Kirjoittaja Aihe: Primer / pohjustusvoide luomille  (Luettu 61989 kertaa)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Vs: Primer / pohjustusvoide luomille
« Vastaus #165 : 10.09.08 - klo:22:26 »
^ Ei kyllä minullekaan tule tuosta mitään kuivaa fiilistä vaikka luomet nimenomaan ovat kuivuuteen taipuvaiset. En huomaa paljoakaan koostumuksessa eroa Lumeneen. Tai oikeastaan sen verran, että Lumene tuntuu puuterimaisemmalta ja tämä rasvaisemmalta ja siksi olin aluksi todella epäileväinen tämän pysyvyyden kanssa.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 10.09.08 - klo:22:30 »
Jännä juttu! minulla on tosiaan ihan eri päin, niin ne ihot vain ovat erilaiset :). Luomelle en laita koskaan voidetta, siitä ei ihan nättiä tulisi (turpoavat helposti  8)). Too facedin Shadow Insurance taas on aika litkuinen Lumeneen ja UDPP:hen verrattuna, ihan ok sekin mutta ehkä vasta kolmokseksi laitan omalla listallani. Sen kanssa on ihan pakko laittaa puuteria, siis ainakin minun.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Neulanen

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 10.09.08 - klo:22:30 »
Mun mielestä Lumene ja UDPP tuntuu luomilla ihan samalta (mulla on enemmänkin hiukan rasvoittuvat kuin kuivat luomet) mutta UDPP pitää silmämeikin huiman paljon paremmin, ja jotenkin tuo värit todella paljon intensiivisempinä esiin. (Miinusta UDPP:lle vaan surkeasta pakkauksesta).

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 10.09.08 - klo:22:37 »
Minullakin UDPP tuntuu luomella kuivuessaan aika kiristävältä ja kuivalta, vaikka ihoni ei yhtään kuiva tai herkkä olekaan. Lumene jäi tosi rasvaiseksi, ilman puuteria luomivärit olisivat olleet parissa sekunnissa luomivaossa. Aika kumma, kuvittelin että tuo efekti kuivalla iholla vielä korostuisi, kun minulla on rasvoittuva iho ja tuo tuntuu kuivalta, mutta ei kai sitten.. ???

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 11.09.08 - klo:16:49 »
Kyllä minullakin UDPP tuntuu kuivalta ja kiristävältä heti laiton jälkeen. Vaikka on rasvaiset luomet. Mutta pysyy niin hyvin että on jo melkeinpä vaikea poistaa. Ei leviä ja häviä Pure luxetkaan.
Hang up the chick habit

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #170 : 13.09.08 - klo:18:55 »
Jos Primer Potion tuntuu oikeasti kiristävän kuivattavalta ja saa luomet jopa hilseilemään, epäilisin enemmin alumiinisuoloille herkistymistä.

Täällä taitaa olla yksi herkistynyt tapaus, jolla Primer Potion saa luomet turpoamaan, kutisemaan hullun lailla ja "rypistymään" välittömästi heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Tosi harmi, sillä tuo kyllä pitää meikit moitteettomasti paikoillaan koko päivän ajan. Kolme kertaa olen nyt kokeillut muutaman viikon sisällä ja illalla meikit pestyäni luomet näyttävät aivan kamalilta ja kutisevat mielettömästi. :(

Edit. Kamala määrä typoja.
« Viimeksi muokattu: 18.02.09 - klo:19:57 kirjoittanut Viivi »
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #171 : 17.09.08 - klo:22:19 »
Lumenen uudistunutta luomivärinpohjustajaa on jo alkanut näkymään kaupoissa. En ole kuitenkaan itse vielä päässyt tuota testaamaan, joten en osaa verrata entiseen.
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 20.09.08 - klo:16:55 »
Ostin juuri tuon Lumenen pohjustajan, en ole vielä testannut. En katsonut purkin kokoa sen tarkemmin, pakkauksessa kun oli, mutta onpas uusi melkoisen  pieni! 30% vähemmän on tavaraa eli 7 ml (entinen 10 ml). Mutta pakko tuo on testata, toivottavasti on ainakin 30% parempaa  :D.

