Kirjoittaja Aihe: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito  (Luettu 266632 kertaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito
« Vastaus #570 : 27.03.16 - klo:16:42 »
Onko millään valmistajalla 5.66 sävyistä väriä?

Poissa Guru Ananda

• Haiven
  • *
« Vastaus #571 : 18.04.16 - klo:19:36 »
Hei Kaikki!

Olen miettinyt minkälainen punaväri on meidän punertavia sävyjä käyttävien mielestä yleisesti täydellinen ja millaisista punasävyistä me yleisesti ottaen pidämme?
Onko oranssinpunainen, puhtaanpunainen vai violetinpunainen paras, kirkas, keskitumma, erittäin tumma vai mustahko?
Itse tykkään hieman kylmänpunaisesta erittäin tummasta väristä eniten. Mitä mieltä te muut olette?

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #572 : 22.06.16 - klo:07:40 »
Hei Kaikki!

Olen miettinyt minkälainen punaväri on meidän punertavia sävyjä käyttävien mielestä yleisesti täydellinen ja millaisista punasävyistä me yleisesti ottaen pidämme?
Onko oranssinpunainen, puhtaanpunainen vai violetinpunainen paras, kirkas, keskitumma, erittäin tumma vai mustahko?
Itse tykkään hieman kylmänpunaisesta erittäin tummasta väristä eniten. Mitä mieltä te muut olette?

No moikka, vastaan tähän omasta puolestani. Meno on muuten hitusen hiljaista.

Itse tykkään oranssinpunaisesta, joka ei ole liian raju omaan neutraalin kultaiseen vivahtavaan värimaailmaani nähden. Puhdas punainen on liian kirkas itselleni ja saa hiukseni näyttämään peruukilta, joka on tavallaan erillään kasvojen ihon sävystä. Se sävy sopii kyllä talvityypin värimaailmaan ja Lumikki-tyyppisellle iholle. Violetinpunaisesta en osaa oikein sanoa kenelle se sopii, mutta sekin kuulostaa kyllä talvityypin sävyltä. Suosituimpia punasävyjä ovat varmaan erilaiset kuparit mansikkablondista mahonkiin 7-5-tasolla ja näihin löytyy marketeista sävyjä kevytväreistä kestoväreihin sekä suoraväreinä. Itse pidin punapäänä punaista yllä tekemällä miksin punaisesta ja oranssista suoraväristä.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #573 : 30.11.16 - klo:15:52 »
Mulla on hiukset vàrjàtty balayage-menetelmàllà, tyvi tummaa ja latvat on vaalennettu ja pààlle laitettu punertavaa sàvyà. Kysynkin teiltà neuvoa miten voisin kotona itse yllàpitàà latvojen punaista sàvyà. Onko parempi ihan sàvyte vai suoravàri? Onko suoravàristà mitààn haittaa jatkovàrjàyksià ajatellen? Teen myòs Olaplex kàsittelyjà silloin tàllòin. :)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 30.11.16 - klo:22:17 »
^Minkä sävyinen punainen on kyseessä? Jos pohjalla on jo punainen kestoväri niin jatkossa laittaisin vaan suoravärejä/sävytettyä maskia. Hapetteellinen punainen ei ainakaan mulla ole sen pitkäikäisempi kuin suoraväritkään. Suoravärisekoitus kuivaan tukkaan tunniksi muhimaan ja pesee pois. Jos tosi kestävää haluaa niin sitten elumenia. Suoraväristä ei ole mitään haittaa. Pigmentti voi jäädä kyllä tiukkaankin hiuksiin ja voi olla vaikea saada hiuksista viileän vaaleaa nopeasti, mutta se on oikeastaan ainoa haitta...ja se että saattaa sotkea kylppäriä. Vaatteista/pyyhkeistä väri irtoaa ihan pesukoneessa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #575 : 02.12.16 - klo:11:44 »
Itseasiassa en oikein tiedä mitä punaista mulle on latvaan laitettu, olisiko vaan joku värihuuhtelu henna pigmentillä, enää vain muisto väristä jäljellä ::)
Itse olen kanssa huomannut että kyllä kestovärikin haalistuu, etenkin just latvoista. Suoraväriä siis. Millä merkillä on hyviä punaisia? Ei oranssin punaista, mieluummin tumma.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 02.12.16 - klo:19:45 »
Voisit kokeilla ihan vaikka KC colormaskin punaista, sitä saa esim. prismasta. Biozellin värejä en ole itse kokeillut, mutta niistä puhutaan kovasti että vetävät aika lämpöiseksi, eli jos viileämpää punaista haluat niin siinä tapauksessa jättäisin ne tuotteet ostamatta.

Suoraväreissä en ole itse huomannut kauheasti eroja. Olen käyttänyt directionsia, crazy coloria ja special effectsiä. Jotkut kokee että jokin tietty merkki pysyy paremmin kuin toinen, mutta mun hiuksista vuotaa kaikki suoravärit samalla lailla pesussa. Sinuna kokeilisin sitä merkkiä mikä vain helpoiten on saatavilla. Pigmenttisyydessäkään en ole eroja huomannut. Parhaiten toimii kun laittaa kuivaan tukkaan ja antaa vaikuttaa sen tunnin verran. Väriä voi tarvittaessa vähän jatkaa hoitoaineella niin on riittoisampaa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 06.11.17 - klo:20:05 »
Mä kaipailisin vinkkejä mistä löytyis joku burgundyn punainen color maski? Ei huvittaisi alkaa sekoittelemaan mitään värejä keskenään. Mulla on kyllä Fantasyn burgungy suoraväri mutta maski olisi paljon helpompi käyttää ylläpitämään väriä. Oon joskus miettinyt ihan punaisen color maskin ostoa mutta mietityttää meneekö tukka siinä kohtaa liian punaiseen ::)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 06.11.17 - klo:20:16 »
^ Sekoita sitä sinun suoraväriä vaikka johonkin sellaisessa purnukassa olevaan tehohoitoon = color mask.  :)
3a F ii

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 07.11.17 - klo:14:15 »
^ kiitos, tuota täytyykin testailla :) Eipä tullut itselle edes mieleen :D
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 07.11.17 - klo:15:26 »
Joo ihan turha ostella erikseen mitään värinaamioita tai hopeahoitoaineita, kun ne voi tehdä itsekin ja saa juuri sellaista ja sellaiseen hoitoaineeseen kun itse haluaa.  ;) Tulee paljon edullisemmaksikin, tai riippuu tietty mihin sekoittaa. :D
3a F ii

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #581 : 24.02.18 - klo:11:38 »
Viimeaikoina on tuntunut, ettei marketeissa ole enää yhtäkään hyvää kuparista hiusväriä ja kerkesin jo miettiä hiusvärin tilaamista jostain, kunnes vastaan tuli uusi Schwarzkopfin #Pure color ja sen sävy 7.7. Värjäsin sillä jo eilen ja tosi hyvä kupari tuli, just täydellinen mulle eli ei liian punainen, ei liian ruskea, ei liian vaalea. Tosin ihan pakkauksen kuvan kaltaista kirkkaan oranssia ei tullut, mutta sitä en halunnutkaan. Tuskin on hiuksille kovin hellävaraista koska sisältää kaikki perinteiset hiusvärimyrkyt, mutta ainakin värjäsi juurikasvun ja lopputulos on tosi tasainen. Väriä oli myös riittävästi, käytin yhden paketin mun hiuksiin, jotka on jossain long bobin ja bsl-pituuden välissä.