Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 266301 kertaa)

Poissa Axamit

• Tukkaguru
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #195 : 01.03.10 - klo:13:10 »
Minkä takia haluat vaihtaa tuosta Color Glossista Fantasyyn? En muista enää omia kokemuksia tuosta CG:ista, mutta Fantasy on kyllä ehkä huonoimpia suoravärejä joita olen käyttänyt :P Lisäksi kallis. Siis siinä on niin vähän pigmenttiä, että en tiedä kannattaako sitä enää lantrata hoitoaineeseen. Tai no, kyllähän se siltikin varmaan auttaisi värin ylläpitämisessä, mutta siis ajattelin vaan mainita.

Eli siis, kannattaa kyllä sekoittaa suoraväriä ja hoitoainetta, mutta ei välttämättä tuota Crestolin Fantasya. Itse käytän yleensä Directionsin värejä :) Mä uskoisin että Manic Panic ja Jean's Colour on myös hyviä, kannattaa mennä tutkimaan Suoravärit -ketjua, josta löytyy niistä enemmän juttua.

Tuohon sekoitteluun sanoisin, että silikoniton hoitoaine on parempi kuin silikoninen, esim. just XZ toimii tosi hyvin :)

Itse sekoitan sellaisessa suhteessa, että hoitsikkaa vähän enemmän kuin väriä, koska en yleensä niin paljoa tarvitse sitä värin boostausta, joten turha tuhlata sitä väriä. Mutta sen varmaan huomaa sitten käytännössä, mikä tuntuu itsesta hyvältä.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 01.03.10 - klo:14:34 »
jaa mä olen ollut siinä luulossa että ne fantasy värit on hyviä kun mulle kerran kampaaja niitä kauhesti kehui ja yritti kaupitella.. Ehkä katsastan mitä kaikkia suoravärejä on olemassa ja niistä sitten jonkun hyvän jos tuossa on kerran vähän pigmenttiä :) Katsoin noita directionsin värejä pikaisesti niin aivan älyttömän hienoja punaisia, en ole ennen huomannutkaan että tuollaisia on  ::) Saako noita ostettua muualta kuin netistä, myydäänkö joissakin tietyissä kampaamoissa/kampaamoketjuissa?

Käytätkö muuten suojakäsineitä kun lantraat hoitis-suoraväri sekoituksen kanssa? Color glossien kanssa oli ainakin pakko käyttää hanskoja, mutta tarttuuko se väri käsiin niin hyvin kun on sitä hoitoainetta siinä?  

Niin ja haluan vaihtaa color glossin suoraväri-hoitis sekoitukseen sen takia että tulisi halvemmaksi :)
« Viimeksi muokattu: 01.03.10 - klo:14:36 kirjoittanut wilma »

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 01.03.10 - klo:15:39 »
Plää kampaajat nyt kauppaa mitä kauppaa, musta toi Fantasy on ihan ala-arvoinen mutta ylihinnoiteltu :P

Mä en ainakaan muistaakseni ole nähnyt tota Directionsia missään "oikeassa" kampaamossa tms. vaan esim. Tampereelta sitä saa rautatieasemalta jostain ulkomaalaisten krääsäkaupasta (käsittääkseni stadissakin on näin) ja sellasia räppi-vaatteita myyvästä Bronxista. Netistä tilattuna on varmaan samanhintaista, n. 8€ / purkki.
 Mä liputan kyllä sen puolesta, selkeästi parempi kuin "hyvä kampaamotuote" Fudge, joka on heti tuon Crestolin Fantasyn jälkeen huonoin kokeilemani suoraväri :P

Mä sanoisin, että Fantasyn käyttäminen suoravärin kanssa ei tule kovin halvaksi, koska se on niin "laimeaa", purkki maksaa n. 11€ ja sekin on ainakin muistaakseni Directionsia pienempi. Voisithan sä kai käyttää sitä Color Glossia hoitoaineen kanssa? (en muista minkä hintaista se on tai muutakaan kyllä).

