Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 266487 kertaa)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #450 : 19.08.12 - klo:13:51 »
Värjäsin ferian very intense copperilla. Juuret on tosi kirkkaat niinkuin ennen pure paprikalla ja tykkään kyllä, viihdyn tässä kirkkaassa oranssissa. Mutta. Latvoihin ei tarttunut väri yhtä hyvin kuin muualle :( mun latvat ei oo ees huonossa kunnossa, mitä nyt parit rakennevauriot näissä etummaisissa hiuksissa ja kävin vasta leikkauttamassa kuivimmat latvat pois. Latvat on kyllä kiiltävät ja kuparit ja ihanat mutta vähän eriväriset kuin juuret, ruskeammat ja kiiltävät eri tavalla. Ei tätä nyt (toivottavasti) kaikki huomaa ja voi olla että olen turhankin tarkka mutta silti ärsyttää.. Eron kuitenkin huomaa kun laittaa latvahiuksia juurien viereen. Pitäisikö laittaa latvoihin vielä esim colormaskin mandarinia vaikuttamaan, jospa se tarttuisi näihin vähän..

Muoks. Jaa näyttää siltä että ei oo kaikkialle muuallekaan tarttunu kovin tasasesti. Vaikka äiti laittoi tarkasti sellaisella sudilla ja ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin (pure paprikalla tuli supertasainen). Saas nyt nähdä, huomenna saa onneksi pestä niin jos nää juuret vähän vaalenisi, olisi sitten ainakin tasaisempi! En jaksa vielä läträtä colormaskilla.
« Viimeksi muokattu: 20.08.12 - klo:19:25 kirjoittanut jewely »

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #451 : 20.08.12 - klo:05:54 »
Värjäsin tukan viimeks Live color xxl hypnotic red ja täytyy sanoa, et tosin hyvin on pysynyt vaikka on uitu ja pesty ja mitä kaikkea. Väriä ylläpitämää oon ostanu Revlonin punaisen värikirkaste hoitoaineen.. En muista virallista nimeä mut pieni pallo purkki on  ;D

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #452 : 20.08.12 - klo:10:00 »
Punapää taas, mitenkäs se näin lipsahti  ::) eilen pistin päähän Directionsin Poppy Redin ja raaaah takaraivossa on yksi läntti, mihin väri ei tarttunut ollenkaan juurikasvun osalta. Pitää yrittää peitellä sitä kampauksilla kunnes saan aikaiseksi värjätä uudemman kerran. Muuten tarttui tosi hyvin, väri on vähän niin ja näin, kaipaisin ehkä vähän kylmemmän ja tummemman punaista.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #453 : 20.09.12 - klo:21:47 »
Olipa kerran pieni tyttö, joka tilasi joka kerta kampaajalta värin, jossa "ei saa sitte olla tippaakaan mitään punertavaa!" Eräänä päivänä pienen tytön sielusta kumpusi salainen perversio, jonka myötä hänen niskastaan roikkuu nykyään punaruskea puolen metrin ponnari.

Saisinko siis kysyä neuvoa teiltä viisaammilta? Ensimmäistä kertaa mitään punertavaa päässä, mutta olen menettänyt sydämeni jo täysin! <3____<3 En tiedä hienoja hieroglyfejä reuhkani värimaailmasta, mutta itse värjäys suoritettiin lätkäisemällä tummanruskean hiuksen päälle kirkkaan punaoranssin ja oranssinpunaisen seos. Miten toimii tällaisen ylläpito? Uskallanko vetäistä riskisti punaisen hoitoaineen päähäni, kun aika tuntuu sopivalta?

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 23.09.12 - klo:21:18 »
^ Jos hiukset ovat tummanruskeat, niin niistähän ei kirkuvanpunaisia / oransseja tule, vaikka päälle laittaisi mitä vaan tulos jää aina punertavanruskeaksi. Jos liika räikeys siis huolestuttaa, niin tummaan pohjaan sellaista vahinkoa ei voi tulla. Punaisissa värihoitiksissa pigmenttiä on sen verran vähän, että mitään suurta muutosta ei niillä saa aikaan, sopivat erittäin hyvin värin ylläpitoon.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #455 : 23.09.12 - klo:22:45 »
Punnitsen tässä kahta vaihtoehtoa: joko värjään tukan luottokuparilla kuten oon tehnyt viimeiset viisi vuotta tai sitten alan kasvattamaan omaa väriä, josta tulee ihan törkeän pitkä ja tuskainen taival.. Väriin on niin helppo tarttua, mutta mun tukankasvuvauhdilla pitää värjätä noin 5vk välein joka on ärsyttävää, enkä kestä monen sentin maantienharmaata juurikasvua :D Jos päädyn värjäämään niin käytän varmasti nykyistä lempparikupariani eli Lorealin Sublime mousse 740. Ennen värjäsin Lorealin pure paprikalla, mutta värien muutosten jälkeen en tykännyt siitä enää ja mousse on helpompi levittääkin :) Tuolla sublime moussella väri on sopivan kirkas mutta luonnollinen ja ainakin minulla kesti hyvänä pitkään!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #456 : 24.09.12 - klo:07:01 »
Suuret kiitokset avustasi Belle! Tämä neiti lähtee siis etsimään punaisten hiusten hoitoainetta sen varalle, että väri haalistuu jossain vaiheessa. :)

