Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 267058 kertaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #375 : 06.06.12 - klo:09:01 »
^Minäkin pyörittelin tuota 7.4 Mangoa käsissäni, mutta en uskaltanut vielä ostaa. Tukka on aika kuiva käsittelyjen takia. Olen värjännyt tätä kaksi kertaa KC:n Marmeladella ja se ei kyllä tunnu yhtään kuivattavan! Vetää aluksi kyllä hieman tummaksi, mutta haalistuu sitten vaaleaksi kupariksi.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #376 : 06.06.12 - klo:12:33 »
Ostin Lorealin Preferencen sävyn 7.43, kun en uskaltanut ostaa 7.4 Feriaa ettei tule liian räikeä tulos. Huomasin kaupassa, että myös Excellencellä oli sävy 7.43 mutta otin Preferencen pakkauksen, koska oli tarjouksessa. Mulle on aina jäänyt epäselväksi Lorkun Excellence / Preference -linjat, että mikä niissä on erona. Tietääkö joku? Onko jompi kumpi kestävämpi, onko aineen koostumuksessa eroa (geeli / voidemainen tms.)? 

Viikonloppuna on tarkoitus värjätä, pitäisi saada tyvikasvu ja vanhat alta kuultavat raidat piiloon. Henna ei peitä raitoja ja ne näyttää nyt tosi tyhmältä, kun ovat valuneet kasvun myötä jo useamman sentin päähän tyvestä.

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #377 : 06.06.12 - klo:15:11 »
Otin loppujen lopuksi sen vaaleamman eli Mangon, koska ajattelin että 7,46 tulee enemmän punaista jota en halua. Värjäyksen jälkeen näytti kuitenkin tämä Mangokin ihan tasan samalta miltä Pure Paprika näytti ennen! Nyt parin pesun jälkeen on luonnollisempi mutta selvästi oranssi.
Et millään viittisi laittaa kuvaa siitä, millaiseksi tuo Mango tasoittuu suunnilleen viikon jälkeen? Monta kertaa hypistellyt pakettia kaupassa, mutten ole koskaan uskaltanut ostaa kirkuvanoranssien vappuhiusten pelossa.

Viimeksi tuli itse värjäiltyä Preferencen 7.43-sävyllä, tuskin ostan enää toiste. Tuloksena heti värjäyksen jälkeen n. 4-5-tason tumma ruskea aavistuksen kuparisella vivahteella. Kyllähän se siitä parin-kolmen viikon päästä vaaleni suunnilleen oikeaksi tummuusasteeksi, muttei koskaan oikein siksi sävyksi, mitä paketti väitti. Ainakin mun päässä väri oli koko elinkaarensa huomattavasti ruskeampi kuin kuvassa tai mallitupsussa. Lisäksi meikäläisellä kuivatti vanhat latvat todella pahasti kaksihaaraisiksi korpuiksi, jotka olikin sitten pakko napsaista pois. Jännä sinänsä, koska vastaavaa ei ole mulle tapahtunut ikinä aikaisemmin sen reilun kymmenen vuoden aikana mitä hiuksiani olen kotona värjäillyt ties millä markettiväreillä.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 06.06.12 - klo:17:49 »
Viimeksi tuli itse värjäiltyä Preferencen 7.43-sävyllä, tuskin ostan enää toiste. Tuloksena heti värjäyksen jälkeen n. 4-5-tason tumma ruskea aavistuksen kuparisella vivahteella. Kyllähän se siitä parin-kolmen viikon päästä vaaleni suunnilleen oikeaksi tummuusasteeksi, muttei koskaan oikein siksi sävyksi, mitä paketti väitti. Ainakin mun päässä väri oli koko elinkaarensa huomattavasti ruskeampi kuin kuvassa tai mallitupsussa.

No voi helv. Uskaltaakohan tuota sitten päähänsä laittaa,  missään nimessä en halua 7-astetta tummempaa :o. Talvella kävi tummuusvahinko Casting Color Glossin kanssa, sävy 645 kiskaisi noin 4-asteiseksi. Siitä armottomalla haalistelulla + raidoituksella pääsin vihdoin takaisin seiskatasoon, joten ei kiitos moista rumbaa enää.

