Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 266910 kertaa)

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #345 : 12.04.12 - klo:09:45 »
Mä en olisi ikinä uskonut kirjoittavani tähän ketjuun, sillä oon aina vannonut, että punainen on viimeinen väri mitä mun päähän laitetaan ;D. Mutta, never say never, sillä mua on ruvennut kutkuttamaan sellainen kultainen kupari.. Mulla on omasta takaa melko lämpimänsävyinen, kultaan taittava tukka, jota koitin vuosikausia taittaa kylmäksi hopeashampoolla. Olen kuitenkin väritykseltäni lämmin, esimerkiksi silmäni ovat lämpimän vihreät, ja ihoni selkeästi kultapohjainen. Olen kuitenkin törmännyt väittämään, että kuparisen tukan kanssa menisi parhaiten viileä ja punapohjainen iho? Väri, johon olen ihastunut on jotakuinkin tällainen:

Toinen vaihtoehto olisi sävytellä tukkaa hiukan lämpimämmäksi tähän suuntaan:

Saisikohan tuollaisen värin aikaan ihan suoraväreillä? Oma tukka on perinteinen maantie, ehkä seiskan tasoa?

Edit. toimimaton kuva pois, pitää lisäillä kun jaksan säätää sen jonnekin :D.
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo:19:46 kirjoittanut Hipsu »
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #346 : 12.04.12 - klo:21:45 »
^ En tiedä näyttääkö väri näytölläni väärältä, mutta mun mielestä tossa ei ole kuparia kuin ihan aavistus, enemmänkin kultaa tuomassa lämpöä? Mulla on ollut 4.3 ja se oli tuontyyppinen, mutta tummempi, oiskohan toi sitten jotain 6.3? Ainakin .34-sävyiset on yleensä mun vajavaisen havainnoinnin mukaan selvästi kuparisempia, itselläni nyt 8.34 ja oon selvästi punapää.

Oman värisi kuva ei näy (tiedoston täytyy olla kuvatiedosto eikä sitä voi linkata sähköpostista tmv. suojatun yhteyden takaa, lataa se esim. johonkin kuvapalveluun kuten imgur.com), mutta olisikohan Colormaskin Toffee-sävystä iloa?
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #347 : 14.04.12 - klo:21:04 »
Mä olen tuskastellut kun Lorealin ( tai minkään muunkaan merkin kuparia ) ei ole enää löytynyt kaupoista. Tänään tuli sitten pieni ilostus, Lorealin feria värit on uudistuneet ja uutta oranssia/kuparia oli hyllyssä monta riviä!  :D

Tämä kyseinen Ferian väri oli ennen 7.40 pure paprika, nyt 7.46 pure paprika very intense copper. Uudistuneissa paketeissa on myös mukana "hi-shine elixir".  :D Kuvan perusteella väri näyttää ihan pikkuisen kirkkaammalta kuin ennen. Mulla on tullut aina tismalleen sama väri kuin paketissa, toivottavasti kokemukset jatkuu samoina.

Mulla on nyt jemmassa paketti tuota uutta väriä, eli hop hop juurikasvu.  :)

mrille

• Vieras
« Vastaus #348 : 30.04.12 - klo:17:09 »
Myydäänköhän tätä Lorkun väriä enää? En muista nähneeni aikoihin markettien hyllyissä. Tai tietääkö joku olisiko vastaavaa kultakuparia muulla merkillä? Casting Color Glossit ei käy, koska ei tartu mulla tyveen.

Joo, myydäänhän tuota. Oon itse värjäillyt tolla pidemmän aikaa ja tuntuu löytyvän kaikkialta missä Lorealin hiusvärejä vaan myydään. (:

Mua kyllä ihmetyttää noi Lorealin uudistuneet Feria-paketit. Löysin tuolta just sen sävyn minkä hiuksiini haluaisin, mutta paketissa lukee, että sävy on sama kuin ennenkin ja vain paketti muuttunut tms. Ja tässä sävyn aiemmassa pakkauksessa on mun silmään ihan eri värinen tukka? :D Siis aiempi on mun silmään ihan ruskea ja uudessa paketissa taas on tollanen punertava sävy.. Onks kenelläkään kokemusta tolla värjäämisestä, tuleeko minkä väristä? :D

Tässä siis uusi pakkaus:

Ja tässä vanha:

