Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 267089 kertaa)

Poissa pikkudevil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #120 : 26.06.08 - klo:11:13 »
Nyt mullakin uusi markettiväri haussa. Tosiaan nuo Liven uudet Waterproofit on täyttä shittiä. Pari ensimmäistä pesua hiukset on punaiset ja sitten mulla muuttuu sävy ruskeanoranssiksi...  >:( Ei hyvä ollenkaan. Tyven värjäys pitää edelleen hoitaa kestolla ja sävyn ylläpitoon mulla on nyt Star Gazerin suoravärejä Hot Rediä ja Poppy Rediä (muistaakseni). Olis vaan kiva löytää hyvä punainen joka pysyy...

Joskus oli yhdellä sarjalla sellainen punasävy kuin strawberry daiquiri ja se oli hyvä. Tais olla juuri Vivalla ihan kestovärinä. En ymmärrä miksi lopettivat.

Mietin jo oranssiin siirtymistä kun monella sarjalla on hyvän sävyisiä oransseja  :D
Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D

Poissa katajainen

• HAIRahtanut
  • Utelias pupu
« Vastaus #121 : 06.07.08 - klo:20:26 »
Pähkäilin jo vähän tuolla casting-ketjussa tätä mutta osaako joku pitempään punapäänä ollut sanoa, että syveneekö se punanen värjäysten mukaan? Mulla oli eka punanen jotain liveä ja se näytti jo värin pois huuhdeltuani sellaselta läpikuultavalta nyt mulla on castingia päässä joka näytää taas parin pesun jälkeen hirmu kuultavalta. Täällä on kyllä blondi alla, että voisko olla se sit...Ihana olis sellanen tosi syvä punanen, joka ei kuultas silleen rumasti. Suoravärit auttaa siihen yhteen pesuun asti. Ymmärsiköhän kukaan  ;D
Alkaa mennä hermot punasen kanssa, saatan luovuttaa   :-\
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 06.07.08 - klo:20:36 »
Jos hius on tarpeeks huokoinen värjäysten takia niin ei se pigmentti siellä pysy. Kestoväri avaa suomut taas uudelleen ja pysyvyys on entistä huonompaa. Kannattaa ensin hoitaa hius siihen kuntoon että siinä pysyy väri ja sitten vedellä vaikka suoraväriä. Jos suomut on jatkuvasti auki niin väri valuu niistä pois heti.

Poissa katajainen

• HAIRahtanut
  • Utelias pupu
« Vastaus #123 : 06.07.08 - klo:20:58 »
Mulla, kun ei ole huonokuntonen tukka. Värin pysyvyydessä ei sinällänsä ole ongelmaa  vaan siinä syvyydessä, en osaa selittää paremmin. Voi tietysti olla, että vaadin liikoja punaselta väriltä.
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm

Poissa pikkudevil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #124 : 08.07.08 - klo:11:37 »
Tuo läpikuultavuus on kyllä ongelma mullakin. Mutta Crestolin rubiininpunaisella hoitoaineella saa ihmeitä aikaan jä välillä kun laittaa tosiaan suoraväriä tai värivaahtoa niin ei ole niin pahan näköinen.
Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 12.07.08 - klo:17:21 »
Tuskin se Liven väri sulla niin kauaa pysyy että tarttis tyveä erikseen sävytellä. Paintbox ei tartu mulla käsittelemättömään tyveen kuin tosi haaleana. Igoran Duality sitten taas tarttuu aina nätisti myös käsittelemättömään tyveen, joskin väri ei kauhean kauaa siinä pysy. Kannattaa ostaa suoraväriä ja sekoitella sitä hoitoaineeseen tai sitten ostaa ihan hoitoaine jossa on väriä mukana. Kosteuttavat hoitikset tuntuu mulla vievän punaisen värin kaikkein pahiten pesussa.

Kyllä Paintboxia voi käyttää niin ettei käytä kaikkea kerralla, samoin muitakin suoravärejä. Ainoat värit mitkä pitää käyttää kerralla loppuun on valmis värimassa johon on jo sekoitettu hapete. Suoraväreissä ei tule hapetetta eikä siihen sekoiteta mitään joten voit käyttää vaikka tipan kerrallaan jos haluat. Sulje vaan purkki kunnolla ettei pääse kuivumaan.  Laitoin itse eilen LV:n tehohoitoa ja Paintboxia, annoin vaikuttaa 2,5h ja tuli selkeästi kirkkaampi punainen kuin ennen tehisvärisekoitus vaikka olen värjännyt nämä Lorearin Ferialla vain pari päivää aiemmin. :)