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #379 : 07.06.12 - klo:12:35 »
Olen kestoväriaikoinani värjännyt sekä Preferencen että Excellencen 7.43 -sävyillä ja suunnilleen saman tuloksen sain molemmista. Ei ainakaan itselläni vitosasteiseksi vetänyt, mutta kaukana myöskin purkin sävystä, eli enempi ruskea kuparisella vivahteella. Koostumuksiltaan Prefence oli enempi geeli- ja Excellence voidemainen, pysyvyys molemmissa älyttömän huono. Marketin kupariväreistä suosikkini oli ehdottomasti Castingin CG:n 834.
« Viimeksi muokattu: 07.06.12 - klo:17:29 kirjoittanut Polina »
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #380 : 07.06.12 - klo:15:24 »
^ Huh, kiitos tiedosta. Ruskehtavuus ei haittaa, koska sen ongelman voi hennalla korjata myöhemmin :). Pääasia että väri ei tummuisi miksikään 5-asteiseksi, ja saisi tasoiteltua niin ettei raidat kuulla enää läpi 5cm päässä tyvestä. Joskus miljoona vuotta sitten käytin Excellencen sävyä 7.43 itsekin ja vanhat kuvatkin todistaa muistikuvani oikeaksi, ruskehtava se kyllä oli eikä oranssihtava.
« Viimeksi muokattu: 07.06.12 - klo:15:25 kirjoittanut Belle »

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #381 : 10.06.12 - klo:17:45 »
Noniin nyt olisi tukkakuvia, toivottavasti näistä on jollekkin apua! Mun kuvat on otettu iPhonella joten ei oo ihan paras laatu eikä välttämättä väritkään ihan täydelliset, siksi otin useamman kuvan!

Mun pohja oli suurinpiirtein tällainen jäätävällä maantienharmaalla juurikasvulla:

Melko rusehtava siis, pohjalla satva hennaa ja muistaakseni yksi värjäys pure paprikalla ajat sitten.

Tässä tulos ferian Mangolla:

Ekassa ja tokassa kuvassa melkein heti värjäyksen jälkeen kirkkaassa sisävalossa. Viimeisessä kuvassa (sori huono kuva, poikaystävä jaksoi ottaa tasan tuon yhden kuvan ja vielä osaksi varjossa..) värjäyksestä aikaa viikko ja kaksi päivää, pesuja takana viisi. On aika selvästi haalistunut ja tummunut (?), haluan että tukka on kuparioranssi mutta aina se alkaa näyttää tuollaiselta ruskealta.. Pitäisi vissiin haalistella vaaleammaksi ja sitten lätkäistä kunnon oranssi!

ps. Anteeksi järkyn isot kuvat, en hoksannut pienennellä..

Muoks. Jospas nyt näkyisi?
« Viimeksi muokattu: 10.06.12 - klo:20:07 kirjoittanut jewely »

Poissa Maasha

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #382 : 10.06.12 - klo:18:48 »
^ Mullei ainakaan näy/toimi kuvat.
2b M iii

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #383 : 10.06.12 - klo:19:32 »
Vissiin pitäis olla kirjautuneena dropboxissa :) Sitten varmaan näkyy ;)

