Kirjoittaja Aihe: Primer / pohjustusvoide luomille  (Luettu 62001 kertaa)

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
Vs: primer / pohjustusvoide luomille
« Vastaus #120 : 11.01.08 - klo:19:28 »
Ei siihen mitään purnukkaa tarvitse, sen muovisen yläosan sieltä sisältä kun vetää irti niin pääsee käsiksi niihin loppuihin mömmöihin ja purkki toimii ihan kuin ennen tuon yläosan pois ottamista.

Miten oot saanut sen muoviosan irti? Yritin kaiken maailman työkaluilla mutta en saa millään irtoamaan :-\

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 11.01.08 - klo:19:48 »
Fiskarsin kynsisaksilla, lähti suht helposti kun nosti ensin ihan vähän joka suunnasta sitä yläosaa ja sitten vasta kunnolla tökkäs ylöspäin.
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa Pampula

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #122 : 18.02.08 - klo:08:11 »
Nyt minäkin pääsin vihdoinkin testaamaan Urban decayn primerin. Olen käyttänyt Lumenen ja Guerlinen pohjustusvoiteita. Tämä kiinnittää luomivärin oikein hyvin, käytän silmälaseja ja luomeni ovat melko rasvaiset. Luomiväri ei mielestäni tule ihan yhtä tummalksi ja vahvaksi kuin Guerlinen kanssa. Urban decayssa on tosi näppärä se sivellin, saan tämän paremmin levitettyä kuin Guerlinen.
Vielä pitää testata se Clarinsin uusin primer  :)

Tigru

• Vieras
« Vastaus #123 : 19.02.08 - klo:18:12 »
Osaako joku vertailla Macin Painteja ja Lancomen Color Dosea? Oon jostain lukenu, että Paintit olis koostumukseltaan kuivempaa, pitääkö paikkansa? Color Dose löytyy kaapista, mutta mieli tekis koittaa jotain muutakin... Lorealin HIP paint olis kans ostoslistalla.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Primer / pohjustusvoide luomille
« Vastaus #124 : 19.02.08 - klo:18:54 »
Itse en aikaisemmin ole käyttänyt luomivärinpohjustajaa, oon laittanut vain peiteainetta tai meikkivoidetta luomille. Itselläni pysyy hyvin koko päivän luomivärit, koska on niin kuiva iho eikä mikään keräänny luomivakoon, mutta päätin kokeilla pohjustajaa, jotta saisi luomivärin sävyt näkymään kirkkaammin. Tulipa tilattua Too Facedin First Eyeshadow Base ja tämä on todella hyvä tuote! Ei tarvitse kuin vähän laittaa, levittyy hyvin ja on sopivan tahmeaa. Tämä sai tosiaankin luomivärit näkymään paremmin. Lisäksi tuosta on sanottu, että voi käyttää pelkästäänkin korostamaan luomia, koska hohtaa kultaisena, mutta itse en yksinään käytä. Ensiksi ihmettelin pakkauksen pienuutta, mutta tämähän tulee kestämään ikuisuuden. Tuon jälkeen, kun se joskus loppuu, niin kokeilen Urban Decayn pohjustajaa, kun sitä ollaan täällä niin kovasti hehkutettu. Tietääkseni tuota Too Facedin pohjustajaa on kehuttu Specktrassa. Tosin en ole varma onko siellä kehuttu Second Basea vai tuota Firstia, jälkimmäinen sopi parhaiten omiin tarpeisiini. Nyt en muista mitä Second Basen luvataan tekevän, edit. Näin sanottiin Second Basesta: "Rich, buttery lemon color helps brighten and even out uneven skin tones and creates the perfect matte canvas." Eli varmaankin eroaa Firstista siten, että tuo ei laita luomia kiiltämään. En silti testaisi tuota. First Basesta sanottiin: "Imparts a luminous glow and sheen to eyes with an opalescent shimmer hue."
Nyt alkoikin mietityttämään, onko Second Base parempi, mutta kun tuo First Basekin toimii tosi hyvin, niin turhaa vaivata päätä moisella.

