Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 266917 kertaa)

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #300 : 15.07.11 - klo:17:36 »
^Kannattaa sekoittaa eikä laittaa päällekkäin :) En tiedä kuinka oranssi tuo Coral Red on, joten en tiedä riittääkö se vai pitäisikö olla vielä oranssisempaa :P

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 18.07.11 - klo:10:19 »
Pitkään käyttelin KCn colormaskia, mutta nyt palasin taas crestolin color glossiin kun tästä löytyy kuparisempi sävy. Colormaski oli mukavan pigmenttistä, jopa hoitoaineeseen sekoitettuna. Nyt molempia pidemmän aikaa käyttäneenä pitää kuitenkin sanoa että Crestolin hoitoaine on sittenkin paljon parempi.

Väri kestää tukassa kauemman aikaa, ja se sävytteen määrä hoitoineeseen levitettynä on pienempi. Tukka myös jotenkin tuntuu imaisevan tämän värin paremmin, tukan virutuksen yhteydessä kuparia väriä ei valu juuri yhtään viemäriin, kun taas colormaskia huuhdellessa tuntui siltä kuin suurinosa siitä väristä lähti huuhteluveden mukana.

Ainut miinuspuoli tässä crestolissa on edelleenkin se, että tukasta tulee ihan superliukas. Colormaskilla tukasta tuli liukas, mutta jämäkämpi. Syvänkuparin värin kohdalla ainakin suosittelen tätä crestolin sävytettä mielummin, kuin colormaskia.  :)

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #302 : 24.07.11 - klo:16:55 »
Tummaa kuparinpunaista pitkän haalean kultakuparikauden jälkeen - jess :) Sain jotakuinkin tämmöisen lopputuloksen 7-8 tason kultakupariseen pohjaan Igora Vibrance 7-77 Voimakas keskivaalea kupari -semipermanent sävyllä:

http://tv.popcrunch.com/wp-content/uploads/2008/03/julianne_moore1.jpg

Aikaisempi CCG kultakupariväri haalistui alta aikayksikön. Katsotaan miten kauan tätä ihanuutta  kestää... Seiska veti jälleen tummemmaksi kuin ajattelin, mutta näin kuparisena se ei haittaa. NAM! Nyt kestän taas ihon vaaleutta ja pisamia paremmin :)

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 24.07.11 - klo:17:21 »
Wilma, mistä noita crestoleita voi ostaa? :) Kuulostaa tosi hyvältä suoraväriltä! Ja mikä on se paras kuparin sävy, ja osaatko kuvailla lopputulosta. Mulla on nyt sellainen 8-asteinen vaalea kultakuparin värinen kasvusto, ja haluaisin siihen vähän oranssimpaa sävyä välillä... :P Viimeksi kun laitoin suoraväriä tähän, se haalistui tyvestä tosi äkkiä pois mutta latvoihin jämähti (vaikka mulla on ihan lyhyt polkkatukka), mikähän tähänkin auttaisi. Kenties pitäsi laimentaa sitä väriä latvoihin hoitoaineella, ja tyveen laittaa täyttä tavaraa :P

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 24.07.11 - klo:19:35 »
^ Monissa kampaamoissa myydään. Värejä ja sävyjä on tosi paljon, kummallista tosin että netistä ei löydy minkäänlaista värikarttaa  0_0 Liikkeissä olen kuitenkin aina nähnyt niitä värikarttoja/mallitupsuja, niissä näkyy aika hyvin eri sävyjen erot. Mä käytän syväkupari väriä. Purkista pursotettuna näyttää aivan siltä kuin tuubista tulisi ruostetta. :P Tämä on mun mielestä kaikista paras/puhtain kuparin väriä mitä olen käyttänyt. Kuparin eri sävyjä oli tämän syväkuparin lisäksi ainakin kaksi, vaalea kupari ja toinen taisi olla joku punakupari tms.

