Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 267056 kertaa)

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #315 : 31.10.11 - klo:14:04 »
Mä en ole läheskään ammattilainen, mutta jos värjäsit tänään tai eilen, niin neuvoisin katsomaan pari päivää että haalistuuko pesussa? Muut saa neuvoa muuten. :)

wannabehair

• Vieras
« Vastaus #316 : 31.10.11 - klo:14:13 »
Värjäsin tosiaan viime viikolla, pesty kerran ja väriä lähti :) mutta kun sitä alkaa tosiaan lähtemään, saanko vielä kauheamman tyven...:O

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 01.11.11 - klo:09:00 »
Punainen haalistuu tosi nopeasti muutamissa ensimmäisissä pesuissa, joten en vielä hätäilisi :). Odota rauhassa ainakin 4-5 pesukertaa ja katso, vieläkö hehkuu violettina. Sitten vasta kannattaa miettiä värihoitsikkaa tai suoraväriä.

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #318 : 11.01.12 - klo:00:34 »
Olen nyt muutaman päivän asiaa mietittyäni päättänyt siirtyä punapääksi :) Ongelmana vain on, että haluaisin just enkä melkein tietyn sävyn: sellaisen toffeisen vaaleanpunaruskean (olisikohan oikea termi tummanvaalea kuparikulta tai jotain sinnepäin?), eli mahdollisimman luonnollisen näköinen. Voisi ehkä olla vähän blondimpi/hunajanvärisempikin, mutta ei ainakaan missään nimessä kirkkaan kuparista tai muuten tosi voimakkaan oranssia. Jotakin tähän tyyliin (sori, toistoa hiusidoli-ketjusta) – ehkä jopa vielä toffeisempaa, mutta kuitenkin aavistus punaisempi kuin caramel-sävyt. Onkohan tarpeeksi vaikeasti selitetty ;D

Onnistuukohan tuollainen väri kotikonstein (etenkin suoravärit kiinnostaisivat) ja jos, mikä merkki/sävy olisi hyvä? Minulla on punapigmenttiä omasta takaa jonkin verran, nykyinen väri Garnier Nutrissen 4.3 (tumma kullanruskea), joka on silti aavistuksen punainen (kuva antaa vähän osviittaa, mutta ovat kyllä tuosta tummemmat), eli pigmenttikin pitänee ottaa huomioon.

Tuosta siis pitäisi vaalentaa ja värjätä.

Vai pitäisiköhän suosiolla marssia kampaajalle ja yrittää sitten sen jälkeen suoraväreillä vai mitä...?
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #319 : 22.01.12 - klo:16:30 »
Hei ! Vanha kunnon punamusta olisi omaan päähän haussa ( joku ehkä muistaakin Lorealilla marketeissa olleen sävyn punamusta, vuosien takaa )
Mistään en ole löytänyt enää vastaavaa sävyä, joissakin väreissä on tarpeeksi tummuutta, mutta sävy taittaa lähinnä lilaan, jota en halua, vaan ihan sen aidon punaisen.

Tietääkö jollain valmistajalla olevan ko. sävyä myynnissä, tai sitten jos lähtisi sekoittelemaan, millainen yhdistelmä ?
Ja voiko markettivärejä lähteä sekoittelemaan ? ( saman sarjan värejä )

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #320 : 22.01.12 - klo:17:30 »
Nysimum: mulle tuli mieleen, että Casting creme glossin 8.34 voisi olla aika lähellä tuota haluamaasi.

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #321 : 24.01.12 - klo:19:33 »
Nysimum: mulle tuli mieleen, että Casting creme glossin 8.34 voisi olla aika lähellä tuota haluamaasi.
Itse asiassa sitä hiplasin juuri tänään Sokoksella, se vaikutti tosi kivalta <3 Huomasin tosin, että se on kevyt- eikä kestoväri. Saakohan sitä sitten olla alvariinsa värjäämässä ??? Mulla kyllä on suht vaaleat (todella ankean väriset) hiukset luonnostaan, sisällä näyttävät tosi paljon tummemmilta kuin luonnonvalossa. Riittäisiköhän siis tältä pohjalta 8.34-sävyn ylläpitoon kevytväri + suoravärinaamio n. kerran viikossa?

Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".

Noramaria

• Vieras
« Vastaus #322 : 26.01.12 - klo:23:07 »
Millaisia kokemuksia punaisesta elintarvikeväristä? Tarttuuko värjäämättömään hiukseen ollenkaan? Jotain hyviä vinkkejä elintarvikevärin käytössä ?  ::)

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #323 : 27.01.12 - klo:13:07 »
^ Aika isolla todennäköisyydellä tulee erittäin epätasainen väri, varaudu siihen.

