Kirjoittaja Aihe: Primer / pohjustusvoide luomille  (Luettu 62018 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Primer / pohjustusvoide luomille
« Vastaus #285 : 17.05.14 - klo:17:26 »
^ Minusta viimeisin UDPP-tuubini ei ole pitänyt luomivärejä kovin hyvin kuosissa edes silloin, kun tuubi on ollut vasta korkattu. Edellinen putkilo oli parhaimmillaan siinä vaiheessa, kun putkilossa oli enää jämät jäljellä.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 17.05.14 - klo:17:50 »
^^ Tykkään itse kovasti tuosta bM:n primerista. Pitää hyvin luomarit paikoillaan ja peittoaa Too Facedin Shadow Insurancen. Se on melko paksua, mutta peittää silmäluomien verisuonia ihan kelpo hyvin, mitä TFSI ei tehny. Mua odottaa näyte tuubi UDPP:sta kunhan olen tuon bM:n tuubin käytellyt loppuun. Miinusta kalliimmasta hinnasta, sillä tuo bM:n tuubi on ihan naurettavan pieni, mutta on samassa hintaluokassa kuin UDPP tai TFSI.

EDIT: pakko vielä todeta, että itse uskon, että luomivärin pohjustajat, niin kuin kasvojen pohjustajat voi menettää tehonsa , jos niitä käyttää päivittäin. Niiden pointti on pitää luomet (tai kasvot) mattaisina, jolloin iho alkaa tuottamaan lisää öljyjä. Esim. Muradin mattapintaisuutta edistävä kosteusvoide on kuulemma monella pitänyt alkuun todella hyvin kasvoja mattaisena, mutta jatkuvalla käytöllä iho rasvoittuu entisestään, joten pieni breikki tekee hyvää. Mun itseni on kyllä pakko laittaa jotakin pohjustajaa silmäluomille, sillä muuten ei silmämeikki pysy millään. Kasvojen pieni rasvoittuminen ei mua haittaa, mutta luomivärien rullautuminen ei ole kyllä kovin kaunista :D
« Viimeksi muokattu: 17.05.14 - klo:17:55 kirjoittanut Muttu »
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #287 : 18.05.14 - klo:21:47 »
Minulla on ollut käytössä nyt muutaman viikon Milanin Eyeshadow Primer. Ostin sen ihan huvikseni kokeiluun, mutta nyt se on päivittäisessä käytössä ja tykkään todella paljon. Tähän asti UDPP on ollut minulle ykkönen, mutta Milani on aivan yhtä hyvää ja maksaa vain kolmanneksen tuosta. Se on melko vaalea väriltään ja peittää aavistuksen verran.

Minulla on tosi rasvoittuvat luomet ja UDPP on pelittänyt minulla jo vuosien ja vuosien ajan ongelmitta. Olen käyttänyt myös Malu Wilzin pohjustajaa, joka ei tosin pidä luomivärejä ihan koko päivää, mutta työpäivinä se on vallan mainio.

- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #288 : 19.05.14 - klo:22:15 »
Mä en tykännyt siitä kuinka selkeän hohtavan hileinen tuo Baremineralsin primer on. Tykkään itse levittää pohjustajan kulmakarvoihin asti, ja siinä toi näyttää varsin hassulta. Olen itse nyt käytellyt NARSin pohjustajaa, ja on toiminut hyvin. Tuo alkaa vaan loppumaan, ja hankin sen ehkä puoli vuotta sitten. Tuubissa olleet pohjustajat (Too Faced, Lumene) ovat kestäneet huomattavasti kauemmin.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #289 : 23.05.14 - klo:13:42 »
^Onko sulla sellainen sävytetty primer? Mun bM primereissa ei ole ollut hileitä ollenkaan eli se sellainen perusversio.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #290 : 19.07.14 - klo:19:11 »
Onko luomille sellaista pohjustusvoidetta tai primeria (en edes tiedä mitä nää tarkoittaa mutta yritin vähän ettiä tietoa...) joka auttaisi rasvaisien luomien kanssa? Mulla on ns. huppuluomet ja ne keräävät hikeä ja rasvaa ja varsinkin jos hikoilee yhtään enemmän niin jossain vaiheessa ne valuvat silmiin ja voi luoja sitä kirvelyä.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 20.07.14 - klo:22:46 »
Onko kokemuksia e.l.f:n primerista?

Tuo olisi suunnilleen puoli-ilmainen ja helposti tilattavissa. Olen käytellyt tyytyväisenä UDPP:n primeria, mutta se on melkein lopussa ja koostumus alkaa olla vähän erottunutta, suosikkini taas on iänkaiken vanha Guerlainin pohjustaja, mutta purkkimuodossa se on vähän epäkäytännöllinen. Luomeni eivät ole rasvoittuvat tai raskaat, mutta luomiväri on silti ilman pohjustusta hetkessä rantuna luomivaossa.

Edit. Merkin omasta ketjusta löytyikin kokemuksia, mutta lisää saa toki kertoa :)
« Viimeksi muokattu: 20.07.14 - klo:22:49 kirjoittanut Triina »

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #292 : 21.07.14 - klo:10:42 »
Onko luomille sellaista pohjustusvoidetta tai primeria (en edes tiedä mitä nää tarkoittaa mutta yritin vähän ettiä tietoa...) joka auttaisi rasvaisien luomien kanssa? Mulla on ns. huppuluomet ja ne keräävät hikeä ja rasvaa ja varsinkin jos hikoilee yhtään enemmän niin jossain vaiheessa ne valuvat silmiin ja voi luoja sitä kirvelyä.