Tuossa kuvaa First Basesta:

ja Second Basesta:

1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #125 : 19.02.08 - klo:20:03 »
^Multa löytyy nimenomaan tuo Second Base, ja on tosiaan keltaista ja mattaa. Mun ihoni ei ole niin kuiva kuin ChaosBlackin ja luomiväreillä on tapana kerääntyä luomivakoon jos pohjustus ei ole kunnossa. Second Basen pito ei ole yhtä hyvä kuin Lumenen tai UD:n pohjustajalla, mutta kyllä sillä siistin meikin saa noin viideksi tunniksi. Aineen keltaisuus ei näytä muuttavan luomivärien sävyjä paljonkaan, mutta mun ihossa onkin keltainen pohjasävy.

Olen kokeillut käyttää sekä puuterin kanssa että ilman, ja näyttäisi toimivan hieman paremmin ilman puuterikerrosta. Mun Second Base on sen verran kovaa, etten ole löytänyt toimivaa sivellintä vaan levitän aineen sormella. Olenkin joskus miettinyt, että onko pohjustusaineeni kuivahtanut vai kuuluuko sen ollakin sellaista – mutta nytpä se selvinnee kun joltakin muultakin tämä löytyy.  :)  Käytätkö ChaosBlack sivellintä vai sormia?   
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #126 : 19.02.08 - klo:20:12 »
Helleka, mä käytän ihan sormea tuon First Basen levittämiseen. Niin saan helposti ja nopeasti sen levitettyä. Tuo ei ainakaan ole mitenkään kovaa eikä lainkaan kuivaoloista vaan pehmeää ja hyvin levittyy. Nyt kun kerroit Second Basesta, niin ehkä oon sittenkin tyytyväinen, että mulla tuo First on.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 19.02.08 - klo:21:06 »
^Hyvä tietää, että sormella levitys tuntuu muistakin toimivammalta. Aine ei ole mitään kivikovaa, mutta silti sen verran kovaa, ettei sivellinlevitys toimi. Esim. MACin Paint Pot levittyy kohtuudella siveltimellä, vaikka mieluummin otan ainetta siveltimellä luomelle ja sitten levitän sormin. Tämän Second Basen kanssa ei onnistu, aine ei tartu siveltimeen vaikka olen kokeillut jos jonkinlaista levitintä.

Vielä jatkan samasta aiheesta kun äsken unohtui kysyä; säilytätkö First Basea ihan tavallisesti muiden meikkien seassa vai esim. jääkaapissa? Mun purkin pohjassa lukee "store in a cool place" mutta kun keittiö on yläkerrassa ja meikit alakerrassa niin enpä ole viitsinyt jääkaappiin laittaa. Tuo "cool" kun on kuitenkin terminä aika suhteellinen ja jääkaappiin sijoitettuna koko purkki unohtuisi sinne käyttämättömänä. Tuli vaan mieleen, että jospa se säilytys on vaikuttanut asiaan jotenkin.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #128 : 19.02.08 - klo:21:15 »
^ Oliko se sitten alussa jo kovaa? En tajunnutkaan, että siinä lukee noin säilytyksen suhteen. Hmm. Tosin ihan muiden meikkien joukossa oon säilyttänyt. Musta tuntuu, että jääkaappi ois liian kylmä. Silti pisti miettimään, että kannattaisko se sinne pistää, jääkaapin oveen esimerkiksi (se ei ole niin kylmä paikka jääkaapissa).

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #129 : 19.02.08 - klo:22:14 »
^No olipa hyvinkin. Muistaakseni olen ihan kaupasta sen ostanut, joten tuskin oli mitään yli-ikäistä tavaraa. Toisaalta mun vertailukohteena oli sillä hetkellä Lumenen pohjustaja, jota olin käyttänyt tyytyväisenä aika pitkään, ja sehän on koostumukseltaan ihan erilaista. Mun ei varmaan enää tässä vaiheessa kannata edes kokeilla jääkaappisäilytystä, koska purkki on sen verran vanha ja ongelmia koostumuksen kanssa oli alusta alkaen.

