Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 267092 kertaa)

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #360 : 22.05.12 - klo:22:50 »
Käytän Directionsin sävyä Poppy red ja se pysyy paremmin kuin hyvin! Aluksi pidin hoitoaine+suoraväri sekoitusta joka viikko yli puoli tuntia päässäni yhden kerran, mutta nykyisin laitan kerran tai pari kertaa viikossa muutamaksi minuutiksi suihkukäynnin yhteydessä päähän. Väri pysyy loistavasti eikä haalistu.
Omalla kohdallani punaisen värin hoito ei tunnu lainkaan rasittavalta. On myös mukavaa katsoa peilistä omia hiuksiaan kun väri pysyy niin hyvänä  :D

Miten sotkevaa kamaa tollanen suoraväri+hoitoaine-sekoitus on? Värjäytyykö iho/kädet/korvat/niska? Kuinka iso osa sekoituksesta kannattaa olla suoraväriä suhteessa hoitoaineen määrään? Haaveilen kirkkaanpunaisista hiuksista, mutta pelottaa toi ylläpidon vaikeus.

Minusta se taas ei ole niin kauhean sotkevaa, tai onhan se toki mutta lähtee useimmiten pelkällä vedellä kylpyhuoneen pinnoilta ja käsistä saippualla. Vaatteista ja tyynyliinoista (minulla ainakin väriä irtoaa myös siihen, vaikka en mene märillä hiuksilla nukkumaan) väri lähtee kokonaan pois ihan 40 asteen konepesussa. Niskaan ja kasvoihin minusta tuo hoitis+värisekoitus ei sillä tavalla tartu, saattaa olla myös levittäjästä kiinni. Sekoitussuhde minulla on vähä mikä milloinkin, fiiliksen mukaan eli jos tukka kaipaa enemmän hoitoa kuin värin kirkastusta niin sitten sekoitussuhde sen mukaiseksi. :)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #361 : 24.05.12 - klo:01:52 »
Ei se mullakaan sotke :) Suoraväri sotkee mulla ihoa vain silloin, kun pidän sitä päässä useamman tunnin, hoitikseen sekoitettuna lyhyemmällä vaikutusajalla ei ollenkaan.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 24.05.12 - klo:09:45 »
Punainen suoraväri jää muuten myös vähän kynsiin, varsinkin jos on jotain vaaleaa kynsilakkaa.
Aluksi sitä suoraväriä lenteli pitkin kylppäriä, seinälaatoille, lavuaariin... Jotenkin sitä on ajan kanssa oppinut huolellisemmaksi, ja nykyään sävytteet/suoravärit löytyykin lähinnä vain tyynystä ja pyyhkeestä.

Kylpyhuoneenpinnoista se ei mun mielestä lähde kovin helposti, vaatii välittömästi huuhtelun ja kunnon hinkkauksen koska kuivuttuaan/oltuaan siinä hetken, väri lähtee huonommin.

Mulla jää yleensä sitä väriä päänahkaan, vaikka kuinka hyvin viruttaisin hiukset. Varsinkin jos on juurikasvua, se väri oikein korostuu sieltä koska oma väri on todella vaalea. Väri tarttuu mun omaan hiukseen myös yllättävän hyvin, ja se varmaan lisää tuota päänahanvärjäytymis efektiä.  :D

