Kirjoittaja Aihe: Primer / pohjustusvoide luomille  (Luettu 61998 kertaa)

Poissa Manna

• Tukkaguru
Vs: primer / pohjustusvoide luomille
« Vastaus #90 : 20.06.07 - klo:22:32 »
^ alumiinia epäilinkin reaktion aiheuttajaksi. Sinänsä erikoinen juttu, koska en ole allerginen millekkään deodorantille, jossa on alumiinia. Silmäluomen/silmän alueen iho on tietysti herkkää, siitä johtuu ehkä voimakas reaktio.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 20.06.07 - klo:23:10 »
Eli silmäluomeni muuttuivat todella kuiviksi, hilseileviksi, erittäin kipeän tuntuisiksi ja väri muuttui pysyvästi huomattavasti punaisemmaksi(+kirjavaksi) kuin ihoni on normaalisti. Kutina, hilseily ja kivun tunne kestivät kuukausia ennen kuin hävisivät. Pitää huomauttaa, että oireiden tultua mulla oli jo kolmas purkki menossa eli tuskin ihan vähäisellä käytöllä ongelmia tulee.

Mulla oli täysin sama ilmiö viime keväänä ja riesaa kesti enemmän tai vähemmän melkein vuoden verran, mutta nyt on mennyt pitkään ilman hankaluuksia. En vieläkään oikein tiedä, mikä sen aiheutti. Välillä luomet olivat niin pahat, että meikata ei voinut ollenkaan ja melkein itku kurkussa lähdin ihmisten ilmoille, niin kauhean näköiset silmäni olivat.  Lumenen pohjustus sitä ei ainakaan ole voinut aiheuttaa, koska sitä käytän edelleen joka ikinen päivä ja nyt ongelmaa ei taas ole.

Latvasuojien silikoni aiheuttaa kaulaani vähän samanlaisen reaktion, siksi en voi niitä käyttää. Mutta toisaalta esim. meikkivoiteet, joissa on silikonia eivät aiheuta mitään. Silikonejakin on erilaisia, enkä ole oikein jaksanut tutkia, mikä silikoni ihoani ärsyttää. Mutta onhan noissa luomareissakin silikoneja, että olisikohan se johtunut jostain luomiväristä. Alumiini ei mulla dödöissä ainakaan aiheuta ongelmia, mutta joku muu aine kylläkin (en voi käyttää muita kuin stickejä). On se niin mystistä.
1bFi

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #92 : 29.06.07 - klo:23:23 »
Raportti Piun allergiatestistä:

UD Eyeshadow Primer Potion levitetty luomille klo 17.00. Tunnin perästä pientä kutinaa, yläluomen ripsiraja ehkä hieman punersi. Tätä ei kuitenkaan voinut pitää vielä reaktiona vaan ehkäpä psykosomaattisena ilmenemänä toiveesta, että syyllinen selviäisi. Jatkoin sinnikkäästi koe-elukkana oloa ja äsken noin klo 23 silmäni alkoivat ensin vaivihkaa ja sitten ihan kunnolla kutista, vältin koskemasta silmiini ennen peiliin katsomista ja kyllä, yläluomilla ripsirajassa ja silmän sinänurkassa on nyt melko voimakas lilavoittoinen sävy, iho lievästi turvoksissa. UD pesty pois ja huomena voin lakata kynteni pitkästä aikaa  :D.

Taustoja. Ensimmäisen reaktion jälkeen karsin kaiken värikosmetiikan käytön pois ja käytin vain tuttuja ja turvallisia tuotteita en kokeillut mitään uutuuksia, kynnet saivat vain viilaa jne. Oireet tuosta reaktiosta hävisivät hitaasti mutta kuitenkin niin etten silmin enkä sormenpäin havainnut enää ihossa mitään muutosta. Puhdasta vaihetta kesti noin viikon ja tänään sitten tein ensimmäisen epäilyttävän aineen altistuksen. Voin siis sanoa sitovasti, että tuossa UD:ssa on nyt jotakin, joka ei silmilleni sovi.

