Kirjoittaja Aihe: Primer / pohjustusvoide luomille  (Luettu 62016 kertaa)

Poissa Janda

• HAIRahtanut
Vs: Primer / pohjustusvoide luomille
« Vastaus #225 : 16.06.10 - klo:02:01 »
En ole aktiivisesti kayttanyt pohjustajaa, vaikka Guerlainin sellainen onkin. Mutta taman ketjun innoittamana paadyin ostamaan Urban Decayn putilon ja olen kylla myyty! Silmameikki pysyy kuin ihme oli sitten vahan kuumempikin kesapaiva. HG!
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #226 : 03.07.10 - klo:22:52 »
Huomasin jo joku aika sitten Sokoksen kosmetiikkaosastolla, että sinne oli tullut uutuutena Malu Wilz -merkkiset meikit. Ja asia, joka pisti eniten silmääni on sarjan luomivärinpohjustaja. Voisin vaikka vannoa, että se on sama tuote ArtDecon vastaavan kanssa. Tuotteilla on ihan samanlainen pakkaus (pieni, musta purkki) ja pikaisella vilkaisulla myös INCIn alku näytti ihan samalta. Ainoa ero taitaa olla hinnassa. ArtDeco on n.12e ja tuo Malu Wilz 7,90e.

Olen käyttänyt ArtDecon pohjustajaa jo 1,5 purkkia, vaikka se ei pidäkään meikkejä hyvänä koko päivää. Sen kanssa helmiäiset/kimaltavat luomivärit näyttävät paremmalta, koska se jättää hieman tahmean pinnan (esim. Manly-paletti toimii itselläni huomattavasti paremmin tuon kanssa kuin UDPP:n.)

Noh, tietääpähän, mistä hakee uuden pohjustajan, kun ArtDeco loppuu.
Ja pitää kai samalla hieman valittaa siitä, että UDPP ei enää toimi minulla läheskään niin hyvin kuin ennen. En tiedä, onko koostumus jotenkin muuttunut lirummaksi tai jotain. Mutta se ei tasoita oman luomen väriä juuri lainkaan (eikä luomeni juuri edes vaadi peittoa). Ja monena iltana luomiväri on kasaantunut luomivakoon. Tätä ei koskaan tapahtunut ennen. :(

Mitähän sitä kokeilisi seuraavaksi? NARSin uutta pohjustajaa on kovasti kehuttu parissa blogissa, joten ehkä se voisi olla seuraava vaihtoehto, mutta sillä on vieläkin kovempi hinta ja pienempi koko esim. UDPP:n verrattuna.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #227 : 20.10.10 - klo:20:17 »
Mulla kävi muuten tuo sama nesteen erottuminen ja sen takia se olikin pitkään käyttämättä. Kuitenkin ahkeran puristelun ja rullauksen jälkeen ei enää erottunut. Onhan se silti huomattavasti notkeampaa ja "vetisempää" kuin UDPP.

Muillakin näköjään ollut ongelmia Too Facedin Shadow Insurancen kanssa.

Olen vähän pettynyt Too Facedin Shadow Insuranceen, koska sieltä tulee ulos nestettä ja aine on tosi vetistä. Loppuukohan tuo nesteen tulo ajan myötä, jos käyttäisin tätä ahkerammin. Nyt tuntuu hutiostokselta, kun ei tämä toimi yhtään luomivärin pitämisessä luomilla  :-\. En tiedä olisiko UDPP sitten parempi, jos se on kuivempaa.

Onko tämän käyttöön mitään erityistä keinoa. Itse annan kuivua pari minuuttia ja puuteroin, sen jälkeen luomiväri. (Löytyi tämmöinen ohje, pitää testata: puuteroi luomi, sitten laittaa primerin ja antaa sen kuivua hetken)
« Viimeksi muokattu: 20.10.10 - klo:20:26 kirjoittanut Bamboo »
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 20.10.10 - klo:20:32 »
Mulla tuo Too Facedin primer on toiminut ihan mainiosti. Mä ravistan sitä tuubia aina ennen käyttöä eikä ole mitenkään älyttömän lirua vaikka toki onkin ohuempaa kuin UDPP.
Oletko koittanut ilman puuterointia primerin laiton jälkeen? Hassua kyllä jos tuo ei muilla pidä luomivärejä "kurissa", mulla on aika rasvoittuvat luomet ja tämä on UDPP:n lisäksi ainoa primer joka hoitaa hommansa. UDPP kuivatti hiukan mun luomia eli tujumpaahan se varmaan on.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
« Vastaus #229 : 20.10.10 - klo:21:05 »
^ En ole kokeillut ilman puuterointia, mutta pitääpä tässä testailla nyt kaikkia eri tapoja käyttää tätä ja ravistella tuubia  :)

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 04.11.10 - klo:19:54 »
Löytyi tämmöinen ohje, pitää testata: puuteroi luomi, sitten laittaa primerin ja antaa sen kuivua hetken.

Noniin, alkoihan Too Facedin primer toimia, kun tällä tekniikalla olen käyttänyt. Silmämeikki pysyy koko päivän suht hyvänä  :)

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #231 : 22.11.10 - klo:21:53 »
^Kiva.

Detrivoren primer ei toiminut mulla yksinään mineraalien kanssa. Meikit levähti ilosesti suht lyhyessä ajassa. Olikohan se niin, että sen alle kannattikin laittaa udpp. Pakko kokeilla ainakin, koska ei siitä detrivoresta yksinään ole mihinkään.

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #232 : 27.11.10 - klo:15:06 »
Ooh!  <3

Olen ollut tyytyväinen oikeastaan kaikkiin primereihini ainakin aluksi. Kaikkein huonoin joukosta on ollut Mschic, jonka annoin siskolleni. Sen sijaan Lumene ja Mary Kay ovat pelittäneet oikein hyvin. Nyt voisin kuitenkin syödä sanani, sillä ostin vihdoin UDPP:n, ja nämä erinomaisinakin pitämäni Lumene ja Mary Kay ovat kyllä lähes höttöä tämän rinnalla!  :D

Ei vaan. Hyviähän nuo ovat, mutta tämä on kyllä huippu! Luomiväri liukuukin jo eri tavalla luomella, ottaa paremmin kiinni, häivyttyy paremmin ja kaiken lisäksi pysyy kuin tauti! Tämän primerin kanssa olen saanut toimimaan jopa Diorin Stylish moven, jota olen laadultaan parjannut täälläkin huonoksi. En luovu ikinä!  :-*
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #233 : 27.11.10 - klo:23:25 »
Nyt tuli tenkkapoo. Oon käyttäny pitkään menestyksekkäästi UDPP:tä, mutta se on alkanut ilmeisesti kuivattaan tai jotain. Käytän tuota ehkä 1krt/3vkoa, joten toisaalta...
Levitysvaiheessa ei tunnu vielä mitään, eikä sillon, kun se on luomillakaan. Vaan annas olla, kun sen ottaa pois. Kirveltää ja luomet on ihan punaiset ja todella arat. Putsari ei ole vaihtunut, eli siitä en usko reaktion johtuvan ja se ei aiheuta mitään ilman UDPP:tä.
Ajattelin kokeilla Clarinsin Eye perfectoria (?) tai toisena vaihtoehtona Kanebon eyelid base:a. Kolmas vaihtoehto on Smashboxin Photo Finish lid primer.
Onko kenelläkään kokemuksia Kanebosta tai Smashboxista?
Veni, vidi, Visa.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #234 : 28.11.10 - klo:09:52 »
Olenko mä ainoa, joka ei ole havainnut UDPP:ssa mitään ihmeellistä? Tai siis musta Lumene ajaa ihan saman asian. Ehkä vain olen jotenkin pälli, kun en huomaa eroa.  ;D Molemmilla luomivärit (Diorit) pysyvät nätisti koko päivän ja molempien päälle levittyvät hyvin. Toivon silti, että löydän jostain syksyllä tilaamani UDPP:n... Olen onnistunut hävittämään sen johonkin. Nyt olen käyttänyt Naked-paletin mukana tullutta minikokoa ja Lumenen loppumaisillaan olevaa pohjustajaa vuorotellen, enkä tosiaan huomaa eroa.

Poissa Annelina

• HAIRahtanut
    • Designin'Eyes
« Vastaus #235 : 28.11.10 - klo:13:25 »
Minulla on Sensain Eyelid base tällä hetkellä käytössä. Clarinsin pohjustajaa pidän yleisesti parhaana. Eli Sensain tuote on erittäin ohutta ja valoheijastavaa, kevyt puuterointi kannattaa tehdä heti levityksen jälkeen, muuten pohjustaja liikkuu jo juonteisiin. Pitokyky on ihan ok, tummemmissa meikeissä huomaa häipymistä työpäivän päätteeksi. Tekee kyllä todella kauniin sävyn ja valoisuuden luomelle, siitä plussaa.

Clarins on taas ihan ehdoton, jos haluaa luotettavan pohjustajan. Peittää huomattavasti enemmän kuin Sensai, mutta on myös kuivemman tuntuinen, ei kannata laittaa alaluomen puolelle. Puuteria suosittelen myös tämän päälle ennen luomiväriä.
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #236 : 28.11.10 - klo:14:40 »
Mulla on ollu nyt monta kuukautta Malu Wilzin pohjustusaine. Tykkään siitä tosiaankin kovasti, korostaa värejä tehokkaasti ja pitää ne paikallaan hikoillessakin. Varsinkin halvempiin luomiväreihin se antaa sellasta kontrastia, ettei uskois edes samaks.
Toimi hyvin jopa äitilläni vaikka epäilikin. Hänellä on siis aika rasvaiset luomet ja niitä ryppyjäkin löytyy jonkunverran. Sanoi että meikki oli vielä illalla naamaa pestessä samassa kuosissa kun meikatessa ;)

Hajusta pieni miinus, mutta eipä se tuoksahda kun sen pienen hetken kun sitä levittää. Miinusta muös purkkimuodosta, josta ottaminen ei pitkillä kynsillä onnistu. Käytän tähän omaa vaahtisaplikaattoria.

Tämän tuotteenhan valkkasin niinkin viksusti, että otin käteen testereitä mahdollisimman monesta silmämeikin pohjustajasta ja kokeilin niihin testeriluomivärejä :D ainakin markettituotteista tämä oli ylivoimaisesti paras.

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #237 : 28.11.10 - klo:20:48 »
Nyt tuli tenkkapoo. Oon käyttäny pitkään menestyksekkäästi UDPP:tä, mutta se on alkanut ilmeisesti kuivattaan tai jotain. Käytän tuota ehkä 1krt/3vkoa, joten toisaalta...
Levitysvaiheessa ei tunnu vielä mitään, eikä sillon, kun se on luomillakaan. Vaan annas olla, kun sen ottaa pois. Kirveltää ja luomet on ihan punaiset ja todella arat. Putsari ei ole vaihtunut, eli siitä en usko reaktion johtuvan ja se ei aiheuta mitään ilman UDPP:tä.
Ajattelin kokeilla Clarinsin Eye perfectoria (?) tai toisena vaihtoehtona Kanebon eyelid base:a. Kolmas vaihtoehto on Smashboxin Photo Finish lid primer. Onko kenelläkään kokemuksia Kanebosta tai Smashboxista?

Ikävä kyllä en omaa kokemuksia Smashboxista tai Kanebosta, mutta suosittelen lämpimästi testaamaan Too Faced Shadow Insurancen, jollet ole sitä kokeillut :)? Mullakin kuivui UDPP:n kanssa silmäluomet ja vaihdoin Shadow Insuranceen, joka on aavistuksen öljyisempää koostumukseltaan (ja tosiaan ihan aavistuksen vaan). Pitää yhtä hyvin kuin UDPP!
1b M ii

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #238 : 02.04.11 - klo:12:21 »
Näin ikääntyessä olen huomannut että luomiväri on alkanut kasaantumaan juonteisiin sekä karkailemaan kun niitä levittää märkänä. Mun pitäis nyt kokonaan muuttaa mun meikkaustapoja tai opetella primerin käyttö kunnolla. Mutta onnistuuko mineraalimeikkien levittäminen kosteana jos laittaa jotain primeriä ja päälle esim puuteria tms mineraalimeikkipohjaa? Itsellä on ollut käytössä EM:n Silk touch mutta ei se pelkästään riitä pitämään esim rajauksia paikallaan. Lähtee karkailemaan tosi pahasti :S

Lisäksi vielä: Onko mikään primereistä hajusteetonta?

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #239 : 02.04.11 - klo:13:52 »
Tilasin Nyxin pearl pohjusteen ja voi kun oon ollut siihen tyytyväinen. UDPP löytyy ja tykkään siitä myös mutta arkiaamuisin klo 5.30 se ei vaan toimi ;)
my.oriflame.fi/kauneudellesi