Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 266459 kertaa)

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #330 : 09.02.12 - klo:12:53 »
^ Mä sain just enkä melkeen tuonväriset hiukset L'Oreal Ferian sävyllä 7.40. Paketti näyttää aika oranssilta, mutta ainakin mulle tuli tismalleen samanvärinen kuin laittamissasi kuvissa.

Jos kylmä punainen paistaa pahasti läpi, haalistele väriä ensin ihan reippaasti mm. syväputsarilla ja öljyillä. Sitten uusi väri päähän, esimerkiksi tuo Loreal.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #331 : 09.02.12 - klo:13:00 »
^^ Mäkin olin tulossa ehdottamaan Ferian 7.4 tai Elean sävyä vaalea kupari. Elea on aavistuksen tummempi kuin Ferian sävy, joka on oranssimpi. Molemmat on kuitenkin todella lähellä noita kuvia.

Crestol Color Glossilla on sävy mandarin, jota voisi kokeilla näin ensihätään taittamaan väriä oranssimmaksi ennen kestovärjäystä.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #332 : 09.02.12 - klo:19:49 »
^^^ Mulla on aika tismalleen tuon väriset hiukset ( haalistuneet tosin ja aavistuksen ei noin punertavat, vaan enemmän kuparit  ;D ) ja värjään jo mainitulla ferian 7.40 värillä. Sävytteinä ollut colorglossin syväkupari ja awesome colorsin curry.  :) Colorglossin sävyte on enemmän kuparin/ruosteen värinen, ei niinkään punertava.

Tuota 7.40 hiusväriä on sitten nykyään todella vaikea löytää mistään. Aika tuskastuneena saa aina kierrellä sata kauppaa kun haluaa värjätä juurikasvun. Usein tuo Lorealin Feria on vielä ainut kirkas kupariväri mitä löytyy, ja useimmiten loppu kaupoista...

liliez

• Vieras
« Vastaus #333 : 09.02.12 - klo:20:42 »
Iso kiitos kaikille vinkeistä!  :) Kävin sitten hakemassa tuon Ferian 7.40 ja saa nähdä mitä siitä saan aikaiseksi. Ostin myös syväputsaria, mutta mietin vielä laittaisinko tuon 7.40 suoraan tuohon vanhan värin päälle päälle, kun tarkoitus on tosiaan, että se olis tuommonen punaoranssi/punakupari..  :-\ Oon hirmusti tykännyt KC Colormaskista, mutta tietysti nyt jos tuolla Ferialla saan haluamani lopputuloksen, niin en uskalla sitä pepperiä käyttää, kun siinä on järjettömästi sitä punapigmenttiä. Mietin tässä vielä sitäkin, että olisko colormaskeista curry oikea sävy ylläpitoon vai sitten noista Color closseista se mandarin tai syväkupari..!? Suoraväreissä ei oikein taida olla mitään sopivaa sävyä, jota vois hoitsikkaan lisätä..?  ???

Niin ja muuten meidän lähimarketissa noita Ferian 7.40 oli pilvin pimein, kaikista Lorealin väreistä sai vielä 20% alennusta, että sikäli ihan hyvä tuuri..  ;)

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #334 : 09.02.12 - klo:20:53 »
^ Curry vetää aika helposti liian punaiseksi, Mandarin olisi ehkä parempi. Tai sekoitus molempia?

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #335 : 09.02.12 - klo:20:55 »
^Curry veti itsellä ihan pinkin punaiseksi  0_0 Voin sanoa, että oli aika yllätys. Varsinkin, kun pohja oli oranssi.

liliez

• Vieras
« Vastaus #336 : 11.02.12 - klo:00:09 »
Noniin nyt on hiukset värjätty ja tulos on melkeinpä loistava!  :l Ehkä aavistuksen olis sävy voinut olla oranssimpi eli ois voinut tosiaan vähän reippaammin haalistella tuota aiempaa punaista pois, nyt pesin vaan kerran syväputsarilla ja jonkun verran siinä lähti väriä. Mutta pinkit kohdat on poissa!! JIPPIII!  :T
En varmaankaan uskalla tuolla colormaskin curryllä lähteä lotraamaan, ainakaan nyt aluksi, jos haluan väriä hitusen oranssimmaksi/kuparimmaksi eli ehkäpä pelkällä mandarinilla vois sitten kokeilla..?  Vielä oisin kysynyt, että onko kellään kokeumusta siitä mandarinista tai jostain muusta (esim. siitä colorglossin syväkuparista tai awesome colorsin currystä), ettei tuu liian punainen tukka vaan tois nimenomaan sitä oranssisuutta?
Toinen ongelma on se, että mitä kummaa mä sitten teen, kun rupee juurikasvua pukkaamaan..? Koska jos vetäsen tuolla 7.40, niin tyvestä tulee varmaan oranssi.. Eli pitäis saada väriin vähän punasuutta mukaan  :-\

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #337 : 11.02.12 - klo:11:25 »
^ Mandarin on ihan rehellinen oranssi. Silloin kun mulla oli kultakupari, sellainen 8.34 niin käytin mandarinia sitä piristämään ja veti lähes neonoranssiksi.
« Viimeksi muokattu: 16.02.12 - klo:09:34 kirjoittanut Belle »

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #338 : 15.02.12 - klo:23:47 »
Mitenhän nyt oikein maltan odottaa muutaman viikon, että pääsen lätkäisemään tuon 8.34:n päähän :D
No en mä ihan kauhean kauaa malttanut odottaa ;D Oli tuosta edellisestä värjäyksestä sentään kolmisen viikkoa...