Muoks. Jatkoa eiliseen, otin yöllä antihistamiinia ja tänään aamulla täytyi ottaa toinen, kutina ei siitä huolimatta kokonaan lähde.
Luomet ovat aivan turvoksissa, mieskin huomasi kysyä, että mikä sun silmissä on ku ne on ihan snagelona?.. Luomen reunat ovat silleen vanhan näköiset eli rypyssä, nahka lähtee niistä varmaankin pian. Onneksi varasin aikaa, ettei ole mitään menoa tässä ihan hetkeen. Antihistamiini väsyttää kivasti eli eikun nukkumaan snagelot pois. Kaivoin tähän nyt tuon primerin INC:n

Ingredients:
Isododecane, Talc, Cyclopentasiloxane, Disteardimonium Hectorite, Trihydroxystearin, Triethylhexanoin, Isopropyl Lanolate, Sorbitan Sesquioleate, VP/Eicosene Copolymer, Dimethicone, PEG-40 Stearate, Propylene Carbonate, Phenoxyethanol, Cera Alba (Beeswax), Trimethylsiloxysilicate, Propylparaben, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Methicone, Isobutylparaben

May Contain:
Mica, CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77491, CI 77492, CI 77499 (Iron Oxides), CI 77163 (Bismuth Oxychloride)

Onkohan tuo may contain sama kuin vaikka suklaapatukoissa eli valmistus tapahtuu yhdessä ja samassa pömpelissä missä voi edellisen setin aineita olla. Tuli vaan mieleen kun kosmetiikka on kyseessä, että ostat jonkun tuotteen se on hyvä ja toisella kerralla kun ostat saman se aiheuttaakin jotakin ja syy löytyisi valmistuserästä.

Osaisiko joku noista aineista tietävä kertoa mikä/mitkä tosta rotlasta olisivat mahdollisia allergeenejä?
:)
« Viimeksi muokattu: 30.06.07 - klo:13:09 kirjoittanut Piu »

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #93 : 30.06.07 - klo:11:44 »
^ Mulla oli viimme talvena aina välillä juuri kuvailemasi tapaista turvotusta luomissa, ihan ripsirajassa. Kutisi mielettömästi. Huomasin MF:n ripsivärin aiheuttajaksi, mutta luultavasti se oli liian vanhaa. Käytössä ollut pari kuukautta ja ostin uuden ongelma hävisi ja palasi taas parin kk:n kuluttua. En sitten enää ole ostanutkaan ko. ripsaria(2000 calories, tjsp.) Lisäksi kokeilin silloin myös mineraaliluomivärejä, jotka olikin viimmeinen niitti ja luomet kuivui korpuiksi. Vähä ot koko homma.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 29.08.07 - klo:20:48 »
Nostanpas tämän ketjun. Olipa se aika paljon jo pudonnutkin.  :)

Haluaisin hankkia luomien pohjustusaineen. Luomeni eivät rasvoitu, mutta toivomuksena olisi, että luomivärit kestäisivät muuten paremmin (räpsyttelyä, tuulta, sadetta, elämää yms). Plussaa olisi myös, että luomivärien sävyt tulisivat kirkkaammin esiin (jos ei ole mahdoton toivomus). Sävyn on oltava joko todella vaalea tai läpikuultava.

Mä olen miettinyt nyt Lumenen pohjustajan ja Urban Decayn Primer Potionin välillä. Kumpi sopii paremmin mun käyttötarkoitukseeni?

Myös muita saa suositella!  :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Annelina

• HAIRahtanut
    • Designin'Eyes
« Vastaus #95 : 29.08.07 - klo:20:57 »
LÖysin ihan huipun silmämeikinpohjustajan! Clarinsin Instant light Eye Perfecting Base, valokynän mallisessa pakkauksessa. Laitoin siveltimellä ensin ja tasoitin sormella, vähän irtopuuteria päälle. Luomiväri ja myös alaluomen rajaukset kestivät aamukahvista työpäivän ja terassin kautta saunaan asti! Kannattaa kokeilla, n.24 € :) Minäkin olen vuosikaudet käyttänyt Lumenen pohjustajaa, mutta nyt rohkenin kokeilla jotain uutta kun olen jo vähän kyllästynyt Lumeneen, vaikka sekin on hyvä. Clarinsista tuli nyt kyllä suosikkini.

Itseäni lainaten  :) Suosittelen!
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #96 : 29.08.07 - klo:21:07 »
Clarins on kyllä hyvä, mutta nytten olen rakastunut Guerlainin primeriin. Meikkaan viiden aikaan aamulla ja kahdeksaan aikaan illalla luomivärit eivät ole kuluneet tai muuttuneet millään tavalla. Useissa hyvissäkin pohjissa illalla on jo kulumaa havaittavissa, Guerlainin kanssa ei.
Lisäksi tuo on vaaleaa ja sävyt tulevat hienosti esiin.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Magda

• HAIRahtanut
« Vastaus #97 : 29.08.07 - klo:22:22 »
Macilla on reilun kokoinen pohjustaja eikä hintakaan vaikuttanut pahalta. Itselläni on se hankintalistalla, kun seuraavan kerran menen Helsinkiin. Toinen napissa oleva ja riittoisan oloinen on Cliniquen silmämeikinpohjustaja, jota en ole löytänyt  Suomesta mutta mansikkanetistä saa tilattua. Noissa kummassakin on se hyvä puoli, että voi levittää sormin, sienellä tai siveltimellä.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 31.08.07 - klo:18:25 »
Itsepäisenä menin ja ostin Lumenen silmämeikin pohjustusvoiteen. :D Lumene oli saanut ihan mukavat arvostelut tässä ketjussa. Anttilassa tuo oli vielä alennuksessa (10€, norm. 12€), joten päädyin siihen. Tietenkin myös se vaikutti, etten tiennyt, onko pohjustaja mulle edes kovin tarpeellinen (luomet eivät rasvoitu).

Luomivärit (+ MAC:n pigmentti) levittyivät pohjustetuille luomille paremmin ja sileämmin. Nyt 12 tuntia meikkaamisen jälkeen silmämeikit ovat vieläkin vasta tehdyn ja täydellisen näköiset! Luomivärit eivät ole yhtään haalistuneet, vaikka olen joutunut olemaan tuulen ja sateen riepoteltavana jne. Tykkään tosi paljon! Pohjustusvoide myös tasoitti luomien sävyä hyvin, joten olen todella todella tyytyväinen.

Oletteko laittaneet Lumenen silmämeikin pohjustusvoiteen päälle puuteria, kuten ohjeessä käsketään? Itse en laittanut (en omista) ja toimii mielestäni näinkin hyvin.

:-*
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Pikkunen

• Hiushörhö
« Vastaus #99 : 31.08.07 - klo:19:21 »

Oletteko laittaneet Lumenen silmämeikin pohjustusvoiteen päälle puuteria, kuten ohjeessä käsketään? Itse en laittanut (en omista) ja toimii mielestäni näinkin hyvin.

:-*
Itsellä käytössä myös kyseinen Lumenen pohjustus ja on ainakin riittoisaa tavaraa joka päiväisessä käytössä.

Puuteria en ole päälle laittanut mutta voishan sitä kokeilla miten hyvin sen jälkeen meikki pysyy luomissa.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #100 : 24.11.07 - klo:22:56 »
Tuo Annelinan yllä mainitsema Clarins Instant Light Eye Perfecting Base on näköjään uusimmassa Gloriassa päässyt "Vuoden 10 parasta kauneustuotetta" -listalle. Mun iät ja ajat kestänyt Lumene alkaa vihdoinkin osoittaa loppumisen merkkejä, ja olin vakaasti päättänyt seuraavaksi hankkia Urban Decayn Primer Potion:in.

Joku käyttäjä kuitenkin kehuu lehdesä Clarinsia niin vuolain sanankääntein (on riittävän voidemainen, levittyy tasaisesti, peittää verisuonet ja käy jopa nude-luomiväristä) että pitäiskö tuo kuitenkin hankkia? Mansikkalasta sen ainakin saisi suht halvalla. Onko kukaan käyttänyt molempia?

Muoksis. Siis sekä Urban Decayta että Clarinsia. Anteeksi epäselvä ilmaisuni.
« Viimeksi muokattu: 24.11.07 - klo:23:06 kirjoittanut Helleka »
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Avena

• Tukkaguru
1bFi

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 24.11.07 - klo:23:02 »
UDtä en ole kokeillut mutta toi Clarins on kyllä älyttömän hyvä. Pitää luomivärit, tasoittaa luomen sävyn jne. Samaa mieltä Glorian kanssa, kerrankin.  :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #103 : 24.11.07 - klo:23:14 »
Oon kuullut Artdekon luomivärin pohjustajaa verrattavan tuohon Guerlainiin. Halvempaa vaan.
Veni, vidi, Visa.

Poissa elisaveta

• Tukkaguru
  • Bambi
« Vastaus #104 : 25.11.07 - klo:10:50 »
Miulta kanssa kehut Guerlainin pohjustajalle! Ihana tuote  :-* Löysin tuon vuos takaperin ja rakastuin heti. Saa luomivärit pysymään siisteinä ja paikoillaan, eikä väri kökköönny luomivakoon sitten millään. En jaksa jokapäivä tuota käytellä, oikeestaan vain ilta/juhlameikkejä tehdessä käytän tuota primeria, muuten saa luomarit kelvata ilman mitään pohjustuksia. Suosittelen tuota Guerlainia, ei miusta ole edes riittoisuuteensa nähden mikään kallis tuote.
Vaaleat, pitkät, suhteellisen hyväkuntoiset hiukset.

The world belong to those, who believe in the beauty of their dreams...

Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.