Mulla on ihan samanlaiset luomet ja mulla on toiminut hyvin Urban decayn luomienpohjustaja. Suosittelen testaamaan jos tuosta ongelmasta kärsii.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #293 : 21.07.14 - klo:11:54 »
Mulla on ollut aktiivikäytössä tuo elfin primeri jo pidemmän aikaa, olen tykännyt! Mulla on kai ihan "normaalit" luomet, ei rasvoitu mitenkään erityisen paljon, mutta ilman primeriä luomivärit ovat ihan varmasti luomivaossa päivän päätteeksi. Tuolla olen saanut luomarit pysymään koko päivän luomilla. Hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohillaan  :ts
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #294 : 08.08.14 - klo:23:28 »

Mulla on ihan samanlaiset luomet ja mulla on toiminut hyvin Urban decayn luomienpohjustaja. Suosittelen testaamaan jos tuosta ongelmasta kärsii.

Kiitos vastauksesta! Pyörittelin tuota Urban Decayn primeria useamman päivän mielessäni kunnes pihiydyin ja tilasin kolme primeria iHerbistä, 1,50€. Saas nähdä... :D

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #295 : 19.08.14 - klo:17:21 »
Minusta on jo pitkän aikaa tuntunut, että joko luomeni rasvoittuvat nykyään enemmän tai sitten Lumenen silmämeikinpohjustajan sisältö on jollain tapaa muuttunut. Aikanaan tuote pelitti hyvin ja meikki kesti koko päivän, mutta nykyään meikki kestää harvemmin kokonaista päivää ja tänäänkin luomiväri on jo puoliltapäivin pakkaantumassa luomivakoon.

Markettituotteista en enää osaa kokeilla mitään ja Lumenen lisäksi olen kokeillut Goshin ja Kicksin vastaavia tuotteita. Toki kokeilisin UDPP:tä, mutta vaikeampi saatavuus estää hieman ja nyt kun katselin Pretty.fi -sivustoja niin kiinnostuin NYXin Eyeshadow Base -tuotteista. Hakiessani kokemuksia noista tuotteista vaikuttaisi siltä, että skin tone -versio on aika tumma, mutta kuinka hileinen tuo pearly vaihtoehto olisi?

Luomeni ovat siis melkolailla helposti rasvoittuvat ja tuntuu, että jotain pitäisi taas testata, että saisin palautettua ilon, joka luomivärien käytöstä syntyy.  :D ;D

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #296 : 15.01.15 - klo:21:56 »
Jos kaipaa edullista, tahmaista pohjustajaa, niin Elfin Glitter Primer on todella loistava!Oon pystynyt käyttämään tämän kanssa kaikkia niitä luomivärejä, jotka ovat varisseet alaluomelle jonkin verran ja joita itänyt putsata jälkikäteen. No eipähän tarvitse enää! Pieni määrä riittää. Varsinaisten glittereiden kanssa en ole kokeillut, kun en niitä paljoa käytä, mutta kimalteisten luomivärien kanssa nimenomaan. Netistä löytyy paljon arvostelujakin tuosta, ulkomaalaisilta sivustoilta ainakin.

Muuten käytän NYX HD Eyeshadow Basea ja sekin mielettämän hyvä, ostan pian taas uuden. Luomivärit pysyy aamusta iltaan, mutta tuo ei ole niin tahmea, että ne varisetvat tapaukset pysyisi, siksi testasin Elfiä ja onneksi testasinkin. Nyxiä myös helppo laittaa alaluomelle aplikaattorin kanssa, niin meikit/peiteaine leviää nätimmin :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 17.01.15 - klo:12:52 »
Laitoinkin jo johonkin toiseen ketjuun tästä, mutta olen itse viime aikoina käytellyt Mac Paintiä sävyssä Untitled. On ollut tosi kiva - toimii sekä pelkästään että pohjustajana  :ts En tiedä kuinka hyvin toimii räväköiden värien kanssa, mutta tällaiselle luonnollisen meikin ystävälle todella nappi tuote. Paintin kanssa pitää vaan olla tarkkana ettei levitä liikaa, muuten tulee aika tönkkö tulos. Tuubi vaikuttaa siis tosi riittoisalta, sillä pieni sipaisu riittää. Tuubia kannattaa puristaa suuaukon läheltä, sillä muuten voidetta tursuaa itsestään ulos iso määrä.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 22.01.15 - klo:16:35 »
Onkos tuo Lumenen silmämeikinpohjustaja uudistunut hiljattain? Millaista tuo nykyään myynnissä oleva versio mahtaa olla? Pitääkö yhtä hyvin kuin Too Faced?

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #299 : 12.11.15 - klo:12:39 »
Tarttis pohjustajaa... Mulla on ollut tuubissa jotain UD kullanhohtoista primeriä mutta tuntuu olevan suht yhtä turhan kanssa, ja välillä ruuttää sitä lirua ulos purkista.

Lueskelin Ostolakossa-blogia ja Virve kehui Yves Saint Laurentin eye primer pohjustajaa, joitakin arvosteluita lukiessani jotkut kuitenkin kommentoivat, että siinä olisi jotain hohdetta?

Mikähän olisi hyvä, riittävän jankki (kenties purkkimallinen) matta primeri öljyisille ja raskaille luomille?
Niin ja oliskohan parikymppiä ihan max hinta  ::)
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t