Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 267084 kertaa)

Poissa Sagu

• Tukkaguru
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #420 : 08.07.12 - klo:20:22 »
Tällä kertaa olen parhaan kaverini asialla ;D Hän haluaisi tietää, millä ja miten voisi saada tämän värisen letin:

On yrittänyt kuulemma ennenkin tuon väristä, mutta on tullut aina joko liian punainen tai ruskea. Tällä hetkellä hänellä on päässä Liven Hypnotic Red, ihan saman värinen kuin tässä paketin kuvassakin:
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #421 : 09.07.12 - klo:17:50 »
En muista mika sen savyn nimi on, mutta juuri tuon linkkaamasin varisarjan vareissa on yksi savy, joka on ihan tuon savyinen kuin linkkaamasi tyton kuva. Muistaakseni savyn nimi on ehka "Copper", mutta itse kaytin sita pitkaan ja silla saa juuri tuollaisen savyn. :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

mirabell

• Vieras
« Vastaus #422 : 09.07.12 - klo:19:42 »
Aivan ihana lopputulos tuli sublime moussen 740:lla. Juureenkin otti, aavistuksen vaaleampana tosin. Aika samanlainen oli lopputulos kuin purkin kyljessä. Levityskin niin helppoa. Tymäkkä haju tosin otti hiukan silmiin..

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #423 : 09.07.12 - klo:22:52 »
^Kiitos tiedosta! Taidampa kokeilla sitä itsekkin ja laittaa sitten syksymmällä Pure paprikaa jolloin aurinko ei haalista sitä heti pois! Levityskin kuulostaa hyvältä, on helpompi laittaa itse :)

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #424 : 11.07.12 - klo:16:21 »
Tässä lievässä värikriiseilyssäni pohdin paluuta punaiseen. En haulla löytänyt suoranaista Elumenin ja hennan vertausta, enemmän löytyi vain otteita sieltä täälä. Itselläni on kokemusta hennasta, mutta käsitys Ellusta on muodostunut ihan vain ketjuja silmäilemällä. Löytyyköhän juurikasvusta hlöä jolla olisi kokeumusta molemmista ja osaisi noita keskenään vertailla?

Molempien ehdottomat hyvät puolet:
+ kaunitta kirkkaita punaisia sävyjä
+ eivät (kerrostettuina) haalistu
+ hiuksille hellävaraisia (suoraväri vs luonnontuote)

Hennan hyviä puolia ed lisäksi
+ myrkyttömyys, aito luonnontuote
+ halpa
+ rakennepaikkaus sitä tarvitsevalle
+ värjää yleensä todella tasaisesti

Ellun hyviä puolia:
+ helpompi säädellä toivottua värisävyä
+ nopea

Huonot puolet:
- molemmista (kerrostettuina) todella vaikeeta päästä eroon
- huono tarttuvuus käsittelemättömään hiukseen - miten juurikasvun värjääminen?
- Elumen kallis, vaikka tilaisi väriaineet ulkomailta
- Hennalla värjääminen vie aikaa
- Hennalla liika rakennepaikkaus jos hius ei sitä tarvitse

Onko teillä lisättävää/ kommentoitavaa? Jos päädyn jällen punaiseen, niin kummalla värjään? Entä edellyttääkö mahd. tasainen lopputulos sitä, että käsittelen tuon juurikasvun esimerkiksi jollain kestovärillä ensin?
« Viimeksi muokattu: 11.07.12 - klo:17:57 kirjoittanut miolla »

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #425 : 11.07.12 - klo:16:45 »
^Mä olen värjännyt molemmilla, mutta nykyään värjään pelkästään Elumenilla. Siinä on helpompi tietää millainen lopputulos tulee ja saa miten punaisen/oranssin kun haluaa ihan ekallakin värjäyskerralla, eikä väri ala myöhemmin tummua liikaa tai taittaa ruskeaan. Sen lisäksi Elumenista tulee kivemman tuntuiset hiukset, hennasta tulee mulle jotenkin liian kova, jopa karhea tukka, vaikka upeaa kiiltoa sekin antaa. Myös haju on parempi. Muutamaa sävyä sekoittamalla saa tosi yksilöllisiä ja jotenkin hienostuneita sävyjä aikaseksi. Sekoittelussa kannattaa kumminkin olla tarkka ja tehdä ekalla kerralla muutamalla eri suhteella koetupsu, lopputuloksesta saattaa helposti tulla liian punainen jos luonnollisempaa sävyä hakee. Sitä on sitten kiva haalistella...

