Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 266916 kertaa)

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #270 : 06.04.11 - klo:11:39 »
Onko 8 tasoisia kuparin sävyjä olemassakaan markettiväreissä? Olen yrittänyt katsella mutta kaikki punaiset ovat 5-7 luokkaa. Help!

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 06.04.11 - klo:12:01 »
^ Lorkun Excellencellä on 8.34, kultakupari jota olen itse käyttänyt, mutta en tiedä onko tuota sävyä saatavilla enää. Ei taida markettimerkeillä olla puhdasta 8-asteista kuparia, Lorkun Feria 7.4 on vaalein kupari, johon oon törmännyt.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 13.04.11 - klo:09:52 »
Hei olisiko jollakulla punaisiin väreihin perehtyneillä ideoita että mikä olisi mulle hyvä tukkaväri juurikasvun värjäämiseen - tai pitäisikö mun siirtyä hennaamaan?

Lähtötilanne on suunnilleen tämä:

Ja se väri mitä  nyt haluaisin on suunnilleen näiden kahden väliltä, eli tuo ylempi sävy mutta ihan hintsusti vaaleampana, snoisin numerona  8.46.

Ensiksi mun pitää tietenkin vaalentaa hiusta asteen pari - siitä jo tulee hyvä kuparinen pohja jota voi piristää suoravärillä. Mutta juurikasvu on nyt se ongelma - en ole löytänyt mistään Suomesta 8.46 kestoväriä (en kyllä ole nähnyt kaupassa ulkomaillakaan).  Tietääkö joku että myytäisiinkö kampaamoissa jotain tuon väristä väriä? Tai saisiko sellaista ulkomaisesta nettikaupasta? Olen kokeillut ferian 7.40 joka näyttää tuolta, mutta jostain syystä se ei pysy mun tyvikasvussa juuri ollenkaan - ja tavallaan se on myös vähän liian tumma.

Yksi juttu jota mietin olisi henna - mutta tuleeko sillä tarpeeksi kirkasta lopputulosta. Mun oma hius on 8-asteista, mutta maantienvärinen pohja tunkkaistaa lopputulosta. Olen värjännyt hennalla muutaman kerran ja lopputulos on ollut aina liian rusehtava mun makuun. Auttaisiko tähän kerrostaminen? Mutta tuleeko lopputuloksesta liian tumma?

Sitten mietin sellaistakin että voiko kaupan hiusvärejä jotenkin itse lantrata vaaleammaksi? Mulla on monta pakettia liven real red-väriä (nykyinen tyvikasvun värjääjä), joka on muuten hyvä väri, mutta nyt se on asteen - puolitoista liian tumma. Voisiko esim. hapetetta "liikaa" laittamalla tehdä tuosta väristä vaaleamman. Sävyn ei tarvi olla ihan nappi, kunhan se on hyvä pohja laittaa suoraväriä...

minority

• Vieras
« Vastaus #273 : 04.05.11 - klo:18:22 »
kummaa ettei täällä olla mainittu ainakaan vuoden sisällä mitään noista WWW professional Champion Master Red/Copper naamioista. On maksaneet joulukuusta asti alennuksessa vaan 4e purkki, ja tulokset on olleet juuri sitä mitä pitääkin.
Oon sitä kuparia ja reddiä sekottanut päähän puolet ja puolet, ja väri on ollut juuri sellanen punakupari. Oon noin kerran viikossa noita laittanut, koska kuluu päästä suht nopeasti. Miten toi KC, pysyykö se paremmin?

Tai sitten kukaan punapää ei ole halunnut että purkit viedään nenän edestä.. Munkin on pari kauppaa pitäny kiertää että oon taas voinu pari varastoon ostaa. :) Hetikun noita johonkin kauppaan ilmestyy, ne häviävät sieltä hetkessä.

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #274 : 11.05.11 - klo:09:17 »
Onnistuin vihdoin löytämään luonnonpunapään sävyn antavan värin 7-8 asteiselle tuhkakultaiselle tukalleni, jota olen värjännyt niin hennalla, kestovärillä, suoravärillä, värjäävillä hiusnaamioilla etc. kuparinpunaiseksi vuosia.