Tää ei nyt varmaan maailman asiallisin kommentti ole, mutta olen itsekseni täällä hihitellyt yhtä MUAn arvostelijaa, joka haukkui tuota First Basea omassa arvostelussaan. Oli soittanut puoli kolmen aikaan töistä miehelleen ja kertonut, että kaikki luomivärit olivat kadonneet. Langan toisessa päässä oli kohdannut syvä hiljaisuus ja arvostelija kertoi, että mies oli ollut yhtä kauhuissaan kuin hänkin. Tuli vaan mieleen että mitä tapahtuisi, jos itse soittelisin kesken työpäivän miehelleni kertoakseni tarinaa luomivärien senhetkisestä kunnosta.  ;D  Varmasti olisi vastassa ihan yhtä syvä hiljaisuus, mutta veikkaanpa, että mies olisi kauhuissaan ihan toisesta syystä...

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #130 : 19.02.08 - klo:22:16 »
^ Voisin kyllä kokeilla säilyttämistä jääkaapin ovessa, varmuuden vuoksi. Kun kerran mainitaan erikseen tuo viileässä säilytys. En tosiaankaan athdo, että tuo pilalle menee, kun on niin hyvää tavaraa. Jännä, että joku sitä oli MUA:ssa haukkunut ;D Mulla ei karkaa luomivärit mihinkään todellakaan (ja miehelle en ainakaan soittais, se varmaan vaan pyörittelis silmiään töissä, haha).

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 09.03.08 - klo:21:41 »
Minua haluttais tilata UD Primer potion, kun olen Hqhairista tilaamassa. Mulla on nyt jokin luomivärikriisi, tunnen olevani hukassa ::) :D Tämä johtuu siitä, että vanhat suosikkini liila ja violetti ei näytä silmissäni enää ollenkaan hyvälle. Ja lisäksi erityisesti vaaleammat sävyt muuttuvat oltuaan hetken luomella. Äsken laitoin kokeeksi toiseen silmään beige/vaaleanruskea-meikin ja toiseen liila/violetti-meikin ja nyt parin tunnin päästä eroa ei juuri huomaa silmien välillä. Lisäksi luomet on saman väriset tummien silmänalusteni kanssa eli pakkohan minun on luomille jotain laittaa.

Mutta, alumiini allergisoi mulla ainakin kainaloissa ja tuossa pari sivua sittenhän oli juttua, että UDPP:ssa on alumiinia. Mitään järkyttävää allergista reaktiota mulle ei alumiinista tule, mutta n. viikko siitä kun vaihdan alumiinilliseen dödöön, niin tulee kyllä kutinaa ja punoitusta. Onko noissa kaikissa pohjustajissa alumiinia? En tiedä ottaisinko riskin saada reaktio vai haluanko luomistani vaaleat ja luomivärin pitävät...

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #132 : 09.03.08 - klo:21:52 »
^ Sivulla on 4 on Clarinsin pohjustajasta juttua, siinä ei ole alumiinia.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa loota

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 09.03.08 - klo:22:00 »
Osaako joku vertailla Macin Painteja ja Lancomen Color Dosea? Oon jostain lukenu, että Paintit olis koostumukseltaan kuivempaa, pitääkö paikkansa? Color Dose löytyy kaapista, mutta mieli tekis koittaa jotain muutakin... Lorealin HIP paint olis kans ostoslistalla.

Osa Painteista on kuivempia kuin Color Doset.Jälkimmäisissä en ole huomannut koostumuseroja eri värien välillä toisin kuin MACeissa. Mielestäni Lancomen Color Doset ovat MACeja parempia, mutta molemmat ovat kyllä oikein hyviä pohjustajia. Taidankin olla kyllä ainut täällä joka liputtaa Lancomen puolesta, muut taitavat käyttää vain MACeja värillisistä pohjustajista. :)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 10.03.08 - klo:16:47 »
^Mun mielestä Color Doset on hyviä pohjustajia. Joskus kesäisin käytän niitä yksistäänkin luomivärinä.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii