kasvaa vaan eksponentiaalisesti siitä eteenpäin. Johtuu todennäköisesti siitä, että kun se hiusnauha alkaa harventua, se hiusnauhan ommelkohtakin on ikään kuin löysempi, kun sieltä on lähtenyt karvaa välistä (=hiusnauha ei ole niin tiivis enää). Ja kun se hiusnauhan ommel on löysempi, karvaa lähtee aina vaan enemmän ja enemmän... Eli valitettavasti se sinun karvanlähtösi ei todennäköisesti ole ainakaan vähentymään päin.

Mutta kyllä se siksak auttaa, ainakin mulla auttoi huomattavasti. Oma ensimmäinen päässä ollut hiusnauhani harventui niin paljon, ettei sitä olisi voinut laittaa uudelleen sellaisenaan. Niinpä ompelin nauhat siksakein ja modasin vähän hiusnauhan palasia - leikkelin yhdestä hiusnauhan pätkästä sopivan levyisiä osioita ja siksakkasin niitä muihin hiusnauhoihin niihin vähän harvempiin kohtiin, jotta sain siitä hiusnauhasta taas alkuperäisen paksuista, joskin sitä oli tietenkin sitten hieman vähemmän nauhan leveyssuunnassa.

Nauha kestää ihan hyvin ompelua, siitä ei tule esim. liian paksu tms. Aluksi se nauha tuntui vähän tönköltä, mutta kun pesin hiukset siksakkauksen jälkeen, niin se ompelukohtakin pehmentyi sopivasti. Surautin kahteen - kolmeen kertaan nauhat melko tiheällä siksakilla.
« Viimeksi muokattu: 29.07.07 - klo:16:28 kirjoittanut Roksane »

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #205 : 30.07.07 - klo:12:14 »

Kiitos Roksane infosta.
Täytyykin sitten varmaan tehdä ainakin seuraavalle nauhalle siksakit, täytyy katsoa minkälainen tämä nauha on kun otan pois...
-Marilyn Monroe

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #206 : 27.08.07 - klo:10:00 »
Kävin sit siellä vaasassa laittamassa uutta tukkaa päähän. Ihan kivat tuli ja kotoisa olo taas pitkällä hiuksistolla. Kuvia ei ole kyllä luvassa.

Poissa rrimma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #207 : 27.08.07 - klo:10:52 »
Varasin keskiviikolle ajan ompelupidennykseen :) Vaikka itselläni onkin bsl-pituiset hiukset, niin haluan niihin vielä vähän pituutta ja ennen kaikkea tuuheutta, koska omat hiukseni ovat ohuet. Saas nähä millaset tulee, odotukset on ainakin melko korkeella  ;D

edit/ Nyt on uudet hiukset päässä ja nää on IHANAT :D Puoleen selkään asti ulottuvat, kerroksittain leikatut ja vielä löyty sellanen sävy joka sopii nimenomaan mun omaan väriin. Tekijä oli ammattitaitoinen ja tosi mukavan oloinen. Pidennys/tuuhennos laitettiin nopeasti (oliskohan aikaa mennyt tunti-kaksi, en muista tarkkaan, vähemmän aikaa kuitenkin kuin mitä ajattelin). Hintakaan ei ollut päätähuimaava, 210 e :) Olis maksanu vähän enemmän jos olis laitettu vielä se vika nauha, mutta mulla on omat hiukset niin pitkät ettei sitä tarvttu. Lopputuloksena ihanan paksut, tuuheat, kiiltävät ja ennen kaikkea luonnollisen näköiset hiukset! Ajattelin käyttää samoja hiuksia uudestaan vielä uudemmankin kerran.
« Viimeksi muokattu: 29.08.07 - klo:16:14 kirjoittanut rrimma »

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #208 : 30.08.07 - klo:10:12 »
^ Vähänkö kivaa, että tuli kivat hiukset! Ne pari ekaa päivää pidennysten kanssa on vaan niin jees, tekee vaan mieli hummailla ympäriinsä, kun on niin ihanat hiukset!

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #209 : 30.08.07 - klo:10:54 »
^^ Onnea uusista hiuksista, on kyllä ihana tunne kunsaa yhtäkkiä paksut pitkät hiukset.

Mulla laitettiin nyt samat hiusnauhat uudestaan ja alempaan riviin yksi nauha lisää, kun oli mielestäni lähteny hiuksia. Kampaaja totesi hiusnauhojen olevan todella hyvässä kunnossa, takkua ei ollut laisinkaan. Hiusnauhoissa ei myös irtiotettuna näkynyt yhtään harvoja kohtia, joten ei niitä hiuksia ollut niin paljon irronnutkaan , kun tuntui.
Heti kun oli laitettu uudestaan päähän tuntui taas tukka paksummalta, jotenkin tukka vaikuttaa ohuemmalta, kun hiusnauhat eivät ole enää päänahassa kiinni. Mutta nyt on upee tukka jälleen  ;)
-Marilyn Monroe