Casting 43 Cannelle antoi tyveen tämänkaltaisen tuloksen

http://farm3.static.flickr.com/2260/2290291741_829d24de7b.jpg?v=0

ja onnistuneesti sain tasattua oman maantienvärisen 3-4cm pitkän tyven ja kuparisten latvojen välistä sävyeroa. Nyt vaan tavoitteena saada vähitellen kasvatettua koko tukka tuon väriseksi... En olisi ikinä ilman Juureksissa käytyjä keskusteluita tarttunut tuohon väripakettiin kuvan perusteella. Sävy on siinä mielestäni aivan liian vaalea ja keltainen.

Kiitos L'Oreal, että väriä ei sittenkään ole lopetettu  <3

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 11.05.11 - klo:09:26 »
^^ Mä oon itseasiassa miettinyt onko nuo WWW väritehikset hyviä. Onko ne liikkeessäkin 4e/kpl? Miten pitkällä vaikutusajalla sä oot käyttänyt? Voisi piristellä vähän punaisemmaksi tätä hennaa välillä, vaikka onhan mulla tuota suoravärivaahtoakin jemmassa. Oon vaan pirun laiska muhittelemaan, riittää jo 4 viikon välein hennaus johon menee aikaa se 4h yhteensä (levitys+3h vaikutusaika+huuhtelu). Mulla noi suoravärit toimii ihan kivasti hennatun päälle, tulee punaisempi ja haalistuu siitä sitten nätisti takaisin hennan omaan väriin. :)

minority

• Vieras
« Vastaus #276 : 11.05.11 - klo:18:44 »
^^Joo eli ei tarvi kauaa edes pitää. :) jos on ollu kiire, niin suihkun jälkeen  pyyhekuivaan tukkaan, ja anna vaikuttaa 5-30 minuuttia. Ite kiireessä oon pitäny noin 10 minuuttia, ja kyllä sekin antaa jo tulosta. 30 minuuttia on pistäny tummemmaksi.
Yleensä pidän sitä noin vartin, eikä tarvi mitään huppua päähän tai muutakaan. Sitte vaa huuhtelee huolellisesti pois. Kyllä ne mun mielestä on hyviä, ylläpidin sitä 6.66 väriä, ja hiukset pysy punasena joulusta ainakin maaliskuuhun, kunnes lopetin naamioiden käytön.
Laitoin sitä noin kaks kertaa viikossa : o Ja sitä ei tarvii laittaa paljoa.

Hairstoren liikkeistä vaivanen 4e.  Kaikenlisäks paketissa luvataan että se hoitaa, eikä ainakaan mun hiuksille oo mitään pahaa aiheuttanu. Ei kuivata yhtään eikä mitään. :) Suosittelen.
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo:18:45 kirjoittanut minority »

Poissa ruby

• Haiven
  • *
« Vastaus #277 : 23.05.11 - klo:09:59 »
Onko kukaan testannut Naturigin punaista väriä 7.55? :) Kiinnostais testata jo ihan sen luonto- ja hiusystävällisyyden vuoksi mitä paketissa mainostetaan.

Miten 7.55 "keskivaalea syvä punainen" poikkeaa 7.6 sävyisestä "keskivaaleasta voimakkaasta punaisesta"? Onko ensin mainittu tummempi? ::)

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #278 : 23.05.11 - klo:10:09 »
Miten 7.55 "keskivaalea syvä punainen" poikkeaa 7.6 sävyisestä "keskivaaleasta voimakkaasta punaisesta"? Onko ensin mainittu tummempi? ::)

Jos nuo menevät sen tavallisen väriluokituksen mukaan, pitäisi molemmissa tummuus olla sama, mutta jälkimmäinen (7.6) on punaisempi kun taas 7.55 on muistaakseni hieman oranssimpi. :)

minority

• Vieras
« Vastaus #279 : 23.05.11 - klo:10:46 »
Hei kertokaa millä kaupan värillä sais mahollisimman samanlaiset ku tossa mun avatarissa on  ???
kun suurin osa niistä vaikuttaa liian luonnolliselta punaiselta, sellaselta vaaleenoranssilta. Ite haluaisin just tollasen räiskyvän kuparin! help

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #280 : 23.05.11 - klo:16:19 »
^Ferialta tai Liveltä voisi olla, esim Feria 7.60 tai 7.46. Ja punaista suoraväriä ylläpitoon, esim. KC:n colormask.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #281 : 23.05.11 - klo:20:30 »
Onko muita 5-6 asteisia kuparivärejä, kuin Nutrissen 5.4 ja CCGn 6.34? Ehdottomasti haluan siis vain kuparia (ja kultaa), en kylmää punaista.

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #282 : 24.05.11 - klo:10:04 »
Mua vaivaa varmaan muillekin punapäille/oranssitukkaisille tuttu ongelma, eli väri ei tartu latvaan yhtä innokkaasti kuin tyveen. Pitääkö vain muhitella esim. KC Color Maskilla latvoja, jotta niihin saa vähän eloa vai mikä avuksi? Tänään tukka on aivan erityisen kamala, kun latva on kulahtanut vaalea kupari ja tyvi kirkkaan oranssi :-X

Olen kyllä pohtinut, että jos vaikka raaskisin leikata kaikista huonoimmat latvat pois, mutta olen kasvatusvaiheessa, niin se tarkottaisi projektissani vain takapakkia. Sitä paitsi ongelma jatkuu pidemmälle kuin huonokuntoisiin latvoihin.
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 24.05.11 - klo:12:42 »
^Mulla on ollut tuollainen ongelma vuosia sitten - mutta se lähti pois kun rupesin oikeasti näkemään vaivaa hiusteni eteen. Eli hoitamaan pitkiä hiuksia kunnolla, ja lopettamaan latvojen kestovärjäyksen. Kestoväri ei vaan huokosessa latvassa pysy, ja vaan huokoistaa sitä lisää. Suoravärillä muhittelua, usein ja kauan aluksi. Silleen se punainen väri piintyy hiukseen ja sitten niitä latvoja ei tarvitse oikeasti enää värjätä sillä suoravärillä kuin kerran kuussa. Ja pelkkä juurikasvu vaan kestovärillä kerran kuussa niin saa hyvän pysyvän pohjan suoravärille tarttua ja tulla pirteänä esiin. Toinen hyvä ja pysyvä vaihtoehto on Elumen, mutta mulla se kuivatti tukkaa ja toisaalta siitä on niin vaikea mitenkään vaihtaa väriä :(

Niille huonokuntoisille latvoille ei kyllä välttämättä enää voi tehdä mitään jos ovat liian huokoiset ja kuluneet - muuta kuin leikata pois. Ei niihin jossain vaiheessa mikään väri tartu, ja eivät ainakaan hyvältä näytä. Kasvatuskin onnistuu paremmin jos risa hius on poissa ja rakenne vauriot eivät leviä latvoista terveeseen osaan. Tukka kasvaa nopeasti ja sitten on ainakin parempi pohja johon värjätä hyvällä menestyksellä :)

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 24.05.11 - klo:12:58 »
^ Ennen kuin ryntään hakemaan fiskarseja tai varaamaan kampaaja-aikaa, niin kysyisin tarkennusta tohon hoitamiseen. Tiedän, että kosteus vs. rakennepaikkaus on pääteltävä itse hiuksia tarkkailemalla, mutta siis tarttuuko suoraväri rakennepaikattuun hiukseen kuinka hyvin? Hyvä että kyselen ihan perusjuttuja kolmen vuoden juurestelun jälkeen ::) Anteeksi tyhmyyteni.

Kai olisi vaan oltava järkevä ja leikattava tukkaa. Toisaalta mulle on sanottu yhden maskeeraajan ja yhden kampaajan toimesta, ettei tukka nyt niiiiin huonokuntoiselta näytä. Ja kasvattajana tietenkin haluan uskoa tähän :D

Nyt kun latvoja sisävalossa tarkastelen, niin kyllä ainakin kesto on niihinkin tarttunut. Mutta siis pitää hiuksen pinnan olla mahdollisimman sileä, mutta silikoniton, että suoraväri siihen tarttuu?

I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.