Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 266294 kertaa)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #435 : 20.07.12 - klo:09:01 »
^Voipi sekoitella hoitikseen :)

Olen kokeillut noita Directions-värejä useampaakin sävyä. Varmaan kaikki merkin erisävyiset punaiset ovat olleet tässä päässä :D Toimivia siis.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 20.07.12 - klo:10:16 »
^^ Kannattaa muuten aina kokeilla tuota haku toimintoa, jos etsii itselle uudesta tuotteesta infoa. Esimerkiksi tästä Directionsin suoraväristä löytyy kyllä paljon käyttökokemuksia.  :)

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #437 : 21.07.12 - klo:22:17 »
Päädyin sitten hennaan :) Väri on ketunpunainen (=oranssi) ja ajattelin vielä yrittää saada punaisempaa taittoa esim. suoraväreillä vielä. Värjäys oli toki melko sotkuista ja vaikutusaika ikävän pitkä, mutta väri oli heti saatavilla ja se värjäs mukavan tasaisesti (mitä Ellu ei välttämättä olisi jaksanut tehdä kun on tuota käsittelemätöntä juurikasvua).

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #438 : 23.07.12 - klo:12:39 »
Mitä neuvoja teillä on tulevalle punapäälle värin ylläpitämiseksi?

Pesu kylmässä vedessä, pesu siedettävän harvoin, kosteuttavia tuotteita, värinaamioita, suoraväriä joitoaineen sekaan ja kokovärjäys suoravärillä 3-4vk välein ja kestovärillä n.2kk välein jos suoravärit ei tartu. Anything else

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #439 : 27.07.12 - klo:08:34 »
Vedin sitten useita kertoja mustaksi kestovärjättyyn lettiin Elean värinpoiston ja siihen kakanporkkanaruskeaan tulokseen Special Effectsin devilish- ja blood red sekoituksen turauksella hoitoainetta. Tukka muistuttaa juhla mokka paketin värimaailmaa ( ;D ), taitaa saada vielä yhden värinpoiston sitten tulevaan juurikasvuun ja pituuksiin (tyvi vaaleni nyt luonnollisesti eniten vaikka levitin värinpoistoaineen sinne viimeisenä).

Miten mahtaa seuraava värinpoisto vaikuttaa, kun alla on mustaa kestovärinjäämää ja päällä punaista suoraväriä. "Vaikuttaakohan" se värinpoisto riittävästi sinne pohjakerrokseen asti, että sitä mustaa jämää lähtee pois jotta sitä seuraavasta punaisesta tulisi kirkkaampi? (kyllä kai?)

Taidan pistää loput tuosta blood redistä myyntiin ja tilata Burgundy wineä tilalle sekoitettavaksi...
Ekaa kertaa kokeilin special effectsiä, väri oli mukavan tymäkkää jota notkistin hoitoaineella, ei valunut mihinkään.

Kokemuksia, kumpikohan hoitotapa on soittautunut tehokkaammaksi jatkossa ylläpitoon, KC color mask pepper/plum vaiko hoitoaine johon sekoitettu haluttua suoraväriä?

ps. Ajatelkaas, kylppäriin ei tullut tahran tahraa!!!  :T
« Viimeksi muokattu: 27.07.12 - klo:08:55 kirjoittanut Monty »
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #440 : 27.07.12 - klo:09:27 »
Kokemuksia, kumpikohan hoitotapa on soittautunut tehokkaammaksi jatkossa ylläpitoon, KC color mask pepper/plum vaiko hoitoaine johon sekoitettu haluttua suoraväriä?

Kokeilin just eilen hennaoranssiin tukkaan shampooseen sekä hoitoaineeseen sekoitettua Stargazerin Rougea, vaikutusaika n. 5min. Tulos todella epätasainen :/ Väriero näköjään liian suuri punaisen ja oranssin välillä, suoraväri ei taittanut sievästi punaisempaan, vaan imaisi itsensä latvaan eikä tarttunut tyveen ollenkaan. Joten nyt mulla haalistunut punapunainen latvassa ja oranssi tyvessä n. 10cm..Nooh. Kyllä tää tästä. Ehkä pitäis hankkia vielä se lämpimämpi punainen ja sekoittaa sitä tohon rougeen tasoitusta varten.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #441 : 27.07.12 - klo:10:00 »
Mulla olivat ihan yhtä tehokkaita. Colormask on kalliimpaa, mutta ei tarvitse sekoitella. Eli ihan mistä itse tykkää :) Itse käytin enimmäkseen colormaskia, ei tahri mulla käsiä samalla tavalla kuin suoraväricocktailit, tiedä miksi.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 30.07.12 - klo:08:03 »
Ngghh ahistaa, viime viikolla muutuin punapääksi ja vielä pitäis tehdä päätöksiä... Tää on nyt juhlamokkapaketin värinen, ja tarvitsisi toisen värinpoiston jotta väristä tulisi kirkkaampi... Mutta mua kyrsii jo nyt tää suoravärin irtoaminen (varmaan 4-5 pesua tehty ja väriä senkun lähtee aina) ja sitä on nyt valkoisessa nahkasohvassa, hikeni on pinkkiä, jne. argh. Tai sitten pitäis vaan käydä hakemassa Live mustaväripurkki ja palata mustapääksi. Joka ainakin taatusti sopii nuppiin.