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #349 : 30.04.12 - klo:19:14 »
wilma, huomasin lorealin sivuilta, että uudistuneessa feriassa on sekä 7.4 että 7.46. Jälkimmäinen paketin kuvan mukaan punertavampi kupari.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #350 : 08.05.12 - klo:15:27 »
Ensi viikolla tulossa kuvaus johon asiakas haluaa punapään : D Itse en oikein pidemmän päälle innostu ajatuksesta, mutta kai sitä yhden päivän voisi olla minkä värinen vain. Ongelmana on n. 8 asteinen hius jossa tummempi sentin oma tyvi. Pitäisi siis löytää suoraväri tai vaahto joka toivottavasti irtoaa hiuksista, mutta kuitenkin tummentaisi edes hieman ja sävyttäisi punervaksi.  Haussa ei siis ole mikään kirkas punainen, vaan lämmin ja luonnollinen väri. Hieman punervaa sävyä, että voi sanoa punapääksi ja n. asteen tummempi. Mahdotonta?
« Viimeksi muokattu: 08.05.12 - klo:15:42 kirjoittanut Sassy »
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #351 : 09.05.12 - klo:11:47 »
wilma, huomasin lorealin sivuilta, että uudistuneessa feriassa on sekä 7.4 että 7.46. Jälkimmäinen paketin kuvan mukaan punertavampi kupari.

Oho, mä en tuota tiennytkään.  :D Värjäsin tukan nyt tuolla 7.46 värillä ja lopputulos on tismalleen sama kuin paketin kuvassa. Tosi kiva kirkas oranssi väri ja näin viikon aikana ei ole haalistunut yhtään. Tiedä sitten että haalistuuko sellaiseksi vaalean oranssiksi vai enemmän punertavaksi, sen näkee sitten. Haalistumisvaiheessa saa onneksi kikkailtua sävytteillä eli toistaiseksi ei mitään katastrofia tiedossa.  :D

Minkälainen kuva siinä 7.4 paketissa on? Mä en löytänyt pikagooglauksella muuta kuin niitä vanhoja pakettien kuvia.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #352 : 09.05.12 - klo:14:48 »
Sassy: miten olisi Goldwellin vaahtosävy 7KG? Kuluu varmaan ihan siististi pois (mulla Goldwellin vaahdot ei kestä kuin pari pesua) ja toisi kuparista vivahdetta.

Mä olen hämääntynyt Ferian värien muutoksesta. Käytin vuosi sitten pure paprikaa ja koodi oli tuolloin 7.4, sillä tuli erittäin liekehtivä oranssi. Nyt Lorkun nettisivujen värikartassa 7.4 on nimellä mango ja näyttää tosi hailakalta, sävy 7.46 on nimellä pure paprika.

Enpä kyllä tietäisi, kumpaa noista kannattaisi ostaa jos haluan vanhan luottovärini takaisin. Mä tykkään nimenomaan oranssihtavasta kuparista, en punaisesta, joten 6 on huolestuttava lisäys  ;D. Pitäisi varmaan kokeilla sitä mangoa ensiksi, ettei menisi liian punaiseksi. Tässä kuvat vanhasta ja uudistuneesta paprikasta, samalta näyttäisi ainakin paketin perusteella:

« Viimeksi muokattu: 09.05.12 - klo:15:09 kirjoittanut Belle »

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #354 : 09.05.12 - klo:20:31 »
Varmaan johtuu läppäristä, mutta mango näyttää tosi vaalealle, lähinnä 8.34 tulisi tuosta mieleen. Paketin kuvassa on kuparisempi, mutta "näytetupsun" väri on tosi hailakka. Pakko luottaa värinumerointiin, eiköhän tuo ole samaa tavaraa kuin ex-paprika.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 09.05.12 - klo:20:34 »
Varmaan johtuu läppäristä, mutta mango näyttää tosi vaalealle, lähinnä 8.34 tulisi tuosta mieleen. Paketin kuvassa on kuparisempi, mutta "näytetupsun" väri on tosi hailakka. Pakko luottaa värinumerointiin, eiköhän tuo ole samaa tavaraa kuin ex-paprika.

Ei taida olla samaa: mun "vanhanmallisessa" 7.40 oli sisällä lappu, jossa sanottiin että kyseinen väri jatkaa uudistuneessa sarjassa numerolla 7.46 ja oli kuvakin mukana. Ja nimikin on sama tuossa 7.46, "pure paprika".

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #356 : 10.05.12 - klo:11:45 »
Seikkailin näköjään väärillä Lorealin sivuilla kun en löytänyt sitä kuvaa, mutta kiitos salamanteri!  :)

Tuo mango näyttää kyllä tosi hailakalta, mutta toisaalta siitä voisi saada vähän oranssisemman kun lätkäisee vain sävytteen päälle.
Värjäsin ennen tätä ferian väriä tints of naturen kuparilla, mikä oli aika lähellä tuota mangoa. Syväkuparisävytteellä sai sitten värin kuparisemmaksi.
Tässä on vähän aikaa kulunut siitä kun olen sillä ferian vanhalla hiusvärillä värjännyt, mutta jotenkin mulla on semmoinen mielikuva että tästä uudesta tuli aavistuksen vaaleampi ja kirkkaampi oranssi.

Mun on aika vaikea arvioida näitä kuparin sävyjä, kun vaihtelen tuota sävyä aina välillä mm. sävytteillä ja silmä tottuu siihen sen hetkiseen väriin. Pääpointtina mulla kyllä aina on, että tukan pitää olla kupari/oranssi ja jos joskus taittuu vähän punaoranssiin niin ei hätää.  :D Tällä uudella ferian 7.46 ei mun silmääni tule mitenkään liian punertavaa jälkeä, vaan enemmänkin sellainen ihan kirkkaan porkkanaoranssi.

Pitäisi varmaan opetella noita värinumeroita niin selityksistä tulisi selkeämpiä.  ;D

Muffin

• Vieras
« Vastaus #357 : 12.05.12 - klo:09:23 »
Jotenkin kummasti olin onnistunut sivuuttamaan suoraväri+hoitoaine jutut kun olen etsinyt netistä ohjeita hiusvärin ylläpitoon. Puolentoista vuoden ajan tuli kokeiltua melkein kaikki kaupan punavärit kun halusin siirtyä mustasta punaiseen. Mieleenpainuvin värjäyskerta jäi jostain schwarzkopf liven sävystä (jota ei enään ole kaupossa näkynyt) joka värjäsi juureni pinkiksi.

Tämän vuoden alkupuolella lähdin kokeilemaan sitten suoraväriä kestovärin päälle ja olen ollut tyytyväinen  <3
Käytän Directionsin sävyä Poppy red ja se pysyy paremmin kuin hyvin! Aluksi pidin hoitoaine+suoraväri sekoitusta joka viikko yli puoli tuntia päässäni yhden kerran, mutta nykyisin laitan kerran tai pari kertaa viikossa muutamaksi minuutiksi suihkukäynnin yhteydessä päähän. Väri pysyy loistavasti eikä haalistu.
Omalla kohdallani punaisen värin hoito ei tunnu lainkaan rasittavalta. On myös mukavaa katsoa peilistä omia hiuksiaan kun väri pysyy niin hyvänä  :D

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #358 : 21.05.12 - klo:23:55 »
Käytän Directionsin sävyä Poppy red ja se pysyy paremmin kuin hyvin! Aluksi pidin hoitoaine+suoraväri sekoitusta joka viikko yli puoli tuntia päässäni yhden kerran, mutta nykyisin laitan kerran tai pari kertaa viikossa muutamaksi minuutiksi suihkukäynnin yhteydessä päähän. Väri pysyy loistavasti eikä haalistu.
Omalla kohdallani punaisen värin hoito ei tunnu lainkaan rasittavalta. On myös mukavaa katsoa peilistä omia hiuksiaan kun väri pysyy niin hyvänä  :D

Miten sotkevaa kamaa tollanen suoraväri+hoitoaine-sekoitus on? Värjäytyykö iho/kädet/korvat/niska? Kuinka iso osa sekoituksesta kannattaa olla suoraväriä suhteessa hoitoaineen määrään? Haaveilen kirkkaanpunaisista hiuksista, mutta pelottaa toi ylläpidon vaikeus.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 22.05.12 - klo:09:49 »
^Kyllä se on sotkevaa. Se tarttuu kaikkeen mihin se koskee. Itse olen laittanut suoraväriä noin puoli ruokalusikallista-ruokalusikallisen hoitoainemäärään, joka riittää koko päähän. Riippuu ihan miten kauan viimeisestä suoraväristä on ja miten kulahtanut tukka on.