Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 267060 kertaa)

marsuzioni

• Vieras
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #405 : 04.07.12 - klo:06:13 »
aaaaivann! :) Jännää vähän et millain tulee pysymään tässä pari kertaa vaalennetussa tukassa :/ Taitaa heti valua kankkulan kaivoon, mut jos väristä tykkään ni kyllä siinä sitten pysyn vaikka sitten värjäämällä kuukauden välein :(

Voisko joku selittää miksi tuo Hennaaminen on hyvä? Onk se jotenki tarttuvampaa ja pysyy paremmin? Voiko sen päälle värjätä muulla värillä vai täytyykö se sitten erikseen poistaa jotenkin? Jostain muistan lukeneeni et henna väri sit ei lähekään muuten ku kasvattamalla pois  ??? Onko se hellävaraisempi hiuksille?

Tyhmä vauhdissa taas  :D

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #406 : 04.07.12 - klo:07:40 »
Noihin löydät vastauksen " henna ja muut kasvivärit " sivulta   ;)

ja tässä linkki kattavaan tietopakettiin

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=5408.msg804297#msg804297

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #407 : 04.07.12 - klo:11:11 »
Voisko joku selittää miksi tuo Hennaaminen on hyvä?  

Tuo DiiDiin linkkaama tietopaketti on mahtava ja kannattaa ehdottomasti lukea, mutta tässä ihan lyhyesti: henna on täysin myrkytön, ei kemikaaleja, ja hyväksi hiuksille & päänahalle, toisin kuin kemialliset värit :)

(Juuri tuon takia olen taas itsekin alkamassa kallistua hennaan / kasviväreihin päin, kun ajattelenkin millaiselle määrälle PPD:tä ynnä muuta olen itseni altistanut viimeisen puolen vuoden aikana...  :-\)
« Viimeksi muokattu: 04.07.12 - klo:11:13 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #408 : 04.07.12 - klo:11:15 »
Toi hennaaminen kuulostaa vaan niin vaikealta :/ kauhee homma! Ja onhan noita eri väreinä esmes. Vaalea kupari? Vai saadaanko se värin tummuus vaikutusajalla?

Oon tätä ruvennu miettimään koska olen kans ehkä vähän allergisoitunut markettiväreille et tulee ihme pistelyitä pääihoon ja laukasee joskus migreeninki :/

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #409 : 04.07.12 - klo:22:24 »
^ Suosittelen ehdottomasti siirtymään hennaan, jos saat markettiväreistä kutinaa päänahkaan ja migreeniä!

Hennaseoksia on saatavilla eri sävyissä ja löytyy kaikkea mahongin ja vaalean oranssikuparin väliltä. Itse olen törmännyt sellaisiin harhakäsityksiin, että hennalla saisi muka vain yhtä ja samaa oranssihtavaa punaista, mutta näin ei onneksi todellakaan ole, vaan vaihtoehtoja löytyy :ts. Googlaa vaikka Rainbow Researchin ja Light Mountainin color chartit.

Hennaaminen ei loppujen lopuksi ole niin työlästä, ainakin polkkamittaisiin hiuksiin on aika nopea ja näppärä levittää, pitempien hiusten kanssa levitys on tietysti hankalampaa ja siihen menee enemmän aikaa. Vaikutusajalla katselen itse yleensä leffaa  ja siinä hurahtaa 1,5-2h joutuisasti ;D.

Sajm

• Vieras
« Vastaus #410 : 04.07.12 - klo:23:17 »
Moikka, olen lukenut läpi tätä keskustelua, ja yrittänyt löytää vinkkejä sopivan punaisen sävyn löytämiseen, ja värin ylläpitoon, mutta ajattelin kysyä vielä tarkempia neuvoja. Olen aiemmin värjännyt hiuksiani liven real red-värillä, mutta tuntuu että nykyään väri haalistuu parissa viikossa täysin olemattomiin, varsinkin latvoista. Luin täältä suoraväreistä, ja mietin, että olisivatko ne sopivin keino värin ylläpitoon?

Haluaisin tämän väriset hiukset (voisi olla mahdollisesti vähän enemmän punertavat):

Hiukseni ovat tällä hetkellä jotain ruskean, punaisen ja kuparin sekoitusta.. Osaatteko suositella hyvää hiusväriä jolla pääsisin yllä olevaan lopputulokseen, sekä suoraväriä jolla saisin ylläpidettyä väriä?

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #411 : 05.07.12 - klo:00:54 »
Hiukseni ovat tällä hetkellä jotain ruskean, punaisen ja kuparin sekoitusta.. Osaatteko suositella hyvää hiusväriä jolla pääsisin yllä olevaan lopputulokseen, sekä suoraväriä jolla saisin ylläpidettyä väriä?
Mä olen todennut sekä Crestolin Fantasy Color Gloss-suoravärit että Color Gloss-värihoitoaineet hyviksi. Varsinkin punasävyissä jo pelkästään tuo hoitoaine on välillä värjännyt hiukset liiankin kirkkaiksi. Suoravärit ostin shokkipunaisten hiusteni aikaan Hairlekiinista, nyt myöhemmin olen noita hoitsikoita haalinut ihan Prismasta. Sävyjä löytyy tosi iso kirjo, ei muuta kuin testailemaan ja sekoittamaan. Helppoja levittää päähän ja tekevät hiuksista myös todella hyväkuntoiset!

Omilta suoraväriajoiltani muistan armottoman vitutuksen sen suhteen, miten kaikki tekstiilit pyyhkeistä lakanoihin ja valkoisiin paitoihin olivat aina ihan punaisessa värissä. Tuossa hoitsikassa tuntuu olevan väriä juuri sellainen sopiva määrä, että kirkastaa värin about viikoksi muttei pahemmin tahraa. Käytännönläheisin ratkaisu on siis varmaan värjätä jollain punaisella kestovärillä (ehkä himpan vaaleammalla kuin mitä toivot lopputuloksesta) ja iskeä värihoitsikoita päälle. Värjäämättömään juureenhan nuo eivät sitten tartu ollenkaan.

Kestoväreistä mun silmään esim. Ferian Pure Paprika näyttää about yhtä intensiiviseltä ja suunnilleen samalta tummuusasteelta. Siihen päälle sitten vaan vähän enemmän punaiseen kuin oranssiin taittavaa hoitsikkaa.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 05.07.12 - klo:08:34 »
^^ Mä käytin vuosi sitten Elean sävyä vaalea kupari, joka oli todella lähellä tuota. Se oli punaisempi kuin Ferian pure paprika, joka oli enemmän oranssi. Jostain syystä tuota Elean väriä ei ole näkynyt hyllyissä viime aikoina, harmi.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #413 : 05.07.12 - klo:10:22 »
Hennaseoksia on saatavilla eri sävyissä ja löytyy kaikkea mahongin ja vaalean oranssikuparin väliltä. Itse olen törmännyt sellaisiin harhakäsityksiin, että hennalla saisi muka vain yhtä ja samaa oranssihtavaa punaista, mutta näin ei onneksi todellakaan ole, vaan vaihtoehtoja löytyy :ts. Googlaa vaikka Rainbow Researchin ja Light Mountainin color chartit.

Siis hennallahan saa vain oranssahtavaa punaista, nuo Rainbow Researchin ja Light Mountainin värit (samoin kuin mm. Santen) ovat hennan, indigon ja cassian sekoituksia (ja saattaa siellä olla muitakin aineosia) ;) Yhdistämällä muihin kasviväreihin saa siis muitakin sävyjä, mutta yksin hennalla ei.

Toi hennaaminen kuulostaa vaan niin vaikealta :/ kauhee homma! Ja onhan noita eri väreinä esmes. Vaalea kupari? Vai saadaanko se värin tummuus vaikutusajalla?

Oon tätä ruvennu miettimään koska olen kans ehkä vähän allergisoitunut markettiväreille et tulee ihme pistelyitä pääihoon ja laukasee joskus migreeninki :/

Minä taas tykkään hennaamisesta, olen oikein saanut taistella "hennaushimoa" vastaan kun olen yritellyt kasvattaa omaa väriä (josta ei kyllä oikein taida mitään tulla)... Onhan siinä toki vähän enemmän hommaa kuin kaupan väreissä, mutta toisaalta se on eräänlainen rentouttava "rituaali", ikivanha ja perinteinen, vähän toista kuin kemikaalit päähän ja pois ;)

Itse en ole allergiaoireita kemikaaliväreistä vielä saanut (toisaalta en haluaisi jäädä odottamaan milloin ne alkavat, ja kun voivat olla todella vaarallisiakin kuten näistä uutisoiduista kuolemantapauksistakin näkee), mutta enemmän mietityttää hiusvärien/PPD:n ja syövän yhteys, josta on usein mainittu (vaikkei sitä ole täysin vedenpitävästi vielä voitu todistaa, jo se että yhteyttä on useaan otteeseen epäilty saa miettimään...).