Mutta ken leikkiin ryhtyy se leikin kestänköön (turha väittää etten tiennyt suoravärin ihanista ominaisuuksista..)
 :#
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 30.07.12 - klo:09:20 »
^ Ohhoh!  0_0 Mitä suoraväriä sä laitoit? Olet pessyt tukan ilmeisesti ihan shampoolla kuitenkin?

Mulla ei ole koskaan ollut vastaavaa ongelmaa, että väriä irtoisi noin paljon vielä 4-5 pesun jälkeen! Kyllä varmasti ärsyttää, jos sohvaan ym. sotkeentuu ja tuntuu että koko ajan irtoaa lisää.  :-\

Suoraväri-hoitis sekoitusten kanssa sitä väriä tuppaa irtoamaan kyllä vielä toisellakin pesukerralla, mutta sitten noiden sävyttävien tehisten kanssa voi pelata aika huolettomasti kun väriä ei irtoa sen ensimmäisen pesun jälkeen. Pigmenttisiä noi kuitenkin on, eli ajaa asiansa ja pitää tukan värin kirkkaana. Mun tukka kyllä imaisee aina hoitoaineen/värit todella hyvin, ilmeisesti todella hyvin kun olen välttynyt vastaavilta värin irtoamiskokemuksilta.  :-\

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #444 : 30.07.12 - klo:10:44 »
Oli Special Effectsin kahta sävyä sekoitettuna. Kun laitoin tököttiä tukkaan, spruuttasin pienen määrän (silaritonta) hoitista sekaan jolloin ainetta oli helpompi levittää...

Oli kunnon hinkkauspesu (ilman shampoota) kun huuhtelin aineen pois, seuraavana päivänä shampoon kera, ja sen jälkeen vielä pari kertaa (shampoolla tietty)... Ja silti pyyhkeisiin/sohvaan pinkkiä sävyä. Hirvittää mennä jumppaamaan tällä viikolla jos naamaa pitkin valuu pinkkiä hikeä. :D

Kyllä itse punaisen sävy on vielä oikein nätti ja pysynyt päässä... (vaikka vähän epätasaisesti värjäytynyt koska toinen värinpoisto puuttuu alta.. josko sitä koskaan edes tulee)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 03.08.12 - klo:21:04 »
Mulla kyllä kans suoraväriä irtosi päästä pesussa hurjan paljon vielä kahdenkin viikon jälkeen värjäyksestä. Pesuvesi aivan  pinkkiä ja roiskui seinille pinkkinä, mutta ne onneksi lähti huuhtelemalla aina pois. Käytössä ollut directions ja special effectsin värejä. Suihkusta kun lähti, niin piti ensin kiepauttaa hiukset pyyhkeeseen ja sen jälkeen huuhtoa koko kroppa vielä suihkussa koska sitä pinkkiä vettä valui pitkin vartaloa. Jumpassa hiki valui pinkkinä, aivan mahdotonta touhua pidemmän päälle ja ilman elumenia olisin varmaan aika äkkiä vaihtanut takaisin mustaan väriin.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #446 : 04.08.12 - klo:11:42 »
^Jos meinaat vielä kokeilla pinkkiä suoraväriä niin kannattaa kokeilla Crazy Colorin värejä. Se ei ensimmäisen pesun jälkeen tiputa paljoa väriä suihkussa (käytän co-pesuja ja sulfaatitonta shampoota aina satunnaisesti).
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #447 : 04.08.12 - klo:13:48 »
Itsellä Crazy Color ainakin tiputti väriä hirveästi. CC valutti väriä vielä vaikka väri päässä näytti siltä, että ei siitä mitään enää voisi irrota. Directions ja KC:n Color Mask ei niinkään. CC myös jämähtää herkemmin kaaleihin, ihoon, lattiaan, käsiin...

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #448 : 04.08.12 - klo:14:05 »
Olen vuosia sitten kokeillut Crazy Colorin Vermillion Rediä hennan päälle ja nyt pari vuotta myöhemmin Stargazerin pinkkiä sekä rougea.

Muistelin, että tuo CC oli aivan hirveä. Sitä valui heti kun kun oli vähän kosteeta. Hiki oli punaista, paidat olivat pilalla kauluksesta. Naama värjäänty ihan keltaiseksi väriä poishuuhdeltaessa jne. Sävy ihana, mutta ei pysynyt sitten millään. Saattoi tietenkin johtua liukkaasta hennapohjasta, mutta kokemus tämäkin.

Stargazerilla ei tapahtunut vastaavaa. Ainoastaan ekalla ja mahd. tokalla pesukerralla irtos väriä pyyhkeeseen, mutta muuten pysyi hyvin. Toisaalta Stargazer jostain syystä kuivatti mun latvat ihan hampuiksi, en tiedä yhtään miksi..Nyt toisella kerralla hennattuani sävy on tosi hyvä, joten en tarvitse enää noita suoravärejä piristyttämään, ainakaan vielä.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 04.08.12 - klo:15:10 »
^^ "jämähtää herkemmin kaaleihin" ;D Sori! Tuli vain huvittava mielikuva.

Olen huudellut tätä jo muuallakin, mutta jos keltään löytyy ylimääräistä Elumenia sävyssä RR@all tai KK@all niin tää akka ostaa! Yksärillä yhdyntää!
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape