Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 266292 kertaa)

Poissa Susanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #165 : 17.01.09 - klo:02:42 »
Mää oon kyl saanu kaikkein räiskyvimmät punaset Crestolin Color Glossilla, rubiinin punainen ja mikähän se toinen olikaan.. Nuo on monesti ollu viimenen pelastus mulle jos joku kokeilu on menny persiilleen. Color glosseilla saa aina tasasen, syvän hehkuvan värin :) <3

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 21.01.09 - klo:13:04 »
Minun on aina ollut vaikea löytää oikeaa punaväriä, koska en missään nimessä halua "räiskyvän" punaiseksi enkä 8-astetta tummemmaksi. Kyllä niitä 4-7 sävyisiä kirkkaanpunaisia ja mahonkeja löytyy niin kaupasta kuin joka kampaamosarjastakin, mutta semmoinen 8-9 kuparikulta on vaikeampi. Viimeksi kävin kampaamossa jossa käytettiin Goldwellin tuotteita, ja kerrankin sain juuri sellaisen värin mitä toivoin: selvästi vaalea mutta selvästi kuparinen silti. Harmi kun en enää muista sävynumeroa, mutta 9:llä se alkoi ja oli kestoväri, kaikkein vaalein punasävy oli mitä sarjasta löytyi. Kotiväreistä L'Orealin Excellence Cremen 8.34, Vaalea Kultakupari on ollut suosikkini, mutta sekin näyttää makuuni aavistuksen liian tummalta. Useimmat muut vaaleat punasävyt, esim. L'Orealin Preferencestä, ovat tällaiselle "maanväriselle" ihmiselle aivan liian räikeän punaisia. Santen yrttiväreistä vaalein "Strawberry blonde" kyllä toimii myös, ei vaan jaksa läträtä mutaliejujen kanssa...

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #167 : 22.01.09 - klo:00:31 »
Jos hius on tarpeeks huokoinen värjäysten takia niin ei se pigmentti siellä pysy. Kestoväri avaa suomut taas uudelleen ja pysyvyys on entistä huonompaa. Kannattaa ensin hoitaa hius siihen kuntoon että siinä pysyy väri ja sitten vedellä vaikka suoraväriä. Jos suomut on jatkuvasti auki niin väri valuu niistä pois heti.

Siis tällä pointilla omaan vaaleaan värjäämättömään hiukseen tarttuu jopa Elumenin musta?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 22.01.09 - klo:11:41 »
^ Paha mennä sanomaan, Elumenista mulla ei ole mitään kokemusta. Jos tyvi on värjäämätön niin laittaisin kyllä mieluummin kestovärillä suoraan, oon kuullut että Elumen sotkee värjätessä turhan paljon. Ellet sitten kampaajalle pääse, mutta mä en näe järkeä maksaa Ellulla värjäämisestä jos kyseessä on vaan musta joka pysyy muutenkin aika kiitettävästi jo tavallisena kestovärinä.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 22.01.09 - klo:21:47 »
^^ Elumenhan ei edelleenkään tummenna hiusta, eli kyllä sinne alle pitäisi musta kestoväri saada. En ole koskaan kokeillut ellua värjäämättömään hiukseen, mutten jaksa uskoa, että tarttuisi siihen.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #170 : 23.01.09 - klo:15:56 »
Lainaus
Jos hius on tarpeeks huokoinen värjäysten takia niin ei se pigmentti siellä pysy. Kestoväri avaa suomut taas uudelleen ja pysyvyys on entistä huonompaa. Kannattaa ensin hoitaa hius siihen kuntoon että siinä pysyy väri ja sitten vedellä vaikka suoraväriä. Jos suomut on jatkuvasti auki niin väri valuu niistä pois heti.

Minusta värien pysyvyydelle tuntuu olevan paras "keskikuntoinen" hius. Ainakaan itselläni täysin käsittelemättömässä tosi hyväkuntoisessa tukassa ei pysy värit oikein yhtään. Toisaalta jos on todella monta kertaa värinpoistettu, raidoitettu ja ehkä vielä vanhaa permanentinjäännöstäkin, niin huonoista latvoista kyllä lähtee myös väri pois äkkiä. Sen sijaan peruskäsitellyssä pysyy oikein hyvin, joskus tuntuu että blondattu tukka oikein imaisee värit kiinni ja siinä pysyy jopa erilaiset sävytteet ihan kuin kestoväri, varsinkin niissä vähän huonommissa latvoissa.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 23.01.09 - klo:16:08 »
^ Mä olen tuossa puhunut vain käsitellyistä hiuksista, sehän on selvää ettei suoraväri käsittelemättömässä pysy hyvin.

