Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 267093 kertaa)

maiskuli

• Vieras
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #465 : 02.01.13 - klo:19:30 »
Miten saa hiukset punaiseksi joiden laivoissa ei värit pysy joita en halua leikata?  Onko mitään mahkuja tehdä värjäystä?
Oon kyllä tosin yrittäny kasvatella omaa väriä takaisin mutta eipä kovin helppoa ole ja siksi haluan tietää onko mulla edes mahkuja saada huonokuntoiset hiukset punaisiksi.
Tummat värit ei sovi mun kalpeuteen. Parhaiten sopii kirkkaan punaiset tai platinan vaalea. Nii ja pisamia kauheesti koko naama täynnä.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 02.01.13 - klo:22:46 »
^ylläpitämällä väriä suoravärillä :)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 02.01.13 - klo:22:52 »
Punainen on yksi parhaiten tarttuvia värejä (ymmärtääkseni), mutta kultahtta myös nopeasti, joten huonokuntoinenkin tukka värjäytyy, kannattaa vaan suosiolla ostaa joku colormaski yms. Sillä saan ainakin itse pidettyä hiukset sekä hoidettuina että värissä. Suoravärejähän niissäkin on. Mulla kulahti väri kahdessa pesussa, mutta colormaski tuntuu pitävän pintansa paremmin.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

maiskuli

• Vieras
« Vastaus #468 : 03.01.13 - klo:09:36 »
kiitos vinkeistä  :)
Ehkä toi punaisin color mask voisi olla ostamisen arvoinen jos päätän ryhtyä punapääksi :)

Aiemmin color maskit on tarttunu todella hyvin kiinni(huonokuntoiseen kuivaan tukkaani) joten ehkä se todella toimii myös punaisen ylläpidossa.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #469 : 17.01.13 - klo:16:28 »
Mikähän olis tavallaan "huonoin" markettien 6-tason punaväri? Eli se vähiten kirkas punainen ja eniten ruskeaan taittava?

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 17.01.13 - klo:17:42 »
^oikeastaan mikä tahansa Garnierin kesto. ::)  nimim. monta kertaa mokannut.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #471 : 17.01.13 - klo:18:21 »
^Thänks. Suuntaanpa siis Garnierin hyllylle.  :)

edit. Olipa sitten lähi-Prismasta just tuo Garnierin 6.66 loppu, joten otin summassa vastaavan  L'Orealin Excellence Creme -sävyn. Eikä ollut hutiostos. Ainakaan mun juurikasvu ei tällä tullut niin kirkkaanpunaiseksi, mitä purnukan kuva ja värikartat antaa ymmärtää. Huomattavasti hillitympi ja enemmän ruskeaan taittava sävy oli tuloksena ja hyvä niin.

Tämän väripurnukan "esihoitoaine" oli muuten aika vinkeä kokemus. Mihinkähän sen väitetty teho perustuu?
« Viimeksi muokattu: 17.01.13 - klo:20:30 kirjoittanut poppy »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 30.01.13 - klo:08:40 »
Milla marketti värillä saa kirkkaan kuparin? Yritin Lorealin ferian sävyllä 7.4, mutta tästä tuli melkoisen punakuparinen ja meni aluksi melkein ruskeaksi  ::) Haussa olisi siis jokin tälläinen: http://www.allure.com/images/hair-ideas/2012/08/redheads-karen-elson-bright-copper.jpg tai vähän vaaleampi sävy. 

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #473 : 30.01.13 - klo:11:02 »
^Ei millään ::) Toi feria on kirkkain markettikupari joka on tarjolla. Ei se kyllä mulla ruskean tai punaisenkaan sävyiseksi ole vetänyt, mutta ei ole ihan noin vaalea kuin tuossa kuvassa - tosin tuon naisen latvat on kyllä ihan sellaiset mitä tuo väri aiheuttaa mulle käsittelemättömään hiukseen,. Milllainen sulla on pohja? Se vaikuttaa aika paljonkin lopputulokseen. Jos haluat noin kirkkaan kupariset hiukset tai jopa vielä vaaleammat, pitää sun pohjan olla vähintään 8-asteinen, taitosta riippuen jopa vaaleampi (siis jos sulla on esim. ruskean/kylmän sävyiset hiukset niin esim. 9 asteinen, jos taas joku punasävy niin 8).