Kannattaa kyllä aina käyttää hanskoja! Mä en joka kerta ole jaksanut, mutta kyllä se sen verran ihoon jämähtää, että aika kovaa saa hinkata pois :P

edit: Mulla muuten on ylimääräinen Directions-purkki sävyssä Flame (kun se on liian lämmin sävy mulle), eli jos kiinnostaa niin yksärillä voi ostaa ale-hintaan :)
« Viimeksi muokattu: 01.03.10 - klo:22:00 kirjoittanut Axamit »

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 02.03.10 - klo:13:18 »
Color glossi maksaa täälä mun kampaajalla 13€ purkki, ja luulen että jos sitä lähtisin hoitoaineen kanssa sekoittelemaan tulisi liian laimeaa. Tai ainakin luulen niin..
Ihana tuo directionsin FIRE väri! On ehkä hitusen "kirkkaampi" mitä haluan väriltä, mutta passeli kyllä muuten. :-* Lähtee kyllä tilaukseen purkki tuota, kiitos axamit Tuotesuosituksesta!

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 02.03.10 - klo:18:54 »
Punapäiden pitää auttaa toisiaan :D Toi Fire on munkin vakioväri, joskus käytän myös Pillarbox Rediä. Harmittaa, kun menin ostamaan tuon Flamen, joka sitten osoittautui lämpimäksi sävyksi  :-\. Siellä kaupan värikartassa se oli vain kirkkaanpunainen, enkä ollut tsekannut asiaa aikaisemmin.. blää.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #200 : 02.03.10 - klo:19:56 »
Mä sekoittelen cyber shopin crazy coloria suhteella puolet ja puolet voi olla jopa laimeampaakin.. Sen seoksen kannattaa antaa tekeytyä joitakin tunteja ettei vaan tuu epätasaista väriä. Ja annan vaikuttaa 20min sijaan n. tunnin. Hintaa pullolle on 7€ josta käytän pitkiin paksuihin hiuksiini puolet, eli on todella edukasta.

Lisäys: itse käytän siis kylläkin oransseja värejä mutta en näe syytä miksei sama toimisi muillakin (puna)sävyillä. Ja tuolla suhteella on värjäävämpää kuin kokeilemani sävyttävät hoitoaineet. Käytän tätä seosta vain kerran kuukaudessa samalla kun värjään juurikasvun kestolla.
« Viimeksi muokattu: 02.03.10 - klo:19:58 kirjoittanut Luscious »
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #201 : 02.03.10 - klo:19:59 »
Määhän joskus nukuin suoraväri-hoitoainemömmöt päässä kun niitä vielä käytin. Color pulsea ei enää taida olla mutta Wellan viva color moussea taitaa olla?
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #202 : 16.05.10 - klo:21:09 »
Lueskelin tässä ketjun läpi mutta en löytänyt vastausta mieltä askarruttavaan kysymykseen. Jos hiukseen tekee värinpoiston, niin haalistuuko kestoväripunainen nopeammin pois? Vai tarraako kovemmin kiinni? Ja mitkäs kestovärit ovat juuresten suosikkeja?

Itse olen kokeillut Liveä (48 Red night ja 43 Red passion), L'Oreal Feria Preferenceä (6.66) ja vielä joku Garnier mahtoi olla. Parhaiten on ehkä kestänyt tuo L'Orealin väri, tosin se Color Booster tuntui hieman turhalta kikkailulta.

