Kirjoittaja Aihe: Primer / pohjustusvoide luomille  (Luettu 62004 kertaa)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
Vs: Primer / pohjustusvoide luomille
« Vastaus #180 : 26.12.09 - klo:17:10 »
Onko kukaan ehtinyt kokeilla Nyxin luomiväripohjustusta? Niitä on vain kolmea eri sorttista tarjolla.
« Viimeksi muokattu: 28.12.09 - klo:23:27 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #181 : 28.12.09 - klo:23:11 »
^Minä tilasin kokeiluun sen "ihonvärisen" (Nyx Eyeshadow Base Skin Tone). Aika jämäkkää tahnaa, koostumukseltaan melkein kuin Coastal Scentsin voidemaiset luomivärit. Sävy oli myös tosi tumma, ei tosin enää luomilla erottunut mitenkään pahasti edes talvenkalvakkaalla suomalaisiholla. Toimitti pohjustajan tehtävän ihan hyvin, mutta saattaapi jäädä vähälle käytölle - haju nimittäin oli hirveä.Tuote ei varmastikaan ollut mitenkään pilaantunut, mutta haisi todella voimakkaasti. Eli en välttämättä suosittelisi ainakaan tätä versiota.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #182 : 28.12.09 - klo:23:26 »
^Okei, taitaa jäädä sitten väliin. Tykkäsin Indeliblen vedenkestävästä luomiväristä pohjustuksena, mutta ainakin Bare Necessity on liian punertava/vaaleanpunainen minun iholle. Tykkään kuitenkin peittävästä pohjustuksesta, koska mulla on toisen silmän kulmaluulla yksi näkyvä verisuoni, joka puskee kevyempien silmämeikkien läpi. Meikkaamisen takia minun luometkin tahtoo olla hiukan punertavat, joten laitan aina jotain peitteeksi vaikken varsinaisesti luomiväriä laittaisikaan.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #183 : 18.01.10 - klo:12:22 »
Mites nää toimii mineraalien kanssa? Ei ihan ketjusta selvinnyt että laitetaanko meikkipohja pohjustusvoiteen alle vai päälle? Vai laitetaanko mineraalipohjaa ollenkaan luomille, lätkitäänkö pohjustajan päälle suoraan luomiväri?

Kumpi teistä toimisi paremmin mineraalien kanssa; Lumenen vai Urban Decayn pohjustaja? Siis kumpi on mukavampi/helpompi käyttää?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #184 : 18.01.10 - klo:12:30 »
^Pohjustaja laitetaan paljaalle iholle ja sitten suoraan sen päälle luomiväri. Itselläni ei ole kokemusta Lumenen pohjustajasta mutta Urban Decayn pohjustajasta olen tykännyt mineraalien kanssa. Laitan ensin UDPP:tä luomille putkilon applikaattorilla, tasoitan sormella pohjustajan tasaiseksi ja sitten joko teen silmämeikin ja laitan sitten mineraalipohjan kasvoille tai laitan ensin mineraalipohjan kasvoille ja teen sitten silmämeikin.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 18.01.10 - klo:12:44 »
UDPP on varmaan paras vaihtoehto erittäin rasvoittuville luomille, muille löytyykin enemmän vaihtoehtoja. Oma suosikkini mineraalien alle on Detrivore primer (ihoni on kuiva ja UDPP aiheuttaa jo allergisen reaktion, alkuun vain "kuivatti"). Saan tällä huomattavasti näkyvämme tuloksenkin  :). Toinen suosikkini on GOSH eye primer, puikkomuodossa, mutta Detrivoren saatuani olen käyttänyt vain sitä (vajaat 2kk suunnilleen).

ingredients: Titanium Dioxide, Yellow Oxide, Mica, Glycerine, Castor Seed Oil, Cetyl Stearyl Alcohol, Olive Fruit Oil, Beeswax, Hydrogenated Castor Oil, Gycine Soybean Lipids, Lauryl Saurate, Carnauba Wax, and Candillia Wax.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 18.01.10 - klo:14:09 »
^^^ Mineraalipohjaa ei laiteta luomille, ainakaan en tiedä että kukaan tekisi niin.

Ja komppaan kyllä Neaa noissa primerjutuissa ihan sataprosenttisesti. ;) Detrivoren primeri on jumalten tavaraa. Eli sen kimppuun vaan kaikki kuivaluomiset, hopi hopi!

Onko täällä porukalla millaista kokemusta Too Faced Shadow Insurancesta? Jotain löysin tästä ketjusta, mutta jos olisi uudempiakin kokemuksia. Vähän kutkuttaisi kokeilla tuota, mutta kannattaako?
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 18.01.10 - klo:14:18 »
^^^ Mineraalipohjaa ei laiteta luomille, ainakaan en tiedä että kukaan tekisi niin.

Ja komppaan kyllä Neaa noissa primerjutuissa ihan sataprosenttisesti. ;) Detrivoren primeri on jumalten tavaraa. Eli sen kimppuun vaan kaikki kuivaluomiset, hopi hopi!

Täh? Minä juntti oon vedellyt aina mineraalipohjan silmäluomia myöten kun käytän niin harvoin luomiväriä, kun en osaa sitä näihin hankaliin silmiin laittaa...