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #363 : 25.05.12 - klo:16:06 »
Päässäni on tällä hetkellä luottovärini viininpunaiseen taittava tummahko punainen, ja siinä päällä kirkastamassa CC:n Fire. Ongelmana on nyt se että pääsen luultavasti kouluun, ja rehtori sanoi että "värjääthän tuon tukan sitten hillitymmäksi". NO en tahdo >:(  Mutta mikä punainen olisi sellainen joka edelleen on persoonallinen, vähän räväkkä mutta hillitympi? Kuparisia/oransseja elkää ehdotelko, tätä en lähde enää vaalentamaan.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #364 : 25.05.12 - klo:16:52 »
^ No ei kyllä tule mieleen muuta kuin tummempi punainen? :D Tai ehkä jotain tummempaa, missä voisi olla vain punaisia raitoja...?
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #365 : 25.05.12 - klo:18:46 »
Missä koulussa ollaan noin takakireitä? Jos olet jo kouluun pääsemässä, niin ei ne hiustenvärin takia sieltä enää pois voi potkia, eli sinuna pysyisin samassa värissä jos itse siitä tykkäät. Koulu on kuitenkin vaan koulu.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 26.05.12 - klo:18:02 »
Eihän ne voi Suomessa tuollaisia määrätä? Ymmärrän, että jos kyse olisi työelämästä ja vielä paremmin ymmärtäisin, jos kyse olisi esim. suurista näkyvillä olevista tatuoinneista.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #367 : 26.05.12 - klo:18:19 »
No en tiedä, näin minua haastatellessa informoitiin. Että yritetään olla konservatiivisia, asiakkaille kivempi jos olisi hillitympi hiusväri jne... Ja siis tämä ei edes ole kirkkaanpunainen, vaan tummanpunainen ::)

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 26.05.12 - klo:19:05 »
Riippuu varmasti paljon alasta, mutta äkkiseltään tuntuisi erikoiselta että pitäisi tummanpunaista hiusväriä alkaa fiksailemaan opiskelun takia. Olen käynyt usein ammattiopistossa sekä kosmetologi- että paka-puolen oppilastöissä asiakkaana ja on ollut aika rajujakin lookkeja opiskelijoilla, totta kai, kun pitää itse testailla kaikkia jänniä leikkauksia ja värjäyksiä :).

Itse kysymykseen: punainen on aina räväkkä, paitsi 7.43 -tyyppiset kultakuparit ja niin tummat kuparit, että ovat enemmänkin punaruskeita, kuten joku 6.4. Miten mahonki? Jos pohja on tällä hetkellä suht tumma, niin yksi vaihtoehto voisi myös olla tumma neutraali ruskea siihen päälle, mutta se ei taida olla oikein oma juttu? 

Mä odottelisin hiusmuutosten kanssa vielä valintatulokset, ettei tule turhaan rääkättyä hiuksia rajuilla käsittelyillä jos ei lopulta tulekaan valituksi eikä tarvi tuunata väriä konservatiivisemmaksi.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #369 : 26.05.12 - klo:19:11 »
^odottaa aionkin, ja mietinkin että kuinka hyvin Colormaskin värit tarttuvat? Jos jollain luumunvärisellä/tummanruskealla naamiolla sävyttäisi punaista kouluviikoiksi jos siitä huomautusta vielä tulisi. En vain halua että se jämähtäisi tukkaan...

Muffin

• Vieras
« Vastaus #370 : 30.05.12 - klo:11:33 »
Käytän Directionsin sävyä Poppy red ja se pysyy paremmin kuin hyvin! Aluksi pidin hoitoaine+suoraväri sekoitusta joka viikko yli puoli tuntia päässäni yhden kerran, mutta nykyisin laitan kerran tai pari kertaa viikossa muutamaksi minuutiksi suihkukäynnin yhteydessä päähän. Väri pysyy loistavasti eikä haalistu.
Omalla kohdallani punaisen värin hoito ei tunnu lainkaan rasittavalta. On myös mukavaa katsoa peilistä omia hiuksiaan kun väri pysyy niin hyvänä  :D

Miten sotkevaa kamaa tollanen suoraväri+hoitoaine-sekoitus on? Värjäytyykö iho/kädet/korvat/niska? Kuinka iso osa sekoituksesta kannattaa olla suoraväriä suhteessa hoitoaineen määrään? Haaveilen kirkkaanpunaisista hiuksista, mutta pelottaa toi ylläpidon vaikeus.