Pitäiskö ihan tehdä tonne tili sen takia että näkis noi kuvat :D Hitsi ^^

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 10.06.12 - klo:19:42 »
Kannattaa nyt kuitenkin laittaa ne kuvat sellaiseen palveluun mistä ne näkee kaikki, rekisteröitymättä.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #385 : 10.06.12 - klo:20:30 »
Nyt näkyy kuvat :). Ensimmäisessä kuvassa on kyllä aivan ihana, täydellinen sävy  <3. Harmi vaan, jos ei kestä muutamaa pesua pidempään kirkkaana. Kuvien valaistusero voi vääristää tosi paljon, mutta näyttäisi kyllä aika selkeästi tummuneelle ja ruskehtavalle tuossa viimeisessä kuvassa vaikka värjäyksen jälkeen oli ihan kirkas oranssi. Outoa, eihän kestovärin pitäisi periaatteessa tummua värjäyksen jälkeen  ???.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #386 : 10.06.12 - klo:22:11 »
Jee, hyvä että näkyy :) Tuo eka on kyllä täydellinen, tuommoisena kun pysyis niin ois huippua! Suurinpiirtein ton vimppakuvan värinen tää nyt on, ehkä ihan hippasen verran kirkkaampi, mutta ei kyllä lähelläkään tota ekaa. Nää on nyt tämmöset melkein kuin aidolla punapäällä mutta tummemmat, näyttää kylläkin eri valossa aina eri väriseltä.. Itsekin kyllä mietin tuota että miten nuo voi tollai tummua vähän yli viikossa, ei kai ton kestovärinkään pitäis kovin paljoa vaalentaa tukkaa ja sitten se väri häipyy viikossa ja tilalle jää vanha rusehtava vaan ilman juurikasvua :D Huomenna menen vanhempieni luokse missä tuo kukkatapettikuva on otettu, pitääpä ottaa kuva samoissa olosuhteissa samalla kameralla niin näkee oikeasti miten tää on muuttunut!

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 11.06.12 - klo:10:56 »
Sillä ferian toisella värillä, (pure paprika very intense copper) tulee tismalleen samannäköinen lopputulos. Ainut ero näköjään on tuossa haalistumisessa. Mulla kesti se väri ihan superkirkkaana 2 viikkoa, pesen joka päivä hiukset. Sitten kun lähti haalistumaan, niin haalistui ihan yhtäkkiä kunnolla hyvin vaalean oranssiksi.

Mulla on tällä hetkellä ihan täysin väärän väristä sävytettä ( vetää punaiseksi.. ) mutta alla oleva värjätty hius on yllättävän vaaleaa. Lopputuloksesta tuli paljon vaaleampi siis mitä vanhalla Ferialla.

Nyt vähän harmittaa, ostin eilen tuon mango värin tarkoituksenani kokeilla minkälainen lopputulos sillä tulee. Mulle riitää, että pohja on suurinpiirtein sopivan värinen, sävytän sitä väriä kuitenkin. Mangolla näyttäisi kyllä tulevan ihan turhan tumma lopputulos kun väri haalistuu. Pöh. :-\ Pitää vielä miettiä, viime värjäyksestä on vasta kuukausi aikaa niin ei ole vielä heti ajankohtaista tuo värjääminen. Molemmilla väreillä näyttäisi kuitenkin saavan samanlaisen porkkanatukan, haalistumisvaiheessa sitten näkyy nuo isoimmat eroavaisuudet.

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #388 : 11.06.12 - klo:12:37 »
Nyt  näkyy kuvat. Androidilla selailen. Onpa kyllä sävy haalistunut/tummunut. Ja toi lähtösävykin on kyllä ihana.
Ei mikään kyllä voita tuollaista herkullista kuparin punaista  <3

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #389 : 11.06.12 - klo:14:58 »
Pitääpä siis kokeilla seuraavaksi sitä very intense copperia jos sillä kestäis vähän kauemmin! En kyllä vieläkään ymmärrä tota niiden uudistusta, kaks tyyliin samanväristä oranssia, toinen vaan kestää kaks kertaa kauemmin? :D

Oho oon eri koneella nyt niin näyttääpä kuvat erin värisiltä, ei mulla ihan noinkaan oranssi ollut kuin tuolla huippis-Eevillä vaan sellainen tooodella kulahtanut ruskea joka on joskus ollut oranssi :D en edelleenkään tiedä miksi mulla haalistuu tuo väri noin tummaksi, ihme kameleonttitukka. Mutta se on kyllä totta että tästä kuparista en luovu sitten millään, ihanin väri ikinä  <3