Sajm, juuri tuollaisen punaisen sävyn saisi hyvin hennalla! Eikä varmasti haalistu (ikinä) :)
« Viimeksi muokattu: 05.07.12 - klo:10:26 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 05.07.12 - klo:10:26 »
Eikä varmasti haalistu (ikinä) :)
Paitsi jos sattuu olemaan mä. :P
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #415 : 05.07.12 - klo:10:44 »
Miten mua vaan pelottaa toi :D meen kuitenki nyt eka sin parturii laittamaa tämän värin kaltaista:
http://www.mynewhair.info/wp-content/uploads/2010/07/lydia-hearst-dark-red-hair.jpg ja tämäkin pisti silmään http://c580019.r19.cf2.rackcdn.com/wp-content/uploads/2009/04/29989pcn_lohan08.jpg ja sen jälkeen katon sitä hennaanista jos ton väristä edes mistään löydän :(

Sillain olisin kyllä kiinnostunut tuosta koska on hellävarainen ja mun pehko on nyt niin kärsinyt että pelottaa noi kemikaaliset. Mut sit se et oikea väri ja laitto ja odottelu ja se haju(?) ja ensi kertalaisen pelko :D

Mut saispahan pysyvää punaista ;) viimeksi haalistui punainen jo parissa pesussa :(

Sajm

• Vieras
« Vastaus #416 : 05.07.12 - klo:15:59 »
Kestoväreistä mun silmään esim. Ferian Pure Paprika näyttää about yhtä intensiiviseltä ja suunnilleen samalta tummuusasteelta. Siihen päälle sitten vaan vähän enemmän punaiseen kuin oranssiin taittavaa hoitsikkaa.

Kiitos vinkeistä! :) Kävin tänään kaupoilla katselemassa hiusvärejä, ja löysin tuota pure paprika-väriä, mutta väri paketissa näytti jotenkin kovin oranssilta, ja mietin vain että olisiko lopputulos hyvä. Vieressä oli punaisempi pure spice-väri, mutta se oli taasen hieman liian tumma.

Etsin samalla myös mainitsemaasi color gloss-värihoitoainetta, mutta mistään ei sitä löytynyt. Myisiköhän jokin nettikauppa niitä?

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 07.07.12 - klo:19:56 »
Nyt testattu Ferian Mango väri myös.

Mangolla ei tule kyllä läheskään niin kirkkaan oranssia lopputulosta kuin sillä pure paprika very intense copperilla. Oranssi tämä kyllä on, paljon tummempi vain. Tosi nätti, kupari väri. Yllättävän tumma, luulin että olisi tullut vaaleampi. Ihan kiva väri.  :)

Mango on siis enemmän sellainen ruskeankuparinen kun toinen väri taas ihan kirkkaan porkkanaoranssi.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #418 : 07.07.12 - klo:20:35 »
Mun pitäisi kohta taas värjätä tukkaa kun ei tuo Ferian Mango oikein tykännyt pysyä ja juurikasvuakin pukkaa, mutta (minulle ominainen) valinnanvaikeus iski jälleen! Värjäänkö nyt seuraavaksi Pure paprika very intense copperilla vai kokeilenko sublime mousse 740? Onko kukaan kokeillut sitä? Väri tällä hetkellä tuon Mangon jäljiltä oranssihtavan ruskea höystettynä hemaisevalla maantienharmaalla juurella :D

mirabell

• Vieras
« Vastaus #419 : 08.07.12 - klo:18:21 »
^Mä ostin juuri kokeiluun tuon 740 sublime moussen. Meni hermot ku henna ei tarttunut juureen yhtään ja toi sävy olis aika se mitä on hakusessa. Saa nähdä millainen on lopputulos ja saanko juureen tällä kertaa piiloon..