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #457 : 03.11.12 - klo:20:05 »
Onko kukaan muu huomannut muutosta KCn color mask mandarinissa?

Mä tässä sävyttelin tukkaani yksi päivä ja meinasin hermostua suihkussa. Mulla loppui sävyte ja truuttasin sitten uudesta tuubista sävytettä käteen, huomasi heti että "uusi" ja "vanha" sävyte oli ihan erilaisia. Tismalleen samat tuubit molemmissa ja molemmissa siis mandarin teksti.

Tässä just korkatussa tuubissa sävyte on huomattavasti punertavampaa, menee mun mielestä ehkä KCn currystä tai siitä punertavammasta väristä. ( voisko peräti olla just sitä ja valmistuksessa ollut joku sekaannus, mennyt väärään purkkiin?).

Kyllä mä tuon käytän loppuun, ärsyttää vain kun nyt haluan pitää tukan enemmän vain oranssisena enkä enää niin räväkän punaisena kuin ennen. Pitää varmaan laittaa jotain palautetta ja vähän kysellä että onko tuo muuttunut vai miksi yhtäkkiä väri on erilaista. Pöh. Oranssia tuo "uusi" väri ei kyllä ollut nähnytkään, oli mun mielestä kyllä aika kylmän punainen.

Noramaria

• Vieras
« Vastaus #458 : 04.11.12 - klo:16:24 »
Wilma, mandarin sävyä en ole käyttänyt, mutta samanlaisen huolestuttavan muutoksen huomasin color maskin sävyssä curry. Ennen tuo on ollut myös ihanan oranssinkuparinen, nyt tulos oli myös kylmän punainen, mikä oli aika järkytys  0_0 Käytin joskus sävyä pepper, ja tuo curry oli nyt lähes pepper sävyinen.

Eli jotain hämminkiä color maskin sävyissä on nyt ilmeisesti ollut, koska et todellakaan ole ainoa, joka on pistänyt eron entiseen merkille. Laita ihmeessä palautetta heille, koska color mask on niin luottotuote, ettei sen haluaisi muuttuvan mihinkään.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 05.11.12 - klo:21:25 »
^ Oho!  0_0 Joo. Minnekköhän tuosta nyt kannattaa näpytellä sitä palautetta? Mä en nyt pikagooglauksella löytänyt mitään paikkaa...

Jännä juttu kyllä. Toivottavasti on käynyt "vain" sekaannus väreissä eikä niin, että värejä olisi muutettu. Täälläkin luottotuote, hyvä hinta/laatu suhteeltaan. Samalla hinnalla saa muilta merkeiltä puolet pienemmän purkin sävytettä.

Edit: Miraculouksen tuote eli sinne näpytellään palautteet.  :) Itse kaivelin nyt tuon osoitteen valmiiksi ja näpyttelen heti kun ehdin.
« Viimeksi muokattu: 06.11.12 - klo:12:55 kirjoittanut wilma »

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #460 : 06.11.12 - klo:17:48 »
Wilma, mandarin sävyä en ole käyttänyt, mutta samanlaisen huolestuttavan muutoksen huomasin color maskin sävyssä curry. Ennen tuo on ollut myös ihanan oranssinkuparinen, nyt tulos oli myös kylmän punainen, mikä oli aika järkytys  0_0 Käytin joskus sävyä pepper, ja tuo curry oli nyt lähes pepper sävyinen.