Minkäs hintainen tuo Detrivore on, mistä juurekset sitä tilaa? UD:n PP ois vaan vielä tänään LF:ssä tarjouksessa, hinta ei oo enää kovin paljon Lumenea kalliimpi.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #188 : 18.01.10 - klo:14:21 »
^No, tuskin siitä mitään haittaa on jos laittaa pohjaa luomillekin. Itse ainakan aika usein jos en laitaluomiväriä vaan pelkästään ripsaria sudin pohjaa myös luomille :)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 18.01.10 - klo:15:38 »
Kyllä minäkin laitan mineraalia silmiä myöten  :D

Detrivoren primer on 6 USD (+kulut) ja ostopaikat:
http://www.detrivorecosmetics.com/primer.html
http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=38096857 (Etsyssa saattaa olla pienemmät kulut)

On siis ihan pikkufirma ja tekee tuota itse  :)
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #190 : 18.01.10 - klo:16:11 »
Tykkään sekä UDPP:sta että Too Facedin pohjustajasta, molemmat toimivat itsellä yhtä hyvin, Too Faced on vaan paremmassa muodossa eli tuubissa jonka saa tyhjäksi ilman kikkoja.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 18.01.10 - klo:16:24 »

Mä laitan myös mineraalipohjaa luomille paitsi jos käytän Goshin tai Maybellinen luomiväripuikkoja, koska ne levittyvät mulla paremmin suoraan iholle ja joskus ovat möykkyyntyneet mineraalipohjan päälle. Sen sijaan laitan lähes aina Equilibriumin myös luomille, koska toivon että se vähentäisi luomien kuivumista.

Mä käytän kyllä tosi paljon ristiin erilaisia primereita, eikä mikään oo noussut vielä varsinaiseksi ykköseksi, koska kaikilla on eri tarkoitus:

UDPP - jos on yhtään pelkoa ettei luomiväri kestä koko päivää (esim. kesällä) tai jos on juhlamenoa tms. niin käytän tätä. Nyt talvella lopetin käytön, koska epäilen että kuivatti luomia.
Detrivore+All Natural face - erityisen hyvät muiden kuin mattamineraalien kanssa jos ei tarvi saada mitään tiettyä sävyefektiä, vaan värin pysyvyys ja korostus tärkeää
Goshin ja Maybellinen puikot - enimmäkseen käytän kiinteiden luomivärien pohjalla ja jos tarvii vahvistaa jotain värisävyä, mutta käyvät kyllä kaiken alle
NYX:n ja Rocherin jumbokynät - mulla on pinkki, oranssi ja vihreä väri joten jos tarvii korostaa jotain näistä tai saada kiva hot pink-efekti vaikka violettiin meikkiin niin nämä käytössä. Pysyvyys on ollut mulla yllättävän hyvä NYX-kynien kanssa ainakin nyt pakkasella ja toimivat tosi hyvin AL:n hifimattojen kanssa.
Indelible cremet - mattamineraalien alle jos ei tarvi mitään korostusta ja Bare Necessity luonnolliseen meikkiin etenkin tosi hyvä.

Vielä kokeilematta Fyrinnaen Pixie Epoxy.

Ja vielä poikkeuksena tästä: kokeilin tänään huvikseni Maybellinen hileistä pinkkiä AL:n mattavärien alle ja tuli tosi hieno efekti, kun hileisyys näkyi hienovaraisesti matan alta, mutta väri pysyi kuitenkin selvästi mattana. Vähän kuin kynsilakkojen kanssa mattapäällystäjällä  :D
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 18.01.10 - klo:19:56 »
Oho, miten mulla oli sellainen kuva että kukaan ei laita sitä mineraalipohjaa luomille ;D Ehkä se on niin itsestäänselvä asia ettei kukaan viitsi edes mainita sitä. Goshin luomiväripuikkojen/pohjustajan alla en ole koskaan käyttänyt meikkipohjaa tai meikkivoidetta kun se paakkuuntuu, mutta jotenkin olen ajatellut että tuo Detrivore ei levittyisi kunnolla mineraalipohjan päälle kun on niin rasvaista. Nyt häpeämään tästä... Kehtaanko mä ikinä enää postata tälle foorumille kun olen näin dorka? ;D
« Viimeksi muokattu: 18.01.10 - klo:19:58 kirjoittanut Sagu »
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 18.01.10 - klo:20:09 »
Minä en koskaan laita mineraalipohjaa luomille. Eiköhän tapoja ole yhtä monta kuin meikkaajiakin, et siis ole mikään dorka Sagu ;) Mun mielestä pohjustaja ja luomivärit pysyy parhaiten ihan suoraan iholle, turhaa lähteä siihen muuta sotkemaan. Muutenkin teen meikkipohjan vasta silmämeikin jälkeen (paitsi ripsari ihan vikana vasta).

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 18.01.10 - klo:20:20 »
Aquatar, välillä pitää itseään vähän moittia ;) Mutta mulla on tosiaan myös tuo, että teen silmämeikin lähes poikkeuksetta aina ennen meikkipohjaa, se on aina niin inhaa jos luomivärit ropisevat huolellisesti tehdyn meikkipohjan päälle ja sitä pitää sitten ruveta putsailemaan. Hyh.