Mulla on tuon väriset hiukset ja ne olen saanut Elumenilla ja kampaamo-kestovärillä aikaiseksi. Markettikamasta löytää ikävä kyllä toodella huonosti kuparin sävyjä. Suosittelen tutustumaan ulkomailta värien tilailuun jos tuo väri jää pakkomielteeksi. https://www.friseurbedarf-storemex.com/Haarfarben/Freelimix-Hair-Color/Kupfertoene:::402_403_411.html täältä saa hyvän sävyisiä kupariväreijä edullisesti, sulle noista tulisi kysymykseen 8.4 ehkä parhaiten :)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #474 : 30.01.13 - klo:11:11 »
^Niin vähän ajattelinkin  :P Pitää toivoa nyt, että tämä haalistuu ja saan laitettua tähän suoravärin päälle. Pohjalla tässä on henna, joka oli kahdeksan asteinen. Olen hennannut kaksi kertaa.

Poissa Kivrin

• Haiven
  • *
« Vastaus #475 : 24.02.13 - klo:23:58 »
En tiedä kuuluuko tämä asia tähän ketjuun, mutta yritetään. :)

Olen vaalentanut hiuksiani pitkään, ja tunnen sen värin omakseni. Olen kuitenkin ihastunut "mansikkablondi"-väriin, mutta sellaista ei tunnu löytyvän mistään. Loreal Ferialla oli joskus tässä metallic shine sarjassa tosi ihana väri, mutta se lopetettiin.

Nyt olen ajatellut, että toimisiko vaalennetun hiuksen sävyttämiseksi se, että laittaisi hoitoaineen tai tehiksen sekaan hieman aprikoosia/persikkaa suoraväriä? Muitakin vinkkejä otan mielelläni vastaan.Siis eri merkkisistä suoraväreistä ja sävyttävistä hoitoaineista. Nyt olen kokeillut Colormask Mandariinia, mutta siitä tulee helposti liian oranssi, vaikka olisi kuinka varovainen.

hiilihapp0

• Vieras
« Vastaus #476 : 09.04.13 - klo:17:00 »
Help me! :(
Hiuksissani on nyt kulahtanut pinkki suoraväri ja olen tehnyt seuraavan ratkaisun: suoraväreihin menee ihan tuhottomasti rahaa kun pitää olla värjäilemässä joka toinen viikko, joten haluan kirkkaan punaiset hiukset vaihtelun vuoksi nimenomaan kestoväreillä.
Marssinko suoraan kampaajalle vai saako kaupasta jotai räikeää punaista kestoväriä? Ja kannattaakohan ensin blondata ja iskeä vasta sitten värit päähän?

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 09.04.13 - klo:23:12 »
Räikeän punainen kestoväri ei ole kyllä kovin kestävä jos sen tekee hapeteväreillä. Jos sen haluaa pitää kirkkaana, täytyy sitä ylläpitää suoraväreillä. Suosittelisin tutustumaan elumeniin josta on täällä oma ketjunsakin, se on itselläni toiminut parhaiten.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #478 : 10.04.13 - klo:10:52 »
^^ Minusta taas lähes kaikki kaupan punavärit ovat räikeitä ;) Eihän täältä (Suomesta) pahemmin muita kuin kestovärejä kaupoista nykyään saakaan; ja mm. Schwarzkopf Live XXL-väreissä on tosi räikeitä punaisia. Mutta kuten Morrigan sanoi, punasävyissä kestoväri ja suoraväri säilyvät kirkkaana suurin piirtein yhtä kauan, suoraväri ehkä kauemminkin, ja on huomattavasti hiusystävällisempi...

Blondatussa tukassa punainen pysyy ehdottomasti paremmin (vähän liiankin hyvin, kokemusta on), ja näyttää lisäksi vielä räikeämmältä, jos se on tavoite :)
* 1b F ii *

hiilihapp0

• Vieras
« Vastaus #479 : 10.04.13 - klo:19:01 »
Kiitoksia vastauksista! :)
Ehkä käyn vilkaisemassa tuon Elumenin topiikin josko sieltä irtoaisi hyödyllistä tietoa. Ehkä blondailen nämä pinkit pois ja isken punaisen shokkivärin päähän.