Minä teen joka viikko hoitoaine+suoraväri sekoituksen sellaiseen läpinäkyvään shampoopulloon, koska ainakin omalla kohdallani se oli ihan kamalan sotkevaa jos laitoin kämmenelle molempia. Laitan ensi hoitoainetta pulloon ja suoraväriä perään sen verran kun tuntuu sopivalle. Ehkä suoraväriä hieman alle puolet mitä olen hoitoainetta laittanut..
Yhtä kirkkaana on tukka pysynyt vaikka noiden määrät ovat varmasti aina vaihdelleet.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #371 : 30.05.12 - klo:14:52 »
Mä värjäsin tänään L'Orealin Recital Preferencen 6.66:lla. Kestoväriä siksi, että piti saada aika pahan näköiseksi venähtänyt juurikasvu piiloon. Ihan lopuksi levitin vielä värin koko päähän vaikuttamaan pieneksi hetkeksi, ettei tulisi rajoja tyven ja pituuksien välille.

Mun tukasta tuli tumma. 0_0 Siis varmaan kolmosasteinen! Ei tässä mitään, ihan kivan näköinen ja haalistuu varmaan pesuissa, mutta kumma että näin kävi. Mulle ei ole IKINÄ ennen sattunut näin hiusvärin kanssa.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #372 : 05.06.12 - klo:08:55 »
^Mulla kävi samoin joskus tuolla värillä. Piti vetää B4 käsittely siihen sitten.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #373 : 05.06.12 - klo:19:59 »
^Mulla kävi samoin joskus tuolla värillä. Piti vetää B4 käsittely siihen sitten.
Mä päätin sitten jättää sen kunnolla tummaksi, nyt sävyttelen vielä violetilla :D Olin pitkään miettinyt, että värjäisinkö kesäksi tukan jollain muulla värillä kuin punaisella (se haalistuu mulla auringossa äärimmäisen nopeasti) mutta en ollut uskaltanut. No, nyt tuli tehtyä, kivaa vaihtelua ja tykkään!

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #374 : 05.06.12 - klo:22:08 »
Heipä hei, oon uusi täällä ja en nyt tiedä miten tää viesti tulee mutta kokeilempa kuitenkin! Oon seurannut juureksia jo pitkään mutta nyt ajattelin sanoa itsekin jotain!
Eli noista uusista Feria-väreistä ja muutenkin oranssista päästä: Oon värjännyt iät ja ajat Ferian Pure Paprikalla ja oon tykännyt lopputuloksesta, mun tummanvaaleassa tukassa se ei näytä liian neonväriseltä ja muuttuu muutaman pesun jälkeen varsinkin tosi kivaksi. Nyt sitten pähkäilin marketissa näiden kahden uuden oranssin välillä, 7,46 ja 7,4. Otin loppujen lopuksi sen vaaleamman eli Mangon, koska ajattelin että 7,46 tulee enemmän punaista jota en halua. Värjäyksen jälkeen näytti kuitenkin tämä Mangokin ihan tasan samalta miltä Pure Paprika näytti ennen! Nyt parin pesun jälkeen on luonnollisempi mutta selvästi oranssi. En sitten tiedä olisiko tässä uudessa Pure Paprikassa ollut jotain eroa vanhaan vai mitä mutta hämmentää tämä sävymuutoshomma! Seuraavalla kerralla voisin sitten kokeilla sitä 7,46, nyt katsotaan kauan tämä Mango pysyy päässä. Tuli muuten yllättävän tasainen tukka, oon kasvatellut tukan polkasta bsl-pituuteen puolessatoista vuodessa ja vähän pelotti että riittääkö väri mutta riitti hyvin! Yksi hyvä muutoskin muuten oli uudessa Feriassa; uusissa on sen "hoitoshampoon" tilalta iso tuubi kunnon silarihoitoainetta mitä ainakin mun tukka kaipaa värin jälkeen :D