Crestolilla taitaa muuten olla suoraväri erikseen(fantasy), sitä ei kannata ostaa! Tässä sävytteessä on paljon enemmän pigmenttiä kuin siinä "suoravärissä".
Tuubi on valkoinen, pohjassa on tarra missä lukee väri. Tuubissa lukee crestol color gloss, semi-permanent intensive color conditionig mask. Incissä on jojoba ja avokado öljyä.

Lopputulos tällä värillä on sellainen oranssinruosteinen. Aika lailla samanlainen kuin täykkäreiden bree van de kampilla, mutta kirkkaampi. Mä olen vähän huono selittämään näitä värejä.  ;D
Mä värjään aina tällä kestovärillä tukan http://www.google.fi/imgres?q=garnier+100%25&um=1&hl=fi&sa=N&tbm=isch&tbnid=Ewwpd9qLmdZ4JM:&imgrefurl=http://www.opinie.senior.pl/Garnier-100-Color-743-zlocisty-miedziany-blond,26353.html&docid=itZdQ0uHe07mXM&w=260&h=398&ei=CUgsTrnzLdHNsgb4tuSYDA&zoom=1&biw=1280&bih=802 Ja siihen päälle sitten sitä kuparia sävytettä. Tuo hiusväri on aika lähellä sitä sävytteen väriä. Toivottavasti tästä oli jotain apua.  :D

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #305 : 24.07.11 - klo:22:01 »
Prismat myy Crestolia. Ainakin Tampereella.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 09.08.11 - klo:12:32 »
Äää mä värjäsin tuolla Crestolilla, mutta en tietenkään muistanut oikeaa sävyä vaan pyysin myyjältä apua ja se myi mulle sävyn mandariini-kuparin. No, kaunis sävy sekin on, mutta ehkä vähän turhan punainen, mallitupsu näytti juurikin mandariinin väriseltä. Isoin järkytys tässä oli kuitenkin se että väri ei tarttunut lainkaan tasaisesti mun tukkaan  0_0 ikinä ei ole käynyt suoravärin kanssa tälläistä. Mun tukka on vieläpä lyhyt ja joka paikasta hyvin samanlaisessa kunnossa (eli viimeksi värjätty kestovärillä kauttaaltaan n. kuukausi sitten - ja sitten värjätty pelkkä tyvi kestolla) Siis että esim. otsis on tosi syvän kuparinpunainen mutta sivunpana olevat hiukset taas vaaleammat oranssit. Ja sitten kuitenkin sivuillakin on täplittäin/raidoittain sitä punaisempaa sävyä. Ja laitoin tuota väriä todella reippaasti niin että tukka ui siinä, enkä lantrannut mitenkään. Levittäessä ja hiuksiin hieroessa tapahtui myös outo efekti: väri muuttui valkoiseksi. En tiedä sitten että pitäisikö tuo nimenomaan levittää hieromatta ja vaikuttaako hierominen jotenkin siihen pigmenttiin....  :-\  Mun on pakko laittaa tähän päälle jotain toista suoraväriä vielä tälläviikolla jotta väristä tulisi ihan tasainen...

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 09.08.11 - klo:12:53 »
^ Oho.  0_0 Oiskohan se väri vanhaa? Mulla ei ole koskaan käynyt noin, ja se että se muuttui valkoiseksi kuulostaa myös tosi oudolta.

Mä itse levitän myös sen värin hieromalla, oli se sitten laimennettu hoitikseen tai sellaisenaan. Ikinä ei ole muuttunut valkoiseksi.  0_0  Toivottavasti sulla on kuitti tuosta Crestolista, siinä on kyllä jotain vikaa...

Tuo syväkupari sävy on muuten siitä kiva väri, että haalistuessaan se ei näytä punaiselta vaan enemmänkin vaaleanruskealta. Suosittelen sitä jos ei halua punertavaa, vaan enemmänkin ruskeankuparista.  :)

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 09.08.11 - klo:13:15 »
^Hmmm en tiedä jaksanko edes mennä sinne kauppaan sanomaan mitään (inhoan käydä keskustassa ja tuo kauppa oli kampissa ja kampin keskusta inhoan kaikkein eniten)... Toisaalta tänään se olisi matkan varrella Otaniemeen joten ehkä mä jaksaisin ;) Värin koostumuksessa tai tuoksussa ei kyllä näyttänyt olevan mitään vikaa... Ja nyt laitoin jo uuden värin tähän päälle, jotain random jenkeistä ostettua kellertävämmän oranssin  väristä suoraväriä. Tuo jenkkiväri ei vaan pysy kun muutaman pesun ja ei ole kamalan voimaksata mutta kai se passaa. Mulla on perjantaina mun omat häät joten siihen asti on aikaa saada tukasta täydellinen ;D

Tuo voimakas kupari ei kyllä kuulosta hyvältä jos se haalistuu vaaleamman ruskeaksi, mä haluan nyt vähän räväkämpää joten ehkä tää sävy olikin just passeli. Olispa se vaan tullut tasaisesti oranssiseksi ilman niitä super punaisia kohtia.
« Viimeksi muokattu: 09.08.11 - klo:13:17 kirjoittanut Kuuku »

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 12.08.11 - klo:12:05 »
Myös minulla crestol tarttuu epätasaisesti  :o. Mulla on nyt sävy punakupari, mutta on ollut myös tuota mandariinia joskus useampi vuosi sitten ja silloin ei sen kanssa ollut ongelmaa. Olen ajatellut, että vika on mun hiuksissa, kun esim. niskahiukset jäävät oransseiksi, mutta joihinkin päälimmäisiin hiusosioihin tulee tosi kirkas punainen. Levitän aina reilusti enkä todellakaan jätä niskahiuksiin laittamatta, mutta niihin Crestol ei  tartu lainkaan ja muualle väriä tulee sitten enemmän tai vähemmän, mutta epätasaisesti kuitenkin.

Tälläkin hetkellä on ihan epätasainen sävy, vaikka olen pessyt jo kahdesti käsittelyn jälkeen niin ei ole haalistunut / tasoittunut  ::). Suoravärien kanssa mulle ei ole käynyt näin, joten punakupari taisi nyt olla viimeinen Crestol-tuubi joka tähän talouteen eksyy. 

Poissa Rosilda

• HAIRahtanut
« Vastaus #310 : 15.09.11 - klo:19:59 »
Minulla on ollut viime aikoina käytössä KC Color Maskin sävy Curry, ja se on kyllä ollut paras punaisen värin ylläpitäjä! Crestolin color gloss on kyllä hoitavampaa, mutta jotenkin se tuubi on niin onnettoman pieni, etten ole raaskinut ostaa sitä kauhean usein vaikka sen jälkeen hiukseni tuntuivat ja näyttivät älyttömän hyväkuntoisilta ja kiiltäviltä. Ja siis Crestolilta mulla on ollut myös se Mandariinikupari. Color maskin Curry on kyllä punaisempi ja "shokkivärisempi" mutta molemmat ovat toimineet minun päässäni ja tarttuneet hyvin hiuksiin.

mrille

• Vieras
« Vastaus #311 : 18.09.11 - klo:22:20 »
Mulla on kirkkaanpunaiset hiukset (Loreal Preference Feria sävyllä 7.5 värjätty), sävy taittuu jopa vähän pinkin puoleen. Haluaisin nyt siirtyä tästä reilusti luonnollisempaan sävyyn, mutta tämän värisestä uuteen värjäämisen tulos vähän arveluttaa..