Kaikkien näiden aikana olen käyttänyt samalla pois "ruskea punavioletti"-hoitoainesekoitusta. Joku 2 euron (Clynol?) suoraväri tuli ostettua ja sekoitin sen sitten Tigin Superstar-tweenin hoitsikanjämien kanssa ja nyt minulla on tuolla ruskeanviolettia litkua, joka pitäisi käyttää pois. Äh. Tuli pari päivää sitten ostettua KC:n Color mask sävyssä Pepper ja haluttaisi sitä päästä kokeilemaan, mutta ei sitten huvittaisi pilata sen mahdollisia aikaansaannoksia tuolla ruskealla.. Joten on kai vaan lotrattava tuo alta pois, vaikkei ruskeaa yhtään tekisikään mieli. Jippii.
« Viimeksi muokattu: 16.05.10 - klo:21:11 kirjoittanut Kettusieni »

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #203 : 16.05.10 - klo:23:59 »
^Kun itse värjäilin vielä kestoväripunaisilla (kohtalaisen monta vuotta sitten) Lorkun Feriat ja Récital Préférence pysyivät pisimpään hyvinä. Schwarzkopfin Livet oli muistaakseni ihan surkeita..

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #204 : 17.05.10 - klo:16:20 »
^ Juu, tottahan tuo on. Ne vain näyttävät niin houkuttelevilta siinä purkin kyljessä.. Huoh, milloinhan lakkaan lankeamasta markkinointikikkoihin ::)

Tuo värihoitismömmö josta selitin edellisessä postauksessa saa hiukset kyllä ihan uskomattoman kuivan tuntuisiksi, samalla jotenkin raskaiksi.. Eipä kovin kivaa :X Onneksi on enää parisataa milliä.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 30.05.10 - klo:22:49 »
Kampaajan suositteluista vakuuttuneena satuin eilettäin ostamaan Schwarzkopf Igora Color Gloss-"geeliväri", suoraväri siis ehkä rasittavimmalla koostumuksella mitä olen tähän asti kokeillut. Sävy on Red Spark, ja täytyypä sanoa että sai tällä aika mahtavan väriset hiukset! (Tosiaan, tunnustetaan nyt julkisesti vielä etten ole enää kohta kuukauteen viihtynyt mustassa tukassa, letin lyhenemisen kunniaksi vaihdoin myös väriä ;D)

Levittäminen oli aivan karmeaa, kun en ole geelimäiseen koostumukseen yhtään tottunut, ja ensimmäisellä yrittämällä väristä tuli kaikkea muuta kuin tasainen. Kuten arvata saattoi, myös ohjeissa mainittu 20min vaikutusaika oli lähinnä huono vitsi, ensiyrittämällä pidin väriä reilun puoli tuntia ja lopputuloksena oli kirkkaanpunainen tyvi, mutta latvoille ei tapahtunut juuri mitään ::) Ei muuta kuin uusiksi ja puolentoista tunnin vaikutusaika kera kelmun, johan tarttui. Lopputulos on paljon syvemmän ja tummemman punainen kuin mitä tällä värillä olisi kai tarkoitus, mutta se nyt ei haittaa mitään.

Pysyvyydestä en tietenkään vielä osaa sanoa mitään, mutta kampaaja (ja pakkaus) lupaili about 15 pesua. Tästä saattaa koostumuksestaan huolimatta tulla uusi vakkari, jos vaan pysyy ja toimii ylläpitovärinä esim. hoitiksen seassa hyvin :)

Ja Livet on ihan kauheaa kuraa tosiaan. Muutaman viikon ehti olla aika... jännän väriset hiukset, kun värinpoiston jälkeen hairahduin Liveen eikä sillä tietenkään saanut niin punaista aikaan kuin toivoin, ja haalistuikin vielä melko äkkiä oranssiksi ::) En raaskinut kuitenkaan tukkaa enempää rääkätä heti perään, onneksi nyt sain aikaiseksi ostaa tuon suoravärin.
« Viimeksi muokattu: 30.05.10 - klo:22:51 kirjoittanut Antur »
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Nukettaja