Täällä kun aikaisemmin kyselin Mandarin ja Curry -sävyjen eroista, niin porukka näytti olevan sitä mieltä, että tuo Curry on aina ollut kylmään taittava. Oletko siis ihan varma, että olen käyttänyt aikasemmin juurikin tuota Currya etkä Mandarinia?

iinuli

• Vieras
« Vastaus #461 : 11.11.12 - klo:20:21 »
Olen viihtynyt punatukkaisena - välillä shokkipunaisena ja välillä luumunpunaisena - noin kaksi vuotta, ja kyllä tässä on joutunut venkslaamaan, jotta saa värin pysymään kirkkaampana pitempään.
Ykköskaveri väritaistelun alkutaipaleessa oli KUIVASHAMPOO, saatoin olla jopa mojovat kolme viikkoa pesemättä tukkaa. Nyt, kun hiukset ovat tottuneet, että ne pestään noin kerran viikossa ja välillä pesu hoituu värjäyksen yhteydessä, ei kuivashampoota tarvitse enää käyttää niin tuhottomasti.
Mukana on ollut väriä säilyttäviä shampoita, hiusnaamioita ja herraties mitä. Silti olen tyytymätön punan pysyvyyteen, tuntuu siltä, että kaikki punainen kiilto katoaa ja jäljelle jää vain luumuinen risukasa. Kävelin siis kampaamoon ja kysyin "myrkyttömiä sävytteitä", joilla voisin pestä hiukseni. Sain käsiini Wellan Color Freshin, sävy 6/45, dark blonde red mahogany ja iskin sen päähäni.

Jouduin huuhtelemaan kolmesti ja laittamaan päähän vielä hoitavan maskin, ennen kuin karstaantunut möhnä lähti kokonaan. Tukka meni aivan hampulle, vaikka vaikutusaika oli vain sen 20min, mitä purkissa suositellaankin. En huomannut tukassani mitään, EN MITÄÄN muuta eroa entiseen, kuin että väriä oli lähtenyt sen verran kuin yleensäkin hiustenpesussa, johtunee huuhtelukerroista.

Taidan siis tyytyä CrazyColorin Fireen ja heittää putilon päähäni per viikko, siihen on jo totuttu ;)

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #462 : 04.12.12 - klo:08:05 »
Koitin tästä ketjusta lueskella mutta omaan silmään ei osunut vastausta tähän elikkä millä värillä olis mahdollista saada aikaan hieman tummempi punainen, siis tyyliin viininpunainen tjsp, tummuusaste ehkä jotain nelostasoa? Mulla haluttais hirveesti kokeilla punasta tukkaa, mutta veikkaan että mun kasvojen piirteisiin ja tyyliin sopis paremmin hieman tummempi.

Oon hetkellisesti kadottanu kykyni liittää tähän kuvaa, laitan suuntaa-antavaa kuvaa myöhemmin kunhan taidot taas palautuu :D On se ennenki onnistunu!

« Viimeksi muokattu: 04.12.12 - klo:08:15 kirjoittanut Heiku »

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 16.12.12 - klo:16:28 »
Noniin. Huomenna sitten kampaajan tuoliin luvattoman monetta kertaa hetkeen. Mut en jaksa enää tätä blondi rumbaa. Punaista siis peliin. Ei ole aikaa saada kivaa blondin sävyä tässä ajassa ilman että käristän koko tukan ja jos totta puhutaan blondius on kauhea identiteettikriisi ollut punapää for everille :D.

Meillä on täällä käytössä Revlon, KC ja Cutrinin värejä, joista Cutrinilla näyttäisi olevan paras valikoima eri punaisen sävyjä.

Revlon professional 6.66 dark intense red blonde
KClla oli kaunis 6.56r ultimate punainen
Cutrinin sävyistä taas 6.44 rubiini, 6.45 tummanvaalea tuli, tai 6.45 tumma tuli ja 7.44 kirkas rubiini oli kaikki aika mieleen. Täytyy tänään oikeen istua alas ja miettiä sävyistä parhainta :D. Jotain...intensiivistä!

Sitten vaan taskut täyteen KC color maskeja kun lähtee Hollantiin, oon nyt vallan liukuvärjäillyt color maskeilla vaaleaa, joten luulen että niillä 1,5h muhitteluilla saan värin pysymään kuosissa ne 2-3kk kun pidän kampaamoväliä :D. Onnistuin vaan homehduttaaan edellisen maskini, toivon ettei näille käy samalla lailla.:s

Wellan Illuminaa ois kiva kokeilla, mutten ainakaan löytänyt nettisivuilta mitään oikeasti veren/huutavan punaista väriä valikoimasta.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa cilla

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #464 : 18.12.12 - klo:21:08 »
 Mulle kokeiltiin tuota Illuminaa pari kuukautta sitten. Eihän siinä tosiaan ollu mitään punaista sävyä, enemmänkin vaan kaikkia luonnollisia. Kokeilin kuitenkin kuparia ja väri lähti viikossa pois :(

Kuukausi sitten värjäsin Garnierin 5.62:lla ja tuli tosi kiva punanen tukka! Jemmasin toisen purkin kaappiin ja lätkäsen heti päähän kun oon käyny ostamassa jonku värihoitsikan.