Haluan pysyä punaisessa, mutta tasoittaa sävyn kuitenkin ihan reilusti luonnollisemman puolelle. Hakusessa olisi ehkä jotain tämän suuntaista, ehkä aavistuksen verran punaisempaa:

http://3.bp.blogspot.com/_bQ0SqifjNcg/TA_k5F05VoI/AAAAAAAAVx0/FBczdWI4w60/s400/ashlee-simpson-hairstyle-4.JPG

http://data.whicdn.com/images/5011971/tumblr_lbihamwQAf1qb6qt8o1_r1_500_thumb.jpg

Osaisiko kukaan sanoa, mitä väriä/värejä kannattaisi käytellä abauttirallaa tuollaiseen tulokseen päästäkseen? Kampaajasta maksaminen ei houkuta yhtään, joten värjäisin kyllä mieluiten kotosalla mikäli vaan mitenkään mahdollista.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #312 : 18.09.11 - klo:22:29 »
Mun tuli noista sävyistä mieleen henna, sillä saa ainakin mun mielestä kauniita ja luonnollisia erilaisia punaisen sävyjä :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #313 : 19.09.11 - klo:11:56 »
Yks ehdotus olis haalistaa räikeämpi punainen ensin vaalennuspesulla/värinpoistolla riippuen siitä, kuinka tumma se lähtöjään on, ja sitten 7-tason kupariväri päälle.

Mun mielestä tuo linkkaamasi sävy muistuttaa paljon 7.4 sävykoodattua väriä. Kestovärinä löytyy kaupasta Lorkulta luonnollisempi Preference 7.43 ja kirkkaampana Ferialta sävy Mangue. Semipermanent osastolta Castin Creme Gloss 734 vetää jo jonkun verran ruskeammaksi, mutta silti kuitenkin selkeästi kuparinen sävy. Myös CCG 643 voisi toimia, jos pohjasävy on tummempi, eikä pelkää hiusten tummumista liikaa.

Kampaamoliikkeissä myytävä Igora Vibrance 7-77 antaa kahdeksi viikoksi tosi kirkkaan kuparin, mutta haalistuu nopeasti "ketunväriseksi". Markettikamoista Garnierin Nutrisse 7.4 on tehnyt minulle aina jotenkin kylmän punasävyn, värikoodista huolimatta. Sen sijaan Garnierin 100% 743 sävyä ei enää näytä Suomesta saavan, mutta siinä oli myös hyvä kirkas tummanvaalea kuparisävy.

Hennaväreistä Santen Naturrot antaa oranssinruskean lopputuloksen (ei niin punaisen kuin linkittämässäsi kuvassa, ainakaan 7-tason pohjaan), mutta jollain muulla hennakombinaatiolla voisi saada syvemmän värin. Siitä en osaa kuitenkaan enempää neuvoa :) (ts. lue hennaketju ja mieti, haluatko ja jaksatko todella ryhtyä kokeillen etsimään oikeaa sävyä, mikä voi olla ihan hauskaakin, jos lopputuloksen ei odota olevan heti ihan justiinsa...)

Tässä oli mun vinkit kohta 20v punasävyjen kotivärjäyskokemuksella.... ;)

wannabehair

• Vieras
« Vastaus #314 : 31.10.11 - klo:13:56 »
Auttakaa ammattilaiset :D

Menin värjäämään kampaajalla pitkän, ok kuntoisen tukkani punaiseksi. Kylmän punainen sekoitus tehtii puna/mahongista, laitettiin tyviväri+raidat. Pohjana ruskea/tumma ja tyvi harmaa.
Miten kävi?

Tulos ihan ok, mutta tyvestä tulee mieleen marjapuuro  :-\ Muiden mielestä ei näytä lilalle mutta minun mielestä kyllä, en tosiaanka voi pitää hiuksia kiinni kun tyvi tuollalailla helottaa!

Mitä voin tehdä,
1. värjätä punaisemmalla päälle, lähinnä tyveen?? markettiväri ehdotuksia??
2. haalistuttaa vielä marjapuurommaksi  ::)
3. värjätä tummalla päälle??

Tämä häiritsee järjettömästi :D Kylmän sävyt sopii miulle paremmin mutta tuntuu kuin hiukset olisi ihan liilat, jotenkin hassut. Haluan sitä punaisuutta, ostin kampaajan ehdotuksesta Cutrinin cranberry red hoitsikan, mitähän se tekee  0_0 ?