rosa

• Vieras
« Vastaus #126 : 28.07.08 - klo:15:26 »
Aloitan tästä uuden aiheen, kun en vain keksinyt mihin kysymykseni parhaiten sopisi, vaikka asiaa onkin sivuttu vaikka missä viestiketjuissa. Mitä enemmän olen näitä ketjuja lukenut, olen itseasiassa vain enemmän ymmälläni, mitä mun oikeastaan kannattaisi kokeilla. Eli jos en ole varma siitä haluanko kokeilla elumenia, markettivärejä, hennaa, jne. Mutta haluaisin päästä eroon juurikasvun jatkuvasta vaalentamisesta ja haluaisin kirkkaanpunaisen tukan, joka ei valu esimerkiksi hikoillessa ja uidessa. Onko sellainen ylipäätään mahdollista? Mua kiinnostaisi eri värjäysmenetelmien hyvät ja huonot puolet kunnolla punaista tukkaa havitellessa.

Olen punatukkainen mutta oma väri on enemmänkn strawberry blonde, joka on vielä vuosien varrella menettänyt punaisuuttaan niin ettei sitä oikein voi punaiseksi sanoa enää, ja viime vuodet olen blondannut ja värjännyt shokkiväreillä tukkaa, mutta olen kyllästymässä siihen että aina pitää olla varomassa tukan valumista urheillessa.  Olisi mukava löytää joku käytännöllisempi mutta silti värikäs ratkaisu.

Varmaan joku muukin on ollut vastaavanlaisessa tilanteessa? Mihin päädyitte ja miksi?

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #127 : 18.08.08 - klo:09:28 »
^Mä suosittelen et ostat jonkun mieleises kestovärin (joka ei valu) ja säväytät värjäyskertojen välissä suoravärillä. Jossain kestovärissähän tulee se color booster, ni vaikka sillä. Sekoita sitä vaikka hiusnaamioon ja anna vaikuttaa.
Tän loistavampaa vinkkiä mulla ei oo, punasävyt tuppaa aina haalistumaan äkkiä.

Itse etsin oranssinkuparinpunaista hiusväriä, onko vinkkejä?
Joku seiska pohjainen suurinpiirtein, ei ruskehtava!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Susanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #128 : 25.08.08 - klo:11:26 »
En löytäny sopivaa topikkia tälle pöljälle kysymykselle, mutta tämä kai olis lähinnä...

Eli.. onko punavärit jotenki hiusta kuluttavampia ku muut värit? ..onko tuolla mitään perää.. vai olisko joskus ennen aikaan ollu näin.. tms..? ???

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 25.08.08 - klo:12:42 »
^ Eivät minun käsittääkseni punaiset kyllä ole sen vahingoittavampia kuin muutkaan, vaalennus on minusta kaikkein kuluttavin hiuksille.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 25.08.08 - klo:16:06 »
Mä taas oon kuullut että musta ja violetti olis enempi kuluttavia.. Jaa'a tiedä sitten.
Ihan muillekkin vinkiks, värjäsin kivan oranssinpunaisen tukan Loreal feria pure paprika power sävyllä ;)
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 25.08.08 - klo:16:12 »
^No nuo nyt ei ainakaan ole kuluttavampia ;) En tiedä markettiväreistä mutta meillä koulussa on opetettu että kirkkaisiin punaväreihin laitetaan suurempi hapete kuin tummiin/ruskeisiin jotta sävyt/nyanssit näkyisi/loistaisi kirkkaampana. En nyt jaksa väriteoriaa ruveta selittämään mutta usein punasävyissä suurempi hapete. Markettiväreissä taitaa kaikissa olla vahva hapete.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 25.08.08 - klo:17:08 »
Kuulin tälläisen kun eräs vanha luokkatoverini oli kuulemma valitellut lääkärille hiusten harvenemista ja tää oli kehoittanut värjäämään jatkossa hiukset mieluummin ruskealla :D

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 25.08.08 - klo:19:14 »
Entä suoravärit, onko niissä eroa eri värien kesken hiusten "kulumisella" kun eivät kuitenkaan sisällä hapetteita?
« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo:17:15 kirjoittanut Ilyasviel »

Poissa Susanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #134 : 27.08.08 - klo:19:42 »
Tämän miekii haluaisin tietää...  :-[ Kammottaa ku muutenki kuontalo niin heikossa kunnossa.. että vaihanko tämän punasen vaan suosiolla ruskeaan suoraväriin...