Poissa Riia

• HAIRahtanut
« Vastaus #172 : 23.01.09 - klo:22:19 »
Mä liputan edelleenkin Elumenin rr@all:n puolesta. Mulla pysyy tosi hyvin, mutta tyveen tehdään kyllä aina kevyt vaalennus, jotta saadaan tarpeeksi punainen. Jos joskus haluaisin tästä väristä eroon, niin helppoa se ei tule olemaan ;D
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #173 : 24.04.09 - klo:15:49 »
Olen vähän hukassa nyt näiden kanssa että mitä värejä saa sekoittaa hoitoaineeseen väriä kirkastamaan ja mitä ei. Onko esim. Stargazerin värit sellasia että niitä voi sekotta hoitoaineeseen?
Tiedän että tästä on ollut puhetta aiemmin tässä keskustelussa mutta taidan olla vähän hidas tajuamaan että miten se nyt meni. ;D

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 24.04.09 - klo:16:08 »
^Yleensäkin suoravärejä voi sekoitella hoitsikkoihin, eli eikös Stargazerin värit ole suoravärejä (shokkivärejä)?

Punaisen värin ylläpidossa käytetään monestikin suoravärejä. Itse en muuta käytäkään, kuin suoravärejä oman erittäin punaisen ylläpidossa. Itse käyttelen Crazy Colorin Fire -sävyä, jolla saan tosi hyvän punaisen.  Hoitoaineeseen en yleensä sekoittele, koska värjäys pitkällä vaikutusajalla (väh. pari tuntia) pitää värin kirkkaana melko pitkään. Aina vaan tyven vaalennus ja punainen väri päälle :)
« Viimeksi muokattu: 24.04.09 - klo:16:10 kirjoittanut Linoa »

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #175 : 25.04.09 - klo:10:10 »
Kiitos! Eiköhän homma nyt ala selkiytyä :)

ribald

• Vieras
« Vastaus #176 : 18.06.09 - klo:15:14 »
KC:n color mask Pepper testattu nyt täälläkin. Muhittelin kelmun alla tunnin pari, huuhdoin ja suljin vielä Pantenen Ice Shine silaripommihoitoaineella. Väriä tarttui aavistuksen jopa tyvikasvuun ja aine hoiti todella hyvin, normaalisti en voi mitenkään olla laittamatta jätettävää hoitoainetta, vaikka kuinka olisin tehohoitanut hiuksia sillä hiukseni ovat märkinä ihan purkkaa  taannoisen platinablondin takia, nyt tämä hamppukasa tuntuu vahvalta ja hyvin selviävältä ilman mitään jätettävää! Tietysti seuraavan pesun jälkeen varmaan tarvitsee taas normaalit rutiinit, mutta positiivinen kokemus tämä silti on, ja tuote varmasti jää käyttöön :D

RedHair

• Vieras
« Vastaus #177 : 05.07.09 - klo:19:26 »
Hmmh.. Yleensä useammat punapäät tosiaan kyselevät vinkkejä värinsä ylläpitoon.Mulla punainen väri suorastaan jämähtää hiuksiin, jos pohjaväri on tasainen ja keskiruskea. Tuosta vaaleasta en osaa sanoa mitään, siihen kai tarttuu vain huonommin... :-\ ??? ???

Ringo

• Vieras
« Vastaus #178 : 10.07.09 - klo:21:02 »
Help!

Olen uusi täällä, ja kiireinen, joten en jaksa etsiä miljoonien topiccejen seasta tietoa, anteeksi kovasti. Mutta ongelmani on seuraava:

Haluaisin punaiset hiukset. Tällä hetkellä tukkani on alta "punainen", eli en saa pidettyä sitä punaisena ja se on koko ajan ruskea. Se ei ole ollut missään välissä kunnolla punainen, vaan aina vaan puna ruskea. Ja päältä se on musta. Joten siis: kannattaako edes yrittää värjätä tätä kotikonstein tasaisen väriseksi punaiseksi vai onko se automaattisesti kallis kampaaja käynti? Ja miten ihmeessä sen värin saa punaiseksi eikä ruskeaksi? Millä markettivärillä kukaan on onnistunut saamaan tukkansa punaiseksi? Ja miten hoidatte punaista tukkaa?

Ylläpito tulee kalliiksi, sen verran tiedän, mutta mitä maksaa pigmenttishampoot noin about? Entäs minkä hintaista hiusväriä käytätten?

Otan mielelläni vinkkejä vastaan myös yksärinä ;)

Yhdistin viestisi tänne punaisen värin ylläpitoa käsittelevään ketjuun. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 10.07.09 - klo:21:37 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #179 : 10.07.09 - klo:23:28 »
Mistä mahtaa johtua, etteivät suoravärit enää yhtäkkiä tunnu tarttuvan hiukseen? Olen kahdesti yrittänyt kirkastaa Crazy Colorin Fire-sävyllä kulahtanutta väriä, mutta tulos ei ole enää yhtä säkenöivän punainen kuin ennen vaan lähinnä platku ruskea jossa häivähdys punaista.

En käytä silikonipitoisia hiustenhoitotuotteita ja olen laittanut värin joko pesemättömään tukkaan tai sekoittanut sen hoitikseen ja laittanut pesun jälkeen. Tähän asti tämä kikka on toiminut.
Edes tunnin muhittelulla mitään ei tartu.
Väriputeli on pari kuukautta vanha ja ihan tavallisesti kylppärin kaapissa säilytetty. Pitäisikö sitten kokeilla syväputsarilla pesemistä, vaikken edes käytä juurikaan muotoilutuotteita yms.?