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #324 : 29.01.12 - klo:17:43 »
Minkäslaista kokemusta ihmisillä on shokkivärien pysyvyydestä? Fudgea muistelisin joidenkin kehuneen kovasti, mutta tahtoisin lisää mielipiteitä, koska hintaa tuolta merkiltä löytyy..

Omien kokemuksien mukaan Crazy Color on heikoin, Directions ja Stargazer suunnilleen yhtä pysyviä. Igoralla ei taida olla enää shokkivärejä lainkaan? Tykkäilin siitä pinkistä, jolla siis sai ihan kylmänpunaisen pinkkiin taittavan värin.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 29.01.12 - klo:20:11 »
^Fudgella saa helpolla töpäkän värin ja pysyy ihan kohtuullisen hyvin. Oman kokemukseni mukaan kyllä Crazy Color pysyy kuin tauti (myös siellä missä ei pitäisi ::))! Värjäsin suoraväreillä kirkkaan punaiseksi kaksi vuotta. CC oli ehdottomasti paras.

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #326 : 29.01.12 - klo:22:15 »
Tuommoinen kuparinkultainen on omasta mielestäni hyvä väri pysymään. Varmaan kaikkein kiitollisin ylläpidettävä punaisista. Värjäsin monta vuotta Castingin cannellella, joka oletettavasti vastaa aika hyvin CCG:n 8.34:ää. Haalistuu himppasen toki, mutta itse ainakin värjäsin kuukauden välein ilman mitään ylläpitoa, eikä eroa alku- ja loppukuun välillä juuri huomannut :)

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #327 : 30.01.12 - klo:12:26 »
Joo, kuparikultaa ei tarvitse juurikaan ylläpitää se on tosi helppo sävy :). Mä olen myös käyttänyt Castingin Cannellea takavuosina ja lisäksi Lorkun Preferencen  8.34  (ilmeisesti ei enää markkinoilla), nuo ei vaatineet mitään viikoittaista suoraväri-rumbaa kuten räikeämpi ja vahvempi 7.4 kupari.  Mä en käyttänyt mitään suoravärejä tai värihoitiksia tuon sävyn kanssa.

Haalistuessaan kultaisuus tulee vaan enemmän esiin eli menee enemmän kellertäväksi. Ei muutu sellaiseksi surkean  kulahtaneen näköiseksi kuten räikeämmät punaiset ja voimakas kupari. (Duunipaikan kahviossa oli yhdellä työntekijällä 6.66-tyylinen värjäys joka haalistuni vaaleanpunaista muistuttavaksi, ilmeisesti alla blondaus tai oma vaalea väri... Aivan huusi suoravärejä ;D.)

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #328 : 30.01.12 - klo:13:16 »
Onpas kivaa luettavaa! Punaväreissä tosiaan aina hirvittää se haalistunut kulahtaneisuus, mutta onpa onni jos olen mieltynyt juuri siihen helpoimpaan. Mitenhän nyt oikein maltan odottaa muutaman viikon, että pääsen lätkäisemään tuon 8.34:n päähän :D Värinpoiston lopputulos kun oli hieman liian oranssi, joten taitettiin sitä aavistuksen tuhkaisella vaalealla, joka sitten taas peitti sitä kuparisuutta vähän liikaakin. Ei viitsi heti perään uutta väriä laittaa, kun latvat ovat jo nykyisellään ihan räjähtäneet.

liliez

• Vieras
« Vastaus #329 : 09.02.12 - klo:12:34 »
Nyt tarvittais apua! Mulla oli ennen hiuksissa väri, joka vastsi ehkä 4 tummuutta ja siinä tosi vaaleita raitoja. Kävin sitten kampaajalla värjäämässä joku aika sitten hiukseni punaiseksi (ensin teki värinpoiston) eikä meidän värimaailmat oikein kohdanneet, ts. kampaaja ei ihan ymmärtänyt mitä väriä hain vaikka mulla oli kuvakin..  ::) No tuloksena oli muuten ihan kiva väri, mutta vaaleimmista kohdista tuli pinkkiin taittuvat ja muutenkin väri on mun mielestä liian kylmä punainen. Oon tätä nyt pessyt ja väri on haalistunut, mutta pinkit kohdat pysyy. Laitoin KC:n colormaskia (pepper), jos se olis taittanut pinkkiä vähän pois ja niin kävikin, mutta silti se pinkki kuultaa jotenkin läpi ja mua ei yhtään miellytä tää kylmä punainen väri. Voisko joku ystävällinen kertoa mulle, miten voisin kotikonstein saada väristä alla olevien kuvien mukaiset, oisko noi vähän niinku kuparinpunaiset tai oranssinpunaiset.. Saiskohan jollain suoravärillä tähän samaa värimaailmaa..? Vai pitääkö tehdä värinpoisto ja päälle joku väri??  :-\
Raivostuttaa, kun on hiukset, joissa ei viihdy, joten pliiiis joku ihana auta mua!! <3