Molemmissa tosiaan huonona puolena on se että ei ainakaan mulla tartu käsittelemättömään hiukseen. Eli vaatii kevyttä vaalentamista esim. pelkällä vetyperoksidilla tai sitten tyvikasvun värjäämistä kestovärillä. Yritin olla ilman kestoväriä ja värjätä tyvet pelkällä vetyperoksidilla, mutta silloinkaan väri ei ollut ikinä täysin tasainen. Lisäksi latvat ei tarvitse Elumen-käsittelyä kuin 2-3 kk:n välein kun pysyvyys on muutaman värjäyskerran jälkeen niin hyvä, ja pelkkä vetyperoksidi ei mitenkään piilota juurikasvua....  :-\  nyt oon sitten värjännyt vähän "hellävaraisemmalla" kampaamovärillä juurikasvun pari kertaa.

Tuo hinta ei oo mun mielestä kamala ongelma juurikaan sen takia että sitä ei tarvitse laittaa usein.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #426 : 11.07.12 - klo:17:13 »
^^ Itse en ole käyttänyt Elumenia, mutta hennan hyviin puoliin lisäisin kyllä ehdottomasti myrkyttömyyden (ei kemikaaleja) ja täydellisen luonnonmukaisuuden. Ja tuo "huono tarttuvuus käsittelemättömään hiukseen" ei todellakaan koske kaikkia (omien havaintojeni mukaan vähemmistöä)! :)
* 1b F ii *

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #427 : 11.07.12 - klo:17:56 »
^ Suuri kiitos molemmille vastauksista.

En muistanutkaan sitä, että hennaillessani tummentuminen/ liika ruskeus harmitti. Suoravärjäilin päälle, mutta suoravärin pysyvyys (hennan päällä) oli silloin pyöreät nolla.

Mulla ei muistaakseni ollut ongelmaa tarttumisen kanssa kun hennailin, oma hius on tainnut olla sen verran karkeaa, että henna ottaa kiinni. Kaverillan ja äidilläni kuitenkin tarttumisongelmia. Itse en kaipaisi yhtään enempää karkeutta, eikä hiukseni oikeastaan tarvitse rakennepaikkausta, joten sen takia en ole vielä hennaa itselleni ostanut. Myrkyttömyys ehdottomasti plussaa, mutta mua rassas kyllä se minimi 1h vaikutusaika.

Mitenkäs - pysyykö Elumen haalistumattomana myös jos hiustenhoidossa käyttää öljyjä/ öljyisiä hoitoaineita (iHerb)?
« Viimeksi muokattu: 11.07.12 - klo:17:58 kirjoittanut miolla »

Lizine

• Vieras
« Vastaus #428 : 13.07.12 - klo:08:55 »
Löysinpäs youtubesta tälläisen tyttösen. http://www.youtube.com/watch?v=fOW51iwYopw

Aika mielenkiintoisia videoita ja tuotteita punapäille :)
Kiinnostaisi kokeilla ainakin tuota Lorealin Loreal Majicontrast: Rediä tai  Affinage Infiniti - Intense Red #6

Noihin pitää tosin ostaa hapete erikseen, osaako joku suositella sopivaa hapetetta maantienharmaan juurikasvun taltuttamiseen. (ettei tule liian tujua hankittua..)

Tuotelistaa joistakin tuotteista:
http://lounamaroun.tumblr.com/post/16661068509/red-hair-maintenance
« Viimeksi muokattu: 13.07.12 - klo:09:04 kirjoittanut Lizine »

Poissa maxfactor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #429 : 13.07.12 - klo:09:08 »
Ainakin tuo Majicontrast on tarkoitettu vain hiusten raidoitukseen. Ei siis saisi käyttää hiuspohjaan.

Lizine

• Vieras
« Vastaus #430 : 13.07.12 - klo:10:27 »
Mjuu, en tiedä mitä niin vaarallista siinä voisi olla, etteikö voisi juurikasvuakin värjäillä.  ???
Ajattelin ihan omalla riskillä kokeilla. Näyttää ainakin ebaysta saavan alle kympillä ja tulokset näyttää videoissa hyviltä.

Poissa Maasha

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #431 : 14.07.12 - klo:09:19 »
^^^ Pakko kyllä sanoa, että todella ihanan punaiset hiukset ja tyttökin oli jotenkin supersöpö  :D
2b M iii

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #432 : 17.07.12 - klo:12:36 »
^^^ Pakko kyllä sanoa, että todella ihanan punaiset hiukset ja tyttökin oli jotenkin supersöpö  :D
Sama :) Tosin vähän ihmetytti toi "no bleach whatsoever" -hehkutus kun kuitenkin ihan tujuja hapetteita käytetään – samaa tavaraahan ne on kuin vaalennusaineet  ???
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #433 : 17.07.12 - klo:17:15 »
^ Ihan näkyi 12% hapetekin tuossa kuvassa  :o. Joo no bleach, hellävaraista on ;).

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #434 : 20.07.12 - klo:08:34 »
Onko joku teistä kokeillu koita directions suoravärejä? Eiköst suoravärejä voi sekottaa vaikka hoitoaineeseen värin ylläpitoa varten?