Laitoin tuon Casting Crème Glossin 834:n ja tästä taisi tulla aikas hyvä <3 Säikähdin aluksi että siitä tuli joku 7.44, näytti vielä vähän kosteina nimittäin ihan oranssilta ja ehdin jo miettiä kaiken maailman pelastusoperaatioita ::) Mutta nyt kuivina nää näyttää jo ihan hauskoilta! Vähän jännittää, minkälaiset nää on sitten luonnonvalossa.

Vähän hassun näköistä on kyllä, kun tyvi on selvästi vaaleampi kuin latvat. Ei siis onneksi ole mitään selvää viivottimella piirrettyä rajaa, vaan hiukset näyttää vähän raidallisilta. Tein myös tyhmästi kun annoin vaikuttaa tyvessä sen 15 min ja sitten muualla 5–10 min. Oma hiusten värini on varmaan jotain 9–10-asteen luokkaa, joten ajattelin että tuo kasi ehtisi tyveä sitten vähän tummentaa (edellinen Casting CG 810 oli tosi paljon tummempi kuin mitä pakkaus antoi ymmärtää, joten ajattelin että tässä olisi sama juttu). Ajattelin myös, että muut hiukset eivät ehkä käsitellyinä niin paljon väriä tarttisi, ettei vedä ihan oranssiksi. No vissiin tuo sitten kuitenkin vaalensikin jonkun verran ja pituudet ovat selvästi ruskeammat, eli olisi pitänyt tehdä just toisinpäin ::)

Saisikohan noita ehkä 7-asteisia pituuksia vaalennettua vähän, jos seuraavaksi lätkäisisin Casting Crème Glossin 9304:n enkä värjäisi erikseen tyvikasvua vaan samantien vaan väri koko päähän? Tai paras olisi tietty laittaa ensin pituuksiin ja tyveen vasta vikaksi sitä punaisuutta tuomaan, mutta se on varmaan hivenen liian haasteellista...
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

mrille

• Vieras
« Vastaus #339 : 14.03.12 - klo:21:44 »
Osaisko kukaan teistä yhtään sanoa, millä värillä sais aikaan tällaisen sävyn? Mulla on jo pidemmän aikaa ollut päässä Loreal  Excellence 7.43 ja hiusvärin vaihto punaisempaan kutkuttais, mutta en jotenkin yhtään tiedä että mitä väriä sitä lähtis kokeilemaan.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 15.03.12 - klo:08:06 »
^ Näyttäisi ainakin mun läppärin näytöllä, että tuossa olisi mukana mahonkia ettei ole pelkästään tummempi kupari. Castingin sävy 645 oli mulla parin pesun jälkeen melko lähellä tuota, aluksi kiskaisi hyvin tummaksi. 

mrille

• Vieras
« Vastaus #341 : 16.03.12 - klo:18:52 »
^ Näyttäisi ainakin mun läppärin näytöllä, että tuossa olisi mukana mahonkia ettei ole pelkästään tummempi kupari. Castingin sävy 645 oli mulla parin pesun jälkeen melko lähellä tuota, aluksi kiskaisi hyvin tummaksi. 

Oliskohan mitään sävyä, joka ei olis ihan niin tumma? Mulla on tota Castingin 645:ta kaapissa kyllä, mutta viime kerralla kun sitä tuli kokeiltua tukka meni kyllä mun makuun turhan tummaksi kun suht vaalea ihminen olen. (:

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #342 : 17.03.12 - klo:22:41 »
Jos naama näytti tunkkaiselta ja punaiselta lämpimän kuparin kanssa, onko mitään toivoa että mikään muu oranssi/luonnollinen punainen toimisi? Kun hinguttaa niin hinguttaa... :D

Edit: Kuva:

Kuten näkyy, väriyhdistelmä ei paras mahdollinen :-\  Vaikka väri on iiihana. Puhukaa minut yli tai keksikää muuta!
« Viimeksi muokattu: 17.03.12 - klo:22:46 kirjoittanut Tintu »

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 26.03.12 - klo:11:37 »
Myydäänköhän tätä Lorkun väriä enää? En muista nähneeni aikoihin markettien hyllyissä. Tai tietääkö joku olisiko vastaavaa kultakuparia muulla merkillä? Casting Color Glossit ei käy, koska ei tartu mulla tyveen.

« Viimeksi muokattu: 26.03.12 - klo:11:39 kirjoittanut Belle »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #344 : 31.03.12 - klo:12:42 »
^Itse olen tuota ainakin paikallisessa Prismassa nähnyt  :) Muualla en tutkikkaan sitten hiusvärihyllyjä.