Oli näemmä Turun Sokoksella myynyt ihan hyvin, muutama oli hyllyssä. Tuubi on siro ja mielestäni ihan tyylikäskin. Parin päivän päästä ehkä jotain oikeaakin kommenttia tuosta  ;).

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #173 : 21.09.08 - klo:14:27 »
Entisessä oli tosiaan 10ml ja uudessa 7ml, hintaa on tosin laskettu hieman. En pidä tuota tavaramäärän vähentämistä huonona, sillä tuubiin jää aina tavaraa, joka ehtii kuivahtaa ja mennä huonoksi. Uusi tuubi vaan näyttää ihan hirmuisen pieneltä.  :D

Poissa Nemain

• Hiushörhö
« Vastaus #174 : 21.09.08 - klo:18:29 »
Mulla on tuota uutta versiota ollut käytössä muutaman päivän. Aikaisemmin en ole huomannut mitään eroa siinä, käyttääkö pohjustusta vai ei. Nyt luomiväri on selvästi pysynyt hyvänä koko päivän. Onko incissä paljon eroa uuden ja vanhan version välillä?
1bFii
Manicure - raha parantaa

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 21.09.08 - klo:20:09 »
En tiedä mitä eroa on incissä mutta en tosiaan odottanut käytössä mitään eroa.

Testi no 1, Lumenen vanha vs. Lumene uusi

Aamulla laitoin toiseen silmään uutta ja toiseen vanhaa pohjustajaa. Uusi tuntui mukavammalta mielestäni, oli paksumpaa koostumukseltaan. Laitettuani meikit (The She Spacen pigmentit, kuten yleensäkin) yllätyinkin positiivisesti  ;D. Uuden kanssa pigmentit sävyt ja hohde tulivat paremmin esiin, näytti jopa kun silmissä olisi saman väriset meikit mutta eri koostumusta. Ei tuo kauemmas tietenkään näkynyt mutta itse kyllä huomasin :). Toinen puoli oli hieman "sameampi", täytyy ehdä vielä sama testi Shadow insurancen ja UDPP:n kanssa. Ei siis huono ainakaan  ;D.

EDIT
Testi no 2, Lumenen uusi vs. Too Faced Shadow insurance
Samalla tavalla testasin, en nähnyt eroa. Lumene ohitti kuitenkin omalla listallani, tykkään sen paksummasta koostumuksesta enemmän.

Testi no 3, Lumenen uusi vs UDPP
Ei hemmetti, en huomaa mitään eroa  :o. Molemmat laitoin myös ilman puuteria (en jaksa laittaa siis puuteria alle).

Luomeni eivät ole rasvoittuvat eikä pysyvyysongelmia ole monenkaan pohjustajan kanssa ollut eli ravoittumaluomisella eroja saattaa tulla eri tavalla. Guerlain oli myös oikein hyvä mutta sain ihottumaa ja tuoksu on omaan nenääni kamala.

EDIT: Lumenen jälkeen luomeni tuntuivat illalla hieman UDPP:tä tahmaisemmilta. Mutta ei todellakaan paljon, eikä vaikuttanut meikin ulkonäköön lainkaan. Rasvoituvammilla luomilla siis saattaa eroa olla. Nuo alumiinisuolat eivät vain päivttäisessä käytössä oikein innosta (sen verran herkkä iho). Eihän niitä Lumenen uudessa ole?
« Viimeksi muokattu: 24.09.08 - klo:20:47 kirjoittanut Nea »

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #176 : 18.02.09 - klo:19:42 »
Ajattelin kirjoittaa tänne kokemuksia Artdeco:n luomivärinpohjustuksesta (Pure Minerals Eyeshadow Base). Olen viimeisen vuoden käyttänyt Urban Dacayn pohjustusta ja rakastuin tuotteeseen täysin. Sitten huomasin netissä arvostelun Artdecon samaisesta aineesta ja sen sanottiin olevan yhtä hyvä UDPP:n kanssa. Olen nyt parina päivänä ehtinyt käyttää tuota koko päivän. Omani ostin Turusta, kauneuskeskus Wilhelminasta (11,50e).

Vertailen nyt Artdecoa ja UDPP:tä keskenään:
Artdecon koostumus on ohuempi ja siinä on helmiäistä. Koostumus tuntuu myös "rasvaisemmalta" <- tuo tunne häviää pian levittämisen jälkeen. Ei tasoita luomien väriä juurikaan. Luomivärit levittyvät hyvin ja tasaisesti. Kestosta sen verran, että omilla hyvin rasvoittuvilla luomilla luomiväri alkaa hieman kasaantua 8h jälkeen. Eli, sopii varmaan hyvin sellaiselle, jolla on vähemmän rasvoittuvat luomet. Helmiäinen ei mielestäni näy mitenkään luomivärin levityksen jälkeen.

Käytän tämän kyllä mielelläni loppuun, mutta ostan jossain vaiheessa uuden UDPP:n. Se on aivan ehdottomasti paras pohjustaja omille luomilleni. Artdecon on tosin käytännöllisempi, koska aine tulee pienssä purkissa (purkki on muuten ihan älyttömän pieni; tuotetta on 5ml).
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #177 : 18.02.09 - klo:19:53 »
Mun rasvoittuvilla luomilla Lumenen uusi toimii huomattavasti paremmin kuin Too Faced Shadow insurance. Lumenella pysyy +8 tuntia luomiväri kasaantumatta, mutta TF:llä luomivakoon pakenemista etenkin sisänurkassa näkyy noin viiden tunnin jälkeen.
MACin point potit taas alussa toimi ihan loistavasti, mutta muutaman kuukauden käytön jälkeen eipäs enää pitänytkään luomiväriä hyvänä kuin nelisen tuntia.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #178 : 15.07.09 - klo:16:17 »
Mä en ole aiemmin käyttänyt minkäänlaista pohjustusta luomilleni paitsi meikkivoidetta samalla, kun sen levittää kaikialle kasvoille muutenkin. En ole tarvinnut, koska mun luomilla sävyt näkyy ja pysyy hyvin. Nyt oon kokeillut L'Orealin valokynää pohjustukseksi ja toimii kivasti Nyt ei näy kuivat kohdat luomissa yhtä pahasti kuin ilman tuota ja oon miettinyt, että parempikin käyttää jotain siinä pohjalla, ettei luomivärien talkki kuivata vain lisää luomia. En muuten kyllä tarvitsisi mitään pohjustusta, mutta juuri tuossa "suojaamismielessä" ajattelin alkaa peiteainetta käyttämään (kunhan eka tuo valokynä loppuu).
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 26.12.09 - klo:16:31 »

Mulla alko luomen pinta yhtäkkiä hilseillä kun levitin indelible cremeä, vaikkei ikinä ennen ole ollut kuivuusongelmia luomilla vaan päinvastoin pohjustajat on olleet pelastus. Olin käyttänyt useampana päivänä peräkkäin UDPP:ta NYXin jumbokynien alla ennen tuota ja mietin voisko tuo nyt yhtäkkiä johtua siitä UDPP:sta tai peräti NYXeistä joiden en oo aiemmin kuullut kuivattavan. En oo nyt sit meikannut silmiä sen jälkeen ja tänään katsoin, että vieläkin näyttää luomi kuivalta. Oon käyttänyt UDPP:ta satunnaisesti kesästä asti mut enpä oo nyt päiväkirjaan merkinnyt onko tullu käytettyä peräkkäisinä päivinä sitä ennen tätä.

Onko teillä UDPP:n kuivatus tullut ihan yhtäkkiä vai edennyt hiljalleen? Mitään ärsytystä ei ole tähän asti ilmennyt. Voihan nuo pakkasetkin vaikuttaa mutta muuten ei ole ihossa kuivia kohtia hyvän rasvauksen takia. Ärsyttävää kun just ois aikaa kokeilla kaikkia uusia luomivärejä  >:(
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva