Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 267091 kertaa)

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #285 : 24.05.11 - klo:14:13 »
^Tarttuu rakennepaikattuun. Paremmin kuin paikkaamattomaan. Silikonit on ok, kuhan muistaa syväpuhdistuksen värjäystä edeltävässä shampoopesussa (suoraväri laitetaan yleensä kosteaan juuri shapoopestyyn tukkaan). Kosteutus on myös tärkeää, mutta suoravärit itseasiassa hiukkaisen huokoiseen (kerran pari kestolla värjättyyn) tarttuu kaikkein parhaiten :P Mutta pelkkää kestoväriä alkaa latvat aijanmittaan hylkiä.  Mielummin hoida hiuksia paljon kuin vähän - ne näyttää aina sillon paremmalta ;)
« Viimeksi muokattu: 24.05.11 - klo:14:16 kirjoittanut Kuuku »

Poissa ruby

• Haiven
  • *
« Vastaus #286 : 24.05.11 - klo:20:50 »
Jos nuo menevät sen tavallisen väriluokituksen mukaan, pitäisi molemmissa tummuus olla sama, mutta jälkimmäinen (7.6) on punaisempi kun taas 7.55 on muistaakseni hieman oranssimpi. :)

Sitä suuremmalla syyllä lähtee kokeiluun! 8)

Yksi kampaajatuttuni puhui (etenkin) punaisissa hiusväreissä olevan joku syöpää aiheuttava ainesosa jonka takia jopa suoravärejä tulis käyttää vain 6 viikon välein. Mikähän tää aine on nimeltään?

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 26.05.11 - klo:11:16 »
^ Se on varmaan se sama ainesosa mikä perunalastuissa, hennassa, vaikka frittimuikuissakin aiheuttaa syöpää. Veikkaan ma. ;D Eli sellainen, minkä käytöstä ei varsinaisesti ole mitään haittaa ellei sitä syö/syö valtavaa määrää.

Itse en enää luota oikein kampaajien puheisiin, vaan otan mieluummin itse selvää, ja teen kuin itse koen parhaaksi. Mun kampaajani on sitä mieltä että jätettävän hoitoaineen käytölle ei ole mitään perustetta, mutta mun tukkani sanoo toisin. Samaisen kampaajan mielestä suoravärin muhittamiselle ei ole mitään perustetta, koska suoraväri ei ole enää aktiivinen sen puolentunnin vaikutusajan jälkeen... Mulle on jopa joskus erään kampaajan toimesta väitetty, että oranssilla suoravärillä saa blondatun tukan mustaksi. ::)

Vähän oli nyt ot, mutta menköön silti..
« Viimeksi muokattu: 26.05.11 - klo:11:18 kirjoittanut Hallonnikas »
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #288 : 27.05.11 - klo:17:50 »
Yksi kampaajatuttuni puhui (etenkin) punaisissa hiusväreissä olevan joku syöpää aiheuttava ainesosa jonka takia jopa suoravärejä tulis käyttää vain 6 viikon välein. Mikähän tää aine on nimeltään?

Hallonnikas sen jo sanoikin - samat aineet noissa on kuin muissakin päänräjäytysmönjissä. :) Suurempi vaara on luultavasti allerginen reaktio, mutta sekin tulisi luultavasti mistä tahansa väriäaineesta, jonka päähäsi laitat.

Eivät ne kampaajat aina kaikkea tiedä ja kaikenlaiseen syöpäpelotteluun kannattaa suhtautua varauksella. Esimerkiksi Kalevassa oli tällä viikolla juttua rusketuspillereistä, jonka lopuksi oli todettu, että "hankin rusketuksen kuitenkin mieluummin käyttämällä luonnollisia UV-B-säteitä". :D

Poissa Giga

• Haiven
  • *
« Vastaus #289 : 24.06.11 - klo:15:55 »
Hei kertokaapas ammattipunapäät (  ;D ) vinkkejä että mitenkä tuon Crazy Colorin Firen saisi pysymään päässä mahdollisimman pitkään. Olen nyt vähentänyt shampoopesuja 1-2krt viikkoon (vedellä pakko ainaki huudella joka päivä kun urheilen niin paljon) ja hoitikset on jätettäviä. Muhittelin viime värjäyskerrallaa yli 2h väriä ja nyt haluaisin että se pysyisi hyvänä pitkään. Itku vaan meinaa päästä kun suihkussa käy, vesi ihan punaisena. Hiusten kunto on hyvä, minulla on melko lyhyt tukka, joten kovin huonoon kuntoon se ei pääse vaikka välillä vaalennankin. Alla on tosiaan vaalennusta. Pitäisikö alle laittaa punainen kestoväri ettei pääsisi haalistumaan pinkin kautta sellaiseksi vaalean oranssiksi parissa viikossa? Vai sekoittelenko väriä hiusnaamioon ja muhittelen sitä aina shampoopesun yhteydessä?

Koitin selailla tätä sivua josko löytys vastaavaan tapaukseen jo vastauksia mut laiska ku oon en jaksanu joka sivua käydä läpi.

Kiitos jo etukäteen! :)
« Viimeksi muokattu: 24.06.11 - klo:16:06 kirjoittanut Giga »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 24.06.11 - klo:17:21 »
^Kuinka usein laitat tuotat väriä?

Itse joudun ainakin laittamaan kerran viikossa suoraväriä, että pysyisi minun mielestäni kirkkaana  :P
Vaalennetulla pohjalla ja shokimman lopputuloksen. Itsellä on vaan punaväri (Live XXL Real Red) alla ja se ei ole niin kirkuva kuin shokkiväri. Punainen kyllä ja kirkas siitäkin huolimatta. Itse en haluakkaan mitään shokkipunaista vaan pelkkä kirkas punainen riittää.

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #291 : 24.06.11 - klo:19:17 »
Itse laitan aina punaisen kestovärin alle, joten haalistuminen on vähäisempää. Yleensä teen niin, että laitan kestovärin ja sen jälkeen pidän päivän-parin tauon, jonka jälkeen laitan suoravärin päähän 3-5 tunniksi.

Tukka on pysynyt tällä taktiikalla haalistumatta noin 3-4 viikkoa, mikä on mielestäni aika hyvä! Pesen tukkani kuitenkin päivittäin, joten harvemmalla pesuvälillä väri pysyy varmasti pidempään.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #292 : 25.06.11 - klo:10:31 »
^Tuokin on paljon tukasta kiinni  :P Itsellä ainakaan ei pysy se väri ja kolmen viikon jälkeen olisi ihan kulahtanut.

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #293 : 25.06.11 - klo:11:52 »
^ Ajattelin, että se olisi itsestäänselvyys, ettei tämä välttämättä toimi kaikilla ja kyseessä on täysin oma kokemukseni. :)

EDIT: Unohdin myös mainita sen, että kesto riippuu tietenkin myös suoraväristä - Directions on ollut ehdottomasti paras niistä, joita olen kokeillut, kun taas esimerkiksi Crazy Color, Stargazer ja Fudgen Paintbox haalistuvat nopeammin.
« Viimeksi muokattu: 25.06.11 - klo:11:57 kirjoittanut Kettusieni »

Poissa Giga

• Haiven
  • *
« Vastaus #294 : 25.06.11 - klo:22:39 »
Kiitoksia! Jos seuraava ois sitten Directionsin punainen ja käväsen kaupan kautta hakemassa sen kestovärin seuraavaa värjäyskertaa varten...

Värjäilen aina sitä mukaa ku alkaa kulahtanut kuontalo tympäsemään, yleensä n. 2 viikon välein.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #295 : 07.07.11 - klo:17:26 »
Tietääkö kukaan, millä merkillä/mistä saisi 6.64 -sävyisen hiusvärin?

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #296 : 07.07.11 - klo:18:01 »
^ En ole koskaan törmännyt muuhun kuin 6.66-sävyyn. Jos itse sekoittelisi 6.6 ja 6.4 suhteella 50/50?

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 07.07.11 - klo:22:44 »
Tietääkö kukaan, millä merkillä/mistä saisi 6.64 -sävyisen hiusvärin?

Lorealilta löytyy: linkki

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 08.07.11 - klo:07:45 »
Belle: Tosiaan, voisi kokeilla sekoitella. Mutta en kyllä ole markettien väreissä törmännyt 6.4:een.

Ilyasviel: Itsekin löysin tuon kun googletin! Mutta eipähän mahda löytyä kaupoista, ainakaan täältä päin :(...

MarlaS

• Vieras
« Vastaus #299 : 15.07.11 - klo:02:45 »
Ajatuksena olisi heittää päähän Paintboxin Red Corvette, ja pohdin sitä, auttaisiko laittaa pohjalle Directionsin Coral Red? Vähentääkö se ylipäätään mahdollista pinkkiin taittoa? Jos, niin kannattaako sitä sekoittaa tuohon Fudgeen vai laittaa ensin pohjalle? Nyt on siis värjätty 9G. Tuollainen Coral Red löytyy ylimääräisenä, siksi juuri se.