• Vieras
« Vastaus #206 : 03.06.10 - klo:17:26 »
Itselläni on ollut noin viisi kuukautta hieman rusahtava punainen tukka (en ole sen jälkeen ehättänyt kampaajalle), kestävä kevytväri. Hieman on väri vaalentunut (ja se ihana tumman blondi juurikasvu!), ei muuta. Oon pessyt ne maksimissaan 4x viikossa, värjätyille hiuksille tarkoitettuja aineita käyttäen. Juuri pesun jälkeen ne ovat melkein paloauton punaiset ja hieman oranssihtavat, seuraavana päivänä tummemmat.

emm

• Vieras
« Vastaus #207 : 14.06.10 - klo:22:31 »
En ole varma olenko oikeassa paikassa, mutta ainakin kysymykseni liittyy punaiseen hiusväriin. Aiemmin olen värjänny hiuksiani punaiseksi, mutta sitten halusin vaihtelun vuoksi ruskeaa, joka onnistuikin hyvin ja olin pari kuukautta eri ruskean sävyissä. No, yllätys yllätys, aloin sitten kaivata punaista väriä takas. Värjäsin pari viikkoa sitten hiukseni jollain kuparisella värillä vaaleanruskean päälle ja tuli juuri oikeanlaiset, tosin ne haalistui varmaan jossain viikossa. Tällä hetkellä nää on sellaset aika keskiruskeat. (tässä kuva missä näkyy sitä sävyä, keskimmäinen on luonnonvalossa ja muut sisällä:  http://i47.tinypic.com/9q8yt0.jpg)

Kysymys siis oliskin, että onko näihin mahdollista saada värjäämällä suoraan punainen väri, vai onko (taas) tehtävä ensin hiusten vaalennus/värinpoisto, ja sitten vasta laitettava punainen kestoväri? Ja miten sen jälkeen, kannattaako sen jälkeen värjäillä vaan suoraväreillä? En tosin tiedä tarttuuko suoravärit sitten, jos en ensin tee värinpoistoa. Aiemmin kyllä kun värjäsin punaisella, laitoin aina vähän vuorotellen kestoväriä ja suoraväriä, ja kyllä se suoraväri ainakin sillon punasen päälle tarttu ihan hyvin. Muuten voisin kyllä tehdä värinpoiston, mutta pelottaa kun hiukset on vähän huonossa kunnossa tälläkin hetkellä (no, pääasiassa latvat), joten siksi ajattelin jos selviäisi ilman värinpoistoa.  En tiedä yhtään mitä pitäis tehdä, toivottavasti joku vois auttaa!

Lizine

• Vieras
« Vastaus #208 : 16.06.10 - klo:10:40 »
Kävin kampaajalla värjäämässä vaaleanruskeat hiukseni punaisiksi Elumenilla. Tarkoitus oli saada jotakin tällaista:

http://c.ilike.com/w/0057/694/0057694597_m.jpg

Mutta tulos oli enemänkin pinkihtävään tai kylmään punaiseen päin. Kampaajan piti (kokeneemman neuvon mukaan) sekoittaa RR ja KK värejä keskenään ja näytin vielä kuvaakin millaista väriä haettiin. Noh ensin kampaaja oli laittamassa päähän pelkkää RR:ää ja kun kysyin että etkö sekoittanutkaan värejä niin vastaus oli että unohtui ja hän meni sekoittamaan värit. En tosin tiedä sitten millä suhteella.

Kysymys onkin: saako elumeneilla aikaiseksi kuvan mukaista punaista?

EDIT: Ja mitä luulette että tapahtuu jos heitän tähän päälle  KC:n Color maskia värillä pepper?
« Viimeksi muokattu: 16.06.10 - klo:10:44 kirjoittanut Lizine »

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 16.06.10 - klo:11:01 »
^ Mulla on nyt kc color maskin juuri se pepper sävy käytössä ja sillä tulee just tuon väriset hiukset.
 Mä en niin tykkää kun haluan enemmän oranssinpunaisen kuin tummanpunaisen, mutta tuolla pepperillä saa kyllä ihan tuon sävyn, eli sinuna heittäisin huoletta päähän.  :)